چگونه ناخن های خود را در طول یک هفته رشد دهیم ؟

ناخن ها به آرامی رشد می کنند - فقط در حدود 3.5 میلی متر در ماه (0.14 اینچ) در ماه! اگرتمایل دارید ناخن های طولانی و پر زرق و برق داشته باشید ، این می تواند بسیار ناامید کننده باشد. متأسفانه ، کارهای زیادی برای سرعت بخشیدن به رشد طبیعی ناخن های شما وجود ندارد. با این حال ، جلوگیری از آسیب دیدن و نگه داشتن ناخن های شما در قوی ترین و سالم ترین  حالت آنها می تواند به آنها در رسیدن به حداکثر رشد بالقوه خود در یک هفته کمک کند.

محافظت از ناخن های شما در برابر آسیب

خودداری از جویدن یا گاز گرفتن ناخن ها

از گاز گرفتن  یا جویدن ناخن ها خودداری کنید. به نظر می رسد واضح است ، اما همچنین بسیار مهم است. جویدن ناخن های شما روشی مطمئن برای جلوگیری از رشد طولانی و قوی آنها است. اگر تمایل به نیش دندان زدن به ناخن های خود دارید ، مواردی وجود دارد که می توانید در مهار این عادت به آنها کمک کنید در حالی که می توانید ناخن های خود را نیز رشد دهید:

روی ناخن های خود پولیش بزنید.. شما می توانید در بسیاری از داروخانه ها و یا بصورت آنلاین ، پولیش های مانع کننده از جویدن ناخن را خریداری کنید.

خود را با یک عادت یا فعالیت دیگر منحرف کنید. به عنوان مثال ، اگر احساس لزوم جویدن ناخن های خود را دارید ، به جای آن سعی کنید با توپ بازی کنید یا آدامس بدون قند بجوید.

تا حد امکان از جویدن  معمول ناخن خودداری کنید. به عنوان مثال ، ممکن است تمایل به جویدن ناخن های خود هنگام خسته شدن یا استرس داشته باشید ، بنابراین اگر احساس کردید استرس دارید ، سعی کنید برای چند دقیقه کاری آرامش بخش یا لذت بخش انجام دهید.

خشک نگه داشتن ناخن ها

ناخن های خود را خشک نگه دارید تا از ضعف آنها جلوگیری شود. وقتی ناخن های شما خیس می شوند ، نرم و ضعیف می شوند. ناخن های خود را تا حد ممکن خشک نگه دارید در حالی که آنها را رشد می دهید تا در صورت خیس ریسک کمتر از شکسته شدن آنها وجود داشته باشد.

به عنوان مثال ، پس از دوش گرفتن یا رفتن به شنا ، مطمئن شوید که ناخن های خود را فوراً خشک کنید.

در صورت نیاز به شستن ظروف ، تمیز کردن پیشخوان یا هر نوع تمیز کردن دیگری که شامل خیس شدن دستان شماست ، از دستکش استفاده کنید.

مرطوب نگه داشتن کوتیکول های خود

کوتیکول های خود را  که همان پوست اطراف ناخن شم ا یا بستر ناخن است را مرطوب کنید. اگرچه مهم نیست که ناخن های شما بیش از حد خیس نشود ، اگر خیلی خشک شوند ، می توانند شکننده و ترک خورده شوند. با مرطوب کردن روزانه دست ها و کوتیکول ها ، پوست اطراف ناخن های خود را به خوبی مرطوب کنید.

مرطوب کننده های مبتنی بر نفت مانند وازلین و آبزیان از جمله موثرترین ها در مرطوب نگه داشتن دست های شما هستند.

همچنین می توانید با استفاده از روغن های کوتیکول گیاهی مانند روغن زردآلو ، کره کاکائو یا روغن بادام شیرین ، کوتیکول های ظریف خود را محافظت کرده و از آن ها آبرسانی کنید.

مرطوب کردن در زمستان یا بعد از استفاده از محصولات خشن یا خشک ، مانند پاک کننده ناخن ، بسیار مهم است.

طبیعی نگه داشتن شکل ناخن ها

ناخن های خود را به شکل طبیعی نگهداری کنید. درست کردن ناخن های شما می تواند به جلوگیری از گرفتگی ، شکستگی و پارگی کمک کند. از یک سوهان ناخن استفاده کنید تا ناخن های خود را به شکلی کمی گرد یا مربع شکل شکل دهید.

برای جلوگیری از لبه های خاردار ، ناخن های خود را در حرکت سیال قرار دهید و از یک جهت حرکت کنید. با حرکت از یک طرف ناخن خود به مرکز و سپس از مرکز به طرف دیگر شروع کنید.

سوهان های ناخن شیشه ای یا کریستالی نسبت به سوهان های فلزی یا صفحه ای روی ناخن های شما آسانتر است.

اجازه ندهید با انجام مانیکور به ناخن های شما سخت بگذرد

اجازه ندهید با انجام مانیکور به ناخن های شما سخت بگذرد. استفاده از محصولات بسیار زیادی از هر نوع روی ناخن های شما - حتی تقویت پوشش های پوستی - می تواند ناخن های شما را خشک کرده یا آنها را شکننده تر کند. علاوه بر این ، بازدید بیش از حد از سالن های ناخن می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت باکتریایی یا قارچی تضعیف کننده ناخن قرار دهد. در حالی که ناخن های شما در حال رشد هستند ، به آنها فرصت دهید تا کمی نفس بکشند و بدون هر گونه پولیشی باشند.

پاک کننده های ناخن مخصوصاً در حال خشک شدن هستند. اگر باید از یک پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید ، به دنبال پاک کننده ای باشید که بدون استون و مرطوب کننده باشد.

مدیریت شرایط پزشکی

شرایط پزشکی را که ممکن است روی ناخن های شما تأثیر بگذارد ، مدیریت کنید. برخی شرایط پزشکی مانند دیابت و پسوریازیس می تواند باعث آسیب و ضعف ناخن های شما شود. اگر به یکی از این شرایط مبتلا شده اید ، با پزشک خود همکاری نزدیکی کنید تا مطمئن شوید وضعیت شما به خوبی اداره می شود و تحت کنترل است. درمان شرایط اساسی می تواند به جلوگیری از آسیب ناخن قبل از شروع کار کمک کند.

مطابق تجویز داروها را مصرف كنید و مطابق توصیه پزشك ، به ملاقات های پزشكی بروید.

اگر شرایطی دارید که بر گردش خون شما تأثیر می گذارد ، مانند دیابت ، گرفتن ماساژ ملایم دست می تواند به بهبود گردش خون و تقویت سلامت ناخن های شما کمک کند.

تقویت سلامت ناخن های شما

راهکارهای تقویت سلامت ناخن ها

یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم بخورید. شواهد زیادی وجود ندارد مبنی بر اینکه کلسیم می تواند به تقویت ناخن های شما کمک کند ، اما برخی از افراد با کمبود کلسیم و شرایط مرتبط با آن ممکن است تغییراتی در رشد ناخن هایشان مشاهده کنند. این که آیا می تواند ناخن های شما را قوی نگه دارد ، یا نه ، خوردن یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است.

منابع خوب کلسیم شامل لبنیات (مانند شیر ، پنیر و ماست) ، ماهی کنسرو شده با استخوان (مانند ساردین و ماهی قزل آلا) ، محصولات سویا غنی شده با کلسیم و سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی ، کلم و سبزیجات شلغمی است.

پروتئین زیادی دریافت کنید

پروتئین زیادی را در رژیم غذایی خود دریافت کنید. ناخن های شما از کراتین ساخته شده است ، نوعی پروتئین. دریافت مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی ممکن است به ارتقاء سلامت ناخن های شما کمک کند. همچنین برای سلامتی تقریباً هر بافت دیگر بدن ، از جمله مو ، استخوان ، ماهیچه ها و پوست بدن ضروری است. منابع غذایی خوب پروتئین شامل:

گوشت بدون چربی ، مانند ماهی و مرغ گوشتی سفید

تخم مرغ

محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و ماست

لوبیا ، نخود فرنگی ، آجیل و دانه

استفاده از مکمل بیوتین

برای تقویت ناخن های قوی تر سعی کنید از مکمل بیوتین استفاده کنید. واقعیت نیست  که بیوتین (که در غیر این صورت به عنوان ویتامین B-7 شناخته می شود) در واقع می تواند ناخن های شما را سریعتر رشد کند ، اما ممکن است در صورت ضعف یا شکنندگی باعث قوی تر شدن آنها شود. از پزشک خود بپرسید که آیا مکمل های بیوتین ممکن است برای شما مفید باشد.

شما می توانید بیوتین را به عنوان یک مکمل رژیم غذایی مصرف کنید ، اما می توانید آن را در انواع منابع غذایی مانند جگر گوشت گاو و سایر گوشت های ارگانی ، زرده تخم مرغ ، ماهی قزل آلا ، مخمر آبجو ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین و بسیاری از آجیل ها و دانه ها نیز پیدا کنید.

در مورد کمبود ویتامین با پزشک صحبت کنید

از پزشک خود بخواهید که شما را از نظر کمبود ویتامین آزمایش کند. کمبودهای خاص ویتامین می تواند ناخن های شما را ضعیف ، شکننده یا نادرست ایجاد کند. اگر در رشد ناخن های قوی مشکل دارید ، با پزشک خود ملاقات کنید و از آنها بپرسید که آیا آنها می توانند شما را از نظر کمبود آزمایش کنند. اگر کمبودی دارید ، مصرف یک مکمل ممکن است به رشد سریع ، طولانی تر و قوی تر کمک کند.

به عنوان مثال ، کمبود آهن می تواند باعث ایجاد ناخن های شکننده یا نادرست شود. اگر به شما کم خونی فقر آهن مبتلا شده باشید ، مصرف یک مکمل آهن ممکن است علاوه بر ارائه مزایای دیگر ، به رشد ناخن های قوی تان کمک کند.


پیشنهادهای جدید :

چگونه لکه های سفید روی ناخن را از بین ببریم

راه های درمان درد ناخن پا

چگونه از ناخن های خود مراقبت کنیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...