تغییر نام زهرا در ثبت احوال

تغییر دادن نام افراد

بسیاری از افراد هستند که هرگز فکر نمی کنند که بتوانند نام خود را تغییر دهند که این طرز فکر امروزه نیز بسیار ساده لوحانه است و مردم می توانند اسم خود را تغییر دهند و البته که هیچ مشکلی برای آن ها در این رابطه به وجود نخواهد آمد. زیرا امروزه این کار در جامعه بسیار رایج است و در جامعه کاملا تغییر نام به یک اسم بهتر پذیرفته شده است. هم چنین خانواده ها هم امروزه بسیار راحت تر بااین موضوع کنار می آیند و به نظر فرزندان خود احترام می گذارند تا که آن ها بتوانند با خیالی آسوده اسم مورد دلخواه خود را انتخاب کنند. 

امروزه اسم های مختلفی وجود دارد که شما می توانید به آن ها فکر کنید و به دنبال تغییر اسم خود به آن اسم ها باشید. البته که در این راه قوانین و دستور العمل هایی هم وجود دارد و شما باید که با این قوانین خود را هماهنگ کنید تا که بتوانید اسم خود را در سازمان ثبت احوال تغییر دهید. افراد سعی می کنند که تصمیم بگیرند تا نام های کسل کننده و با معنای نا مناسب و یا با تلفظ سخت را عوض کنند تا بتوانند به یک زندگی راحت تر برسند و خیال آسوده تری داشته باشند.  

البته شما باید این موضوع را به یاد داشته باشید کههرگز نام خود را تغییر ندهید فقط به این دلیل که سعی می کنید افراد دیگر را راضی کنید. اگر که بخواهید که اسم خود را برای بار دوم تغییر دهید خب مسلما که این کار سخت تر از انجام اولین بار است. به یک شکلی اسم خود را تغییر دهید که هرگز از این تغییر نام خود پشیمان نباشید. چون ممکن است که شما پشیمان بشوید که چرا قبلا در موقع تغییر نام بیشتر از این ها به این موضوع مهم فکر نکرده اید و فقط سعی کرده اید که بقیه را راضی کنید.

شما وقتی یک فرد بالغ و عاقل هستید دیگر به دیگران ربطی ندارد که بخواهند در مورد اسم شما نظر دهند. فقط خود شما هستید که باید با این اسم راحت باشید و کنار بیایید تا بتوانید با افتخار آن را در همه جا اعلام کنید و احساس آسودگی و رضایت داشته باشید. اغلب دلایل تغییر نام در مردم عبارت هستند از: زشت بودن آن ها در هنگام صدا زدن آن ، عدم راحتی در زمان تلفظ آن اسم و یا اینکه آن اسم معنای نا مناسبی داشته باشد.


مطلب پیشنهادی و ویژه:

جدیدترین عکس نوشته های اسم زهرا برای پروفایل


چیزی که بسیار مهم است و باید به صورت یک فرهنگ در بیاید این است که مردم در جامعه ی امروز ما باید یاد بگیرند که به نظر و خواست دیگران نیز حتما احترام بگذارند . در همین مورد نیز یک مورد که می خواهم اضافه کنم ، این است که شما نباید که از مردم پرسید که چرا نام خود را تغییر داده اند یا که اسم آن ها قبلاً چه چیزی بوده است. غالباً ، آن ها نمی خواهند که با یک نام قدیمی خودشان ارتباطی برقرار کنند ، آن ها اگر که بخواهند خودشان حتما این موضوع را به شما می گویند واین کار به اندازه کافی منصفانه است. پس شما نباید که در هر صورت در این مورد کنجکاوی کنید.

در مواردی خود فرد هرگز نمی تواند با نام خود ارتباط برقرار کند اما دیگران به او می گویند که نامش خیلی زیباست و هم معنا و هم تلفظ مناسب و ساده ای دارد. در این موارد فرد سر در گم می شود که چه کاری را انجام دهد و این که آیا باید نام خود را تغییر بدهد یا خیر؟ یک نگرانی که بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور دارند این است که اسم آن ها تلفظ بسیار سختی دارد و در راه مشهور شدن و افتادن بر سر زبان ها آن ها را دچار مشکل می کند. برخی از نام ها به دلایل دیگری است که برای افراد ناخوشایند هستند ، یعنی که آن ها دارای یک مفهوم شرم آور هستند و فرد را در همه مکان ها و جمع ها خجالت زده می کنند.

تغییر نام زهرا در ثبت احوال

به موجب ماده 20 قانون ثبت احوال و تبصره های آن انتخاب نامهای زیر ممنوع و دارندگان آنها می توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام نمایند؛ نامهائی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می گردد، اسامی مرکبی که عرفا یک نام محسوب نمی شوند، اعم از عناوین لشکری و یا کشوری و یا ترکیبی از اسم و عنوان، القاب - اعم از ساده و مرکب، اسامی زننده و مستهجن - زننده و مستهجن آندسته از نامهائی است که بر حسب زمان ، مکان یا مورد بدلایل و جهاتی برای دارنده آن زننده و مستهجن باشد و مراتب به تأیید شورایعالی برسد، نامهائی که معرف صفات مذموم و مغایر با ارزشهای والای انسانی است، نامهائی که با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبی مردم مغایر باشد، نامهائی که موجبات اشاعه و ترویج فرهنگ بیگانه گردد،نامهائی که موجب تحقیر اشخاص بوده و یا معنای لغوی آن در جامعه قابل پذیرش نباشد، اسامی نامتناسب با جنس، حذف کلمات زائد و غیر ضروری در نام اشخاص، تصحیح اشتباهات املائی در نام اشخاص که بدلیل عدم آشنائی امور ثبت با لهجه ها و الفاظ و معانی محلی و یا ناشی از تلفظ اظهار کننده پیش آمده، هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر و همچنین برادران و یا خواهران در یک خانواده ، تغییر نامها از صورت عربی به شکل فارسی، تغییر نام کسانی که با تأیید مراجع ذیصلاح به دین مبین اسلام مشرف می شوند، تغییر نام کسانی که نام آنها اسامی ایام هفته باشد،تغییر نام کسانی که تغییر جنسیت داده و دادگاه صالحه حکم به تغییر نوع جنس در اسناد سجلی و شناسنامه آنان صادر نموده است .

برای اطلاع از امکان تغییر نام میتوانید به اداره ثبت احوال محل اقامت خود و به قسمت کمیته نام مراجعه کنید. اشخاصی که اسم آن ها در شناسنامه زهرا است و علاقمند هستند که نام خود را به تغییر دهند فقط می‌توانند که اسم فاطمه را که فراوانی آن از اسم قبلی آن ها بیش‌تر است و یا اسمی مانند نازنین زهرا را انتخاب نمایند. این تغییر اسم در حدود دو هفته به طول خواهد انجامید.


در ادامه ببینید :

لیست اسم های ممنوعه ثبت احوال


1 نظر

  1. Bahar farajiBahar farajisays:

    سلام ، ببخشید ایا تغییر اسم زهرا به بهار ممکن است؟ من واقعا در مدرسه و مکان های عمومی اذیت میشم پون من رو زهرا صدا میزنند و حالم بد میشع با شنیدن این اسم ..