آموزش گام به گام نقاشی شتر برای کودکان

شتر چگونه حیوانی است؟

شتر پستانداری بزرگ است که به خاطر داشتن کوهان و همچنین توانایی آن در زندگی در بیابان مشهور می‌باشد. در افسانه‌ها آمده‌است که شترها مقدار زیادی آب را در کوهان‌های خود ذخیره می‌کنند، حال آنکه این موضوع صحت ندارد، در واقع کوهان‌های شتر از چربی تشکیل شده‌اند نه آب. شتر‌ها قادر هستند که به مدت 10 روز بدون نوشیدن آب به زندگی خود ادامه دهند و در این مدت در حدود 30 درصد از جرم خود را از دست می‌دهند. نکته تعجب برانگیز این است که به هنگام یافتن آب قادر خواهند بود تنها در مدت سه دقیقه در حدود 50 گالون آب را بنوشند!

آیا می‌دانستید که دو نوع شتر وجود دارد؟ برخی از شترها دارای یک کوهان هستند و برخی دیگر از آن‌ها دارای دو کوهان می‌باشند. شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را به خاطر داشته باشید، اما چطور؟ کافی است این نکته را به یاد داشته باشید که برآمدگی پشت شترهای یک کوهانه مانند حالتی است که حرف D را کمی به چپ بچرخانید، حال آنکه برآمدگی‌های پشت شتر دو کوهانه مانند حالتی می‌باشد که حرف B را کمی به چپ چرخانده باشید، با این تکنیک هرگز آن‌ها را فراموش نخواهید کرد!

شترها به مدت هزاران سال است که اهلی شده‌اند و به عنوان بخشی از فرهنگ سرزمین‌هایی چون آفریقا، خاورمیانه، آسیا و استرالیا محسوب می‌گردند.

مدت بسیاری است که شترها به خاطر بهرمندی از گوشت، شیر و پشم آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین در برخی مناطق از آن‌ها برای سوارکاری و حمل بار نیز استفاده می‌شود. امروزه بسیاری از شترها اهلی شده‌اند که برای برگزاری مسابقات شتر‌سواری در سیرک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا برای فراگیری نحوه رسم شتر یک کوهانه آماده‌اید؟ در این قسمت از سایت توپ تاپ نحوه رسم شتر به صورت گام به گام آموزش داده شده‌است که شما برای رسم شتر به یک کاغذ، مداد، مداد پاک‌کن و البته مداد نقاشی برای رنگ‌آمیزی آن نیاز دارید.

مطالب این بخش از سایت توپ تاپ برای کودکان تهیه شده است. کودکان با مشاهده راهنمای گام به گام این آموزش قادر خواهند بود که در اوقات فراغت خود به ترسیم شتر و رنگ‌آمیزی آن بپردازند، این کار علاوه بر سرگرم کردن کودکان، به تقویت قدرت تخیل و همچنین افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها کمک شایانی خواهد نمود.

آموزش گام به گام نقاشی شتر

آموزش نقاشی شتر مرحله اول

قدم 1- یک دایره بکشید. در نظر داشته باشید که سر شتر با کمک این دایره تکمیل خواهد شد.

آموزش نقاشی شتر مرحله دوم

قدم 2- دایره‌ای بزرگتر از دایره قبلی بکشید. لازم است این دایره با دایره قبلی کمی فاصله داشته باشد، در ادامه با کمک این دایره بدن شتر رسم خواهد گردید.

آموزش رسم شتر مرحله سوم

قدم 3- با ترسیم گردن و شانه دو دایره را به هم وصل نمایید. یک جفت خط موازی و انحنادار را از دایره کوچک ترسیم نمایید، با توجه به شکل در نظر داشته باشید که چگونه این دو خط پیش از رسیدن به دایره بزرگتر از یکدیگر دور می‌شوند.

نقاشی کودکانه شتر مرحله چهارم

قدم 4- جزئیات سر شتر را ترسیم نمایید. پشت سر، پیشانی، پوزه و فک پایینی را با کمک خطوط انحنادار ترسیم نمایید.

نقاشی شتر برای بچه ها مرحله پنجم

قدم 5- پاهای عقب شتر را با کمک یک جفت خط انحنا‌دار ترسیم نمایید. بمنظور ترسیم پاهای عقب شتر به نحوه ترسیم ران و نازک شدن خطوط در محل زانو و قوزک پا توجه نمایید، همچنین مطابق شکل به حالت طبیعی زانوی شتر توجه نمایید و سعی کنید با در نظر گرفتن این نکته پاهای عقب شتر را ترسیم کنید. انتهای خطوط انحنادار را با کمک یک منحنی دیگر به یکدیگر وصل کنید تا پای شتر تکمیل گردد در نهایت با ترسیم خطوط کوتاه، انگشتان هر یک از پاهای شتر را مشخص نمایید.

نقاشی آسان شتر مرحله ششم

قدم 6- پاهای جلوی شتر را همانند پاهای عقب آن با کمک یک جفت خط انحنادار ترسیم نمایید. به هنگام رسم لازم است که به عریض شدن خطوط نزدیک شانه‌ها، حالت طبیعی زانو و باریک شدن خطوط انحنادار در نزدیکی مچ پای شتر توجه نمایید. انتهای خطوط انحنادار را با کمک یک منحنی دیگر به یکدیگر وصل کنید و سپس با ترسیم محموعه خطوط کوتاه، انگشتان پای شتر را ترسیم نمایید.

آموزش نقاشی شتر مرحله هفتم

قدم 7- خطوط راهنمای کمکی-دو دایره کوچک و بزرگ- را پاک کنید تا طرح کلی شتر مشخص گردد.

نقاشی گام به گام شتر مرحله هشتم

قدم 8- جزئیات صورت شتر را تکمیل نمایید. با کمک حرف C دوران یافته و همچنین حرف c کوچکتر در داخل آن، گوش شتر را رسم نمایید. سوراخ بینی را با کمک یک بیضی رسم کنید. شکلی شبیه به قطره اشک را ترسیم نمایید و در داخل آن دایره‌ای (به عنوان مردمک چشم) قرار دهید تا فرآیند ترسیم چشم شتر به پایان رسد. ابرو را  با کمک خطی کوتاه و انحنادار در بالای چشم شتر رسم نمایید تا جزئیات صورت شتر تکمیل گردد.

نقاشی شتر مرحله نهم

قدم 9- یک جفت خط انحنادار را که در نقطه‌ای به یکدیگر می‌رسند را ترسیم نمایید تا طرح کلی دم شتر به وجود آید. در انتهای دم، شکلی شبیه به قطره اشک را اضافه کنید تا دم شتر واقعی‌تر جلوه نماید، همچنین بهتر است که با مجموعه خطوط کوتاه، بافت پشمالو انتهای دم شتر را مشخص نمایید.

رنگ آمیزی نقاشی شتر

قدم 10- شتر را رنگ‌آمیزی کنید. شترها اغب به رنگ قهوه‌ای و یا قهوه‌ای مایل به زرد می‌باشند.

از آموزش های دیگر توپ تاپ دیدن کنید :

آموزش نقاشی گام به گام بره برای کودکان

آموزش نقاشی آسان توله سگ پاپی (2)

آموزش نقاشی گام به گام بچه خرس برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...