چگونه یک شیر نقاشی کنیم؟

کشیدن شیرها موضوع خوبی برای نقاشی است. میتوانید انها را درنده، ظریف و مغرور یا ساده، بامزه و کارتونی بکشید. برای ترسیم استادانه ی یک شیر، با کشیدن چند خط ساده به شیر خود ساختار و تناسب واقعی بدهید. سپس، طرح کلی شیر را مشخص کنید و به آن جزییات را اضافه کنید. برای کشیدن یک شیر کارتونی بامزه، سر یا هر کدام از خصوصیات ظاهری را که دوست دارید، بزرگتر رسم کنید. برای برجسته سازی شیر خود آن را رنگ آمیزی نمایید.

بخش اول : طراحی یک شیر واقع گرایانه

طراحی شیر واقع گرایانه

برای کشیدن پیش طرح بدن شیر دو دایره رسم کنید. درجایی که میخواهید سینه ی شیر قرار بگیرد دایره ی بزرگی بکشید. فضایی به اندازه ی نصف دایره بزرگ را خالی بگذارید و دایره ی دیگری در سمت چپ بکشید. این دایره قسمت پشت شیر است پس ان را به اندازه ی سه چهارم دایره بزرگ رسم کنید.

خطوط پیش طرح را به نرمی و کمرنگ بکشید تا در پایان کار ان ها را پاک کنید.

کشیدن سر شیر

برای سر شیر، یک شکل تخم مرغی را توسط خطوط راهنما در بالای دایره بزرگ بکشید . انتهای پهن تر شکل تخم مرغی را در بالای دایره بزرگ قرار دهید و فضایی را به اندازه بزرگی گردنی که میخواهید برای شیر بکشید خالی بگذارید. سپس خطوط راهنما صورت را رسم کنید. به آرامی یک خط افقی و عمودی بکشید که از روی سر عبور میکنند. و برای گوش در ربع فوقانی شکل تخم مرغی یک خط منحنی کوچک بکشید.

ربع فوقانی همان بالاترین ربع در پهن ترین قسمت شکل تخم مرغی است.

شکل تخم مرغی را مخروطی و رو به پایین بکشید تا به پوزه ی شیر شبیه باشد.

اگر فکر میکنید در کشیدن اجزای صورت به اندازه ی کافی مهارت دارید لازم نیست خطوط راهنما را رسم کنید.

کشیدن پاهای شیر

برای کشیدن پیش طرح پاهای شیر سه خط زاویه دار را در امتداد دایره ها رسم کنید. دو خط موازی بکشید که از دایره کوچک به سمت پایین می آیند. خط ها را ابتدا کمی متمایل به سمت چپ بکشید و سپس ان ها را به سمت راست کج کنید و پایین بروید. برای پای جلویی خطی رسم کنید که دارای انحنای کمی به سمت راست است.

نیازی به ترسیم چهار خط نیست چون یکی از پاهای شیر توسط پایی که در کنار آن قرار دارد پنهان میشود

کشیدن طرح کلی دم

سه دایره را بهم وصل کنید و طرح کلی دم را بر دایره کوچک بکشید. برای انکه طرح شما به شیر شبیه تر شود، خطی رسم کنید که بالای دایره هارا به سر وصل میکند و برای واقعی تر شدن آن، خطی را از سر به سمت سینه ها رسم کنید. سپس قسمت پایین دایره ها را با رسم خطی که در سمت راست منحنی شکل است بهم وصل کنید. این خط را به انتهای خمیده سر وصل کنید. برای رسم دم، خطی بکشید که از دایره کوچک بیرون میاید و به شکلS است.

طرح کلی شیر شما آماده است!

کشیدن دماغ و چشم شیر

در ربع سمت راست بالای سر جزییات یک چشم و دماغ مثلثی شکل را رسم کنید. برای کشیدن چشم ، یک مثلث کوچک کمی خمیده را اندکی بالاتر از خط افقی بکشید. و نقطه ای را به عنوان مردمک در وسط چشم بگذارید. برای بینی ، مثلث وارونه ای را در انتهای خمیده سر بکشید

می توانید چشم و بینی را به هر اندازه ای که دوست دارید دقیق وجزیی یا ساده بکشید.

کشیدن پوزه و سبیل های شیر

پوزه و سبیل های شیر را بکشید. یک خط از انتهای بینی بکشید و آن را به سمت پایین به سمت ربع سمت چپ پایینی کج کنید. سپس ، تعدادی نقطه را درست زیر بینی بگذارید و 4 یا 5 سبیل کمرنگ بکشید كه از بینی دور میشوند.

نکته: برای واقعی تر به نظر امدن چانه شیر، فضای زیر قسمت پوزه را کمی رو به بیرون بکشید که بیشتر نوک تیز به نظر برسد تا گرد.

پررنگ کردن سر و گوش ها

سر و گوش ها را پررنگ کنید. به عقب برگردید و با کشیدن خطوط کوتاه و سریع بکشید کاری کنید که گوش پشمالو به نظر برسد! سپس، به آرامی و خطی در امتداد بالای سر شیر بکشید تا فاصله ی بین چشم و دماغ شیر باریک شود.

بهتر است موقع اضافه کردن جزییات به نقاشی به عکس شیر ها نگاه کنید.

کشیدن یال شیر نر

اگر میخواهید یک شیر نر بکشید، حالا وقت اضافه کردن یال است. از انجاییه که یال بزرگ شیر اطراف سر و پشت او را می پوشاند، تعداد زیادی خط های نازک را مانند موهایی که از بالای سر به انتهای دایره بزرگ میروند بکشید. یال باید صورت شیر را در بربگیرد و سینه ش را بپوشاند. با کشیدن خطی پررنگ یال بالای پشت را به جلوی سینه متصل کنید.

اگر میخواهید شیر ماده بکشید این مرحله را رد کنید.

به اینکه چگونه موها در اطراف صورت شیر قرار میگیرند فکر کنید. موهای نزدیک به بالای سر ابتدا به سمت بالا رفته و سپس به پایین میریزند. موهای نزدیک به پایین یال را عمودی بکشید چون آویزان هستند.

کشیدن پاهای خز دار شیر

پاهای شیر را بکشید و کاری کنید خز دار به نظر برسند. برای کشیدن پا، دو خط موازی در دو طرف خطوط راهنمای پا بکشید. پاها را در نزدیکی تنه وسیعتر بکشید و قسمت پایین پا را باریک تر کنید. و سه نیم دایره را در یک خط افقی در پایین پا بکشید تا یک پنجه داشته باشید. سپس، به عقب برگردید و طوط کوتاه و سریع بکشید که مانند خزهای ژولیده پای شیر هستند.

به یاد داشته باشید که یکی از پاهای جلویی در پشت پای دیگری پنهان شده است و لازم نیست آن را بکشید.

کشیدن شکل بدن شیر

شکل بدن شیر را با پررنگ تر کردن طرحتان مشخص کنید و آن را خزدار بکشید. به عقب برگردید و خطوط کوتاهی را در امتداد انتهای دم اضافه کنید تا پشمالو شود. اگر دوست دارید شیر شما خوش هیکل باشد، خط پایینی که دایره ها را به هم وصل میکرد در نزدیکی دایره کوچک کمی فرورفته به سمت داخل بکشید و با نزدیک شدن به دایره بزرگ آن را به سمت پایین قوس دار کنید.

بعد از انجام این مرحله، میتوانید خطوط راهنما و دایره ها را پاک کنید اما اگر میخواهید شکل طراحی بودن خود را حفظ کنید آنها را باقی بگذارید.

بخش دوم: نقاشی  یک شیر کارتونی

کشیدن شیر کارتونی

برای سر شیر یک دایره و برای گوش ها دو نیم دایره بکشید. دایره را به همان اندازه ای که میخواهید سر شیر بزرگ باشید بکشید. سپس، نیم دایره ای را در یک طرف بالای دایره بکشید و نیم دایره دوم را در طرف مقابل نیم دایره اول قرار دهید. اینها گوش های شیر خواهند بود.

نکته: اگر کشیدن نیم دایره برای شما مشکل است، در محلی که میخواهید گوش ها قرار بگیرند دو دایره کوچک رسم کنید و سپس نیمه پایینی هر دایره را پاک کنید. بااین روش شما دو نیم دایره بی نقص خواهید داشت.

کشیدن دماغ مثلثی شیر

یک دماغ مثلثی درست در وسط صورت بکشید.از انجاییکه میخواهیم یک شیر کارتونی بکشیم دماغ شیر را بزرگتر از حد معمول بکشید.خطی افقی در مرکز دایره رسم کنید و تا هر اندازه ای که میخواهید آن را ادامه دهید. برای کشیدن دماغ مثلثی، در پایین خط افقی یک Vرا به خط افقی متصل کنید.

میتوانید راس های مثلث را نوک تیز باقی بگذارید اما برای داشتن یک دماغ نرم و صاف راس های مثلث را گرد کنید.

کشیدن دهان منحنی شکل

یک دهان منحنی شکل که از دماغ به پایین می آید بکشید. مداد یا خودکار خود را در راس پایینی دماغ بگذارید و دو خط منحنی را به صورت  نیم دایره کنار هم، در پایین خط مستقیم بکشید.

منحنی های رو به بالا باعث میشوند شیر شما خندان به نظر برسد.

کشیدن سبیل های شیر کارتونی

برای سبیل های شیر سه خط بلند در دو طرف صورت شیر بکشید. برای آنکه شیر کارتونی شما خاص تر به نظر برسد، دو یا سه خط افقی در دو طرف صورت بکشید. میتوانید سبیل ها را تا هر اندازه ای که میخواهید بلند بکشید.

اگر شیر شما ماده است، بهتر است به جای سبیل ها چندتا نقطه در بالای دهان شیر بگذارید.

کشیدن چشم های شیر کارتونی

دو چشم گرد را در نیمه ی بالایی سر شیر بکشید. تصمیم بگیرید که دوست دارید چشم های شیر تا چه اندازه بزرگ باشد و آنها را حدودا در میان فضای بین دماغ و بالای سر بکشید. فاصله ای "به اندازه ی یک چشم" در بین چشم های شیر خالی بگذارید. داخل دایره ها را سایه بزنید اما برای نشان دادن مردمک ها دو نقطه کوچک را باقی بگذارید.

به چشم ها هر اندازه که میخواهید جزییات اضافه کنید. برای مثال میتوانید برای شیر مژه یا ابرو بکشید.

کشیدن یال شیر

اگر شیر شما نر است، یک یال پرپشت دور سرش بکشید. خطی دندانه شکل را اطراف سر شیر ایجاد کنید. برای کشیدن یالی بزرگ، بین صورت و یال فاصله بگذارید.

اگر شیر شما ماده است از این مرحله بگذرید.

کشیدن پای شیر در حالت نشسته

اگر می خواهید آن را نشسته بر روی پا نقاشی کنید، پای شیر را بکشید. درپایین قسمت یال، دو خط منحنی به سمت مرکز بکشید. دو پنجه را در پایین بکشید و خط ها را به سمت بالا ادامه دهید تا پاهای شیر ایجاد شوند. سپس، دو پای بلندتر را که از کنار مشخص هستند را بکشید، تا شیر نشسته به نظر برسد.

توجه کنید که در این حالت بیشتر بدن شیر را نمیبینید.

برای کشیدن پنجه ها، سه نیم دایره را در یک ردیف کنار هم بکشید.

اضافه کردن دم شیر

حالا دم شیر را به نقاشی اضافه کنید. یک خط نازک که از پای عقب شیر بیرون امده است را بکشید و آن را منحنی کنید. یک خط موازی با آن را بکشید تا دم باریک سه بعدی به نظر برسد. سپس ، در انتهای دم ، یک دایره پشمالو اضافه کنید.

شما همچنین میتوانید دم را طوری بکشید که انگار در مقابل شیر و برروی زمین قرار دارد.

نکته:

بعد از به پایان رسیدن نقاشی، خطوط راهنمایی را که دیده میشوند پاک کنید.

نقاشی خود را با مداد یا ماژیک رنگ آمیزی کنید.

برای واقعی شدن نقاشی خود، سایه بزنید و زیر شیر سایه ایجاد کنید.

چیزهایی که لازم دارید:

کاغذ

مداد یا خودکار

پاک کن

مداد یا ماژیک های رنگی


مطالب پیشنهادی :

چگونه یک گربه نقاشی کنیم ، رسم گربه + عکس

آموزش تصویری نقاشی اسب با روش هندسی و آسان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...