آموزش گام به گام نقاشی چشم اژدها

اژدهاها در افسانه‌ها به عنوان موجوداتی با نفس کشنده آتشین معرفی می‌شوند که بدنی شبیه به مار و بال‌هایی شبیه به خفاش دارند. واژه اژدها برگرفته از کلمه یونانی drakōn می‌باشد که بعدها با نام dragon در زبان انگلیسی مشهور شد. در ادامه مطالب تهیه شده توسط سایت توپ تاپ به آموزش گام به گام نقاشی چشم اژدها پرداخته شده است که برای کودکان مناسب می‌باشد.

اژدهاها چگونه موجوداتی هستند؟

اژدهاها موجوداتی افسانه‌ای با نفسی آتشین هستند که بدنی شبیه به مار و همچنین بال‌هایی شبیه به بال‌های خفاش دارند. واژه اژدها برگرفته از واژه یونانی drakōn -به معنای افعی بزرگ- می‌باشد. در افسانه‌ها اژدهاها عموماً به عنوان هیولاهایی شرور و شیطانی معرفی می‌شوند، حال آنکه در برخی دیگر از افسانه‌ها به عنوان دوست و همراه انسان‌ها نشان داده می‌شوند.

افسانه اژدهاها در بخش‌های مختلفی از دنیا بطور مستقل از یکدیگر ظهور کرد، به عنوان مثال افسانه‌های اژدها در خاورمیانه از مارهایی سمی و عظیم‌الجثه به وجود آمد، حال آنکه در افسانه‌های مصر، اژدهاها به عنوان خدا محسوب می‌شدند. اژدهاها در افسانه‌های چین به عنوان نیرویی محافظ انسان‌ها معرفی می‌شدند که بعدها به عنوان نماد خانواده‌های سلطنتی چین درنظر گرفته شدند. اژدهاها در اروپا علاوه بر آمدن در افسانه‌ها بر روی سپرها، کشتی‌ها و همچنین لباس‌های نظامی نیز درج می‌شدند. برخی از نقشه‌های متعلق به قرون گذشته از وجود اژدهاها در برخی مناطق کشف نشده حکایت داشتند.

اژدهاها از زمان‌های گذشته تا امروز در عرصه هنر وجود دارند. درج نماد اژدها بر روی گلدان، به کارگیری این نماد در کاخ پادشاهان و همچنین طرح نماد اژدها بر روی اجناس مدرن امروزی همگی از آمیختگی نماد اژدها با عرصه هنر حکایت دارند.

شخصیت اصلی بسیاری از داستان‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به عنوان اژدها درنظر گرفته شده‌است. به عنوان مثال در فیلم اصلی و بازسازی شده اژدهای پیت، کارتون زیبای خفته، انیمیشن بسیار جذاب شرک و سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت از شخصیت اژدها برای بال و پر دادن به محتوای داستانی استفاده شده‌است.

آیا برای فراگیری نحوه نقاشی چشم اژدها آماده هستید؟ با آموزش گام به گام توپ تاپ خواهید توانست یک چشم اژدهای بسیار زیبا نقاشی کنید، برای این کار تنها به یک مداد، مداد پاک‌کن، یک صفحه کاغذ و مدا رنگی نیاز خواهید داشت که تهیه آن‌ها بسیار ساده‌ است!

کودکان با آموزش گام به گام ارائه شده توسط سایت توپ تاپ خواهند توانست که یک چشم اژدهای بسیار زیبا نقاشی کنند و در پایان به رنگ‌آمیزی آن بپردازند. مطالب ارائه شده در این بخش بمنظور سرگرم کردن کودکان، افزایش اطلاعات عمومی و همچنین تقویت قدرت خلاقیت آن‌ها آورده شده‌است. توصیه می‌گردد والدین نیز کودکان را در فراگیری آموزش ارائه شده یاری دهند که در اینصورت اوقات خوشی را با کودکان خود سپری خواهند کرد. با ما تا پایان آموزش نقاشی چشم اژدها همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی چشم اژدها

آموزش نقاشی چشم اژدها مرحله اول

قدم 1- یک خط انحنادار دراز نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که این خط قسمت بالایی چشم اژدها را شکل می‌دهد.

آموزش نقاشی چشم اژدها مرحله دوم

قدم 2- مطابق شکل، منحنی دراز دیگری را در زیر منحنی رسم شده در مرحله قبل نقاشی نمایید تا یک منحنی بسته که نمای کلی چشم اژدها را نشان می‌دهد، به وجود آید.

آموزش نقاشی چشم اژدها مرحله سوم

قدم 3- از گوشه سمت چپ و بالای چشم اژدها، یک خط انحنادار را مطابق شکل نقاشی کنید، سپس انتهای آن را به صورت شیب‌دار به قسمت بالایی چشم اژدها وصل کنید. مشابه منحنی‌های رسم شده در مرحله قبل ولی کمی بزرگتر را در سمت راست نقاشی نمایید و پس از این مرحله برای بار سوم این پروسه را انجام دهید.

آموزش نقاشی کودکانه چشم اژدها مرحله چهارم

قدم 4- از گوشه سمت چپ و پایین چشم اژدها، مجموعه خطوط انحناداری را نقاشی نمایید تا شکلی دندانه‌دار تا نزدیکی گوشه سمت راست چشم اژدها به وجود آید.

نقاشی چشم اژدها برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- دو مثلث انحنادار -البته بدون ضلع سوم مثلث- را در سمت راست منحنی‌های رسم شده در "قدم3" نقاشی کنید بگونه‌ای که یکدیگر را در نقطه‌ای قطع کنند.

نقاشی آسان چشم اژدها مرحله ششم

قدم 6-  یک دایره بزرگ را در داخل چشم اژدها نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که این دایره به عنوان مردمک چشم اژدها محسوب می‌گردد.

نقاشی چشم اژدها مرحله هفتم

قدم 7- یک مثلث باریک با اضلاع انحنادار را در داخل دایره رسم شده در مرحله قبل نقاشی کنید تا شکافی شبیه مار به وجود آید.

نقاشی چشم اژدها برای بچه ها مرحله هشتم

قدم 8- مجموعه خطوط دندانه‌داری را در اطراف چشم اژدها نقاشی کنید تا بافت اطراف چشم اژدها واقعی‌تر جلوه نماید.

نقاشی چشم اژدها مرحله نهم

قدم 9- خطوطی موازی با سطح پایینی چشم اژدها ترسیم کنید، سپس در داخل مردمک چشم و در اطراف شکاف نقاشی شده در مراحل قبل، مجموعه خطوط کوتاه و انحنادار دیگری نقاشی کنید.

رنگ آمیزی نقاشی چشم اژدها

قدم 10- حالا می‌توانید چشم اژدهای نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید.

بچه های عزیز لطفا از دیگر آموزش های توپ تاپ هم دیدن کنید :

آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه

آموزش گام به گام نقاشی طوطی برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی مارمولک

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...