آموزش گام به گام نقاشی طوطی برای کودکان

طوطی‌ها پرندگانی بسیار زیبا و بازیگوش هستند که به ‌دلیل توانایی آن‌ها در تقلید صدا، صحبت کردن و همچنین انجام برخی ترفند‌ها در میان مردم بسیار محبوب هستند. تاکنون در حدود 360 گونه طوطی در سراسر کره زمین شناسایی شده‌اند. در ادامه مطالب گردآوری شده توسط توپ تاپ،  کودکان خواهند توانست با آموزش گام به گام ارائه شده یک طوطی زیبا و بازیگوش را نقاشی نمایند.

طوطی‌ها چگونه پرندگانی هستند؟

طوطی‌ها پرندگانی زیبا اما پر سر و صدا می‌باشند که در مناطق گرمسیری چون جنوب آمریکا، آفریقا، آسیا و استرالیا زندگی می‌کنند. تاکنون در حدود 360 گونه مختلف طوطی در سطح کره زمین شناسایی شده‌اند.

طوطی‌ها از دیرباز به عنوان بخشی مهم از زندگی مردم به حساب می‌آمدند و به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شدند، به عنوان مثال در تاریخ آمده‌است که رومیان طوطی‌ها را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌کردند.

یکی از دلایل محبوبیت طوطی در میان مردم توانایی آن برای یادگیری صداها و صحبت کردن می‌باشد. طوطی‌ها حیوانات مهربان و خون‌گرمی می‌باشند که توانایی آن‌ها در یادگیری برخی ترفند‌ها برای مردم بسیار جالب است. طوطی‌ها عمدتاً دارای عمری طولانی هستند که در برخی موارد عمر آن‌ها به حدود 70 سال نیز می‌رسد.

امروزه برخی از افراد طوطی را به عنوان سمبل دزدان دریایی و همچنین مناطق گرمسیری جهان می‌شناسند. طوطی‌ها به قدری در میان مردم محبوب هستند که در برخی مواقع به عنوان شخصیت اصلی داستان‌ها درنظر گرفته می‌شوند، به عنوان مثال انیمشین Rio که شخصیت اصلی آن یک طوطی بسیار زیبا است.

آیا علاقه‌ای به ترسیم یک طوطی زیبا و بازیگوش دارید؟ با آموزشی که توسط توپ تاپ فراهم شده‌است خواهید توانست یک طوطی بسیار زیبا ترسیم کنید. برای ترسیم این طوطی بازیگوش فقط به یک مداد، مداد پاک‌کن، صفحه نقاشی و البته مداد رنگی نیاز خواهید داشت.

توپ تاپ درنظر دارد با ارائه آموزش‌ گام به گام ترسیم طوطی به کودکان، در جهت سرگرم کردن کودکان و همچنین افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها گام بردارد، لازم به توضیح است که والدین نیز می‌توانند کودکان را در فراگیری این آموزش‌ها یاری دهند که سبب می‌شود کودکان و والدین اوقات خوشی را در کنار یکدیگر بگذرانند. بمنظور فراگیری نحوه ترسیم طوطی با ما تا انتهای این بخش همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی طوطی

آموزش نقاشی طوطی مرحله اول

قدم 1- کار را با رسم یک دایره شرع کنید. توجه نمایید که سر طوطی با کمک این دایره ترسیم خواهد شد.

آموزش نقاشی طوطی مرحله دوم

قدم 2- طرح کلی بدن طوطی را رسم نمایید. یک خط انحنادار را از دایره کشیده شده در مرحله قبل رسم نمایید، توجه نمایید که این خط انحنادار بخشی از محیط یک دایره خواهد بود. از طرف دیگر دایره کشیده شده در ، خطی انحنادار را مطابق شکل رسم نمایید تا پشت و دم طوطی به وجود آید. در نهایت، با کمک یک خط انحنادار دیگر دم طوطی را تکمیل نمایید.

آموزش نقاشی طوطی مرحله سوم

قدم 3- خطوط کمکی موجود در مرحله قبلی را پاک کنید، اکنون طرح کلی سر و بدن طوطی به خوبی مشخص می‌شود.

نقاشی کودکانه طوطی مرحله چهارم

قدم 4- با ترسیم یک خط انحنادار در جلوی سر طوطی، شکل سر طوطی تکمیل خواهد شد. شکلی شبیه به قطره اشک وارونه را بر روی بدن طوطی رسم نمایید، این شکل بال طوطی را نشان می‌دهد.

نقاشی طوطی برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- در جلوی سر طوطی، مثلثی را نقاشی کنید تا منقار طوطی به وجود آید، درنظر داشته باشید که سه ضلع این مثلث سه خط انحنادار خواهند بود نه خطوط صاف. در نهایت، یک خط انحنادار دیگری در زیر منقار طوطی رسم نمایید تا فک پایینی منقار شکل گیرد.

آموزش نقاشی آسان طوطی مرحله ششم

قدم 6- حروف U شکل به هم چسبیده را بر روی بال و دم طوطی نقاشی نمایید، این خطوط پرهای طوطی را نشان می‌دهند. از محل اتصال حروف U، خطوط انحنادار دیگری را رسم کنید تا پرهای طوطی واقعی‌تر جلوه نماید.

نقاشی قدم به قدم طوطی مرحله هفتم

قدم 7- خطوط اضافی موجود در سر طوطی را پاک کنید.

آموزش رسم طوطی مرحله هشتم

قدم 8- دو خط موازی را که از مقابل و تقریباً از ابتدای دم طوطی عبور می‌کنند را نقاشی کنید، توجه نمایید که این دو خط در برخی نقاط دارای برآمدگی‌هایی هستند. این دو خط شاخه‌ای را که طوطی بر روی آن قرار گرفته‌است را نشان می‌دهد. در صورت لزوم خطوط اضافی را پاک کنید.

آموزش نقاشی طوطی مرحله نهم

قدم 9- جزئیات را نقاشی کنید تا طوطی واقعی‌تر جلوه نماید. تعدادی مثلث کوچک در بالای سر طوطی رسم کنید تا پرهای موجود بر روی سر طوطی مشخص گردد. بمنظور رسم چشم طوطی، سه بیضی تو در تو رسم کنید و بیضی وسطی را رنگ کنید. دو خط انحنادار کوچک که در یک نقطه به یکدیگر می‌رسند را در گوشه چشم طوطی رسم کنید تا مژه طوطی به وجود آید. در بالای چشم طوطی یک خط انحنادار را رسم کنید تا ابروی طوطی مشخص گردد. مطابق با شکل، مجموعه خطوط انحنادار متصل به یکدیگر را رسم کنید تا پاهای طوطی تشکیل شود. خطوط انحنادار V شکل را بر روی سینه طوطی رسم کنید تا پرهای موجود بر روی سینه پرنده به وجود آید.

رنگ آمیزی نقاشی طوطی

قدم 10- حال وقت آن رسیده که طوطی بازیگوش نقاشی شده را رنگ کنید، در نظر داشته باشید طوطی‌ها به رنگ‌های مختلفی چون سبز، قرمز، آبی، زرد، خاکستری و یا ترکیبی از آن‌ها در طبیعت وجود دارد.

از سایر آموزش ها نیز دیدن کنید:

آموزش گام به گام نقاشی مارمولک

آموزش گام به گام نقاشی موشک

آموزش گام به گام نقاشی شتر برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...