چطور یک کرم پروانه بامزه بکشیم؟

آموزش مرحله به مرحله نقاشی کرم پروانه

کرم پروانه همان کرمی است که پس از گذراندن یک دوره خاص تبدیل به پروانه می شود. همه پروانه های رنگی و شب پره ها زندگی خود را از همین مرحله آغاز می کنند. وظیفه آنها در این مرحله فقط خوردن است. این کرم های پروانه علاقه خاصی به خوردن گیاهان دارند، اما برخی از آنها از حشرات نیز تغذیه می کنند. 

ین کرم ها موقعی که حسابی غذا خوردند، یک کار جالب انجام می دهند. میتوانید حدس بزنید چه کاری؟ آنها به دور خودشان تار می تنند و یک پیله برای خودشان درست می کنند. این پیله همان جایی است که کرم ها شروع به تغییر می کنند. به این تغییر اصطلاحا دگردیسی گفته می شود. کرم ها کم کم تبدیل به پروانه های زیبایی می شوند و از پیله های خود بیرون می آیند. اولین کاری که آنها پس از بیرون آمدن انجام می دهند این است که بال های زیبای خود را باز میکنند تا با حررات نور خورشید خشک شوند.

هیچکدام از کرم های پروانه مانند هم نیستند. برای مثال کرم ابریشم، پیله خود را تنیده و مانند عنکبوت خود را آویزان می کند. انسان ها از پیله کرم ابریشم، الیاف گرانبهای ابریشم را  تهیه می کنند. کرم های پروانه معمولا رنگی روشن دارند و سطح بدنشان پر از کرک است، همچنین خارهایی روی بدن آنهاست تا از دست شکارچیان در امان باشند. بعضی از آنها برای اینکه از خود محافظت کنند ادای مارها را در می آورند و در یک خط راست در کنار هم قرار می گیرند، دقیقا مانند یک قطار.

کرم پروانه از شخصیت های جذاب و معروف در داستان ها و فیلم های کودکانه نیز است. در کتاب " کرم همیشه گرسنه" نوشته اریک کارل و فیلم "آلیس در سرزمین عجایب"  می توانید این کرم دوست داشتنی را ببینید.

شاید دوست داشته باشید یک کرم پروانه بامزه را نقاشی کنید اما نمی دانید از کجا باید شروع کرد. توپ تاپ یک آموزش ساده و راحت برای شما در نظر گرفته است. برای نقاشی این کرم فقط باید گام به گام با آموزش توپ تاپ همراه شوید. کاغذ ، مداد و پاکن همه آن چیزی است که برای نقاشی کردن این کرم جذاب و دوست داشتنی نیاز دارید. اگر مایل باشید می توانید از مداد شمعی، مداد رنگی و یا مارکر های مخصوص نقاشی هم استفاده کنید.

نقاشی کرم پروانه، مرحله به مرحله

آموزش نقاشی کرم پروانه مرحله اول

1: در قدم اول یک دایره بکشید. این دایره سر کرم پروانه خواهد بود.

آموزش نقاشی کرم پروانه مرحله دوم

2: در این مرحله باید دو دایره بکشید. سعی کنید دایره ها نامنظم باشند. دایره اول را کوچکتر از دایره ایی که برای سر کرم کشیده بودید، رسم کنید به طوری که با هم تداخل داشته باشند. الان دو تا دایره دارید: یک دایره بزرگ و منظم برای سر کرم، و یک دایره کوچکتر و نامنظم برای تنه کرم . دایره سوم را هم به همین روش نقاشی کنید. این دایره باید کوچکتر از دایره های قبلی باشد و با دایره دوم تداخل داشته باشد. حواستان باشد این دایره را هم باید به طور نامنظم نقاشی کنید. نقاشی قسمت اول، تنه کرم پروانه انجام شد.

نقاشی کودکانه کرم پروانه مرحله سوم

3: حالا طبق شکل، خطوط اضافه را پاک کنید.

نقاشی کودکانه کرم پروانه مرحله چهارم

4: حالا سه تا دایره دارید و می خواهیم دایره چهارم را نقاشی کنیم. این دایره را نیز دقیقا مانند مرحله دوم طراحی کنید.

مراحل نقاشی کرم پروانه مرحله پنجم

5: حالا وقت آن رسیده تا دایره پنجم را نقاشی کنید. رسم این دایره دقیقا مانند مرحله دوم است و فقط باید کمی آن را کوچکتر نقاشی کنید.

نقاشی اسان کرم پروانه برای کودکان مرحله ششم

6: نوبت رسم دایره ششم رسیده است که کوچکترین دایره در این نقاشی است. این دایره کوچک در واقع قسمت انتهایی بدن کرم است و می توان گفت دم آن است.

نقاشی کرم پروانه بامزه مرحله هفتم

7: خطوط اضافه را طبق شکل پاک کنید.

نقاشی کرم پروانه مرحله هشتم

8: وقت آن رسیده تا جزییات کرم پروانه را طراحی کنیم. برای این منظور از نقاشی شاخک ها در قسمت سر کرم شروع می کنیم. برای این منظور کافی است یک خط منحنی به سمت بالا نقاشی کنید ، برای اینکه شاخک های پروانه قشنگ تر نقاشی شوند، بهتر است شاخک ها را با دو خط (دوبل) طراحی کنید. برای رسم پاهای پروانه، مثلت های کوچکی را در قسمت جلوی بدن کرم رسم کنید.

گام به گام نقاشی کرم پروانه مرحله نهم

9: می خواهیم، چهره کرم پروانه را خندان و شاداب نقاشی کنیم. برای این منظور کافی است دهان او را به صورت U نقاشی کرده و در دو طرف آن یک منحنی کوچک طراحی کنید. برای طراحی چشم ها می توانید از بیضی کمک بگیرید. داخل بیضی ها را تیره کنید تا مردمک چشم کرم پروانه طراحی شود. برای ابروها نیز می توانید دو منحنی کوچک بکشید و بهتر است آنها را نیز دوخطه (دوبل) طراحی کنید.

رنگ آمیزی نقاشی کرم پروانه

10: به همین سادگی نقاشی کرم پروانه ( کاترپیلار) تمام شد و حالا باید آن را رنگ کنید. برای رنگ آمیزی از هر رنگی می توانید استفاده کنید. برخی از کرم های پروانه سبز روشن هستند و برخی سیاه ، زرد، قرمز و سفید. در هر رنگی می توانید آنها پیدا کنید.

بچه های عزیز از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

آموزش گام به گام نقاشی خرچنگ

آموزش نقاشی گام به گام سگ بولداگ برای کودکان

آموزش نقاشی خرگوش مرحله به مرحله

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...