متن درباره مظلومیت کردها

بیاییم دست هموطنان مظلوم کردمان را بگیریم و به آنها اثبات کنیم که در روزهای گرفتاری و بلا، هستند مردمی که پشت آنها باشند. ما ایرانیان باید به جهان ثابت کنیم که در راه دفاع از مظلوم، پیش قدم هستیم و در راه دفاع از مظلومین کشورمان در صف اول کمک کردن قرارگرفته ایم.

هموطنان کرد ما در برابر خطر سیل هستند و مظلومیت شان فریاد می زند که آنها کمک می خواهند تا از این مشکل خارج شوند. ما باید برای کمک به آنها آماده باشیم و دست یاری مان را به سوی شان دراز کنیم. در ادامه این مطلب متن های زیبایی درباره مظلومیت کردها برایتان آورده ایم. همراه ما باشید.

متن برای مظلومیت کردها

چه مظلومانه خانه و زندگیتان را از دست دادید و هیچ نگفتید. همه چیزتان به همراه آب رفت یا در آن غرق شد و باز هم هیچ نگفتید. آخر چه می خواستید بگویید؟ بعضی هایتان همه چیزتان ازتان گرفته شد. باشد که ما مردم و مسئولین برای شما فکری کنیم. فکری که بتوانیم اندکی از تلاش هایی که برای پیشرفت کشورمان کردید را جبران کنیم.

********

به فکر کردهای مظلوم سیستان باشیم. همان ها که اکنون با مشکل سیل دست و پنجه نرم می کنند. فکر نکنیم که این مشکلات فقط برای آنهاست. اگر برای آنها سیل آمده، برای ما می تواند زلزله و یا حتی چیزهای بدتر از راه برسد. به فکر هموطنانمان باشیم! به فکر کودکانی که به جای درس و مدرسه مجبور هستند پا به پای بزرگترها کار کنند تا مشکل سیل را برطرف سازند.

********

چه سرمایه هایی که در این سیل از بسیاری از خانواده ها گرفته نشد! همه ی آنها به نوعی خسارت دیدند. بیاییم در روزهای مشکلات دست هموطنانمان را بگیریم. هموطنان کرد ما اکنون به یاری ما نیازمند هستند، اگر امروز به یاری آنها بشتابیم، در کوچکترین مشکلاتمان هم غیرتشان یار و همراه ما خواهد بود و هرگونه که در توان دارند تلاش خواهند کرد که ما از آن مشکلات بیرون بیاییم. یاد بگیریم که برای کمک به هموطن، منتظر کمک مسئولین نباشیم. خود سریعتر به پا خیزیم و برای کمک شان بشتابیم.

********

مهم نیست که مسئولین چقدر کمک کردند، مهم نیست که مردم چقدر کمک کردند، خسارتی که به برخی خانواده های آسیب دیده وارد شده بود، بعضاً جبران ناپذیر بود و یا خیلی سخت جبران می شد. اکنون می توانیم حتی با یک متن ساده خودمان را شریک بدانیم در غمی که به این خانواده ها وارد شده است؛ اکنون می توانیم با یک دلداری ساده، موجبات آرامش دل های هموطنان مظلوم کردمان را به ارمغان بیاوریم.

********

کودکان مظلومی که باید به جای درس خواندن در خانه بنشینند و یا به کمک بزرگترهایشان برای رفع مشکلات سیل بروند، مادران بارداری که به جای آرامش و فکری آسوده باید مدام نگران باشند که مبادا سیل خانه و زندگیشان را از آنها بگیرد، پدران تلاشگری که به جای اینکه با خیالی آسوده به سر کار خود بروند، باید مدام نگران باشند که مبادا خانواده شان دچار آسیب شود. تحمل این شرایط برایتان چقدر سخت است؟ اکنون همین مشکلات را هموطنان کردمان دارند و با آن دست و پنجه نرم می کنند. آنها مظلومانه در برابر این بلای طبیعی ایستادگی کرده اند و از پا نیفتاده اند. بیاییم به کمک شان بشتابیم و دستمان را برای یاریشان به سوی شان دراز کنیم.

گلچین جملات کوتاه و زیبا در مورد مظلومیت کردها

سیلی که خانه و زندگی شما را ویران کرد، همراه خودش دل و قلب ما را هم ویران نمود. آخر چقدر می تواند اتفاقات منفی بیفتد؟ آخر چقدر ما در توان داریم که در برابر اتفاقات منفی ایستادگی کنیم؟ اما کردهای مظلوم و داغدیده ی ایران، با شجاعت تمام در برابر صدمات سیل ایستادگی کردند و برای رفع آن صدمات از جان خویش هم مایه گذاشتند. قلب ما همراه شماست و جسم و جانمان در کنارتان تا هر طور که شده مشکلتان را رفع کنیم. باید به جهان ثابت کنیم که ما در کنار هم، از مشکلات منفی بسیار قوی تر هستیم.

********

حتما داستان هایی در مورد فرشتگان شنیده اید. آنها که ذاتی پاک دارند؛ آنها که هرگاه که می خواهیم انسانی را به خوبی یاد کنیم، نامشان را روی وی می گذاریم. اکنون می خواهم بگویم که برخی از این فرشتگان در تنگنا قرار گرفته اند. خداوند برخی از فرشته هایش را روی زمین و در غالب انسان آفریده و آن فرشتگان هموطنان کرد ما هستند که در معرض بلای طبیعی سیل قرار گرفته اند. بیایم دستمان را برای یاری این فرشتگان دراز کنیم. کاری کنیم که با حمایت مان از آنها، خدا ذاتی به مانند ذات فرشتگان به ما عطا کند.

********

درست است! آنها بچه های ما نیستند، آنها خانواده های ما نیستند، آنها حتی دوست و آشنای ما هم نیستند. اما هموطنانمان که هستند! اما هم مسیر ما در راه آبادی کشورمان که هستند! آنها اکنون نیاز به کمک دارند. شاید غرور و غیرتشان اجازه ندهد که به زبان آورند، اما مظلومیت شان این را فریاد می زند. بیاییم به آنها کمک کنیم. بیاییم همراه آنها در این مسیر خیلی سخت باشیم. اگر ما هم در چنین مشکلی گیر کرده بودیم، قطعا هموطنان کردمان به یاری ما می شتابند و برای کمک به ما هر کاری که از دستشان بر می آمد را انجام می دادند.

********

به پای سال ها تلاشی که برای ایران کردید، به پای مظلومیت اکنون تان که در حال غرق شد در این بلای خانمان سوز یعنی سیل هستید، به پای غیرت تان برای رشد و آبادانی کشور، اکنون ما به یاری شما می شتابیم. اکنون دستتان را می گیریم. این لطف و مرحمت از جانب ما نیست؛ این یک وظیفه است که تک تک ما ایرانی ها در برابر هموطنان کردمان داریم؛ این اکنون اصلی ترین وظیفه است که باید ادا شود و این وظیفه بیشتر از همه بر روی دوش مسئولین باید باشد.

********

شاید خودمان در تنگنا باشیم، شاید نتوانیم از لحاظ مالی کمک کنیم، اما ما که قلب های بزرگ داریم! قلب هایی که بسیار ثروتمند هستند. بیاییم هر چند اگر نمی توانیم کمک مالی به هموطنان کردمان کنیم، به خاطر قلب های ثروتمندمان به آنها آرامش خاطر بدهیم. به آنها اطمینان دهیم که مشکلشان برطرف خواهد شد و دوباره به زندگی عادی باز خواهند گشت. نه تنها آنها بلکه همه ی ما ایرانی ها نیاز به روزهای خوب داریم. نیاز به روزهایی که داغ از دست دادن سردارمان، 176 هموطنمان در سقوط هواپیمای اوکراینی و این سیل خانمان سوز را فراموش کنیم.

********

دست در دست هم دهیم و برای یاری کردهای کشورمان بشتابیم. چه کسی غیر از خود ما می خواهد دستمان را بگیرد؟ چه کسی غیر از خودمان قرار است که نیرویی باشد برای غلبه بر صدمه ای که بر دیار کردهای کشورمان وارد شده است؟ هیچ کس! هیچ کس قرار نیست کمکی کند جز خود ما. اکنون تمام مردم کشور باید بسیج شوند و برای کمک به کردها هر کاری که از دستشان بر می آید انجام دهند. کردهای کشورمان لیاقتی بیش از این دارند؛ آنها تلاش های بسیاری برای کشورمان کردند و اکنون لیاقت این کمک ها را دارند. در روزهای سختی پشت شان را خالی نکنیم!

********

بیاییم حال و شرایط کودکانی را تغییر دهیم که در آینده قرار است حال و شرایط کشورمان را تغییر و بهبود دهند. با قلب های مهربان خودمان برای یاریشان بشتابیم. این کودکان نباید الان در چنین سختی ای باشند! آنها باید تعلیم و تربیت یابند تا آینده سازان کشورمان باشند. بیاییم به کمک هم، بساط تعلیم این کودکان مظلوم را بچینیم. بیاییم به یاری سیل زدگان کشورمان برویم. همان کردهایی که شجاعانه و دلیرانه برای کشورشان حتی حاضرند که جانشان را هم بدهند تا کشور در رفاه و آرامش به سر ببرد.

********

هیچوقت یک دست صدا نداشته است. نباید تنها از مسئولین توقع کمک داشته باشیم. هر کدام از ما به نوع خود در قبال هموطنان مظلوم کردمان مسئول هستیم و باید به هر اندازه که می توانیم برایشان تلاش کنیم تا از این وضع نا به سامان خارج شوند. در سرمای شدید و سوزی که سرمای زمستان را هشدار می دهد، اگر پشت شان را خالی کنیم، آنها دست یاری گری نخواهند داشت. آن وقت تا زمانی که زمان باشد این سوز، جگر و قلب مان را خواهد سوزاند که چرا تا وقتی که می توانستیم برای کمک شان کاری نکردیم.

********

فکرش را بکن! در این سرمای بی وقفه، در سوزی که هدیه ی زمستان به ماست، باید صدمات بلایای طبیعی را هم به جان بخریم. باید خانه و زندگی مان هم غرق در آب شود. به راستی که چند درصد از ما توانایی این را داریم که در برابر چنین بلایایی مقاومت کنیم؟ اکنون می خواهم بگویم که هموطنان کرد ما گرفتار چنین بلایی شده اند. آنها در این سرمای زمستان، مجبورند که با مشکل سیل هم رو دو رو شوند و با آن دست و پنجه نرم كنند. در این مصاف سیل با کردهای کشورمان، پشت هموطنانمان را خالی نکنیم و تا در توان داریم در کنارشان بایستیم و به آنها یادآوری کنیم که تنها نیستند و ما ملت ایران همیشه پشت آن خواهیم بود.

********

غیرت ما ایرانیان همیشه زبان زد بوده و هست. همه ی ما ایرانیان رگ غیرتی در وجودمان هست که از اینکه هموطنانمان را تنها بگذاریم، جلوگیری می کند و نمی گذارد که این اتفاق بیفتد. اکنون هم باید این غیرت را از خود به خرج دهیم. اکنون هم باید به یاری هموطنان خودمان برویم و برای کمک به آنها هر چقدر که در توان داریم، تلاش کنیم. غیرت ما نباید بگذارد که در این روزها، کردهای مظلوم کشورمان، بار مشکل سیل را به تنهایی به دوش بکشند. باید کمکشان کنیم و باید همراهشان باشیم.

********

همه می گویند که به من چه، پس مسئولین چه کاره هستند؟ همه می گویند که چرا من؟ چرا بقیه نباید کمک کنند؟ همه می گویند که از دست من کاری بر نمی آید! این دقیقا وضعیتی کشوری است که در آستانه ی نابودی قرار گرفته و مردم آن دیگر پشت یکدیگر نیستند. اما کشور بزرگ ما یعنی ایران اینطور نیست. آنها پا به پای هم در زمان مشکلات یاری گر هم هستند. مثل همین حالا که دستشان را برای کمک به سمت هموطنان کردمان دراز کرده اند. مثل همین حالا که نمی گذارند آنها به تنهایی با مشکل سیل رو در رو شوند.

********

بیدار شو هموطن. هم میهنان تو اکنون در رنج و سختی هستند. چطور می توانی آرام بخوابی؟ چطور می توانی در آرامش باشی وقتی که می دانی هموطن کردت اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با سیل است؟ آیا فکر می کنی که این مشکل برای تو پیش نخواهد آمد؟ آیا فکر می کنی که این آرامشت برای همیشه خواهد بود؟ هشیار باش که اگر به کمک آنها نروی، کارمای این کارت را در زندگی خواهی دید. به پا خیز و هر طور که می توانی برای آرامش خاطر هم میهنانن کاری کن. کاری کن که در آینده شرمنده ی وجدانت نباشی. شاید این متن کمی تلخ بود، اما تلخی ای که برای هموطنان کردمان بر اثر سیل به وجود آمده، بسیار تندتر و بدتر از این متن است.

********

خدایا مشکلات را از کشور ما دور گردان. مردم این کشور مستحق روزهای خوب هستند. مردم این کشور باید روزهای خوب را هم ببینند. تا کی مشکلات؟ تا کی سختی؟ تا کی عذاب؟ با رفتن سردارمان عزادار شدیم، با آسمانی شدن مسافران هواپیمای اوکراینی آتشی قلب مان را در بر گرفت و اکنون سیلی که به جان زندگی هموطنان مظلوم کردمان افتاده، ذره ذره وجودمان را از ما می ستاند. خداوندا این بلاها را دور گردان. این مردم به اندکی شادی نیاز دارند. نوبتی هم شده نوبت آرامش شان است. آرامش را اول به هموطنان کردمان و بعد هم به همه ی مردم کشورمان عطا بفرما. آمین.

********

سخاوتمندی یکی از ویژگی های بارز ما ایرانیان است. ما ایرانیان همیشه در راه دفاع از مظلوم پیش قدم بوده ایم. یادمان نرود که در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی چه شعاری می دادیم. ما می گفتیم که حاج قاسم نرفته و در ذهن تک تک ما ایرانیان وجود دارد. اکنون باید حاج قاسمی عمل کنیم. اکنون باید برای دفاع از مظلوم نه به خارج از مرزهای کشور، بلکه به داخل مرزهای کشورمان برویم. بیاییم راه قاسم سلیمانی را بپیماییم. بیاییم در راه دفاع از مظلوم، از هموطنان کردمان در برابر بلای طبیعی سیل قدم برداریم.

********

هر کاری که کنیم، کارمای آن را در زندگی خواهیم دید. دقیقا اتفاقی مشابه با همان کاری که کرده ایم را در زندگی تجربه خواهیم کرد. پس بیاییم به مظلومان کمک کنیم. بیاییم دست هموطنان مظلوم مان که اکنون در حال غرق شدن در سیل هستند را بگیریم و به آنها کمک کنیم که دوباره به زندگی عادی شان برگردند. این کار، کارمایش بسیاری قوی خواهد بود و با قدرتی چند برابر به زندگی مان باز خواهد گشت.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...