آموزش گام به گام نقاشی مارمولک

بیش از 5500 گونه مارمولک -به عنوان مثال مارمولک شیشه‌ای- در سطح کره زمین -به غیر از قطب جنوب- وجود دارند که در محیط‌های مختلفی چون رودخانه‌ها، درختان، مناطق استوایی و بیابان‌ها زندگی می‌کنند. در ادامه مطالب ارائه شده توسط سایت توپ تاپ، به آموزش گام به گام نحوه نقاشی مارمولک پرداخته شده‌است که برای کودکان مناسب می‌باشد.

مارمولک‌ها چگونه حیواناتی هستند؟

نتایج آمار نشان می‌دهد که بیش از 5500 گونه مارمولک در سطح تمام قاره‌ها -به غیر از قطب جنوب- پراکنده شده‌اند. مارمولک‌ها موجوداتی آرام و خونسرد می‌باشند که سطح خارجی بدن آن‌ها از پوششی به نام فلس تشکیل شده‌است. مارمولک‌ها قادر به ادامه حیات در محیط‌های متنوعی چون رودخانه‌ها، درختان، مناطق استوایی و بیابان‌ها می‌باشند.

آیا می‌دانستید که وجه تمایز مارمولک با مار به دلیل داشتن پا می‌باشد؟ گونه‌ای از مارمولک‌ها به دلیل عدم داشتن پا شباهت بسیاری با مار دارند که به عنوان مارمولک‌های شیشه‌ای معروف هستند. دم مارمولک‌های شیشه‌ای به هنگام احساس خطر تکه تکه می‌شود که این کار تمرکز شکارچی را برهم می‌زند، مارمولک از فرصت به وجود آمده استفاده می‌کند و خود را به سرعت از منطقه خطر دور می‌کند!

مارمولک‌ها از دیرباز در آثار هنری بسیاری از مردمان وجود داشته‌اند. برخی از افراد بر طبق افسانه‌های بومی استرالیا معتقد هستند که توانایی خلق هنر توسط خدای مارمولک به مردم آموزش داده شده‌است.

مارمولک‌ها در برخی از خانه‌ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و همچنین در مواردی به عنوان بخشی از یک فرهنگ عامه نیز محسوب می‌گردند، به عنوان مثال شخصیت تخیلی فیلم مرد عنکبوتی تا حدودی برگرفته از ویژگی‌های یک مارمولک می‌باشد، همچنین شخصیت اصلی انیمیشن Rango یک مارمولک درنظر گرفته شده‌است.

در این قسمت از سایت توپ تاپ آموزش گام به گام نحوه ترسیم مارمولک آورده شده‌است که مطالب این بخش برای کودکان تهیه و تنظیم شده‌است. مطالب آورده شده در این بخش علاوه بر سرگرم کردن کودکان، نقش بسزایی در افزایش اطلاعات عمومی و همچنین تقویت قدرت تخیل آن‌ها دارد. برای رسم مارمولک بر طبق آموزش‌های این بخش تنها به مداد، مداد پاک کن، یک ورق کاغذ نقاشی و البته مداد رنگی نیاز خواهید داشت. با ما تا پایان آموزش گام به گام نحوه ترسیم مارمولک همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی مارمولک

آموزش نقاشی مارمولک مرحله اول

قدم 1-  مطابق شکل، یک دایره و بیضی -بیضی نامنظم- را نقاشی کنید. توجه نمایید که در ادامه با کمک این اشکال سر و بدن مارمولک رسم خواهد شد.

آموزش نقاشی مارمولک مرحله دوم

قدم 2- بدن و سر را با کشیدن گردن مارمولک به یکدیگر متصل نمایید. با کمک دو خط انحنادار سر و بدن مارمولک را به یکدیگر وصل کنید و در قدم بعدی جزئیات صورت مارمولک را ترسیم نمایید. بینی و قسمت بالایی دهان مارمولک را با ترسیم منحنی U شکل رسم کنید. با کمک یک خط انحنادار از زیر بینی مارمولک، فک پایینی را ترسیم کنید تا به ابتدای گردن برسید.

آموزش نقاشی کودکانه مارمولک مرحله سوم

قدم 3- با کمک یک جفت خط انحنادار، دم مارمولک را نقاشی نمایید. توجه نمایید که این دو خط در نقطه‌ای به یکدیگر خواهند رسید که انتهای دم مارمولک را شکل می‌دهند.

نقاشی مارمولک برای کودکان مرحله چهارم

قدم 4- بخشی از خطوط کمکی نقاشی شده را پاک کنید. نمای کلی مارمولک با پاک کردن خطوط کمکی مشخص خواهد شد، مشاهد خواهید کرد که اکنون مارمولک شبیه یک مار با شکم برآمده‌است!

آموزش نقاشی آسان مارمولک مرحله پنجم

قدم 5- مطابق شکل، یک جفت خط را از نزدیکی گردن مارمولک نقاشی کنید. به هنگام ترسیم ادامه خطوط به خم‌شدگی زانوی مارمولک توجه نمایید. با ترسیم سه جفت خط دو به دو موازی، انگشتان مارمولک را رسم نمایید، سپس سر انگشتان مارمولک را با کمک سه دایره کوچک در نوک انگشتان ترسیم کنید.

نقاشی مارمولک برای بچه ها مرحله ششم

قدم 6- دیگر پای جلویی مارمولک را رسم نمایید. مطابق شکل، دو خط انحنادار را از قفسه سینه مارمولک رسم کنید، سپس با کمک سه جفت خط دو به دو موازی، انگشتان مارمولک را ترسیم نمایید. در پایان، با کمک سه دایره کوچک در نوک انگشتان، سر انگشتان مارمولک را تکمیل کنید.

نقاشی مارمولک مرحله هفتم

قدم 7- در نزدیکی ابتدای دم مارمولک، پای عقبی را با کمک یک منحنی مشابه با حرف C برعکس شده ترسیم نمایید. سپس با کمک خط انحنادار دیگری، طرف دیگر پای مارمولک را رسم کنید. با کمک دیگر خطوط انحنادار، انگشتان مارمولک را رسم نمایید، سپس با رسم دایره‌هایی کوچک در نوک انگشتان، فرآیند ترسیم پای عقبی مارمولک را به پایان رسانید.

گام به گام نقاشی مارمولک مرحله هشتم

قدم 8- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید.

آموزش نقاشی مارمولک مرحله نهم

قدم 9- چشم مارمولک را با کمک سه دایره تو در تو رسم نمایید و دایره وسطی (مردمک چشم) را رنگ کنید تا مردمک چشم مشخص گردد. در زیر شکم، انگشتان دیگر پای عقبی را مطابق شکل ترسیم کنید تا وجود دیگر پای عقبی در شکل مشخص گردد. در نهایت بمنظور مشخص کردن پوشش فلس‌دار مارمولک، تعدادی دایره و بیضی باز را بر روی بدن مارمولک ترسیم نمایید تا مارمولک رسم شده واقعی‌تر جلوه نماید.

رنگ آمیزی نقاشی مارمولک

قدم 10- مارمولک نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید. توجه نمایید که مارمولک‌ها به رنگ‌های مختلفی چون قهوه‌ای، سبز، سیاه با نوارهای زرد رنگ و قرمز در طبیعت وجو دارند، به عنوان مثال مارمولک‌های قهوه‌ای رنگ در بیابان زندگی می‌کنند.

از سایر آموزش های توپ تاپ هم دیدن کنید :

آموزش گام به گام نقاشی موشک

آموزش گام به گام نقاشی شتر برای کودکان

آموزش نقاشی گام به گام بره برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...