جملات زیبا و مودبانه برای احوال پرسی

احوال پرسی کردن یکی از رسم و رسومات ما ایرانیان است که زمانی که به یکدیگر می رسیم، آن را به جا می آوریم. اما آیا واقعا می دانیم که چطور حال و احوال یکدیگر را جویا شویم؟ ما در این مطلب برایتان متن هایی زیبا در رابطه با این کار تهیه کرده ایم که نحوه صحیح انجام احوال پرسی را بیاموزید و طبق آن پیش بروید. در انتهای مطلب هم چند نمونه احوال پرسی مناسب برایتان به اشتراک گذاشته ایم تا بیشتر با این کار آشنایی پیدا کنید. همراه ما باشید.

جملات زیبا و مودبانه برای احوال پرسی:

رسمی:

سلام و عرض ادب.

سلام، وقت بخیر.

عرض احترام خدمت شما.

امیدوارم روزتان نیکو باشد.

ارادتمند شما هستم.

چه سعادتی که شما را می‌بینم.

از دیدن شما خوشحالم.

حالتان چطوره؟

احوالِ شما؟

در سلامت به سر می‌برید؟

امیدوارم همیشه شاد و سرحال باشید.

اوضاع کاری رو به راهه؟

کار و بار چطوره؟

دوستانه و صمیمی:

سلام رفیق!

سلام عزیز!

چه عجب! بالاخره دیدمت!

خوشحالم که می‌بینمت!

چه خبرا؟

خوبید؟

خوش احوالید؟

همه چی ردیفه؟

حالتون خوبه؟

خوش میگذره؟

چه خبر چی کار می کنید؟

اوضاع چطوره؟

تازه چه خبر؟

تعطیلات خوبی داشتید؟

از دیدنتون انرژی گرفتم.

برنامه هاتون خوب پیش میره؟

امیدوارم بازم ببینمتون.

خیلی دلم می خواست ببینمتون…

خوشحالم که میبینمتون…

ادبی:

درود بر شما.

صبح به خیر.

عصر بخیر.

شب بخیر.

عرض سلام و احترام.

با سلام و درود.

با آرزوی بهترین ها برای شما.

امیدوارم روزتان پر از خیر و برکت باشد.

از خداوند منان برای شما سلامتی و شادکامی آرزومندم.

هزاران درود و سلام.

به امید دیدار.

تا درودی دیگر.

مخلص شما.

ارادتمند شما.

نکته:

می‌توانید جملات بالا را با توجه به موقعیت و شخص مورد نظرتان انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از جملات خلاقانه و ابتکاری خودتان نیز استفاده کنید.

مهم‌ترین چیز این است که احوال پرسی شما با صمیمیت و احترام همراه باشد.

جملات احوال پرسی در زمان‌های مختلف:

صبح:

صبح به خیر!

امیدوارم صبح شما بخیر و خوشی باشد.

روزتان پربرکت!

ظهر:

ظهر بخیر!

امیدوارم از غذایتان لذت ببرید.

عصر دلچسبی داشته باشید.

شب:

شب بخیر!

امیدوارم خوابی آرام و راحت داشته باشید.

شبتان پر از آرامش!

جملات احوال پرسی در مناسبت‌های مختلف:

عید نوروز:

سال نو مبارک!

امیدوارم سال جدید برای شما پر از خیر و برکت باشد.

سالی سرشار از سلامتی و شادکامی برای شما آرزومندم.

تولد:

تولدتان مبارک!

امیدوارم ۱۰۰ ساله شوید!

بهترین‌ها را برای شما در روز تولدتان آرزومندم.

سالگرد ازدواج:

سالگرد ازدواجتان مبارک!

امیدوارم زندگی مشترک شما پر از عشق و خوشبختی باشد.

برای شما آرزوی سعادت و خوشبختی دارم.

جملات مودبانه برای احوالپرسی

عده ای فکر می کنند که احوال پرسی کردن برای این است که به طرف مقابلمان احترام بگذاریم. اما این کاملاً برعکس است. ما این کار را انجام می دهیم تا به خودمان احترام بگذاریم. مجلسی را فرض کنید که عده ای کنار یکدیگر نشسته اند و شما وارد آن میشوید. با یک سلام خشک و خالی سر جای خود خواهید نشست. در اینجا آنها ممکن است که شما را شخصی بی ادب و بی نزاکت به حساب بیاورند! اما زمانی که با تک تک آنها احوالپرسی می کنید، نه تنها آنها حس خوبی از شما می گیرند، بلکه می خواهند که بیشتر هم با شما ارتباط برقرار کنند و از شما انرژی دریافت نمایند.

اینکه با کسی احوال پرسی کنیم، قطعا نمی دانیم که حال او را بهتر می کند یا نه! اما می تواند به او نشان دهد که ما برایش ارزش قائل هستیم و می خواهیم که از حالش جویا شویم. این احوال پرسی کردن، روی او تاثیر مثبتی می گذارد و باعث می شود که او حس بهتر و خوب تری نسبت به ما داشته باشد.

کاش بتوانیم برای خود جملاتی منحصر به فرد برای احوال پرسی کردن داشته باشیم و به مانند دیگران دائماً یک سری جمله خاص را پشت سر هم تکرار نکنیم. به عنوان مثال اگر همیشه میگفتم که سلام حالتان چطور است، این بار از طرف مقابل در مورد اتفاقاتی که اخیراً برایش افتاده سوال بپرسیم و حال اخیر او را جویا شویم. به این شکل او متوجه می شود که ما تنها از سر وظیفه این کار را نکرده ایم و برای حالش واقعا ارزش قائل هستیم.

زمانی که با افراد در حال احوال پرسی کردن هستید، اگر آنها از شما پرسیند حالتان چطور است، برای امتحان هم که شده، یک بار بگویید بیمار هستیم و از شدت بیماری حالم خوب نیست. خواهید دید که اکثر آنها بدون توجه از کنار این حرف شما می گذرند و به آن دقت نمی کنند. این به خاطر آن است که آنها معنای احوال پرسی را در تکرار چند جمله خاص می دانند و اصلاً شاید برایشان مهم نباشد که حال شما واقعا چطور است و فقط می خواهند ادای وظیفه کنند و فوراً از کنار شما بگذرند. این متاسفانه عادت بدی است که اغلب ما داریم.

جملات مناسب برای احوالپرسی

برای اینکه بتوانید یک احوال پرسی موفق داشته باشید و شخص مقابل واقعا احساس کند که حال و احوالش برای شما مهم است، خوب است که طبق یک فرمول خاص پیش بروید. در ابتدا به حالت چهره ی او نگاه کنید و اگر شکستگی یا ناراحتی وجود داشت، دلیل این ناراحتی را می توانید کاملا مودبانه بپرسید! به اتفاقات اخیر نگاه کنید؛ اگر اتفاق بدی برای او افتاده بود، در مورد آن اتفاقات حالش را بپرسید. به لحن حرف زدنش هم توجه کنید و اگر لحنش کمی خسته به نظر می رسید، می توانید دلیل این نوع لحن را هم بپرسید یا اگر قبلا به شما گفته بود که اندکی آزرده خاطر است که کار شما راحت خواهد شد و خیلی راحت می توانید از او در مورد حال بد گذشته اش بپرسید. به این شکل انجام این کار برایتان راحت خواهد بود و می توانید تاثیری فوق العاده روی طرف مقابلتان بگذارید.

روی لحنی که در هنگام احوال پرسی دارید، دقت کنید. در این هنگام ممکن است کسی به شما پاسخ مثبت ندهد و در زمان انجام این کار بگوید که حالش بد است! پس شما باید به شیوه ای این کار را بکنید که لحن تان را بتوانید تغییر دهید که در صورتی که پاسخش مثبت بود، لحن شما شادتر بشود و در صورتی که پاسخش منفی بود، لحن شما حالت نگرانی و ناراحتی داشته باشد و این حس را به او منتقل نماید. به این شکل قطعا می توانید به آن شخص اطمینان خاطر بدهید که برایتان حال و احساسش مهم است.

زمانی که می خواهید احوال پرسی کنید، به سن طرف مقابلتان توجه داشته باشید. اگر شخص بزرگسالی در مقابل شما بود و با او به مانند کودکان صحبت کنید و حالش را بپرسید، قطعا از شما ناراحت خواهد شد. به همین شکل، اگر با کودکان هم همانند بزرگسالان احوال پرسی کنید، آنها حتی ممکن است که جوابتان را هم بدهند. بهتر است سن افراد را همیشه در نظر بگیرید و برای هر سن خاصی، یک مدل خاص داشته باشید و در هنگام مواجهه با آنها از آن استفاده کنید.

به شخصیت طرف مقابلتان در هنگام احوال پرسی اهمیت دهید. اگر او شخصیتی جدی دارد، پس هرگز در هنگام جویا شدن حالش با او شوخی نکنید! تا مبادا شما را فردی کوته فکر به شمار آورد. همچنین اگر شخصی را می شناسید که شوخ است، بهتر است که در هنگام انجام این کار با او کمی شوخی کنید یا اگر اهل شوخی نیستید، کمی لبخند بزنید تا از برخورد شما ناراحت نشود و احساس خوبی در او به وجود آورید. به این شکل می توانید دقیقاً با حس و حال طرف مقابلتان با او ارتباط برقرار کنید و او از همان ابتدا شما را شخصی جذاب به حساب خواهد آورد.

برای اینکه به درستی احوال پرسی کنید، حتما به تعداد جمعیت دقت نمایید. اگر جمعیت زیاد بود، پس برای این کار نیاز به جملاتی کوتاه دارید که بتوانید در سریعترین زمان با همه احوال پرسی کنید! ولی اگر تعداد جمعیت اندک بود، بهتر است که کمی جملات طولانی تر به زبان آورید که طرف مقابلتان فکر نکند صرفاً از سر اجبار با او اقدام به حال و احوال کرده اید.

اینکه حال دیگران را جویا شوید و از احوالاتشان با خبر شوید، کار بسیار پسندیده ای است. به این نگاه نکنید که ممکن است طرف مقابل هیچوقت برای پرسیدن حال شما به سراغ تان نیاید؛ شما این کار را بکنید! زمانی که یک یا دو بار از احوال دیگران با خبر شوید، می توانید با آنها رابطه تان را صمیمی تر و جدی تر کنید. اگر این کار را نکنید و صرفاً با یک سلام کوتاه از کنارشان بگذرید، آنها کم کم فکر می کنند که علاقه ای به ارتباط ندارید و به همین جهت شما را ترک خواهند کرد.

یکی از اصولی که شما را تبدیل به یک فرد کاریزماتیک می کند، این است که در هر لحظه از احوال پرسی کردن، دقیقا بدانید که قرار است چه چیزهایی را به زبان بیاورد. تپق زدن بد است! اگر زمان انجام این کار تپق بزنید، بدتر هم خواهد شد. جملاتی که قرار است در هنگام حال و احوال به طرف مقابلتان بگویید را از قبل در ذهنتان مرور کنید و چند باری تکرار نمایید تا احتمال تپق را به حداقل برسانید. برای هر فرد هم دقیقا مشخص کنید که دوست دارید چه کلماتی را بیان کنید و این کلمات قرار است با چه لحنی ابراز شوند.

حالت چهره در هنگام احوال پرسی بسیار اهمیت دارد. اگر با یک فرد پر انرژی حال و احوال می کنید، پس حتما حالت چهره تان را هم خندان کنید و لبخندی بر روی لبانتان بیاورید. اگر طرف مقابل غمگین است، حالت چهره شما نباید به گونه ای باشد که گویی خوشحالی در آن پیداست. تمام سعیتان را بکنید که مطابق با انرژی و حس و حال طرف مقابلتان، حالت چهره تان را تغییر بدهید.

چند نمونه جملات شیک برای احوالپرسی

جملات مناسب برای احوال پرسی کردن

تا به اینجا برایتان جملاتی را آوردیم که به واسطه ی آنها می توانید در پرسیدن حال دیگران بسیار قدرتمند ظاهر شوید. اکنون چند نمونه جمله ی زیبا و منحصر به فرد در رابطه با این کار با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که می تواند برایتان در موقعیت های مختلف کاربردی و مثمر ثمر باشد. همراه ما باشید.

حالتان چطور است، خوب هستید انشالله، شنیده بودم که فلان اتفاق برایتان افتاده بود، خدا را شکر که حل شده؟

*〰* جملات زیبا برای احوالپرسی *〰*

امیدوارم که حالتان خوب باشد. چهره تان که همین را نشان می دهد، اما مهم دلتان است؟ می توانم بپرسم که حال دلتان چطور است؟

*〰* جملات زیبا برای احوالپرسی *〰*

چه چهره ی خندانی دارید، از این چهره ی خندان، یک حال خوب و زیبا دیده می شود. درست است؟ همینطور که من فکر می کنم هستید؟

*〰* جملات زیبا برای احوالپرسی *〰*

زمانی که نگاهم به شما افتاد، حالت چهره تان کمی غم داشت و گویی ناراحت هستید. خواستم حالتان را جویا شوم و بپرسم که آیا اکنون حالتان خوب است یا نه؟ اگر نه، چه کمکی از من بر می آید؟

*〰* جملات ادبی برای احوالپرسی *〰*

خیلی خوشحالم که با انسان شوخ طبعی مانند شما رو به رو شده ام. انسان هایی مانند شما، هرچقدر هم که ناراحت باشند، فکر نکنم که برای راحتی حال دیگران آن را ابراز کنند. اما می خواهم حال واقعی تان را بپرسم که آیا خوب است؟

*〰* جملات ادبی برای احوالپرسی *〰*

خوشحالم که با شما ملاقات می کنم. خواستم احوالتان را بپرسم و ببینم که چطور هستید. اکنون خوب هستید انشالله؟ اگر حالتان بد است، چه کمکی از من بر می آید که برایتان بکنم؟ امیدوارم هرچه زودتر مشکلتان رفع شود. اگر کمکی خواستید، می توانید روی من حساب باز کنید.

*〰* بهترین جملات برای احوالپرسی *〰*

آدم خوب است که همیشه مانند شما خوش و خرم باشد. من این را از طرز حرف زدنتان که فوق العاده با انرژی است متوجه شدم. خواستم حالتان را بپرسم و ببینم که آیا حالتان هم به مانند لحن صدایتان خوب است یا نه؟

*〰* بهترین جملات برای احوالپرسی *〰*

برای جمع های کوچک: سلام بر شما، امیدوارم که حالتان خوب باشد. مشکلی که اخیراً برایتان به وجود آمده بود رفع شد؟ هم اکنون چگونه به سر می برید؟ امیدوارم که همیشه اتفاقات خوب و خوشی را تجربه کنید.

*〰* بهترین جملات برای احوالپرسی *〰*

برای جمع های بزرگ:سلام بر شما، امیدوارم که حالتان بهتر از همیشه باشد.

*〰*جملات احوالپرسی *〰*

برای کودکان: سلام عزیزم، چطوری؟ درس و مدرسه خوبه یا مثل زمانی که من میرفتم مدرسه مدام اعصابت خورده ازش؟ از خدا میخوام همیشه حالت خوب باشه و خندون باشی. حیفی نازنینی مثل تو حالش گرفته باشه.

*〰*جملات احوالپرسی *〰*

برای بزرگسال: حالتان که خوب است انشالله؟ امیدوارم که حالتان همراه با یک آرامش وصف ناپذیر و فوق العاده باشد. خیلی خوشحال هستم که با شما رو به رو شده ام و افتخار هم صحبتی با شما را دارم.

تهیه کننده : توپ تاپ

4 نظر

  1. سیدسیدsays:

    ممنونم بسیار عالی بود مستفیض شدم

  2. احمدرضاسلیمانیاحمدرضاسلیمانیsays:

    سلام من یه متن زیبا میخوام برای یه اشنا که خیلی وقت هست همدیگه رو ندیدیم والان تواینستا پیداش کردم وهنوز نمیداند من چه کسی هستم ومیخوام ناشناس باقی بمانم

  3. eduflammaeduflammasays:

    https://ponlinecialisk.com/ - cialis online reviews

  4. ارادارادsays:

    سلام و عرض ادب خدمت همه، با گفتن این جملاتی که اینجا گذاشته شده به غیر اینکه شما تصویری از یه ادم احمق از خودتون تو ذهن مخاطب ایجاد کنید چیز دیگه ای بهمراه نداره با نهایت پوزش، این جملات واسه معمولیاس،