متن تسلیت جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

مسافرانی که قصد رفتن از ایران به اوکراین را داشتند، اکنون مسافر آخرت شده اند. این هواپیما هیچوقت مقصدش در دنیا قرار نبود که اوکراین باشد، مقصد آن آخرت بود و با خودش همه ی این مسافرین را هم برد. آرزوهای تمام این مسافرین را به همراه خودش به آتش کشید و داغی بزرگ بر دل خانواده های آنها نهاد.

در پرواز هواپیمای اوکراین، مسافرین جان خود را از دست دادند. آنها آسمانی شدند و دیگر قرار نبود که بر زمین اوکراین بنشینند. در این مطلب ما قصد داریم متن هایی در رابطه با داغ ازدست دادن این مسافران با شما به اشتراک بگذاریم. همراه ما در این مطلب باشید.

متن برای تسلیت کشته شدگان هواپیمای اوکراین

متن درباره جان باختگان هواپیمای ایران به اوکراین

به هوا برخاست، برای آرزوهایتان. خواستید بروید تا خوشبخت شوید و اما چه نصیبتان شد. چه حیف که چنین عاقبتی نصیبت تان گردید. آرزوهای شما پایمال شد. باشد که روحتان در آرامش باشد.

*************

مقصدتان اوکراین بود، اما مقصد تبدیل به آخرت شد. چه بد مسافرتی بود! چه بد اقبالی بود. هر چه که بود، باعث شد شما پر پر شوید. آرزوهایتان از شما گرفته شود. شادی روحتان آرزوی قلبی ماست. باشد که در دنیایی دیگر خداوند شما را به بهشت ابدی اش ببرد. همانجا که آرزوی خیلی هاست.

*************

قرار شد که سوار هواپیما شوید و در اوکراین پیاده شود؛ اما گویی تقدیر چیز دیگری می خواست. زمانه چه بد نامرد شده! زمانه چه قدر ظالمانه از پشت به انسان خنجر می زند. همه ی شما پروانه هایی بودید که اکنون بال گشوده اید. از دخترک کوچک تا عروس و دامادی که به خاطر آرزوهایشان سفر کردند! اکنون بال گشوده اید و به سوی خدا رفته اید. آرامش تان در آن جهان حتمیست.

*************

توییت میزند که مرا حلال کنید؛ قرار بوده به سفری برود که خوشبختی اش تضمین شود. اما چه حیف! این سفر، سفر آخرتش بود. چه لبخند ها که پشت آن توییت بر لبانش ننشسته بود؛ چه شوری که در دلش شکل نبسته بود. متاسفیم. تنها چیزی که می توانیم بگوییم انی است. متاسفیم و تو ما را حلال کن که آرزوهات پرپر شدند.

متن تسلیت جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

آرام بگیرید! شما مقصدتان جایی بود که در آنجا خوشبختی تان تضمین می شد. اکنون چه جایی بهتر از پیشگاه خداوند. هواپیما شما را در آسمان پیش خدا رها کرد و خود فرود آمد. همه ی شما مسافرانی بودید که مقصدتان پیشگاه خداوند بود. جایی بود که منزلگاه ابدی هر انسانیست.

*************

آرامش خانواده هایتان آرزوی قلبی ماست. هر چند که نمی توانیم تسلی دل داغ دیده ی آنها باشیم؛ آخر آنها جوان نخبه شان را از دست داده اند؛ آخر آنها زن و فرزندشان را از دست داده اند. اما برایشان صبر می خواهیم. هیچ چیز جز صبر و زمان نمی تواند این دل داغ دیده را آرام کند.

*************

چند ساعت قبل از پرواز با خانواده هایشان خداحافظی کردند و قرار بود که از آن سوی مرزها دوباره با آنها تماس بگیرند. اما چه بد! به راستی که نمی توان آینده را پیش بینی کرد. هیچکدام از آنان پا در این هواپیما نمی گذاشتند اگر می دانستند که مقصدش اوکراین نبود بلکه جهانی دیگر بود. آنها آرزو داشتند، هدف داشتند و هواپیمایی که قصدش بردن آنها از این دنیا به دنیایی دیگر بود، مانع این آرزوهای زیبا شد.

*************

شما قسمتی از خانواده ی ما بودید. همه ی ما هم میهنان با هم خانواده ای گرم هستیم. پر پر شدن شما قلب ما را هم به درد آورده. اقبال شومی گریبان گیر این خانواده ی بزرگ شد چون این اقبال شما را از ما گرفت؛ چه سرنوشت نا به فرجامی داشت این خانواده. باشد که خانواده هایتان حقیقی تان آرام گیرند.

جملات تسلیت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین

جملات زیبا و کوتاه در مورد کشته شدگان مسافران هواپیمای اوکراین (مناسب برای کپشن یا پروفایل)

هر چه بگوییم مسکن درد دل مادران و پدران داغ دیده ی هواپیمای اوکراین نخواهد شد. تازه عروس و دامادی که سوار هواپیما شده بودند، به قصد یک زندگی بهتر ایران را ترک کردند. آسمان ایران آنها را گریبان گیر خود کرد. گویی میهن شان عاشق آنها شده بود و این عشق شوم مانع از آن شد که آنها از کشور خارج شوند. آری هواپیما سقوط کرد و آنها جان باختند. آرزوهای تازه عروس و داماد و بقیه ی مسافرین پایمال شد. باشد که روحشان در آرامش باشد.

*************

چقدر زندگی تلخ شده. هر روز اخبار منفی، هر روز اتفاقاتی شوم که حال و روز ایرانی ها را به هم میریزد. چندی پیش غم از دست دادن سردار دل هایشان و اکنون غم از دست دادن عزیزانشان وجودشان را آزرده کرده. به راستی این چه اقبالیست. آن جوانان از زندگی چه می خواستند جز آرامش، جز خوشبختی؟

*************

خوشبخت شوید! نزد پروردگارتان خوشبخت شوید؛ پیش او آرام بگیرید. دیگر لازم نیست نگران اقامت تان در اوکراین باشید؛ دیگر لازم نیست نگران مشکلات تان در آنجا باشید. تنها مشکل موجود اکنون غم از دست دادن شماست؛ تنها مشکل اکنون داغی است که بر دل مردم ایران با پرواز شما به آسمان آخرت نشسته.

*************

آخر خانواده هایتان چه گناهی داشتند؟ آنها بر شوق اینکه فرزندان و همسرانشان بعد از پرواز با آنها تماس بگیرند، به زندگی آرام خود پرداختند. اما سرنوشت یک ناآرامی بزرگ قرار بود وارد زندگی این خانواده ها کند. اقبال شوم خواسته بود که این خانواده ها در دل اقیانوس آرام زندگی شان، تلاطمی عظیم را تجربه کنند. هواپیما سقوط کرد. داغ فرزندانشان بر دلشان نشست. آری آنها عزیزانشان را از دست دادند.

*************

کاش قبل از پرواز هواپیما عیب یابی میشد؛ کاش اصلا آن پرواز لغو میشد. آخر مگر این حادثه بر اشکی که از چشمان خانواده های آنها ریخت، ارزش داشت؟ خدایا چه دنیاییست دنیایی که خلق کرده ای؟ چه زندگی ایست که خانواده ها را چنین داغدار می کند؟ مرگ حق است، اما چنین مرگی، داغی بر دل میگذارد که هیچوقت آرام نخواهد شد.

*************

چه بگوییم به خانواده هایی که تمام امید و آرزو هایشان در هواپیمای اوکراین پر کشید و پرواز کرد. در دل سیاهی شب هواپیما سقوط کرد. نوری بزرگی از آتش شهر را جلوه ای دیگر بخشید. آن شب آرزوهای این خانواده ها هم پر کشید و رفت. فرزندانشان، عزیزانشان همگی پر پر شدند و به جایگاه ابدی شان رفتند.

متن و عکس تسلیت سقوط هواپیمای اوکراین

می گویند مرگ حق است، اما چنین مرگی؟! چنین مرگ ظالمانه ای؟! به راستی چرا باید چنین اتفاقی می افتاد؟ حق این ملت یک آرامش بود. آرامشی که لایقش بودند. آخر آنها سردارشان را هم در همان روزها از دست دادند. قلب آنها دو بار شکسته شد. یک بار به خاطر سردارشان و یک بار هم به خاطر عزیزانشان.

*************

پرواز اوکراین هیچوقت به زمین ننشست. این پرواز لعنتی آخرین پروازی بود که مسافران آن را تجربه می کردند. مقصدی که این هواپیمای شوم برای مسافران تدبیر کرده بود اوکراین نبود، دنیایی دیگر بود. آنها کشته شدند. آرزوهایشان هم کشته شد. خانواده هایشان داغ دار شدند و چه چیز میتواند این غم بزرگ را جبران کند؟ چه چیز می تواند این داغ بزرگ را برای خانواده هایشان جبران کند؟

*************

اگر بگوییم که همدردی می کنیم دروغ گفته ایم! شاید اگر این اتفاق برای عزیزانمان می افتاد، چنین آرام و متین درباره اش حرف نمی زدیم. اما چه کنیم که این رسم زمانه است. هر کسی به شکلی از این دنیا می رود. هجرت این مسافران از این دنیا هم به این صورت بود. باشد که خداوند به خانواده هایشان صبر عطا کند.

*************

پدر منتظر فرزندش بود؛ منتظر همسرش بود. اما هیچکدام نیامدند. حتما آنها قبل از پرواز با هم صحبت کرده بودند، حتما پدر صدای دختر نازش را شنیده بود؛ حتما با صدای همسرش آرام شده بود. اما گویی این آرامش لحظه ای بود. لحظاتی دیگر، مادر و فرزند آخرین نفس هایشان را در این دنیا کشیدند. لحظاتی دیگر داغی بزرگ بر دل پدر نشست. باشد که این پدر آرام گیرد! هر چند که سخت است، اما این داغی است که سرنوشت روی دل او گذاشت. باشد که آرامش پیدا کند.

*************

چه سخت است که حتی جسد عزیزت هم مشخص نباشد! چه سخت است که حتی نتوانی به درستی برای عزیزی مراسم تشییع جنازه برپا کنی. با خودت میگویی آن همه زندگی ای که او در این دنیا کرد یعنی هیچ بود؟ این همه تلاشی که برای خوشبختی اش کرد یعنی الکی بود؟ چه بد بود خنجری که زمانه بر قلب این خانواده ها زد. باشد که جای این خنجر ترمیم شود؛ باشد که آنها آرامش پیدا کنند.

گاهی به عدالت خدا شک می کنیم، گاهی نمی دانیم که چرا بعضی اتفاقات می افتند. اگر بگوییم به خواست خداوند بوده، آخر چنین مرگ ظالمانه ای چطور می تواند خواست خدا باشد. گویی در آن زمان خدا خوابیده بود! کفر است! اما آرزوهایی که این مسافران به آنها نرسیده بودند هم کفر بود؛ غمی که بر دل خانواده ها نشسته بود هم کفر بود. عاقبت شومی که دامن گیر تک تک مسافران شده بود هم کفر بود.

*************

خدایا این سرنوشت شوم را از کشور ما دور فرما؛ آخر چقدر غم؟ این مردم چقدر باید مشکلات را تحمل کنند؟ این مردم چرا نباید آرامش داشته باشند؟ تازه از غم از دست دادن شهید بزرگشان قاسم سلیمانی قلبشان آرام گرفته بود که غمی بزرگتر بر دل و جان آنها نشست، غمی بزرگتر دامن گیر آنها شد. غم مسافران پرواز ایران به اوکراین بر وجودشان چیره گشت.

متن و عکس نوشته درباره سقوط هواپیمای اوکراین

خداوندا بر خانواده های این مسافران به هر شکلی که شده آرامشی عطا فرما. بگذار که داغ فرزندشان برایشان قابل هضم باشد. این رسم دنیاست. همه ی ما در این دنیا مسافریم. اما چه بد عاقبتی است که برای آرزوهایت به آسمان بروی، اما دیگر بر زمین ننشینی و در همان آسمان به مقصدت برسی؛ در همان آسمان آرزوهایت سوخته شوند. هواپیما سقوط کرد و آتش گرفت و جسم و جان این مسافران به همراه آرزوهایشان با این آتش سوخت.

*************

دنیا دیگر راهی پیدا نکرده بود که به مردم ایران ضربه وارد کند، ولی سعی کرد که دوباره تلاشش را بکند. او دست گذاشت روی هواپیمایی که مقصدش آرزوی خیلی از جوانها بود. کاش هیچوقت این هواپیما به آسمان بر نمی خواست! اما موقع حرکت هواپیما شد. مسافران شاد و خوشحال آماده پرواز شدند. اما چه بد پروازی بود. آنها با این پرواز رویاهایشان را هم به پرواز در آوردند. آنها آسمانی شدند. آنها بهشتی شدند.

*************

دنیا یک آرامش بزرگ به مردم ایران مدیون است. آخر چقدر می تواند سختی و غم به زندگی آنها وارد نماید؟ آیا همان تحریم ها بس نبود؟ آیا همان مشکلات اقتصادی بس نبود که اکنون باید داغ از دست رفتن جگرگوشه هایشان را هم تحمل کنند؟ داغ از دست رفتن فرزندان و عزیزانشان را هم تحمل کنن؟. دنیا خیلی بی رحم است! اگر بی رحم نبود، حداقل فرصت خداحافظی آخر را به آنها می داد.

*************

با یکدیگر خداحافظی کردند! اما این خداحافظی آخر بود. هواپیمای اوکراین به زمین نشست اما چه زمین نشستنی؟ این هواپیما سقوط کرد و آتشی برپاخاست و آتش، آرزوها و رویاهای مسافران را هم در بر گرفت.

*************

خدا عدالت را برپا می کند! اما عدالتش در مورد این مسافران به درستی حکم نکرد. همه ی آنها خواستند که به اوکراین بروند که زندگیشان را به شیوه ی بهتری ادامه دهند، اما ادامه ی این زندگی امکان پذیر نبود! چرا که عدالت خداوند نقض شده بود. آنها قرار بود سفر آخرشان را با این هواپیما بکنند. آنها قرار بود با همین هواپیما مسافر آخرت شوند.

*************

آرام بگیرید جگرگوشه های ایران. همراه شما مسافرانی اوکراینی هم بودند! شما هم آرام بگیرید. ایران را ببخشید که بد میزبانی برای شما بود. گویی شما مهمانان عزیزی برایش بودید که خواست برای همیشه در داخل مرزهایش باشید و از آن خارج نشوید. اکنون همه ی شما در پیشگاه خداوند هستید. تک تک تان مهمان خداوند شده اید. از این مهمانی بی نظیر لذت ببرید که این مهمانی ابدیست.

عکس پروفایل و متن تسلیت سقوط هواپیمای اوکراین

زندگی مانند همین هواپیمای اوکراین است. یک لحظه به اوج می رود و می پنداری که قرار است تو را به سرزمین رویاهایت ببرد! اما بدجور به زمینت میزندت. جوری که داغش برای همیشه در دلت می ماند.

*************

سفر آخرت گوارایتان باد. هر چند که این سفر به بدترین شکل نصیب تان گردید، اما بدانید که سفری است که همه ی انسان ها باید به آن بروند. شاید همین کسانی که رفتن تان را به خانواده هایتان تسلیت می گویند، خود به شیوه ای بدتر از شما راهی آن دنیا شوند. به راستی که انسان از عاقبتش خبری ندارد.


حتما ببینید :

عکس نوشته تسلیت سقوط هواپیمای اوکراین برای پروفایل


بیاییم باهم خوب باشیم، بیاییم به یکدیگر عشق بورزیم. شاید مانند مسافرین هواپیمای اوکراین سوار وسیله ای شدیم که دیگر بازگشتی نداشتیم؛ شاید به مانند آنها در یک لحظه تمام آرزوهایمان نقش بر آب شد. بیاییم تا می توانیم به هم خوبی کنیم که این دنیا هیچ وقت به انسان خوبی نخواهد کرد. او فقط با رویاهایی که در دل او می آفریند، قصدش فریب دادن انسان است. بیاییم تا وقتی که هستیم، یکدیگر را دوست بداریم و برای با هم بودنمان ارزش قائل شویم. اگر آن مسافرین می دانستند که این سفر، آخرین سفرشان است، شاید به شیوه ای دیگر با خانواده هایشان خداحافظی می کردند، شاید در همان فرصت اندک سعی می کردند که خوبی هایشان را چند برابر کنند.

جملات کوتاه برای تسلیت سقوط هواپیمای اوکراین

جملات کوتاه ، غمگین و زیبا به مناسبت تسلیت شهدای سقوط هواپیمای اوکراین ، مناسب برای کپشن ، استوری و پروفایل

آرام بگیر پسرکم! عروسک هایت را برایت در اتاق چیده ام. آرام بگیر دلبند من. پدر پیشت خواهد آمد، پدر دوباره تو را در آغوش خواهد کشید. این ها حرف های دل یک پدر بود بعد از اینکه پسرش پر کشید. هواپیما سقوط کرد و پسرک برای همیشه از پدر گرفته شد. آرزوهایی که در دل پدر برای پسر بودند پر کشیدند، رویاهایی که برای پسرش دیده بود، سوختند و خاکستر شدند. همه ی آنها به پای اشتباه. اشتباهی که یک عذرخواهی صادقانه به همراه داشت. خطایی انسانی موجب این اشتباه شد! خطایی که از مجموعه چندین و چند انسان که زیر نظر چندین مجموعه فعالیت می کردند، رخ داد. باشد که دل این پدر آرام گیرد. باشد که دل خانواده پروانه های هواپیمای اوکراینی با این عذرخواهی صادقانه تسکین یابد.

*************

برگشته بودید برای تفریح اما چه حیف. پر کشیدید و رفتید. خوشحال از اینکه دوباره برای رویاهایتان قدم بر می دارید، خوشحال از اینکه می خواهید در آنجا آینده ای بسازید. اما رفتید و این رفتن شما مقصدش هیچ جا بود.

*************

رویاهایتان نابود شد؛ برای این ما را ببخشید! خانواده هایتان داغدار شدند؛ برای این ما را ببخشید! فرصت زندگی از شما ستانده شد؛ برای این ما را ببخشید! ما را ببخشید که به پای خطای انسانی، نتوانستیم حامی جان شما باشیم. ما را ببخشید که به پای یک اشتباه، شما کشته شدید و پر کشیدید. عذرخواهی باید از شما می شد به خاطر نابود شدن رویاها تان نه ما. ولی کسی از شما عذرخواهی نکرد، برای این امیدواریم آنها را ببخشید.

*************

سوار بر هواپیما به سوی رویاهایتان حرکت کردید. هواپیما در اواسط مسیر ایران به اوکراین بود که ناگهان به هواپیما چیزی را ثابت کرد. چیزی که برخواسته از خطایی انسانی بود. گویی دنیا می خواست از شما انتقام سخت بگیرد که چرا قصد پیشرفت در آن را داشتید. گویی شما را محکوم کرده بود که جان دهید و پر بکشید. اکنون آرام بگیرید. رسم دنیا تا بوده همین بوده. آرام بگیرید که نهایت این دنیا هم نابودیست.

متن کوتاه و غمگین تسلیت سانحه هواپیمای اوکراین

این دنیا توان برآورده کردن آرزوها و خواسته های شما را نداشت! خداوند این را می دانست و برای همین خواست که پیش او بروید. سوار بر هواپیما شدید. مدتی بعد، سقوط هواپیما شما را پیش خداوند برد. سقوط هواپیما باعث شد که شما از این دنیا پر بکشید و بروید.

*************

داغ دل خانواده های شما را با هیچ چیز نمی توان تسکین داد. نه عذرخواهی و نه هیچ چیز دیگری. شما از آنها گرفته شده اید و چه چیزی میتواند جای خالی تان را برایشان پر کند؟ پدر و مادری که شما را بدرقه کردند، می خواستند شما با برآورده شدن خواسته هایتان به دامن آنها برگردید نه اینکه جسد سوخته تان را تحویل آنها دهند. رفتن تان را به خانواده هایتان تسلیت می گوییم. باشد که این تسلیت آرامشی باشد برای خانواده هایتان. باشد که این تسلیت، تسلی خاطر آنها باشد.

*************

رفتن تان پیش خداوند را تبریک می گوییم. چه زود و چه حیف که رفتید، اما بالاخره رخت خود را چیدید و از این دنیا پر کشیدید. این داغ را نمی توان با هیچ چیز دیگری در این دنیا مقایسه کرد. غم از دست دادن فرزندت به کنار، اینکه بدانی به پای اشتباه و خطایی انسانی این اتفاق افتاده هم به کنار. اکنون نوبت تسلی خاطر این خانواده هاست. کاش بتوانیم هر آنچه که در توان داریم بگذاریم تا اندکی از داغ این خانواده ها کم شود. کاش بتوانیم برایشان به تمام معنا جبران کنیم.

*************

چه هواپیمای شومی بود. شماره ی پرواز هواپیما تا مدت ها در ذهن خانواده های داغدار در گردش خواهد بود. هر کاری که کنیم، آسمان را به زمین ببریم و زمین را به آسمان، دیگر نمی توان این اتفاق را جبران کرد؛ دیگر نمی توان نخبه های کشورمان را بازگرداند. اکنون باید افسوس خورد. افسوس از دست دادن گوهر های نایابی که از دست رفتند؛ گوهرهایی که می توانستند موجب درخشش کشورشان شوند، اما در آتش سوختند و آسمانی شدند.

*************

شما در راه رفتن به سوی اهداف تان، خواسته هایتان، رویاهایتان و زندگی بهتر تان پرواز کردید و این پرواز هیچ وقت شما را به مقصد دلخواه تان نرساند. می گویند که خطایی انسانی بود! کاش هیچوقت آن اتفاقات شوم نمی افتاد؛ کاش هیچوقت این درگیری شدید پیش نمی آمد. اگر این اتفاقات نمی افتاد، شما هم اکنون پیش ما بودید؛ شما هم اکنون برای خواسته هایتان تلاش می کردید و ایرانی بهتر می ساختید. اما این اتفاق افتاد و شما آسمانی شدید.

دلنوشته های کوتاه در مورد سقوط هواپیمای اوکراین

مقصر هر که بود، دیگر اتفاقیست که افتاده و نمی توان این اتفاق را عوض کرد یا جلوی آن را گرفت. کاش بتوانیم با این اتفاق کنار بیاییم! سخت است، اما شدنیست. این غم جگر سوز است، اما هر چه کنیم، هر چه خود را عذاب دهیم، دیگر آنها بر نمی گردند، دیگر روی ماهشان را نخواهیم دید. چه خوب است که برای آرامش هر چه بیشتر این خانواده ها و خودمان، سعی کنیم کنار بیاییم! سعی کنیم با این غم خانمان سوز، کنار بیاییم تا خود از بین نرویم. آسمانی شدن مسافران هواپیمای اوکراین را به تمام خانواده های آنها و مردم ایران و اوکراین تسلیت عرض می کنیم.

*************

خدایا ایران چقدر باید در عذاب باشد؟ چقدر مردمش باید زجر بکشند؟ آیا این زجر تاریخ انقضاء ندارد؟ گویی که تو زجری بزرگ با گارانتی مادام العمر نصیب کشور ما کرده ای. آخر آن مسافران چه گناهی داشتند؟ آنها که می خواستند برای بهتر کردن زندگی شان به جایی دیگر در زمین سفر کنند! تو که آنها را پیش خود بردی! تو که غمی بزرگ دوباره بر دل ما نشاندی.

*************

حاج قاسم، فکرش را هم نمی کردیم که غمی بزرگتر از غم از دست دادن تو وجود داشته باشد؛ فکرش را نمیکردیم که ضربه ای بزرگ تر از ضربه ی گرفتن تو از کشورمان به ما زده شود. مسافران اوکراینی سوار بر هواپیمایی که مقصدش اوکراین بود، راهی سفر آخرت شدند. آنها به سوی خدا پر کشیدند. حاج قاسم، نیستی که تسلی ای باشی برای دل داغ دیده مان. اکنون داغ تو را تحمل کنیم، یا داغ از دست دادن مسافران را؟

*************

حاج قاسم تو سردار دل ملت ایران بودی و تو را از ما ستاندند! چگونه اجازه دهیم که سردار دیگرمان را هم از ما بستانند؟ آگاه باشیم که رسانه ها هدفشان چیست! سراداران کشورمان را حمایت کنیم. اشتباهیست که به وجود آمد و چه کنیم که این اشتباه، داغی بزرگ بر دل ما گذاشت. بیاییم حفظ میهن کنیم! بیاییم حامی سردارمان باشیم نه علیه او. پهپادها سردار اولمان را از ما ستاندند، نمی گذاریم که رسانه ها سردار دوممان را از ما بگیرند. ای غم بزرگ را به تمام ملت ایران تسلیت می گوییم، اما تا همیشه حامی سردارمان هستیم.

متن تسلیت از دست دادن مسافران هواپیمای اوکراین

یک سردار که با آسمانی شدنش سر زبان همه افتاد و سرداری دیگر با صداقتش نامش بر سر زبان ها جاریست. به راستی کدام مسئولی جرات دارد که چنین اشتباهی مهلکی را بپذیرد؟ کدام مسئولی حتی در توان دارد که بخواهد مسئولیت جان دادن یکی از آن مسافران را هم به دوش بکشد؟ اما سردار ما با شجاعت تمام با یک عذرخواهی صادقانه مسئولیت پرواز مسافران به سوی خدا را به دوش کشید و در برابر تمام ناسپاسی های افراد فریب خورده ی رسانه ها ایستاد.

*************

با هر سختی، آسانیست. این سخنی است که خداوند دو بار در قرآن تکرار کرده و روی آن تاکید کرده است. می گویند بعد هر سختی آسانیست، اما نه! با هر سختی آسانی است. به دنبال آسانی ها باشیم. به دنبال زیبایی ها باشیم. چقدر که این داغ دل ما را سوزاند و چقدر که اشک ما را ریخت. اما کاش به نحوه ی گذر زمانه توجه کنیم. توجه به اتفاقات بد، اتفاقات تلخ بیشتری را رقم می زند. یک بار هم بیاییم به ساز دنیا برقصیم. اگر این کار را نکنیم، ناجوانمردانه ما را به رقص می آورد. مثل شهادت حاج قاسم، مثل پر کشیدن هواپیمای مسافران اوکراینی.

*************

هموطن به گوش باش که دشمنان برای هر قطره ی اشک تو بسیار خوشحالی می کنند. برای روسیاه کردن دشمن هم که شده، از مرگ هموطنت ناراحت باش، اما طوری وانمود نکن که از اشتباه سرباز کشورت خوشحالی. شمع روشن کن، پروفایلت را سیاه کن و شعار بده؛ اما هوادار سرباز وطنت هم باش که مبادا از تو و کشورش دلسرد شود.

متن همدردی با خانواده ی سانحه هواپیمای اوکراین

این آتشی که به جان مسافران افتاد، دل مردم ایران را هم سوزاند و خاکستر کرد. این آتش وسعت دل مردم را از قبل بیشتر و بیشتر کرد. اکنون تسلیت می گویم. تسلیتی به اندازه ی وسعت دل همه ی مردم ایران که در پی این بلا سوخت و ساخت و بزرگتر شد.

گل هایی بودید که پرپر شدید. پروانه هایی بودید که برای بیرون آمدن از پیله خواستید پر بکشید و پر هم کشیدید اما چه پر کشیدنی؟ شما رفتید به سوی خدا تا اینکه بخواهید نزد ما باشید و بال هایتان را برای پرواز در آسمان رویاهایتان بگشایید. آرام بگیرید فرزندان ایران، آرام بگیرید مسافران پرواز اوکراین.

*************

خداحافظ، ای داغ بر دل نشسته ای که به هیچ وجه نمی توان آن را جبران کرد؛ خداحافظ ای معصوم ترین ها؛ خداحافظ این مسافران. پیش خداوند در بهشت او سکنی برگزینید که این لیاقتیست که شما داشتید و اکنون به آن رسیدید.

تهیه کننده : توپ تاپ


شاید علاقمند باشید :

متن تسلیت برای خانواده داغدار + عکس

گلچینی از متن های زیبای انگلیسی برای تسلیت گفتن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...