آموزش گام به گام نقاشی چشم های گربه

مارتین بوبر: "چشمان حیوانات این قدرت را دارند تا با زبان شگرفی صحبت کنند."

گربه ها از زمان های قدیم در بین انسان ها بسیار محبوب بوده اند. مصریان باستان گربه ها را در معابد می پرستیدند و حتی بعضی از آنها را مومیایی میکردند. در فرهنگ های دیگر، از گربه ها برای خلاص شدن از شر موجودات موذی مانند موش ها استفاده میکردند. اما این روزها، انسان ها اغلب از گربه ها به عنوان حیوانات خانگی مراقبت میکنند.

امروزه "چشمان گربه ای" الهام بخش بزرگی در مد و فشن محسوب میشوند. به عینک هایی که گوشه های تیزی دارند، عینک گربه ای گفته میشود و اصطلاح چشمان گربه ای برای مدل آرایش چشمی به کار میرود که از شکل مورب چشم های گربه تقلید کرده است.

دوست دارید صورت یک گربه را خیلی طبیعی و واقعی نقاشی کنید؟ امروز هم با یک آموزش گام گام و ساده همراه سایت توپ تاپ باشید تا به راحتی یاد بگیرید چه طور یک نقاشی زیبا بکشید. تمام چیزی که نیاز دارید مداد، پاک کن کاغذ و مداد رنگی است.

آموزش نقاشی چشم های گربه مرحله اول

1. با کشیدن چشم اول شروع کنید. ابتدا یک نیم دایره رسم کنید. خطی خمیده را در بالای آن بکشید. با خط کوتاهی انتهای خط خمیده را به نیم دایره وصل کنید تا گوشه داخلی چشم ایجاد شود. در گوشه مقابل، تعدادی خط کوچک بکشید. سپس، دو خط خمیده را درون چشم رسم کنید تا شکلی مثلث مانند پیدا کند. این مثلث مردمک چشم گربه است. در آخر بیضی کوچکی را درون مردمک نقاشی کنید.

آموزش نقاشی چشم های گربه مرحله دوم

2. چشم دوم را مانند مرحله قبل نقاشی کنید. دو خط خمیده را در قسمت بالایی بیرون چشم اضافه کنید و با خطوط کوتاهی پلک ها را حالت دهید. سپس، از دو خط خمیده برای رسم کردن مردمک مثلثی درون چشم استفاده کنید. بیضی کوچکی را درون مردمک نقاشی کنید.

نقاشی کودکانه چشم های گربه مرحله سوم

3. دماغ گربه را رسم کنید. مانند تصویر شکلی V مانند را با خطوطی خمیده بکشید. با کمک تعدادی خط کوتاه در یک طرف دماغ آن را به سمت بالا ادامه دهید. زیر شکل V دو بیضی کوچک را به کمک سایه زدن اضافه کنید تا سوراخ های دماغ گربه را داشته باشید. در پایین شکل V خطی خمیده را به سمت بالا رسم کنید.

نقاشی چشم های گربه برای کودکان مرحله چهارم

4. برجستگی دماغ و مودار بودن پیشانی و صورت را با استفاده از تعدادی خطوط کوچک بزرگ ناهموار نشان دهید. سعی کنید برجستگی دماغ را به وسیله این خطوط مشخص کنید. دماغ را باید تا بین چشم ها و کمی بالا تر از آن ادامه دهید.

نقاشی آسان چشم های گربه مرحله پنجم

5. خطوط کوچکی را در دوطرف دماغ بکشید. دو شکل U مانند بهم چسبیده را در زیر دماغ نقاشی کنید تا دهان گربه را داشته باشید. خط کوچک دیگری را در زیر آن اضافه کنید تا شکل مثلث مانند کوچکی ایجاد شود. با کمک سایه زدن، دو نقطه کوچک را در گوشه های دهان گربه اضافه کنید.

نقاشی آسان چشم های گربه مرحله ششم

6. خزهای اطراف چشم را با خطوط خمیده ی نامنظمی نشان دهید. برای مشخص کردن چانه گربه، کشیدن خطی نسبتا قوس دار را از یک طرف دهان شروع کنید و تا طرف دیگر ادامه دهید. سپس، برای لپ های آن خط های ریز و درشت و نامنظمی را در اطراف صورت بکشید تا شکلی دندانه دار به وجود آید.

نقاشی چشم های گربه برای بچه ها مرحله هفتم

7. با استفاده از همان شکل های دندانه داری که با خطوط ریز و درشت و نامنظم رسم کردید، بقیه سر گربه را هم کامل کنید. این اشکال دندانه دار باعث میشوند، گربه شما پشمالو به نظر برسد. حواستان باشد، کشیدن گوش های مثلثی گربه را فراموش نکنید!

کشیدن نقاشی چشم های گربه مرحله هشتم

8. درون گوش ها دو مثلث خمیده رسم کنید و با استفاده از خطوط کوچکی به آن شکلی پشمالو و مودار بدهید. در این مرحله میتوانید ابروهای گربه را هم به کمک شکلی که تقریبا مانند یک قطره آب کشیده است در بالای چشم ها رسم کنید.

نقاشی چشم های گربه مرحله نهم

9. جزییات بیشتری را به صورت گربه اضافه کنید. لب بالایی را نقطه نقطه کنید و سبیل های گربه را با چند خط بلند رسم کنید. اگر دوست داشتید میتوانید گربه ی خود را با کشیدن خطوطی برروی لپ هایش راه راه کنید.

رنگ آمیزی نقاشی چشم های گربه

10. نقاشی خود را رنگ آمیزی کنید.

سایر آموزش های پیشنهادی :

آموزش رسم کردن شاتل فضایی

چطور یک کرم پروانه بامزه بکشیم؟

آموزش گام به گام نقاشی خرچنگ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...