متن درباره قاب عکس خالی

آدم ها که دلتنگ هم می شوند، همچون قاب عکس خالی هستند که دنیا و هر آن چه در آن هست را کاملا پوچ و بی معنا در ذهن خویش تصور می کنند. اوج دلتنگی را در هیچ لغتی از فرهنگ لغت زبان نمی توان به خوبی ابراز داشت. گاهی دلتنگ باید گشت تا اوج آلام نفسانی یک فرد عاشق را به خوبی در دل و جان خویش لمس کرد.

غروب جمعه است. دلم بدجوری هوس دیدار یار کرده است اما کو یار؟ قاب عکس خالی او در پیش روی من است. قاب عکسی که روزهای پر از خاطره و امید را در ذهن من تداعی می سازد. خاطرات لعنتی انگار ریشه در جان من دوانده اند و نمی خواهند دست از سر من بردارند.

**********

بد عادت شده ام!!! تا هر شب موقع خواب قاب عکس خالی تو را در آغوش نگیرم، نمی توانم به آرامش برسم و آرام آرام سر بر بالین خویش بگذارم. خاطرات شیرین با تو بودن لحظات نابی را در دفتر قلب من جا گذاشته اند که هیچ گاه فراموش شدنی نیستند.

**********

از وقتی که رفتی، آتیش به جان من زده ای. تمام سهم من از تو یک قاب عکس خالی است که آن هم همیشه در پیش روی من است. هر شب با چشمانی بارانی به آن می نگرم تا دارایی خویش را محفوظ دارم.

**********

جای تو در گوشه قلبم خیلی خالی است. درست مثل یک قاب عکس خالی که هیچ تصویری در آن نیست. یاد و خاطره تو آنقدر برای من عزیز هست که هیچ کس را یارای نفوذ در آن نیست.

**********

قاب عکس خالی ات چنان تأثیری در دل و جان من قرار داده است که هرگز تصور چنین صحنه ای در زندگی خویش نمی کردم که یک نفر بتواند انقدر در گوشه ای از قلب ما آرام بگیرد.

**********

تنهایی رفته رفته در جان من رسوخ کرده است. من و باران و تنهایی با یک قاب عکس خالی همچون عاشقی دل شکسته قدم به قدم کوچه ها و خیابان ها را فارغ از هر نوع حادثه ای طی می کنیم.


مطلب پیشنهادی :

متن برای جای خالی عزیزان از دست رفته


قاب عکس خالی تو گوشه اتاقم هنوز هم دلبری می کند. ببین که چه کرده است مهر تو با دل من.

**********

زندگی پستی و بلندی بسیار زیادی دارد. یک روزی با یار و یک روزی هم آواره و تنها بی یار می مانی و قاب عکس خالی او را تماشا می کنی. تنهایی آنچنان دردی در آدم ها وارد می سازد که کوه را هم از پای در می آورد.

**********

زندگی به من آموخت که هر آمدنی یک رفتنی هم دارد. دلم آنجا به حال خودم سوخت که قاب عکس خالی را در زیر باران به آغوش خویش فشردم و عاشقانه آن خاطرات لعنتی را به یاد آوردم. آری گاهی زندگی آن روی سکه خویش را هم به شما نشان خواهد داد.

**********

جای بعضی از آدم ها حسابی در قلب ما خالیست. درست مثل قاب عکس خالی آنان که همیشه پیش روی ماست و مهر و عشق آن ها هم برای همیشه در دل و جان ما قرار دارد.

**********

گاهی نمی توان از زیر بار سنگینی بعضی چیزها به سادگی عبور کرد. گاهی آنقدر این بار سنگین و سنگین تر می شود که نمی توانی زیر فشار آن کمر راست کنی. نبودن گلدسته ای از بهشت در زندگیم، گویی همان باری است که سنگینی آن را بر روی دوشم به خوبی حس می کنم تا با نگریستن به قاب عکس خالی اندکی بتوانم از آلام درونی خویش بکاهم.

**********

وقتی تمام سهم تو از زندگی یک قاب عکس خالی باشد؛ باید هم انقدر گریه و زاری کرد و به پاس فقدان این درد بزرگ بایستی زانوی غم بغل کرد و از ته دل زار زار برای آن محبوبه خویش گریست. آری سرنوشت برای ما بد نوشت.


بیشتر بخوانید :

عکس نوشته درمورد جای خالی یار


دلم که می گیرد، نگاهی به قاب عکس خالی یاری می کنم که دیگر در کنارم نیست ولی عطر و بوی او برای همیشه با من است. هرگز از خاطرم نخواهد رفت تمام آن خاطراتی که با جان و دل آن ها را یک به یک با هم پروراندیم و اینک غباری روی خاطراتمان نشسته است که دست از سرمان برنخواهد برداشت.

**********

هیچ گاه حتی فکرش را هم نمی کردم که روزی آید و من با تلنبار شدن انبوهی از خاطرات تلخ و شیرینی مواجهه گردم که توان تحمل از دست دادن هیچ یک از آن ها را هم نداشتم. اینک من تک و تنها با قاب عکس خالی چه کنم؟!!!

**********

فاصله ها گاهی آتیش به جان ما می زنند. عشق که در عمق دل و جانت آرام گرفته باشد، دیگر نمی توانی به همین راحتی روز و روزگار را در فراق یار خود تنهایی بگذرانی. دیدن تصویر قاب عکس خالی آن چنان درد و فشاری به تو خواهد آورد که به فاصله ها اهمیت نمی دهی و دوست داری که هر چه سریعتر به یار و محبوبه خویش بازگردی.

**********

نمی توانم با چه چیزی این میزان از دلتنگی خویش را ابراز دارم. ولی می دانم کسی که قاب عکس خالی یار خویش را در دست دارد و به آن ساعت ها خیره گشته است، از عمق دل خویش عاشق و شیفته یار گشته است. عظمت دلتنگی او را نمی توان با هیچ چیز زمینی مقایسه کرد.

**********

وقتی با یار هستی و روزگار خوشی را با او می گذرانی، شاید هرگز تصور این هم به ذهن شما خطور نکند که یک روزی ممکن است این حجم از دوستی شما به دلتنگی بدل شود و روزگار وقفه ای بین شما ایجاد نماید. اما گاهی چنین می شود و باید اوج دلتنگی های خویش را با صبر و متانت خود به خوبی بگذرانی.


در ادامه ببینید :

عکس نوشته در مورد پدر فوت شده


دلتنگ نشدی تا درد دلتنگی را از سویدای درونت به خوبی حس کنی. دلتنگی ریشه آدم را می سوزاند و به طور کلی او را قلع و قمع می سازد. قاب عکس خالی یار شب و روز در برابر دیدگان یاری است که دیگر همیاری ندارد. تک و تنها چون آوارگان در حال گذر است و خاطرات گذشته را با خود مرور می کند.

**********

نمی دانم عمیق ترین چاه دنیا چیست و کجاست ولی می دانم دلتنگی تو در عمق قلب من بی گمان عمیق ترین حفره ای است که در نبود تو در قلب من جای خوش نموده است. قاب عکس خالی تو را محکم بر سینه می فشارم و از خداوند منان طلب بازگشت دوباره تو را به سرزمین قلب های پاک خواهانم.

**********

ای یار بی وفا کجایی؟ نمی دانم اکنون کجایی و در چه حالی؟!!! ولی بدان که اینجا در کوچه و باغ زندگی یک نفر است که برای دیدار مجدد تو دست به گریبان آسمان شده است تا برای او بگرید و دلی آرام نماید. دلتنگی آدم ها بی حد و حصر است. هرگز حدیث قاب عکس خالی را شنیده ای که چگونه با دل عاشقان بازی می کند؟!!!

**********

زندگیم برگ خزان گشت و تو نیامدی، قاب عکس خالی تو را سال هاست که در آغوش خویش کشیده ام و لحظه لحظه برای آمدن تو به در چشم دوخته ام تا بلکه بیایی و گلستان سازی این آتش درونی دل ما را.

**********

هر کسی من را می بیند، با خود می گوید که انگار من دیوانه ای هستم که ساعت ها به قاب عکس خالی تو چشم دوخته ام. آن ها چه می دانند که کسی چون تو بوی خوش عطر خویش را با خود آورده است و گوشه ای از قلبم آن ها را به خوبی جای داده است و خود در برابر دیدگان پنهان گشته است. عطر و بوی باطراوت همیشگی تو بی تردید دل هر کسی را دیوانه می سازد.

**********

دیگر جانی برای من نمانده است. این روزها انگاری شده ام یک قاب عکس خالی که از هر چه شادی است به طور مطلق خالی گشته ام. خالی از هر خاطره ای که با یار خویش گذرانده ام. این روزها دلم گرفته است. می خواهم با صدای بلند سکوت خویش را بشکنم و یک صدا فریاد برآرم و غم درونی خویش را بازگو نمایم. دیوانه منم که اسیر غم تو گشته ام مجنون را بیهوده، مجنون نخوانید.

**********

تو را نمی دانم ولی من از رفتن تو حتی آسمان هم برای من ابری شد تا این مصیبت بزرگ را با من همدردی کند. همچون قاب عکس خالی گشته ام که سراسر زندگی خود را این گونه ملال آور و خسته کننده به پیش می برد. آخه رفتن یار بعد از آن همه خاطرات و دوری ناگهانی اش درد کمی نیست.

**********

زندگی را آن لحظه باختم که تو را برای همیشه از دست دادم. قاب عکس خالی تو را در گوشه قلبم به خوبی حس می کنم؛ قلبی که پاره پاره گشته است و دیگری مجالی برای ابراز احساسات خویش ندارد. از دست دادن آدم های خوبی همچون شما خود عین تهی دستی است که آدم را بیچاره و سر به فلک کشیده خواهد ساخت.

**********

اگر سراغ من می آیی؛ این را بدان که من دیگر همان فرد قبلی در ذهن شما نیستم. تغییر کرده ام تغییری مثل قاب عکس خالی که زندگی را برای خود پوچ و بی معنی کرده است. اصلا مگر می توان به زندگی خود رنگ و لعاب بخشید وقتی که دیگر نه یاری هست و نه مونسی که درد دل ما را تسکین بخشد؟!!! آری من نیز همچون دیوانه ای در صحرای دل خویش آواره گشته ام.

**********

چگونه غم درونی خویش را ابراز کنم در حالی که این روزها همچون دیوانه ای شده ام که دیگر حالی برایش نمانده است. همچون قاب عکس خالی که دیگر دنیا و متعلقات آن را نمی خواهد و همه آن ها را به باد سخره گرفته است. آری دیوانه شده ام دیوانه ای که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

**********

بعد از رفتن تو دیگر هیچ انتخابی برای من نمانده است. تنها گلدسته زندگی خویش را مدت هاست از دست داده ام و اینکه باید بنشینم لب دریا و چرتکه بندازم تا روزها نبودن تو را یک به یک بشمارم. بلکه باز هم برسد روزی که در آغوش تو زندگی را از سر گیرم.


همچنین ببینید :

آلبوم عکس نوشته های فوت پدر برای پروفایل + متن (2)


همچون گلی پر پر شده گشته ام که سال هاست رنگ آب را به خود ندیده است. فراق دیدار یار چنان فاجعه ای در دل رسوای من به وجود آورده است که دیگر همچون قاب عکس خالی، جای خالی او را در کنج قلبم جای داده ام و آن را به خوبی لمس می کنم.

**********

دلتنگی را نمی توان در قالب واژه ها به زبان آورد. باید دلتنگ باشی و دلتنگی را با دل و جان خویش جانانه تجربه کنی تا بدانی که دلتنگی چه بلایی بر سر شما خواهد آورد. آنجاست که همچون قاب عکس خالی سلول سلول بدنت اوج دلتنگی را به خوبی حس می کنند و از فراق یار خویش به تضرع و ناله روی می آورند.

**********

قاب عکس خالی یاری همچون تو برای همیشه در پیش روی من است. حال بیایید من را فرسنگ ها از یار دور سازید. هرگز تصور نکنید که یاد و خاطره او را می توانید در دل من به باد فراموشی بسپارید. دل که در گِرو یار باشد، فاصله ها را مجالی برای نفس کشیدن نیست. این قلب یار است که در هر کجا هم که باشد، با فرسنگ ها فاصله و دوری، یار خویش را در باور و تصور خویش از رگ گردن به خود نزدیکتر می سازد.

**********

از کوی یار که آید نسیمی با خود آرَد شمه ای از خاطرات دیرینه را. یک قاب عکس خالی در پیش روی عاشق، یک دنیا خاطره را در خود نهفته دارد. کیست که این حقیقت را باور کند که بوی عطر تن یار را می توان بعد از گذر این همه عمر باز هم با مشام دل خود احساس کرد؟!!!

**********

سخت است که اوج دلتنگی خود را روز و شب با نگریستن به قاب عکس خالی یار برطرف نمایی و نه یار خود را و نه حضور فیزیکی او را دیگر در پیش روی خود احساس نکنی. عاشق شدن بی مان سخت و دشوار است و هر کس در ایام عاشق خود، دلتنگی را تجربه کند، بی تردید بدترین درد دنیا را تجربه کرده است. کفر است اگر گویم ولی او آتش جهنم و عذاب الهی را بر روی زمین به چشم دیده است.

**********

زندگی چیزی جزء رویایی خیس و پوچ نیست که دمی آدم ها را مشغول به خویش می کند و یار و همدمی را بر سر راه آن ها سبز می کند تا وقتی که خوب عاشق هم شدند و به هم وابسته شدند، آن ها را به یکباره از هم جدا سازد و قاب عکس خالی را در کف دست هر یک از آنان قرار دهد. در دنیایی که هیچ است، نباید خیلی زود وابسته شد.

**********

شده ام قاب عکس خالی که هیچ امیدی به فردای خویش ندارد. نه دلبری دارد که برای او دلبری کند و نه خبری از کوی یار است. آنقدر پوچ و بی معنا که نتوان آن را وصف کرد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...