آموزش گام به گام نقاشی سر شیر برای کودکان

شیر چگونه حیوانی است؟

شیرها بومی آفریقا هستند و به عنوان دومین گربه‌سان بزرگ دنیا محسوب می‌گردند. این حیوانات به صورت گروهی زندگی می‌کنند و همچنین بطور گروهی نیز به شکار می‌پردازند. شیرها به خاطر یال‌هایی که دارند و همچنین به خاطر غرش ترسناک آن‌ها در مواقع عصبانیت بسیار مشهور هستند.

شیرها از دیرباز به خاطر داشتن ویژگی‌هایی چون قدرت، شرافت و وفاداری  بسیار محبوب بوده‌اند تاجایی که نماد شیر در انجیل نیز آمده است. نماد شیرها در معماری باستان نیز به کار گرفته می‌شد، به عنوان مثال بر روی بسیاری از بناهای مصری‌ها، بابلی‌ها و همچنین آشوری‌ها از این نماد استفاده می‌شد. افراد در گذشته شیرها را به عنوان خدا می‌پرستیدند. نماد شیر در دوران قرون وسطی نیز به وفور استفاده می‌شد، به عنوان مثال این نماد بر روی لباس‌های نظامیان، سپرها و همچنین پرچم‌های آن‌ها درج شده بود.

امروزه شیرها در میان افراد به عنوان "پادشاه جنگل" و یا "سلطان حیوانات" شناخته می‌شوند که این لقب شیرها به موضوع بسیاری از آثار هنری و ادبی تبدیل شده‌است، به عنوان مثال انیمیشن زیبای Lion King که توسط کپانی والت دیزنی ساخته شده به بیان داستان زندگی شیرها می‌پردازد، به عنوان مثال دیگر می‌توان به فیلم‌هایی چون Kimba، White Lion و Madagascar اشاره کرد. نکته بسیار جالب این است که امروز بسیاری از تیم‌های ورزشی نماد شیر را به عنوان نماد تیم خود معرفی می‌کنند.

آیا برای فراگیری نحوه نقاشی یک شیر قوی آماده هستید؟ با فراگیری دقیق آموزش گام به گام ارائه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که یک شیر نیرومند را نقاشی کنید، کافی است که یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و همچنین مداد رنگی -یا مداد شمعی- داشته باشید که تهیه آن‌ها کار چندان مشکلی نمی‌باشد.

سایت توپ تاپ درنظر دارد که در کنار ارائه اطلاعات درباره شیر، نحوه نقاشی یک شیر نیرومند را نیز به کودکان بیاموزد. توصیه می‌گردد که والدین انیمیشن‌ها و فیلم‌های معرفی شده را برای کودکان تهیه نمایند تا کودکان بهتر بتوانند این حیوان بسیار زیبا را تصور نمایند، همچنین توصیه می‌گردد که والدین کودکان را در فراگیری آموزش ارائه شده یاری نمایند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی سر یک شیر نیرومند همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی سر شیر

آموزش نقاشی سر شیر مرحله اول

قدم 1- کار را با کشیدن یک دایره شروع کنید، درنظر داشته باشید که سر شیر با کمک این دایره نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی سر شیر مرحله دوم

قدم 2- با کمک نقاشی مجموعه خطوط انحنادار سر شیر را تکمیل نمایید. ترسیم خط انحنادار را از نقطه‌ای در زیر دایره شروع نمایید، سپس خط انحنادار را از دایره عبور دهید تا مجدداً از آن خارج شود، سپس آن را مطابق شکل برگردانید تا به نقطه‌ای بر روی دایره برسد، در نهایت آن را تا رسیدن به نقطه‌ای در نزدیکی مرکز دایره -البته کمی بالاتر از آن- ادامه دهید. همین پروسه را در سمت دیگر دایره انجام دهید تا در نهایت خطوط در حوالی مرکز دایره به یکدیگر برسند.

آموزش نقاشی سر شیر مرحله سوم

قدم 3- ابتدا یک خط انحناداری را مطابق شکل نقاشی نمایید تا دو نقطه از دایره را قطع نماید، در داخل آن یک منحنی به شکل حرف V وارونه نقاشی کنید، در نهایت راس حرف V را با یک خط دیگر به دایره نقاشی شده در مراحل قبل متصل نمایید تا پوزه شیر شکل گیرد.

نقاشی سر شیر برای کودکان مرحله چهارم

قدم 4- یک مستطیل -البته بدون یک ضلع- را مطابق شکل با کمک سه خط انحنادار نقاشی نمایید، سپس در زیر آن یک مثلث با اضلاع انحنادار نقاشی کنید تا بینی شیر به وجود آید. منحنی‌های بسته نامنظمی را در طرفین بینی شیر نقاشی نمایید تا چشم‌های شیر به وجود آیند. به تیزی هر یک از منحنی بسته در نزدیکی بینی شیر توجه نمایید.

نقاشی آسان سر شیر مرحله پنجم

قدم 5- یال‌ شیر را مطابق شکل با کمک مجموعه خطوط دندانه‌داری نقاشی کنید.

کشیدن نقاشی سر شیر مرحله ششم

قدم 6- نقاشی یال شیر را مطابق شکل با کمک ترسیم مجموعه خطوط انحنادار و دندانه‌دار ادامه دهید.

نقاشی سر شیر مرحله هفتم

قدم 7- خطوط اضافی موجود در مراحل قبل را پاک نمایید تا طرح کلی سر شیر به خوبی مشخص گردد.

نقاشی سر شیر مرحله هشتم

قدم 8- منحنی یال شیر را با کمک نقاشی دیگر خطوط انحنادار و دندانه‌دار تکمیل نمایید. دو خط انحنادار و دندانه‌داری را مطابق شکل در داخل منحنی یال نقاشی کنید، این خطوط را به عنوان پایه مثلث درنظر بگیرید، در نهایت با کمک ترسیم دو خط انحنادار بر روی هر یک از آن‌ها گوش شیر را به وجود آورید.

نقاشی آسان سر شیر

قدم 9- جزئیات صورت شیر را نقاشی کنید. مجموعه خطوط انحناداری را مطابق شکل در داخل یال شیر نقاشی نمایید تا بافت پشمی یال شیر به خوبی مشخص گردد. منحنی بسته‌ای را در بالای هر یک از چشمان شیر نقاشی کنید تا ابروهای شیر تشکیل گردد. در داخل هر یک از چشمان شیر سه دایره تو در تو نقاشی کنید، در نهایت دایره وسطی را رنگ‌آمیزی نمایید تا مردمک چشم‌های شیر مشخص گردند.

رنگ آمیزی نقاشی سر شیر

قدم 10- حالا وقت آن رسیده‌است که شیر نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید، در نظر داشته باشید که شیرها بطور کلی به رنگ قهوه‌ای می‌باشند. یال شیرها به رنگ قهوه‌ای، قرمز و حتی در مواردی به رنگ سیاه نیز می‌باشند. به یاد داشته باشید که برخی از شیرها بطور کلی به رنگ سفید هستند!


از آموزش های پایین هم دیدن بفرمایید :

آموزش گام به گام نقاشی سمور دریایی

آموزش گام به گام نقاشی کوالا

آموزش گام به گام نقاشی اتوبوس مدرسه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...