بهترین ایده ها برای سالگرد ازدواج دو نفره

گاهی داشتن یک سالگرد ازدواج دو نفره می تواند به دلیل مدیریت اقتصادی خاواده و یا مدیریت احساسی زن و شوهر گزینه ی بسیار مناسبی برای شارژ کردن زندگی همسران باشد، که می توان با عملی ساختن ایده هایی با چاشنی خلاقیت هر زن و شوهری برای شان خاطره ساز شود.ایده هایی مثل دعوت رسمی به یک ضیافت دو نفره، نمایشگاهی از عکس های خاطره انگیز و ....

سالگرد ازدواج، بهترین شارژر زندگی همسران

بعضی از افراد به محض این که جشن ازدواج شان به اتمام می رسد، با رفتن مهمان ها و قرار گرفتن در خانه ی خود، دیگر روال عادی زندگی شان با گذشتن صبح ها، ظهرها، عصرها و شب ها به طور مرتب تکرار می شود و کم کم هر دوی آن ها یعنی زن و شوهر نیز از این تکرارهای همیشگی خسته و دلزده می شوند؛ در صورتی که بعد از اتمام جشن ازدواج و رفتن مهمان ها تازه زندگی زن و شوهر شروع شده است و باید به طور پیاپی در آن عشق و مهربانی تزریق شود، تا زندگی همسران یک زندگی سلامت و با نشاط باشد و هرگز غبار کسالت و خستگی و تکرار روی آن ننشیند.

وقتی روال زندگی همسران به این شکل تکراری پیش می رود، دیگر از آن شور و نشاط ابتدایی زندگی خبری نیست و لحظه لحظه های زندگی شان به سمت سرد و سردتر شدن پیش می رود، که در واقع اگر به این مسأله فاجعه گفته نشود کاملا با اغماض به آن نگاه شده است.

یکی از کارهایی که به عنوان بهترین شارژر زندگی همسران می توان روی آن حساب باز کرد و دوباره احساسات پرشور ابتدای آشنایی را وارد زندگی نمود، توجه به سالگرد ازدواج و یادآوری لحظات زیبای آشنایی، خواستگاری و رفت و آمدهای ابتدای زندگی مشترک می باشد.

سالگرد ازدواج دو نفره، ساده و خاص

درست است که تقسیم شادی ها با تمام اعضای خانواده در سالگرد ازدواج بسیار شیرین و دلنشین است و باعث شادمانی همه ی آن ها خواهد شد ولی گاهی چه از لحاظ مدیریت اقتصادی و چه از لحاظ مدیریت احساسات همسران، نیاز به داشتن یک سالگرد ازدواج دو نفره کاملا احساس می شود، که البته چه بهتر است که در عین سادگی بسیار خاص و با شکوه برگزار گردد.

بهترین هدیه ی سالگرد ازدواج، فقط عشق است

آنچه که همیشه در میهمانی سالگرد ازدواج باید وجود داشته باشد و حضورش بسیار ضروری است، علاوه بر وجود پر شور و انرژی همسران، دو هدیه ی عاشقانه است که یکی از طرف خانم به آقای خانه هدیه می شود و دیگری از طرف آقا به خانم خانه تقدیم خواهد شد؛ در مورد این هدیه باید گفت که نه ارزش آن اهمیت دارد و نه اندازه ی آن، تنها موردی که باعث می شود تا این هدیه به دل طرف مقابل بنشیند و از آن لذت ببرد، عشقی است که در تهیه ی آن هزینه شده است و با همان عشق نیز تقدیم همسر می گردد؛ مثلا یک شال گردنی که خانمی با عشق و علاقه می بافد بسیار با ارزش است، چون در تمام لحظات بافتن آن شال گردن به فکر همسرش بوده، با عشق و علاقه دانه به دانه ی آن را بافته است. یا یک گردن بند کوچک و سبکی که یک آقا با داشتن وضعیت اقتصادی ضعیف خود برای همسرش تهیه می کند، دارای اعتبار بسیار بالایی است، به این دلیل که قطره قطره های زحمت آن آقا با فکر تهیه ی این هدیه برای همسرش جمع شده است تا یک شب به یاد ماندنی را برای او پدید آورد، پس چه بهتر است که به طور کلی همسران فکر هزینه های گزاف برای هدیه ی سالگرد ازدواج را اصلا به ذهن خود راه ندهند.

بهترین ایده ها برای سالگرد ازدواج دو نفره

بهترین ایده ها برای سالگرد ازدواج دو نفره که در این جا ذکر می شود، در صورتی می تواند برای شما نیز بهترین باشد که با استفاده از خلاقیت و سلیقه ی خود آن ها را مطابق با شرایط زندگی خصوصی خود تدارک دیده، به اجرا درآورید.

1- دعوت رسمی به یک ضیافت دو نفره

می توانید یک دعوت نامه ی رسمی تهیه نمایید و همسر خود را به یک میهمانی دعوت کنید؛ اصلا نیازی نیست که میهمانی در رستوران و یا جایی بیرون از خانه باشد، می توانید همسرتان را به خانه ی خودتان دعوت کنید و با تدارک دیدن یک ضیافت دو نفره ی به یاد ماندنی خاطره ای قشنگ بسازید؛ اگر این دعوت نامه از طرف آقای خانه باشد و تمام کارهای مهمانی از طرف او انجام شود و در تمام مدت به خانم خانه سرویس بدهد بسیار جالب و دوست داشتنی است.

متن دعوت نامه می تواند به این شکل باشد:«سلام خانمی ... شما دعوت هستید تا در روز ... تاریخ ... در خانه ی خودمان و البته در اصل در خانه ی قلب من میهمان باشید تا یک جشن سالگرد ازدواج دو نفره داشته باشیم. راستی کادوی من یادتون نره، اگر عشقش کم باشد پذیرفته نمی شود. بی صبرانه منتظر پذیرایی از شما بانوی عزیزم هستم.»

2- نمایشگاهی از عکس های خاطره انگیز

مجموعه ای از عکس هایی که خاطره های قشنگ و بانمک زندگی تان را تداعی می کند، تهیه نمایید و همگی آن ها را بدون این که در آلبومی قرار دهید، روی میزی که برای پذیرایی آماده کرده اید، بگذارید و هنگام میل کردن شیرینی و میوه های میهمانی سالگرد ازدواج تان، یکی یکی آن ها را نگاه کرده، خاطرات را مرور نمایید، بهتر است در بین مرور کردن خاطرات، کارها و صفات خوب همسرتان را هم یادآوری کنید و از او به دلیل داشتن این خصوصیات خوب تشکر نمایید.

3- نامه ای پر از خصوصیات خوب همسر

نامه ای زیبا و عاشقانه مثل یک انشای پر از احساس و البته واقعی به همسرتان بنویسید و تمام خصوصیات خوبی که در دوران زندگی با او در وجودش وجود داشته است و شما نیز بسیار این خصوصیات را دوست دارید، ذکر نمایید، در لا به لای ذکر خصوصیات خوب همسرتان، تشکر و قربان، صدقه رفتن یادتان نرود.

4- تدارک یک سفر کوتاه

تدارک یک سفر دو نفره را ببینید، نیازی نیست که یک جای دور را برای سفر انتخاب کنید تا هزینه ی سفرتان زیاد بشود، کافی است یک سفر کوتاه را انتخاب نمایید و با موافقت همسرتان سالگرد ازدواج تان را در همان سفر جشن بگیرید.

5- استفاده از فضای مجازی

فضای مجازی برای تبریک گفتن بسیار مناسب است؛ چراکه می توان در یک پیامرسان ایرانی با امکاناتی که دارا می باشد، پیامی زیبا را نوشت، با ایموجی های مختلف آن ها را تزیین کرد و به همراه چند استیکر زیبا و مناسب برای همسر فرستاد اما به هیچ وجه، بخصوص در رابطه با تبریک سالگرد ازدواج نباید به تبریک در فضای مجازی اکتفا کرد و نهایت یک هدیه رد و بدل شود؛ استفاده از فضای مجازی فقط می تواند به عنوان یک مقدمه برای تبریک و یا وسیله ای برای ارسال دعوت نامه باشد.

می شود چند متن قشنگ را به زیبایی طراحی کرد و تا رسیدن به همسر و برگزاری جشن دو نفره، در زمان های مختلف آن پیام ها را برای او ارسال نمود؛ این کار باعث می شود تا همسران برای رسیدن به یکدیگر و برگزاری جشن شان هم هیجان زده تر و هم آماده تر بشوند.

6- خواستگاری گردی

حتما در دوران خواستگاری و برای آشنایی با همسرتان در جاهای مختلف قرار گذاشته بودید و خاطرات خوشی هم با هم داشته اید، می توانید در سالگرد ازدواج با همسرتان برنامه ریزی نمایید و به تمام آن مکان ها و یا بعضی از آن ها بروید و خاطرات خوشی که با هم داشته اید را مرور کنید؛ فقط به خاطر داشته باشید که اگر اتفاق ناخوشایندی در این دوران پیش آمده، مثلا به دلیل عدم شناخت تان از یگدیگر بگو مگویی بین تان به وجود آمده بوده، اصلا به آن اشاره ای نکنید و به هیچ وجه اشتباهات همسرتان را به رخش نکشید.

7- دوباره خواستگاری کنید

در سالگرد ازدواج تان خیلی شیک تر و آراسته تر از قبل با گل و شیرینی و هدیه ی سالگرد ازدواج به خانه بروید و به همسرتان بگویید که می خواهید دوباره از او خواستگاری کنید، همسرتان هر عکس العملی نشان داد، سعی کنید هم عاشقانه و هم با شوخ طبعی خود خاطرات خوشی را از این خواستگاری دوباره برای او به وجود بیاورید؛ مثلا اگر همسرتان به شوخی گفت: «جواب من منفیه»، شما بگویید: «بگو چی کار کنم که جوابت مثبت بشه؟ تا جواب مثبت نگیرم که نمیرم. فکر کردی راحت همسر خوبی مثل تو رو از دست می دم؟!» با خلاقیت خودتان یک سالگرد ازدواج فانتزی و بانمک را تدارک ببینید.

8- مطابق میل همسر

روز سالگرد ازدواج تان کارهایی که می دانید همسرتان خیلی دوست دارد که آن کارها را برایش انجام بدهید، انجام دهید؛ مثلا می دانید که خانم تان خیلی دوست دارد که برای او آشپزی کنید، به او بگویید: «امروز صبحانه و ناهار و شام با من، امیدوارم خوشت بیاد.» و در مورد خانم ها هم همین طور مثلا می دانید که همسرتان دوست دارد شما موبایل را کنار بگذارید، به او بگویید: «امروز کلا استفاده از تلفن همراه تعطیله، فقط بخاطر تو ... گوشی رو می ذارم به کنار ... فقط بخاطر تو ... حالا بفرمایید چی کار کنم؟»

نکته ی مهم در مورد سالگرد ازدواج

در ارتباط بین زن و شوهر که زندگی شان بیش تر از دیگران به هم گره خورده است و در حقیقت یکی شده است، ممکن است زمان هایی پیش بیاید که طرفین از هم دلخور باشند و حوصله ی همدیگر را نداشته باشند ولی باید این مسأله را به خاطر داشته باشند که سالگرد ازدواج را به دلیل کدورتی که بین شان پیش آمده است، از دست ندهند و اتفاقا از یک میهمانی سالگرد ازدواج دو نفره استفاده کنند و بساط آشتی را فراهم نمایند، چون اگر این کار را نکنند حتما همیشه خاطره ی تلخ از دست دادن یک سالگرد ازدواج، بخاطر کدورتی که بین شان به وجود آمده بود را تا همیشه با خود همراه خواهند ساخت.

زندگی تان همواره عاشقانه

نویسنده : محبوبه عباسی


مطالب پیشنهادی :

ایده های جالب برای گفتن خبر بارداری به همسر

عکس نوشته برای سالگرد ازدواج


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...