مجموعه متن ادبی و زیبا درباره شهید محسن حججی

شهید محسن حججی، جان خود را در راه خداوند و مسیر او داد. او از جان خودش گذشت تا ارزش هایش از بین نرود. شاید انجام این کار به حرف آسان باشد، اما زمانی که می دانی قرار است سر از تنت جدا کنند، آن موقع دیگر آسان نخواهد بود. شهید محسن حججی این کار را عملی کرد و در راه ارزش هایش سرش را داد.

شهید محسن حججی یکی از شهدای عزیز کشورمان است که با شهامت و شجاعتش، جانش را در مسیر خداوند داد و خود را به دشمن نفروخت. کسانی مانند محسن حججی خیلی کم پیدا می شوند. در این مطلب متن های زیبایی در رابطه با شهید محسن حججی برایتان آماده کرده ایم که می توانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همراه ما باشید.

متن دربار شهید محسن حججی

به مانند کبوتری پر کشید و بر آسمان ها رفت. گویی او زمینی نبود! گویی از ما انسان ها نبود. او فرشته ای بود از سوی خداوند. خداوند او را روی زمین نهاده بود تا به ما انسانها ثابت کند که آری، فرشته ها هم میتوانند روی زمین باشند. او کیست جز شهید محسن حججی؟ همانکه قهرمانانه و شجاعانه جان داد تا از ارزش خویش دفاع کند! تن به شکنجه داد تا دست دشمن به تن ناموسش نخورد. آری، او یک فرشته بود.

*〰* متن در مورد شهید حججی *〰*

می گویند که فرشته ها نمی توانند روی زمین زندگی کنند! اما من می گویم که دروغ است. ما فرشته هایی را دیده ایم که در کالبد انسان روی زمین می زیسته اند و نمونه ی بارز آن شهید محسن حججی است. همانکه قهرمانانه جان خویش را فدای ارزش هایش کرد و از خود گذشت تا پای دشمنش از مرز کشورش نگذرد.

*〰* متن در مورد شهید حججی *〰*

فکر میکنی همینکه شهید محسن حججی سرش از تنش جدا شد، یعنی زندگیش به پایان رسید؟ اگر اینگونه فکر می کنی، باید بگویم که در اشتباه هستی. او زندگیش به پایان نرسید، بلکه تازه شروع شد. او رفت که بماند، نه این بماند تا بمیرد. به این کلمات اگر فکر کنی، مفهوم زیبایی را در می یابی. آری که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند. محسن حججی از خود و جانش گذشت تا نزد پروردگارش با عزت برود و چه چیز زیباتر از این؟

*〰* متن در مورد شهید حججی *〰*

شجاعت را می توانی معنا کنی؟ به نظر شهامت چگونه معنا می شود؟ آیا معنایشان را می خواهی در اینترنت جستجو کنی؟ اما شجاعت و شهامت تنها در چند کلمه توضیح داده نمی شود. تو باید آنها را به چشم ببینی تا درکشان کنی! آیا نمی توانی آنها را به صورت کامل مشاهده کنی؟ پس یادی از شهید محسن حججی کن. او نمونه ی بارز شجاعت و شهامت بود. او با آنکه در اسارت دشمن بود، اما لب از لب نگشود و سر نهاد اما زیر بار ذلت نرفت.


مطلب پیشنهادی و ویژه :

عکس شهید محسن حججی برای پروفایل


واقعا ذلت است که بخواهی در برابر دشمنانت کوتاه بیایی و در برابر آنها سر تعظیم فرود آوری. این بدترین کار ممکن است. اکنون که این را می نویسم، من در اسارت دشمن نیستم و از سر امنیتی که دارم، اینگونه حرف می زنم. اما امان از روزی که در چنگال دشمن باشم، بخواهم این حرف را بزنم. آنجا واقعا مشخص می شود که آیا ذلت را می پذیرم یا خیر. این کاری واقعا شجاعانه و بزرگ است. شاید من توانایی آن را نداشته باشم که این کار را انجام دهم! اما نمونه ی بازی را میشناسم که این کار را کرد و آن هم شهید محسن حججی بود.

*〰* متن در مورد شهید حججی *〰*

اگر می خواهی در زندگیت کار بزرگی انجام دهی، ببین انسان های بزرگ چه کردند. تو می توانی با پزشک شدنت به پیشرفت جامعه ات کمک کنی؛ تو می توانی با مهندس شدنت، باعث رشد جامعه ات بشوی؛ تو می توانی با معلم شدنت، جامعه ات را زیباتر کنی. اما کاری وجود دارد که هر کسی توانایی آن را ندارد که از پسش بر بیاید و آن هم جان دادن برای کشور است. این که جان خودت را عطا کنی تا جامعه ات در رفاه و آرامش باشد، کار واقعا بزرگی است و اگر بتوانی این کار را بکنی، تو واقعا کار بزرگی کرده ای. ممکن است هنوز بپرسی آن کار چیست؟ آن کار شهادت است. همان کاری که شهید محسن حججی انجام داد تا کشورش در رفاه و آسایش باقی بماند.

*〰* متن زیبا درباره شهید حججی*〰*

بعضی ها هستند که فکر می کنند که با مرگ همه چیز تمام می شود. اما واقعا اینگونه نیست. خداوند همواره یار و همراه انسان است و چه خوب که شخصی بخواهد این موضوع را درک نماید. درک کردن این موضوع، کار آسانی نیست. بعضی ها هستند که این مسئله را خوب درک کرده اند و آن را نه در حرف، بلکه در عمل نشان داده اند. نمونه ی بارز این افراد، شهدا هستند. آنها درک کرده اند که با زندگی فانی این دنیا، خوشبختی واقعی را شاید نتوانند درک کنند و برای همین در راه خدا جان دادند تا به کمال واقعی دست پیدا کنند. نمونه ی بارزش شهید محسن حججی بود.

*〰* متن زیبا درباره شهید حججی*〰*

افراد زیادی چشم به انتظارش نشسته بودند. گویی که باز می گردد و دوباره لبخند را به لبان آنها می نشاند. اما اینطور نشد! او به جایگاه ابدی اش رفت. او رفت تا با خدا ملاقات کند. چه چیزی زیباتر از اینکه برای کشورت جانت را بدهی؟ شهید محسن حججی یکی از قوی مردان ایران زمین بود که جرقه ای در دل و ذهن تمام ما ایرانیان زد. او به ما درس مردانگی و آزادگی را آموخت. کاش بتوانیم ما هم ذره ای از محبت این غیور مرد را جبران کنیم. آن چشم هایی که به انتظار این شهید والا مقام نشسته بودند، اکنون از ما انتظار دارند که راه حججی ها را بپیماییم و از آن خارج نشویم.

*〰* متن زیبا درباره شهید حججی*〰*

کاش بفهمیم که زنده های واقعی کسانی هستند که زندگیشان در این دنیا به اتمام رسیده و این ماییم که مردگانی هستیم که می پندارند زنده اند و زندگی می کنند. از همه ی کسانی که به نوعی زندگیشان در این دنیا به اتمام رسیده، کسانی هستند که جایگاه رفیع تری نزد خداوند داشته و همواره در پیشگاه خداوند روزی داده می شوند و آنها کسانی نیستند جز شهیدان. شهیدانی که جان خود را در راه خداوند دادند. شهیدانی امثال شهید محسن حججی که از با ارزش ترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند تا امنیت را به ارمغان آورند.


مطلب داغ و پربازدید :

مجموعه شعر درباره شهید محسن حججی


همیشه در طول تاریخ افرادی بوده اند که جانشان را برای مردم و سرزمینشان فدا کرده اند. کم نبوده اند از این افراد که بخواهند در راه آزادی و آزادگی شهید شوند. مرگ با عزت از زندگی با ذلت بسیار ارزشمندتر است و اغلب این شهیدان، مرگی با عزت داشته اند که در صدر همه ی آنها شهید محسن حججی می باشد که با جان فشانی ای که در راه کشورش کرد، توانست آزادی و امنیت را به ارمغان آورد و نام خود را در تاریخ ماندگار کند.

*〰* متن زیبا درباره شهید حججی*〰*

چه چیزی زیباتر از اینکه مردم نامت را به نیکی یاد کنند و نامت در تاریخ جاودان شود؟! مهم نیست که چه کسی بوده ای و چه گذشته ای داشته ای، همین که جانت را در راه خداوند و آزادی مردمت بدهی، می توان گفت که به مقام رفیع و شایسته ای دست پیدا کرده ای و آن مقام چیزی نیست جز شهادت. با شهادت تو ممکن است فکر کنی که چیزی تغییر نمی کند! اما باید بگویم که در اشتباه هستی. اگر میخواهی دلیل حرفم را متوجه شوی، به زندگی شهید محسن حججی نگاهی بینداز که چگونه نامش جاودان گشت.

*〰* متن زیبا درباره شهید حججی*〰*

شهادت زیباترین اتفاق ممکن برای یک فرد است. چه چیزی زیباتر از اینکه در راه خدایت جانت را بدهی و یک مرگ با عزت داشته باشی. مگر امام سوم ما امام حسین علیه السلام و دیگر پیشوایان دینی ما به همین شکل به این مقام دست پیدا نکرده اند؟ پس کجاش می تواند تلخ و ناگوار باشد؟! چرا پیشوایان دینی را مثال بزنیم، زمانی که مثال های در دسترس تری مانند شهید حججی ها داریم؟

*〰* متن ادبی درباره شهید حججی〰*

شهید محسن حججی در اوج جوانی، از لذت های این دوره زندگی گذشت و به یک مرگ با عزت را به جان خرید. ممکن است هر کس که در مورد مرگ او بشنود، غمگین و اندوهناک شود؛ اما واقعیت چیز دیگریست. درد و غم از دست دادن جانش، ممکن است عزیزانش را آزرده خاطر کند، اما برای خودش چیز دیگری بود. او می توانست به کشورش و مردمش پشت کند. اما این کار را نکرد و شجاعانه جانش را داد، چرا که میدانست خداوندگارش جایگاهی رفیع و بزرگی برایش در نظر گرفته است.

*〰* متن ادبی درباره شهید حججی〰*

نام کوچه پس کوچه هایمان را به نامشان می زنیم، نام خیابان های بزرگ شهرمان را به نامشان می زنیم، تا با هر بار شنیدن نامشان، جان فشانی هایشان را به یاد آوریم و به بزرگی جایگاه آنها پی ببریم. ممکن است بگوید آنها چه کسانی اند که پاسخ کاملا معلوم است! آن ها شهیدان کشورمان هستند. کسانی مانند شهید محسن حججی که جانشان را در کف دستشان گذاشتند و برای آزادی و آزادگی جنگیدند و جانشان را از دست دادند.

*〰* متن ادبی درباره شهید حججی〰*

بعضی از افراد خود را به هزاران طرق مختلف می خواهند به مردم بشناسانند. اما برخی دیگر هستند، که در عین سادگی، ماندگار می شوند. ماندگارترین های تاریخ! کسانی که هرگز نامشان از یادمان نمی آروند. آری، آنها شهیدانمان هستند. شهیدانی که برای کشورشان جانشان را دادند. کم نداریم از اینگونه انسان های آزاده. نمونه ی کاملا بارزش، شهید محسن حججی است که نامش ماندگار شد و ماندگار خواهد ماند. او برای ماندگاری اش کار خاصی نکرد و در اوج سادگی، به یک بزرگ مرد تبدیل شد.

*〰* متن ادبی درباره شهید حججی〰*

زمینی بودن، تا زمین گیر بودن بسیار متفاوت است. بعضی از افراد روی زمین هستند، اما انگار از همان اول آسمانی بوده اند و فقط جسمشان است که روی زمین وجود دارد. این افراد همان شهیدان هستند. شهیدانی که زمین گیر نبوده اند و به زندگی دنیایی وابسته نشدند. چه کسی حاضر می شود که خانواده اش و زندگی دنیایی را ترک کند و به جنگ با دشمن برود؟ اگر کسانی مانند محسن حججی ها نبودند، هرگز ما آزادی را احساس نمی کردیم. ما فقط زمین گیر بودیم و آنها زمینی و این است فرق مابین ما و آنها.

*〰* متن ادبی درباره شهید حججی〰*

باید با قدرت راه شهید محسن حججی را بپیماییم. خوشبختی و کمال واقعی زمانی روی می دهد که بدانی که در مسیر پروردگارت هستی و برای راه خداوند از جانت میگذری. این زیباترین اتفاق ممکن است که می تواند روی بدهد. کاش ما انسان ها، همگی می توانستیم به این راه زیبا وارد شویم. اما این شجاعت می خواهد؛ شهامت می خواهد؛ رشادت می خواهد! که خیلی از ما انسان ها اگر رک بگویم آن را نداریم و فقط کسانی مانند شهید محسن حججی ها هستند که این قدرت را دارند.

*〰* متن کوتاه در مورد شهید حججی〰*

شهادت کلمه ای است که اگر بخواهیم آن را توضیح دهیم و از زیبایی هایش بگوییم، ساعت ها طول می کشد و اگر بخواهیم آن را به قلم بیاوریم، باید هزاران صفحه در مورد آن بنویسیم. اما اگر بخواهیم توضیحی مختصر در موردش بدهیم، بد نیست به زندگی شهید محسن حججی نگاهی بیندازیم. تمام زیبایی های شهادت در زندگی این جوانمرد بزرگ نمودار است. چه کسی حاضر می شود جانش را از دست بدهد تا آزادگی و عزت را به ارمغان آورد؟ این کار به حرف آسان و به عمل بسیار سخت است که محسن حججی آن را عملی کرد.

*〰* متن کوتاه در مورد شهید حججی〰*

می دانی تعریف من از شهادت چیست؟ زمانی که خداوند بی تاب ملاقات بنده اش می شود و می گوید که جای او دیگر روی زمین نیست و در پیشگاه من است، شهادت آن موقع هویدا می شود. چه جایگاه بزرگی دارد کسی که خداوند بی تاب ملاقات کردن او باشد. محسن حججی را خدا خواست که ملاقات کند و ملاقات هم کرد. حججی از جانش مایه گذاشت برای حفظ ارزش هایش و ارزش های او، راه خداوند و آزادگی بود.

*〰* متن کوتاه در مورد شهید حججی〰*

خیلی باید خاص بوده باشی که خداوند تو را به مقام شهادت برگزیند. اینکه در راه خدایت کشته شوی، ارزشی بی نهایت دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اگر هنوز به زندگی فانی دنیا دلبسته ای، بهتر است سری به قبرستان ها بزنی که ببینی چه بسیار افراد که در آنجا خفته اند و فکر می کرده اند که تا ابد زنده هستند. چه خوب که سرلوحه زندگیمان را شهیدان کنیم. شهیدانی مثل محسن حججی که قهرمانانه در راه خدایشان کشته شدند.

*〰* متن کوتاه در مورد شهید حججی〰*

اگر می خواهی در زندگیت به سعادت برسی، پس فراموش نکن که از شهیدان در زندگی ات الگو بگیری. کسانی مثل شهید محسن حججی. حججی سرش بریده شد، اما نگذاشت که حرمت ارزش هایش از بین برود!

اینکه زانو زده باشی و زندگی کنی، بسیار خفت بار است. محسن حججی را به زانو درآوردند! اما نتوانستند که غرور او را بشکنند و خفت را به او غالب کنند. او مردانه ایستاد و سرش را در این راه از دست داد؛ اما هرگز حاضر نشد که در برابر راه ناحق زانو بزند و زندگی خفت بار را بپذیرد.

*〰* متن کوتاه در مورد شهید حججی〰*

شهید محسن حججی با تمام داشته هایش، در راه خداوند تلاش کرد تا کشته شد. او جانش را برای مردم و روحش را برای خداوند فدا کرد و مسیرش را برای آیندگان به جای گذاشت. آری او یک بزرگ مرد بود که با تمام قدرت در برابر ظلم ایستاد و در نهایت به شهادت رسید و چه چنین شهادتی زیباست.

*〰* جملات ادبی و زیبا در مورد شهید محسن حججی*〰*

اگر نظر مرا بخواهی، می گویم که شهید محسن حججی، هرگز یک انسان نبود. او یک فرشته بود. فرشته ای که آمده بود که به ما انسان ها درس زندگی بدهد. آمده بود که به ما بگوید که زندگی فانی دنیا آنقدر ارزشش را ندارد که خودمان را به آن بفروشیم. او می توانست در برابر حق ایستادگی نکند و به راحتی یک زندگی سرشار از رفاه داشته باشد! اما این را می دانست که این زندگی زودگذر است و طولی نمی کشد که به پایان خواهد رسید.

*〰* جملات ادبی و زیبا در مورد شهید محسن حججی*〰*

انسان از لحظه ی دیگرش هم خبر ندارد. شاید همین چند لحظه ی بعد جانش را از دست داد و دیگر روی این کره ی خاکی حضور نداشت. چه زیباست که او تصمیم بگیرد که جانی که قرار است از او گرفته شود را در مسیر خداوند عطا کند. او می تواند مسیر حق و درست را در پیش بگیرد و برای راه خداوند جهاد کند. در راه خدا ممکن است کشته شوی، اما ماندگار خواهی شد. هم در ذهن مردم و هم در بهشت ابدی خداوند. مانند شهید محسن حججی

*〰* جملات ادبی و زیبا در مورد شهید محسن حججی*〰*

شهید محسن حججی را دیده ای؟ نه هیکل درشتی داشت و نه مانند بسیاری از افراد که فکر می کنند با لاتی و ... می توانند مردانگی خود را نشان دهند، لات بود. او در عین سادگی، رسم مردانگی را به زیبایی به جای آورد. او کاری کرد که بسیاری از افرادی که هیکل های درشت دارند یا حرف از مردی و مردانگی می زنند، جرات انجام دادنش را نخواهند داشت. آری شهید محسن حججی یک مرد بزرگ بود. کسی که به مانند او شاید خیلی کم پیدا بشود.

*〰* جملات ادبی و زیبا در مورد شهید محسن حججی*〰*

به احترام شهیدی که سرش را برای راه خدا داده، باید ایستاد. اگر اکنون با غرور راه می روی، اگر اکنون برای داشته هایت به دیگران فخر می فروشی، بدان که این به خاطر جان فشانی های کسانی مانند محسن حججی هاست. آنها جان خود را در کف دستشان گذاشتند و برای کشور و خداوند جنگیدند که اکنون من و تو با غرور راه برویمد و پز داشته هایمان را به این و آن بدهیم.

*〰* جملات ادبی و زیبا در مورد شهید محسن حججی*〰*

شهید محسن حججی راه و مسیری را در پیش گرفت که شاید کمتر کسی جرات قدم گذاشتن در آن را داشته باشد. او مسیری را به سمت خدا انتخاب کرد که شاید از نگاه خیلی از افراد سخت و ناهموار باشد. اکنون او ماندگار شده و این به خاطر همتش بوده. نامش جاودان باد. کاش ما بتوانیم از این شهید پر آوازه در زندگیمان الگو بگیریم.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...