متن های زیبا درباره افغانستان

افغانستان سرزمین عشق است و شجاعت. یک افغان فرقی ندارد که پسر باشد یا دختر، غرورش به او اجازه نمی دهد که بگذارد دشمن خاک کشورش را بی حرمت کند یا باعث از بین رفتن عزت و سربلندی آن بشود. یک افغان تمام تلاشش را می کنند که از کشورش در مقابل دشمنان دفاع کند و نگذارد که آب خوش از گلوی آنها پایین برود.

ای سرزمین لاله های خونین، ای سرزمین به در خون غلتیده، روزی آزاد خواهی شد و روزی فرزندانت ویرانه هایت را خواهند ساخت.

" " " " "

اگر در آن دنیا هم ازم بپرسن اهل کجایی با زبان افغانی جواب می دهم اهل سرزمین خون و اتش، سرزمین افغانستانم.

" " " " "

افغانستان سرزمین من است. افغانستان مادر دومم است. هیچ کس نمی تواند آن را از دست من خارج کند. افغانستان تا ابد آزاد و رها خواهد ماند.

" " " " "

سرزمینم افغانستان را با بهشت خدا عوض نخواهم کرد.

" " " " "

ای افغانستان ای سرزمینم به پرچم سه رنگت و به غرش شیرانت سوگند تا آخربن نفس پاسدارت خواهم بود.

" "  " " "

افغانستان به دلیری مردانش و به نجابت مردانش و به همت جوانانش تا ابد افغانستان خواهد ماند.

" " " " "

دور باد از تو ریای ریاکران و مکر مکاران و ظلم ظالمان ای افغانستان  سرزمین خوبان.

" " " " "

من یک افغانم و به سرزمینم، به فرهنگم، به زبانم و به پرچمم عشق می ورزم. و برای آبادانی سرزمینم جان می دهم.

" " " " "

ظالمان و مستبدان زمانه نابود خواهند شد. مکاران به درون لانه هایشان خزیده خواهند شد. افتاب آزادی دوباره طلوع خواهد کرد و سرزمینم افغانستان دوباره آزآد خواهد شد.

" " " " "

به حرمت خون شهیدانت و به حیا و زنانگی زنانت سوگند تا آخرین قطره خونم پاسدار و نگهبانت خواهم بود و خاکت را سرمه چشمانم خواهم کرد و برای همیشه یک افغانستانی باقی خواهم ماند.

" " " " "

من یک افغانستانیم اما به ناچار از کشور دور اعتاده ام و روزی بر خواهم گشت و دست های بیگانه را از آن قطع خواهم کرد و ویرانه هایش را باز خواهم ساخت و آن را به مکانی امن برای فرزندانم تبدیل خواهم کرد.

" " " " "

استواری و استقامت را از زنان افغانستانی بیاموزید. آن ها با همه ظلم ها و جفاهایی که در حق شان روا داشته شده است همچنان قوی و با صلابت به دفاع از کشورشان مشغولند.

" " " " "

یک افغانستانی همیشه افعانستانی باقی خواهد ماند حتی اگر فرسنگ ها از وطنش دوربماند. یک افغانستانی هر زمان که پای  دفاع از وطنش در میان  باشد در هر گوشه از جهان که باشد خود را خواهد رساند و آماده هر جان فشانی خواهد بود.

" " " " "

عشق و جان و غرور یک افغانستانی سرزمینش است. یک افغانستانی بر سر هر چیزی معامله خواهد کرد جز سرزمینش.

" " " " "

ای افغانستان، ای  سرزمین نواهای حماسی، ای سرزمین خون های ریخته شده و ای ماوای شیران غران،  دینم را نسبت به تو با ریختن خونم ادا خواهم کرد.

" " " " "

افغانستان سرزمین مردان دلیری ست که دشمن ترین دشمنان نیز نتوانستند آن ها را به زانو در بیاورند. تا زمانی که این مردان شجاع نفس می کشند افغانستان افغانستان باقی خواهد ماند.

" " " " "

در این مطلب ما سعی کرده ایم که متن های زیبایی در مورد کشور افغانستان را برایتان تهیه و به اشتراک بگذاریم. اگر افغانستانی هستید و یا به نوعی می خواهید که احترام و عشق تان را به کشور افغانستان نشان دهید، می توانید از این متن هایی که در زیر آورده ایم، استفاده کنید.

جملات کوتاه و زیبا درباره وطنم افغانستان

متن زیبا در مورد وطنم افغانستان

وطنم، افغانستان، با تمام ظلم ها و با تمام رنج ها، یار و همدمت هستم. ببخش مرا اگر از تو دورم، ببخش مرا اگر نمی توانم به داخل مرزهایت برگردم، اما قلب و روح من همیشه با تو هست و خواهد بود. وطنم، تو پاره ای از تن منی و همیشه باعث غرور و عزت من خواهی بود.

*******************************

هر که از من بپرسد اهل کدام کشوری، با افتخار خواهم گفتم وطنم افغانستان. من خدای دومم را افغانستان می دانم. مهم نیست که در آن جنگ است و درگیری یا صلح است و آرامش، در هر صورت قسمتی از وجود من شده و من این کشور را به مانند خدایم می پرستم.

*******************************

افغانستان قسمتی از وجود من است. من یک افغانم و به وطنم افغانستان عشق می ورزم. هیچکس نمیتواند غرور مرا زیر سوال ببرد و هیچ کس نمی تواند ارزشم را از بین ببرد! چرا که من یک افغانم. من یک افغان هستم و این است عزت و غرور من.

*******************************

کشور من، کشور زیبایم، از تو ممنونم که به من غرور و عزت دادی و به من عشق را آموختی. آری من از کشورم افغانستان حتی عشق را هم یاد گرفتم! چرا که در آن دیدم که مردم مان چگونه با وجود جنگ و درگیری پشت هم هستند و هرگز کشورشان را رها نمی کنند.

*******************************

غم ها می گذرند، ستم ها از بین می روند و ظلم ها پایدار نیستند! وطنم افغانستان هر چقدر هم که در ظلم باشد و هر چقدر هم که در درگیری باشد، روزی به صلح خواهد رسید. مردم وطنم روزی آرامش را احساس خواهند کرد. افغانستان برای من یک ارزش است و تا جان دارم نمی گذارم که این ارزش از بین برود.

*******************************

برای کشورم افغانستان ارزش زیادی قائل هستم. من وطنم را به مانند هر کس دیگری که وطنش را دوست دارد و عاشقانه وطنش را میپرستد، دوست دارم و آن را می پرستم! خاک وطنم برای من حرمت دارد و نمی گذارم که بیگانه در مورد آن بد بگوید و بد صحبت کند. وطنم برای من همه چیزم است.

*******************************

نمی دانم چرا بعضی ها فکر می کنند که همین که از کشور خارج شدی، دیگر حق نداری در مورد آن صحبت کنی یا حق نداری از خاک آن دفاع کنی! نه اینطور نیست؛ من با اینکه از کشورم رفته ام، اما عاشقانه آن را دوست دارم و حاضرم حتی برایش از جانم هم بگذرم. وطنم افغانستان تجلی عشق و معرفت است.

*******************************

عشق به کشورم باعث شد که با غرور در همه جا که از من ملیتم را می پرسند، بگویم که افغانستانی هستم. بله! من یک افغانستانی هستم و به این افتخار می کنم. ممکن است بعضی ها به من به دید تحقیر بنگرند، ممکن است که برخی مرا کوچک کنند و ممکن است که برخی حتی به کشور من هم توهین کنند، اما آنها نمیدانند که افغانستان کجاست و مردمش چگونه هستند. افغانستان سرزمین عشق و فداکاریست و من نیز زاده ی افغانستانم! پس تمام آن توهین ها و تحقیرها را در دریای بخشش و عشقم حل خواهم کرد.

متن زیبا در مورد دختر افغان

متن زیبا در مورد دختر افغان

به زیبایی دختر افغان در کجا دیده ای؟ همان که دلبری کردن را خوب بلد است و زنانگی اش زبانزد همه است! اما جای جایش که می شود، خوب بلد است از آرمان های کشورش دفاع کند و خوب بلد است که موجب عزت و سربلندی کشورش شود. یک دختر افغان در عین اینکه زنانگی می کند، در کنار مردان می ایستد و از کشورش دفاع می کند.

*******************************

یک دختر افغان، نمونه ی بارز زیبایی و زنانگیست. اینکه در شرایط راحت بتوانی زنانگی کنی و لطافتت را به رخ بکشی که چیزی نیست! یک دختر افغان یاد گرفته که در شرایط سخت چطور و چگونه این کار را بکند و چطور لطافتی که باید را حفظ کند.

*******************************

به کار بردن واژه مردانگی درست نیست، وگرنه باید روی غیرت دختران افغان واژه مردانگی را گذاشت. آنها با وجود آن همه درگیری و سختی باز هم به پای کشورشان ایستاده اند و از آن سرسختانه دفاع می کنند. دختران افغان نمونه ی بارز فداکاری و ایثار هستند!

*******************************

یک دختر افغان، می تواند پا به پای پسران کار کند و سختی بکشد و برای آینده اش تلاش کند. یک دختر افغان می تواند به تمام رویاها و آرزوهایش برسد، چون در سختی هایی که دیده، نحوه زندگی کردن را یاد گرفته. آری، هر یک از دختران افغان می توانند الگویی باشند برای دختران جهان.

*******************************

دختر افغان، زیباتر از گل است؛ زیباتر از بهار است و زیباتر از حتی بهشت خداوند است. خداوند هر چه زیبایی داشته را در چهره ی دختران افغان نهادینه کرده است.

*******************************

برای رویاهاش تلاش می کند، سختی می کشد، زجر می بیند و مورد ستم قرار می گیرد، اما با این حال رویاهایی در سر دارد که باعث می شود در برابر همه ی این ها ایستادگی کند و شکست نخورد. آری من همان دختر افغانی را می گویم که با وجود سختی هایش برای خواسته هایش تلاش می کند و از آنها دست نمی کشد.

*******************************

نمیدانستم عشق چیست. معنا و مفهوم آن را نیاموخته بودم؛ اما از وقتی که آن دختر افغان را دیدم، تازه به معنا و مفهوم عشق پی بردم! تازه فهمیدم که عشق چیست و چقدر می تواند زندگی ات را شیرین کند.

*******************************

یک دختر افغان عاشق کردن را خوب بلد است؛ دل ربودن را خوب بلد است و دلبری کردن را ذاتاً آموخته. اگر در رابطه ای با یک دختر افغان به سر می بری، خودت را خوشبخت ترین انسان بدان! چرا که هر کسی لیاقت ندارد که قلب چنین دختری و با چنین ملیتی را برباید و از آن خود کند.

*******************************

اگر یک دختر افغان عاشقت است، اگر او دوستت دارد و اگر برایت حاضر است که هر کاری بکند، پس باید به تو تبریک بگویم! چرا که تو خوشبخت ترین انسان روی کره ی زمین هستی. یک دختر افغان، به مانند دخترهای معمولی دیگر نیست و در اوج سختی ها توانسته که زنانگی اش را حفظ کند. همین ارزش او را بالا می برد و اگر تو چنین گوهر ارزشمندی را در زندگی ات داری، هرگز کاری نکن که از دستش بدهی.

متن کوتاه درباره عزت و غرور افغانستان

متن زیبا در مورد عزت و غرور افغانستان

عزت و غرور افغانستان هیچگاه پایمال نمی شود. مردم کشور افغانستان تا جان در بدن دارند برای کشورشان می جنگند و به پای خواسته ها و اهداف شان می مانند. نام افغانستان برای همیشه افغانستان باقی خواهد ماند و هیچ متجاوزی نمی تواند و جرات ندارد که به خاک این کشور دست درازی کند.

*******************************

سالیان سال است که با ظلم خود، به افغانستان هجوم می برند، اما این ذره ای از عزت و غرور کشور افغانستان کم نکرده است. آنها فقط خود را خسته کرده اند. شاید نمی دانند که کشور افغانستان یعنی کشور مردم آزاده و کشور مردم شجاع و دلیر.

*******************************

افغانستان از هرچه بگذرد، از عزتش نمی تواند بگذرد. هر کاری خواستی بکن، هر اقدامی را که دوست داشتی عملی کن، اما هیچ وقت سعی نکن که غرور و عزت افغانستان را زیر سوال ببری. اگر این کار را کردی، باید منتظر بازخوردی بسیار سخت تر از کاری که کردی باشی.

*******************************

من برای سرزمینم افانستان، از عزت و غرور خود می گذرم. حاضرم که غرور و عزت خودم پایمال شود، اما هرگز و هیچوقت عزت کشورم از بین نرود. من کشورم را بر هر چیزی حتی خودم هم اولویت می دهم و آن را عاشقانه دوست دارم. من همیشه کاری می کنم که باعث سربلندی کشورم شوم.

*******************************

افغانستان سرزمین غرور و عزت است و هرگز این غرور و عزت از بین نمی رود. دشمن هر چه میخواهد بر آن بتازد و هر چه میخواهد تلاش کند و به ارزش های این کشور دست درازی کند؛ در هر صورت نمی تواند غرور این کشور و مردمش را از بین ببرد و یا کاری کند که آنها به زانو در بیایند.

*******************************

غروری که کشور افغانستان دارد به خاطر تاریخش است. تاریخ این کشور پر از مجاهدت و ایثار است. مگر می شود که این ایثار ها و مجاهدت ها را نادیده گرفت و به غروری که سال ها طول کشیده که این کشور آن را به وجود آورد، پشت کرد؟ خیر هرگز! دشمن بداند که هرگز نمی تواند ذره ای از ارزش افغانستان کم کند یا ارزش آن را از بین ببرد.

*******************************

افغانستان سرزمین خون و سرزمین ایثار است. کشوری که الگوی مردمش ایثار است، هرگز خوار نخواهد شد و هرگز غرورش پایمال نخواهد شد. افغانستان همیشه و همواره سربلند خواهد بود و این به خاطر همان ایثاری است که به مردمش یاد داده.

*******************************

من برای کشورم و برای غرورش می جنگم! مهم نیست که چه به سرم می آید و مهم نیست که چه اتفاقی ممکن است برایم رخ دهد. برای من مهم این است که غرور کشورم حفظ شود و برای من مهم این است که کاری کنم که باعث عزت و سربلندی کشورم شوم. این ها برایم مهم هستند؛ نه جانی که هر لحظه ممکن است بنا به دلیلی از من ستانده شود.

متن در مورد غرور افغان

متن زیبا در مورد غرور افغان ها

مردم کشور افغانستان آزادگی را به هر چیزی ترجیح می دهند. مردم این کشور مرگ با غرور و عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می دهند و حاضرند که جان بدهند اما هیچوقت نبینند که به کشورشان بی حرمتی می شود و یا کشورشان مورد ظلم و ستم قرار می گیرد. مردم افغان غروری دارند که این غرور غیر قابل شکستن است و هرگز از بین نمی رود.

*******************************

افغان ها هر چقدر هم که ظلم ببینند و هر چقدر هم که سختی بکشند، اما هیچوقت غرورشان را نادیده نمی گیرند و هیچ وقت پا روی غرورشان نمی گذارند. مردم افغان سختی کشیده اند و با سختی بزرگ شده اند و این سختی به آنها یاد داده که چطور غرورشان را حفظ کنند و چطور بر عزت شان بیفزایند.

*******************************

اگر توانستی عزت مردم افغان را از بین ببری، بدان که قدرتمند ترین انسان روی زمین هستی! چرا که عزت یک افغان به سادگی از بین نمی رود. یک افغان حاضر است که از جانش بگذرد اما از غرور و عزتش هرگز. برای همین می گویم که تو اگر این کار را کردی قدرتمندترین می شوی؛ چرا که هیچکس این قدرت را در خود نمی بیند که این کار را انجام دهد.

*******************************

من برای کشورم و مردم میجنگم و تلاش می کنم. من برای غرور و سربلندی آنها تلاش می کنم. همه ی ما مردم افغانستان دست در دست هم باید کاری کنیم که قدرت کشورمان را به جهانیان نشان دهیم و به همه ثابت کنیم که آن تصویری که از کشور ما در ذهن شان ساخته اند، یک تصویر فیک است و تصویر واقعی آن چیزی است که ما با تلاش هایمان ساخته ایم. باید به همه ثابت کنیم که کشور ما یک کشور با عزت است.

*******************************

برای ما مردم افغان، کشورمان به مانند ناموس مان است. حاضریم هر کاری بکنیم که به کشورمان خدشه ای وارد نشود یا مورد ظلم و ستم قرار نگیرد. اگر ما غرور داریم، اگر افتخار داریم و اگر به خود می بالیم، فقط و فقط به خاطر عزتی است که خاک این کشور به ما مردم افغان داده. ما کشورمان را عاشقانه می ستاییم و دوست داریم.

*******************************

مردم افغان را از چیزی نترسان. آنها بیدی نیستند که با بادهای اندک تو بترسند. هیچ وقت قصد و نیتت این نباشد که عزت مردم افغان را از بین ببری، چرا که هیچوقت نمی توانی این کار را انجام دهی. اگر به این کار اسرار بورزی، در نهایت این خودت خواهی بود که شکست می خوری. عزت مردم افغان به آنها کمک می کند که بر مشکلات غلبه کنند و نگذارند که هر بادی آنها را بلرزاند یا باعث شود که ریشه شان ضعیف شود.

*******************************

اگر می خواهی درس عزت بیاموزی، اگر می خواهی مردانگی را یاد بگیری و اگر می خواهی تبدیل به یک انسان شجاع شوی، پس از مردم افغان الگو بگیر. آنها نمونه ی بارز عزت و مردانگی هستند. آنها نمونه ی بارز شجاعت هستند و به جهانیان نشان می دهند که چقدر کشورشان برایشان اهمیت دارد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...