آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس برای کودکان

اختاپوس چگونه حیوانی است؟

بیایید قبل از معرفی اختاپوس چند مصرع از شعر معروف بیلتز با نام "باغ اختاپوس" را با هم مرور کنیم!

"دوست دارم در زیر دریاها باشم.

در یک باغ اختاپوس، در محلی تاریک در زیر دریا، او به ما اجازه ورود خواهد داد، او می‌داند که پیش از این ما کجا بوده‌ایم.

دوست دارم در باغ اختاپوس او باشم."

اختاپوس یک حیوان دریایی شگفت‌انگیز است. بدن اختاپوس هیچ استخوانی ندارد، لذا قادر است که بدن خود را به هر شکلی تبدیل کند، به عنوان مثال اختاپوس قادر است که بدن خود را لاغر و دراز کند تا بتواند خود را در فضاهای تنگ و باریک جای دهد. اختاپوس در کنار انعطاف بدنی بالا باهوش نیز می‌باشد، به عنوان مثال می‌تواند پازل‌های مختلفی چون عبور از هزار تو را حل کند!

نکته بسیار جالب در مورد اختاپوس‌ها این است که آن‌ها می‌توانند بمنظور استتار در محیط تغییر رنگ بدهند، همچنین آن‌ها در مواردی این روش را برای نشان دادن وضعیت خود به کار می‌گیرند، به عنوان مثال تغییر رنگ مداوم نشان از هیجان‌زدگی اختاپوس دارد!

اختاپوس‌ها در مواقع خطر از خود نوعی جوهر تولید می‌کنند، این نوع جوهر میدان دید شکارچی را کاهش می‌هد، سپس اختاپوس از فرصت به وجود آمده استفاده می‌کند و به سرعت از شکارچی دور می‌شود! حتما برای شما این سوال پیش آمده که این نوع جوهر از چه موادی تشکیل شده است؟ پاسخ این سوال این است که ماده تشکیل دهنده این نوع جوهر ملانین -نوعی رنگ‌دانه که حتی در پوست و موی انسان وجود دارد- می‌باشد. بهتر است بدانید که برخی از اختاپوس‌های آبی رنگ استرالیا سمی هستند که سم خود را از طریق گاز گرفتن منتقل می‌کنند.

مدت بسیاری است که اختاپوس‌ها در عرصه هنر وارد شده‌اند که وجود کنده‌کاری‌هایی بر روی سنگ‌ها در حدود 1900 سال قبل از میلاد مسیح حکایت از این موضوع دارد. بهتر است که این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که جمع کلمه اختاپوس در زبان انگلیسی به صورت‌های Octopuses، Octopi و Octopodes نوشته ‌می‌شوند.

آیا دوست دارید که یک اختاپوس بسیار زیبا نقاشی کنید؟ خبر خوشی برای شما داریم! با کمک آموزش گام به گام ارائه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که نحوه نقاشی یک اختاپوس بسیار زیبا را یاد بگیرید، کافی است که علاوه بر فراگیری این آموزش گام به گام، لوازمی چون مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق کاغذ نقاشی و مداد رنگی -یا مداد شمعی- را نیز به همراه داشته باشید که تهیه آن‌ها بسیار ساده است!

سایت توپ تاپ در نظر دارد که با ارائه آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس اوقات خوش و مفرحی را برای کودکان فراهم آورد. توصیه می‌گردد که والدین لوازم مورد نیازی که پیش تر به آن‌ها اشاره شد را برای کودکان تهیه نمایند و همچنین کودکان را در فراگیری این آموزش گام به گام یاری دهند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی اختاپوس

آموزش نقاشی اختاپوس مرحله اول

قدم 1- کار را با نقاشی یک دایره شروع کنید، لازم است بدانید که سر اختاپوس با کمک این دایره نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی اختاپوس مرحله دوم

قدم 2- دو خط انحنادار را از دایره ترسیم شده در مرحله قبل نقاشی نمایید، توجه داشته باشید که این دو منحنی در نزدیکی دایره تا حدودی با یکدیگر موازی هستند. این دو خط انحنادار را مطابق شکل ادامه دهید تا در نهایت همدیگر را در نقطه‌ای قطع کنند، توجه داشته باشید که این نقطه نباید تیز باشد. این پا در واقع یکی از هشت پای اختاپوس را تشکیل می‌دهد.

آموزش نقاشی اختاپوس مرحله سوم

قدم 3- دقیقاً مطابق روش گفته شده در مرحله قبل، دو پای دیگر اختاپوس را مطابق شکل نقاشی کنید. لازم است به این نکته توجه نمایید که بخشی از پای دوم، پای رسم شده در مرحله قبل را کمی قطع کرده است.

آموزش نقاشی اختاپوس مرحله چهارم

قدم 4- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید.

نقاشی کودکانه اختاپوس مرحله سوم

قدم 5- پاهای چهارم و پنجم اختاپوس را مطابق روش گفته شده در "قدم2" نقاشی نمایید.

نقاشی اختاپوس برای کودکان مرحله ششم

قدم 6- دیگر پاهای اختاپوس را با ترسیم مجموعه خطوط انحناداری مطابق روش گفته شده در "قدم2" نقاشی کنید تا هر هشت پای اختاپوس به وجود آیند.

نقاشی آسان اختاپوس مرحله هفتم

قدم 7- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید تا طرح کلی اختاپوس به خوبی مشخص گردد.

کشیدن نقاشی اختاپوس مرحله هشتم

قدم 8- بیضی‌های کوچکی را مطابق شکل بر روی پاهای اختاپوس نقاشی نمایید، توجه داشته باشید که بیضی‌های نزدیک به سر اختاپوس بزرگتر از بیضی‌های نزدیک به نوک پاهای اختاپوس می‌باشند. این بیضی‌ها اجزای مکنده موجود بر روی پاهای اختاپوس را نشان می‌دهند.

آموزش نقاشی اختاپوس مرحله نهم

قدم 9- دو بیضی را مطابق شکل در داخل صورت اختاپوس نقاشی کنید، سپس در داخل هریک از آن‌ها دو بیضی دیگر نقاشی نمایید و در نهایت در داخل هر یک از آن‌ها دو بیضی کوچک رسم کنید، در پایان بیضی سایز متوسط را رنگ‌آمیزی نمایید تا مردمک چشم‌های اختاپوس به خوبی مشخص گردد. یک خط انحناداری را در زیر چشم‌های اختاپوس نقاشی کنید تا دهان اختاپوس به وجود آید.

رنگ آمیزی نقاشی اختاپوس

قدم 10- اختاپوس نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید، سعی کنید کمی خلاق باشید و از رنگ‌های متنوعی استفاده کنید! می‌توانید با کمک انیمیشن بسیار زیبای "در جست‌وجوی نمو" مناسب‌ترین نوع ترکیب رنگ را انتخاب کنید.


دیگر آموزش های پیشنهادی و ساده :

آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه

آموزش گام به گام نقاشی عقرب برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی سر شیر برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...