آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه

گربه چگونه حیوانی است؟

انسان‌ها و گربه‌ها مدت درازی است که با یکدیگر هستند. باستان‌شناسان مدارکی دارند که نشان می‌دهند که در گذشته انسان‌ها با کمک گربه‌ها موش‌های اطراف انبارهای کشاورزی را شکار می‌کردند و در عوض انسان‌ها نیز به آن‌ها اجازه خوردن باقی مانده غذای سفره را می‌دادند. لازم است بدانید که شواهد نشان می‌دهد که اهلی شدن گربه‌ها برای شکار موش‌های مزاحم به 1500 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

آیا دوست دارید که نحوه نقاشی صورت گربه را یاد بگیرید؟ با کمک آموزش گام به گام تهیه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست صورت گربه را نقاشی کنید، کافی است که مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی -یا مداد شمعی- داشته باشید!

گربه‌ها در گذشته در مناطقی چون مصر پرستیده می‌شدند که وجود گربه در آثار هنری نیز تا حدودی با این مسأله در ارتباط است. بهتر است بدانید که گربه‌ها -به خصوص گربه‌های سیاه- در گذشته توسط جادگران نگهداری می‌شدند چراکه آن‌ها بر این باور بودند که گربه‌های سیاه دارای قدرت‌های جادویی هستند!

امروزه گربه‌ها در آثار هنری بسیاری از افراد وجود دارند، به عنوان مثال کارتون‌ها و انیمیشن‌های بسیاری درباره گربه‌ها ساخته شده‌اند که در این باره می‌توان به کارتون بسیار جذاب گربه سگ اشاره کرد.

سایت توپ تاپ درنظر دارد که با آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه اوقات خوش و مفرحی را برای کودکان فراهم آورد، توصیه می‌گردد که والدین نیز کودکان را در فراگیری این آموزش‌ گام به گام یاری نمایند که در اینصورت اوقات خوشی را با کودکان خود خواهند داشت. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه همره باشید!

آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه

آموزش نقاشی صورت گربه مرحله اول

قدم 1- کار را با کشیدن یک بیضی شروع کنید، توجه نمایید که با کمک این بیضی صورت گربه نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی صورت گربه مرحله دوم

قدم 2- یک خط انحناداری را در هر طرف بیضی نقاشی کنید، سپس در انتهای هریک از آن‌ها خط انحنادار و دندانه‌داری را مطابق شکل رسم کنید تا گونه‌های پشمالوی گربه به وجود آیند.

آموزش نقاشی صورت گربه مرحله سوم

قدم 3- منحنی رسم شده در مرحله قبل را با کمک یک منحنی دیگر مطابق شکل تکمیل نمایید، به قسمت برآمده منحنی توجه ویژه داشته باشید چراکه این قسمت برآمده چانه گربه را نشان می‌دهد.

آموزش نقاشی صورت گربه مرحله چهارم

قدم 4- سه خط انحناداری را مطابق شکل در هر طرف بیضی رسم شده نقاشی نمایید، در نظر داشته باشید که هر سه خط انحنادار همدیگر را در نقطه‌ای قطع می‌کنند. با کمک ترسیم این خطوط، گوش‌های گربه به وجود می‌آیند.

نقاشی کودکانه صورت گربه مرحله پنجم

قدم 5- خطوط اضافی موجود در مراحل قبل را پاک نمایید تا طرح کلی صورت گربه مشخص گردد.

نقاشی صورت گربه برای کودکان مرحله ششم

قدم 6- جزئیات گوش‌های گربه را نقاشی کنید. ابتدا یک خط انحنادار موازی با قسمت بیرونی گوش -گوش سمت راست- را نقاشی نمایید، سپس در پای هریک از گوش‌های گربه، خطوط انحناداری را مطابق شکل نقاشی نمایید تا  بافت پشمی صورت گربه به خوبی مشخص گردد.

نقاشی آسان صورت گربه مرحله هفتم

قدم 7- چشم‌های گربه را نقاشی کنید، به این منظور برای رسم هر چشم از دو منحنی که همدیگر را قطع کرده‌اند استفاده نمایید، سپس نقاط را رنگ‌آمیزی کنید. در داخل هر چشم دو دایره تو در تو نقاشی کنید، سپس در داخل هر یک از دایره‌های کوچک‌تر دو بیضی کوچک نقاشی نمایید تا چشمان گربه واقعی‌ جلوه نمایند، در نهایت چشمان گربه را مطابق شکل رنگ‌آمیزی نمایید تا مردمک چشم‌های گربه مشخص گردد. کمی بالاتر از هر یک از چشمان گربه یک منحنی را مطابق شکل نقاشی کنید تا عمق محل چشمان گربه مشخص شود. در بالای هر یک از چشمان گربه دو منحنی را که با همدیگر تلاقی دارند نقاشی نمایید تا ابروهای گربه به وجود آیند.

کشیدن نقاشی صورت گربه مرحله هشتم

قدم 8- بینی و دهان گربه را نقاشی کنید که به این منظور ابتدا دو منحنی را از نزدیکی هر یک از چشمان گربه مطابق شکل نقاشی نمایید، این خطوط پوزه گربه را نشان می‌دهند. خطوط رسم شده را به شکلی شبیه به مثلث وارونه -البته با اضلاع انحنادار- متصل کنید، در نظر داشته باشید که این مثلث بینی گربه را نشان می‌دهد. در زیر بینی گربه یک منحنی به شکل حرف W نقاشی نمایید، سپس در محل بالای این منحنی و پایین‌تر از بینی گربه تعدادی نقطه نقاشی کنید تا محل سبیل‌های گربه به وجود آیند. در زیر حرف W یک خط کوتاه انحنادار را مطابق شکل نقاشی کنید تا عمق چانه گربه به خوبی مشخص گردد.

آموزش گام به گام نقاشی صورت گربه مرحله نهم

قدم 9- تعدادی خطوط انحنادار را مطابق شکل نقاشی نمایید تا سبیل‌های گربه به وجود آیند. خطوط انحنادار و دندانه‌داری را مطابق شکل بر روی پیشانی و همچنین در محل گونه‌های گربه نقاشی نمایید تا بافت پشمی صورت گربه به خوبی مشخص گردد.

رنگ آمیزی نقاشی صورت گربه

قدم 10- گربه را رنگ‌آمیزی نمایید. گربه‌های اهلی عموماً به رنگ سفید، نارنجی، سیاه و یا خاکستری می‌باشند. لازم است بدانید که برخی از گربه‌ها دارای خطوط راه راه سیاه و یا خاکستری هستند و برخی دیگر دارای خطوط راه‌ راه نارنجی می‌باشند و حتی در مواردی گربه‌های خال خالی نیز دیده شده‌اند! بهتر است که این نکته را نیز بدانید که برخی از گربه‌های سفید دارای خال‌های سیاه و یا نارنجی رنگ می‌باشند و برخی دیگر بطور کلی به رنگ کرمی هستند ولی گوش‌ها و دماغ آن‌ها به رنگ قهوه‌ای می‌باشند.


سایر آموزش های پیشنهادی و آسان :

آموزش گام به گام نقاشی عقرب برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی سر شیر برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...