سلام کردن به زبان های مختلف دنیا

اگر شما می خواهید به همه ی افراد روی کره زمین سلام کنید، شما باید حداقل 2796 زبان مختلف را یاد بگیرید و حداقل به 7 میلیارد نفر سلام کنید. یادگیری زبان های مختلف می تواند در زمان مسافرت یا برای کسانی که به فرهنگ های مختلف علاقه دارند، مفید باشد. در این مطلب از سایت توپ تاپ برخی از روش های سلام کردن در سراسر دنیا آورده شده است.

بخش اول: سلام به روش غیر کلامی

 سلام غیرکلامی را در نظر داشته باشید. عمومی ترین روش سلام غیر کلامی در زبان انگلیسی تکان دادن دست است. با این وجود سایر حرکت ها مانند خم شدن، آغوش گرفتن یا حتی تشویق و تمجید در سایر نقاط جهان نیز استفاده می شود. همیشه مطمئن باشید که از حرکت های غیر معمول در کشوری خاص استفاده نمی کنید که نشانه ی اهانت به کسی باشد.

    بخش دوم: سلام در زبان های اروپایی

     سلام در زبان آلبانیایی: سلام در زبان آلبانیایی به شکل tungjatjeta نوشته می شود و به صورت toon-jah-tyeh-tah تلفظ می گردد که به معنای داشتن یک زندگی طولانی است. عبارت کوتاه شده و غیر رسمی این عبارت tung است و به صورت toong تلفظ می گردد. زبان آلبانیایی عموما در آلبانیا و کوزوو صحبت می شود اگرچه در سایر مناطق بالکان نیز با این زبان صحبت می کنند.

     سلام کردن به زبان آذربایجانی: سلام در آذربایجان به شکل salam نوشته می شود و به صورت suh-lum تلفظ می گردد. زبان آذربایجانی زبان رسمی آذربایجان می باشد اما در شمال ایران هم با این زبان صحبت می شود و 90 درصد آن ترکی است و قابل فهم می باشد.

     سلام کردن در زبان basque : kaixo (تلفظ می گردد kai-show)، egun on (صبح، تلفظ می گردد egg-un own) ،gau on ( شب، تلفظ می گردد gow own)

     سلام کردن به زبان باواریایی: سلام در زبان باواریایی به شکل servus(ser-voos)،

       seavus(se-ah-voos)،یا griass god نوشته می شود. زبان باواریایی گونه ای از گویش منطقه آلمانی است که در کشور باواریا، اتریش غربی و شمال شرقی ایتالیا صحبت می شود. این زبان از گرامر آلمانی استفاده می کند اما از چندین لغت اصلی لاتین نیز استفاده دارد.

       سلام کردن به زبان بلاروس: سلام در بلاروس به شکل Вiтаю نوشته می شود و به صورت vee-tie-yu تلفظ می گردد. زبان بلاروس زبان رسمی بلاروس است اما با این زبان در کشورهای روسیه، اوکراین و لهستان صحبت می شود.


      مطلب پیشنهادی :

      دوستت دارم به زبان های مختلف


       سلام به زبان برتون: سلام در زبان برتون به شکل degemer mad نوشته می شود. برتون زبانی سلتی است که در بریتنی شمال غربی فرانسه صحبت می شود.

       سلام به زبان بلغاری: زمانی که می خواهیم با یک فرد صحبت کنیم سلام در زبان بلغاری به شکل zdravei نوشته می شود و زمانی که بخواهیم با چند نفر صحبت کنیم به شکل zdraveite نوشته می شود. Zdrasti شکل غیر رسمی سلام کردن می باشد.

       سلام به زبان بوسنیایی: سلام در زبان بوسنیایی به شکل dobar dan نوشته می شود و به صورت zdrah-voh یا merhabaیا mehr-hah bah تلفظ می گردد. بوسنیایی زبان رسمی بوسنیا می باشد و در اصل همان زبان کرواتی و صربی است. این سه زبان قبل از جداشدن از یوگسلاوی به عنوان صربی-کرواتی شناخته می شوند.

       سلام به زبان کاتالان: سلام در زبان کاتالان به شکل hola نوشته می شود و به صورت o-la تلفظ می گردد. Bondia به صورت bon dee-ah تلفظ می گردد و به معنای صبح بخیر می باشد، bona tarda به صورت bona tahr-dah تلفظ می گردد و به معنای عصر بخیر و bona nit به صورت bona neet تلفظ می گردد و به معنای شب بخیر می باشد. هم چنین شما می توانید از شکل غیر رسمی استفاه کنید و فقط بگویید bones که به صورت bo-nahs تلفظ می گردد.

      سلام به زبان کرواتی: سلام به زبان کرواتی به شکل bok نوشته می شود. عبارت dobro jutro به معنای صبح بخیر، dobar dan به معنای روز خوب،  dobra večer به معنای عصر خوب و laku noć به معنای شب خوب می باشد.

       سلام به زبان چکی(کشور چک): سلام در زبان چکی به صورت dobrý den نوشته می شود و به صورت DOH-bree dehn تلفظ می گردد. در روش غیر رسمی سلام به صورت عبارت ahoj می باشد و به صورت ahoy تلفظ می گردد. زبان چک یک زبان اسلاویایی می باشد که با زبان اسلواکی قابل فهم است.

       سلام به زبان دانمارکی: سلام در زبان دانمارکی به صورت hallo نوشته می شود شکل غیر رسمی آن عبارت hej است و به صورت hi تلفظ می گردد. زبان دانمارکی یک زبان اسکاندیناوی است که در دانمارک و بخشی از گرینلند صحبت می شود.

       سلام به زبان هلندی: سلام به زبان هلندی به شکل goedendag نوشته می شود و به صورت choodendach تلفظ می گردد.( مانند تلفظ حرفch در کلمه loch اما با صدای بیشتر) یا به سادگی عبارت hallo  است.hoi به معنای hi می باشد و هم چنین به صورت غیر رسمی استفاده می شود. زبان هلندی یک زبان آلمانی است که در کشور هلند و شمال بلژیک صحبت می شود.

       سلام به زبان انگلیسی آمریکایی: روش های غیر رسمی سلام کردن به زبان انگلیسی آمریکایی کلمات hi، hey و yo به معنای اره هستند.

      سلام به زبان انگلیسی بریتانیایی: سلام به زبان انگلیسی بریتانیایی به جای سلام در عبارت حال شما چطور است، استفاده می شود. صبح بخیر، بعداز ظهر بخیر، عصر خوب، سلام های غیر رسمی معمولا شامل کلمات  watchya، alright، hi و hiya می باشند.

       سلام به زبان استونیایی: سلام به زبان استونیایی به شکل tere نوشته می شود و به صورت tehr-reh تلفظ می گردد. زبان استونیایی یک زبان فنو-اوریک می باشد که در استونیا صحبت می شود. آن ارتباط نزدیکی با فنلاند دارد.

       سلام به زبان فنلاندی: سلام به زبان فنلاندی به شکل hyvää päivää نوشته می شود و به صورت HUU-vaa PIGH-vaa تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام کردن moi، terve وhei می باشند. زبان فنلاندی یک زبان فینو-اوگریک می باشد که تنها در منطقه فنلاند و توسط فنلاندی ها در مکان های دیگر اسکاندیناوی صحبت می شود.

      سلام به زبان فرانسوی: سلام به زبان فرانسوی به شکل bonjour نوشته می شود و به صورت bohn-zhoor تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام salut می باشد و به صورت  sah-luu تلفظ می گردد.

      سلام به زبان فریسیایی: سلام در زبان فریسیایی به شکل goeie یا به صورت ساده ی goeie می باشد. زبان فریسیایی در منطقه شمال هلند صحبت می شود.

       سلام به زبان ایرلندی: سلام به زبان ایرلندی به شکل dia نوشته می شود و به صورت dee-ah-gwitch تلفظ می گردد که به معنای خدا با تو است، می باشد.

       سلام به زبان گرجی: سلام به زبان گرجی به شکل  გამარჯობა نوشته می شود و به صورت gah-mahr-joh-bah تلفظ می گردد. زبان گرجی، زبان رسمی گرجستان می باشد.

       سلام به زبان آلمانی: سلام به زبان آلمانی به شکل guten tag نوشته می شود و به صورت gootan tag تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام کردن به صورت hallo و tag می باشد و به صورت tahg تلفظ می گردد.

       سلام به زبان استرالیایی و باواریایی آلمانی: در این زبان سلام به شکل grüß Gott نوشته می شود و به صورت gruess got تلفظ می گردد. این شکل رسمی سلام کردن در استرالیا است که به عبارت سلام بر خدا ترجمه می گردد. شکل غیر رسمی آن servus است و به صورت zair-voos تلفظ می گردد و به معنای خداحافظی نیز می باشد. زبان آلمانی استرالیایی گویشی رسمی از زبان آلمانی استاندارد می باشد که در استرالیا و هم چنین استان تیرول ایتالیا صحبت می شود.

       سلام به زبان آلمانی شمالی: سلام به زبان آلمانی به صورت moin یا  moin moin نوشته می شود و به صورت moyn هم چنین moinsen تلفظ می گردد.

       سلام به زبان آلمانی سوئیس: شکل غیر رسمی سلام در زبان آلمانی روسی hallo و شکل رسمی آن grüezi می باشد و مانند grew-tsi تلفظ می گردد. زبان grüessech به صورت رسمی در کانتون برن استفاده می شود و به صورت grewe-thech تلفظ می گردد.

      سلام به زبان یونانی: سلام به زبان یونانی به شکل Γεια σας نوشته می شود و به صورت YAH sahss تلفظ می گردد و به معنای آرزوی سلامتی می باشد. شکل غیر رسمی سلام Γεια σου می باشد و به صورت YAH soo تلفظ می گردد.

       سلام به زبان مجارستانی: سلام در منطقه مجارستان به شکل jó napot نوشته می شود و به صورت yoe naupote تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام کردن عبارت szervusz  و szia می باشد که به ترتیب به صورت sairvoose  و seeya تلفظ می گردد. هم چنین زبان مجارستانی به عنوان مگیار نیز اشاره شده است.

       سلام به زبان ایسلندی: سلام در این زبان به شکل góðan dag نوشته می شود و به صورت gothan dahg تلفظ می گردد. هم چنین شما می توانید hæ نیز بگویید که تلفظ آن به صورت hai می باشد.

      سلام به زبان ایتالیایی: سلام در منطقه ایتالیا به صورت buon giorno نوشته می شود و به صورت bwohn geeornoh تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام ciao وsalve است که به  ترتیب به صورت chow و salvay تلفظ می گردد.( برای سلام کردن اعضای خانواده و دوستان به کار می رود).

       سلام به زبان لاتین: در زبان لاتین سلام به شکل salve نوشته می شود و زمان صحبت با شخصی به صورت sal-way تلفظ می گردد.

       سلام به زبان لتونی: در زبان لتونی به شکل Sveika نوشته می شود و زمان صحبت با زنان به صورت SVYEH-kah و زمان صحبت با مردان به صورت SVEH-eeks تلفظ می گردد.

       سلام به زبان لیتوانیایی: در زبان لیتوانیایی سلام به شکل  laba diena نوشته می شود. زمان صحبت با مردان به طور غیر رسمی به صورت say-kAH تلفظ می گردد و در زمان صحبت با زنان به صورت say-kAH تلفظ می گردد. Labas به صورت LAH-bahs تلفظ می گردد و به معنای سلام می باشد.

      سلام به زبان لوکزامبورگ: سلام به زبان لوکزامبورگ به شکل moïen نوشته می شود و به صورت MOY-en تلفظ می گردد.

      سلام به زبان مقدونی: سلام در زبان مقدونی به شکل Здраво نوشته می شود و به صورت zdravo تلفظ می گردد.

      سلام به زبان مالتی: کلمه ای خاصی برای سلام کردن در منطقه مالتی وجود ندارداما اکثر افراد از کلمات aw gbien یا bongo استفاده می کنند که به ترتیب به صورت Aaw Jbiiin و Bonjoo (به معنای صبح بخیر) تلفظ می گردد.

      سلام به زبان نپالیایی: کلماتی که برای سلام کردن استفاده می شوند عبارت اند از: cia یا cha .

      سلام به زبان سامی شمالی: در منطقه سامی شمالی از کلمه Bures برای سلام کردن استفاده می شود و به صورت غیر رسمی کلمه bures bures به کار برده می شود.


      مطلب پیشنهادی :

      نحوۀ بیان تأسف به زبان های مختلف


       سلام به زبان نروژی:کلمه سلام در نروژ به صورت god dag نوشته می شود و به معنی روز خوب می باشد. شکل غیر رسمی سلام در این منطقه hei است و به صورت hay تلفظ می گردد و به معنی سلام می باشد.

      سلام به زبان لهستانی: سلام در زبان لهستانی به شکل dzień dobry نوشته می شود و به صورت jeyn dob-ry تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام کلمه cześć می باشد و به صورت cheshch تلفظ می گردد.

       سلام به زبان پرتغالی: سلام در زبان لهستانی به شکل olá نوشته می شود و به صورت oh-LAH تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام در این منطقه کلمات oi، boas و alô می باشد.

       سلام به زبان رومانیایی: شکل غیر رسمی سلام در منطقه رومانیایی کلمه bună  یا salut می باشد که به ترتیب به صورت BOO-nuh و sah-LOOT تلفظ می گردد. هم چنین شما می توانید به صورت رسمی در صبح از کلمه bună dimineața و تمام زمان ها از کلمه bună ziua  و در زمان عصر از کلمه bună seara استفاده کنید.

       سلام به زبان روسی: در روس سلام به صورت  zdravstvuyte نوشته می شود و به صورت ZDRA-stvooy-tyeh تلفظ می گردد و املای آن به شکل привет می باشد.

       سلام در زبان اسکانیا: سلام در منطقه اسکانیا به صورت haja نوشته می شود. کلمه Hallå شکل غیر رسمی برای سلام کردن می باشد و شکل رسمی آن کلمه go'da است.

       سلام به زبان صربی: سلام در زبان صربستان به صورت zdravo نوشته می شود و به صورت ZDRAH-voh تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی برای سلام کردن کلمه ćao می باشد و به صورت chow تلفظ می گردد.

      سلام به زبان اسلواکیایی: سلام در زبان اسلواکیایی به صورت dobrý deň نوشته می شود و به صورت dOH-bree deñ تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی آن ahoj، čau، dobrý می باشدکه به ترتیب به صورت ahoy ، chow  ، dOH-bree  تلفظ می گردد.

       سلام به زبان اسلوونیایی: سلام در زبان اسلوونیایی به شکل živjo یا zdravo  نوشته می شود و به ترتیب به صورت ZHEE-vyoh یا ZDRAH-voh تلفظ می گردد.

       سلام به زبان اسپانیایی: سلام به زبان اسپانیایی به شکل hola نوشته می شود و به صورت o-la تلفظ می گردد. هم چنین شما می توانید به صورت غیر رسمی نیز از alo استفاده کنید. عبارت Qué onda که به صورت keh ondah تلفظ می گردد، عبارتی است که در آمریکای جنوبی استفاده می شود و به معنای چه خبر می باشد. Qué pasa عبارتی است که در اسپانیا استفاده می شود و به معنای چه خبر می باشد. عبارات Buenos días ، buenas tardes و buenas noches به ترتیب به معنی صبح بخیر، بعدازظهر بخیر و عصر یا شب بخیر می باشد.

       سلام به زبان سوئدی: سلام در سوئد به شکل god dag نوشته می شود. هم چنین شما می توانید از شکل رسمی tja یا hej نیز استفاده کنید که به ترتیب به صورت sha و hey تلفظ می گردد.

      سلام به زبان ترکی: سلام در زبان ترکی به صورت merhaba نوشته می شود و به صورت mehr hah bah تلفظ می گردد. در مواقع غیر رسمی از عبارت selam استفاده می گردد که به صورت sell um تلفظ می گردد.

      سلام به زبان اوکراینی: سلام در زبان اوکراینی به صورت dobriy den نوشته می شود و به صورت DOH-brihy dehn تلفظ می گردد. در مواقع غیر رسمی از کلمه pryvit برای سلام کردن استفاده می شود به صورت prih-VEET تلفظ می گردد.

       سلام به زبان ولزی: سلام در زبان ولزی به شکل helo نوشته می شود. در مواقع غیر رسمی از کلمات shwmae و sut mae استفاده می گردد که به ترتیب به صورت shoe-my ( در منطقه ولز جنوبی ) و sit my( در منطقه ولز شمالی) تلفظ می گردد.

       سلام به زبان ییدیش: سلام به زبان ییدیش به صورت sholem aleikhem نوشته می شود که به معنای صلح جویی با شما می باشد. هم چنین شما می توانید از کلمات borokhim aboyem یا gut morgn و gutn tog به معنای صبح بخیر و عصر بخیر و روز خوبی استفاده کنید.

        بخش سوم: سلام در زبان های آسیایی

         سلام کردن به زبان بنگالی: سلام در زبان بنگالی به صورت namaskaar نوشته می شود.

        سلام به زبان بودو: سلام در زبان بودو به شکل wai یاoi یا oye نوشته می شود.

        سلام به زبان تای یا شای انگلیسی: سلام در زبان تای یا شای انگلیسی به صورت mau-soong-kha نوشته می شود.

         سلام به زبان برمه: سلام در زبان برمه به صورت mingalarba نوشته می شود.

         سلام به زبان کامبوج: سلام در زبان کامبوج به صورت chum reap sour نوشته می شود و به صورت jum reap sour تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام کلمه sous-dey است.

         سلام به زبان چینی: در هر دو کشور کانتونیس و ماندرین به شکل你好نوشته می شود. در کانتونیس به صورت nei ho ودر ماندرین به صورت nee how تلفظ می گردد. هم چنین شما می توانید در نسخه کانتونیس به صورت haa-low تلفظ کنید. هم چنین شما می توانید در ماندرین از کلمات早上好 یا zǎo shàng hǎo به معنی صبح بخیر استفاده کنید که به صورت dsao shung haw تلفظ می گردد. در تایوان استفاده از این کلمه رایج نیست و افراد از شکل کوتاه شده  ی آن به صورت早 zǎo می باشداستفاده می کنند و به صورت dsao تلفظ می گردد.

         سلام به زبان دزونگخا: سلام در زبان دزونگخا به صورت kuzu-zangpo نوشته می شود. این زبان در بوتان صحبت می شود.

        سلام به زبان گجراتی: سلام در زبان گجراتی به صورت های namaste، namaskar یا kemcho نوشته می شود.

         سلام به زبان هندی: سلام در زبان هندی به صورت नमस्ते نوشته می شود و به صورت nuh-muh-stay تلفظ می شود.

         سلام به زبان اندونزی : سلام در زبان اندونزی به صورت halo نوشته می شود و اغلب به صورت غیر رسمی he استفاده می شود و به صورت hey تلفظ می گردد. شکل رسمی آن mari است اما فقط به صورت hello در زمان دیدن گذرا فردی استفاده می شود.

         سلام در زبان ژاپنی: سلام در زبان ژاپنی به صورتこんにちはنوشته می شود و به صورت ko-n-ni-chi-wa تلفظ می گردد. شما هم چنین می توانید از کلمه doumo استفاده کنید وبه صورت doh-moh تلفظ می گردد که شکل غیر رسمی تشکر یا سلام می باشد.

        سلام در زبان کانادا: سلام به زبان کانادایی به شکل namaskara نوشته می شود.

         سلام در زبان قزاق: سلام به زبان قزاق به صورت salem نوشته می شود( زمانی که با افراد هم سن خود یا افراد جوان صحبت می کنید). برای احترام به بزرگ ترها از کلمه Assalamu Aleikum استفاده کنید. در جواب به سوال حال شما چطور است، می توانید از عبارت Wa Aleikum Esselam استفاده کنید.

        سلام در زبان کنکانی: سلام به زبان کنکانی به شکل namaskar یا namaskaru نوشته می شود. عبارت Dev baro dis div به معنای امیدوارم روز خوبی داشته باشید.

        سلام در زبان کره ای: سلام به زبان کره ای به صورت안녕하세요نوشته می شود و به صورت ahn nyeong ha se yo تلفظ می گردد. هم چنین شما می توانید از안녕 استفاده کنید که به صورت nyeong ahn تلفظ می گردد که  بیشتر غیر رسمی است و می تواند برای خداحافظی کردن نیز استفاده شود.

        سلام در زبان لائوس : سلام در زبان لائوس به شکل sabaidee نوشته می شود و به صورت sa-bai-dee تلفظ می گردد.

         سلام در زبان مالایی: سلام به زبان مالایی به صورت namaskkaram نوشته می شود.

         سلام در زبان مالزی: سلام در زبان مالزی به شکل selamat dating نوشته می شود و به صورت she-la-mat dah-tang تلفظ می گردد و به معنای خوش آمدگویی نیزمی تواند باشد. هم چنین شما می توانید از say apa khabar نیز استفاده کنید که به صورت a-pa ka-bar تلفظ می گردد که می تواند به معنای حال شما چگونه است نیز باشد. Hai به صورتhi تلفظ می گردد که شکل غیر رسمی سلام می باشد.

        سلام در زبان مراتی: سلام در زبان مراتی به شکل namaskar نوشته می شود.

        سلام در زبان مغولی: سلام در زبان مغولی به صورت saa-yen baya-nu تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی سلام sain uu می باشد و به صورت Say-noo تلفظ می گردد.

         سلام در زبان نپال بهاسایی: سلام در زبان نپال بهاسایی به شکل ज्वजलपा نوشته می شود و به صورت jwa-jalapa تلفظ می گردد.

        سلام در زبان نپالی: سلام در زبان نپال به صورت namaskar  یا namaskar نوشته می شود. شکل غیر رسمی آن به شکل ke cha(के छ یا kasto cha(कस्तो छ) می باشد که ترجمه تحت اللفظی آن ها به ترتیب آن چیست؟ و آن چگونه است؟ ، می باشد.

         سلام در زبان اودیا: سلام در زبان اودیا به شکل namashkaar نوشته می شود.

        سلام در زبان پنجایی: سلام در زبان پونجابی به شکل sat sri akaal ji نوشته می شود و شکل غیر رسمی آن کلمه sat sri akal است.

        سلام در زبان رجاستانی(مرواری): سلام در زبان رجاستانی به شکل khamma ghani sa یا ram ram sa نوشته می شود.

        سلام به زبان سینهالا: سلام در زبان سینهالا به صورت yubowan نوشته می شود و به صورت au-bo-wan تلفظ می گردد و به معنای زندگی طولانی است. هم چنین شما می توانید از کلمه kohomada استفاده کنید که به صورت ko-ho-ma-da تلفظ می گردد و به معنای حال شما چطور است، می باشد.

        سلام در زبان تاگالیایی:از کسی که اهل فیلیپین است می توانید با عبارت kumusta ka? سوال کنید آن ها چطور هستند؟ یا از شکل غیر رسمی آن kumusta استفاده کنید.

        سلام در زبان تایوانی(هوکیین):سلام به زبان تایوانی به شکل li-ho نوشته می شود.

        سلام به زبان تامیل: سلام به زبان تامیل به شکل vanakkam نوشته می شود.

        سلام به زبان تلوگو: سلام به زبان تلوگو به شکل namaskaram  یا baagunnara نوشته می شود و به معنای شما چطور هستید، می باشد.

         سلام به زبان تایلندی: سلام به زبان تایلندی در زمان گفتگو با زنان به شکل thai issawa dee-ka و در زمان گفتگو با مردان به شکل sawa dee-krap نوشته می شود.

        سلام به گویش لهاسا تبتی: سلام در این گویش به صورت tashi delek نوشته می شود.

        سلام به گویش آمدو تبتی: سلام در این گویش به شکل demo نوشته می شود.

         سلام به زبان ازبکی: سلام در زبان ازبکی به شکل assalomu نوشته می شود. شکل غیر رسمی سلام کردن در این گویش کلمه salom است.

        سلام به زبان اردو: سلام در زبان اردو به شکل adaab یا salam یا as salam alei kum نوشته می شود.

         سلام به زبان ویتنامی: سلام در زبان ویتنامی به شکل xin chào نوشته می شود و به صورت sin chow تلفظ می گردد.

          بخش چهارم: سلام به زبان های آفریقایی

           زبان به زبان افریقایی: سلام به زبان افریقایی به شکل just hallo نوشته می شود و به صورت hallo تلفظ می گردد. زبان افریقایی در افریقای جنوبی و نامیبیا و هم چنین در بخش هایی از بوتسوانا و زیمباوه صحبت می شود.

           سلام به زبان امهری: سلام در این زبان به شکل tena yistelegn نوشته می شود و به صورت teen-as-tell-an تلفظ می گردد که در حالت رسمی از آن استفاده می گردد. هم چنین شما می توانید در حالت غیر رسمی از کلمه selam استفاده کنید که به صورت sall-aam تلفظ می گردد. امهری زبانی سماتیک می باشد و زبان رسمی کشور اتیوپی است.

          سلام به زبان چوایی: سلام در زبان چوایی به شکل moni bamboo نوشته می شود. از کلمه Muribwanji که به صورت moori-bwanji تلفظ می گردد اغلب افراد برای تبریک عمومی استفاده می کنند.زبان چوایی به زبان نیانجا نیز معروف است و زبان بین المللی مالاوی است. هم چنین این زبان در زامبیا، موزامبیک و زیمباوه صحبت می شود.

          سلام به زبان چوبی: سلام در زبان چوبی به صورت shabe yabebabe yeshe نوشته می شود. این زبان یک زبان سومالی است.

          سلام به زبان دیولا: سلام به زبان دیولا به شکل in-i-che نوشته می شود. این زبان در ساحل عاج و بورکینا فاسو صحبت می شود.

           سلام به زبان ادو : سلام در این زبان به صورت kóyo نوشته می شود. این زبان در کشور نیجریه صحبت می شود.

          سلام به زبان هوسه: شکل رسمی سلام در این زبان کلمه Muslim salama alaikum است. شکل غیر رسمی سلام کلمه sannu می باشد. هوسه یکی از پرکاربردترین زبان های آفریقایی می باشد که تقریبا 34 میلیون نفر با این زبان صحبت می کنند. این زبان به صورت محلی در منطقه نیجر و نیجریه صحبت می شود اما در بسیاری از کشورهای آفریقایی به عنوان یک زبان فرانسوی شناخته می شود.

           سلام به زبان ایگبو: سلام در این زبان به شکل ndêwó نوشته می شود و به صورت in-DEEH-WO نوشته می شود. زبان ایگبو توسط افرادی در جنوب شرقی نیجریه صحبت می شود.

           سلام به زبان لینگالا: سلام در این زبان به شکل mbote نوشته می شود. لینگالا زبانی بانتو است که در منطقه کنگو صحبت می شود.

          سلام به زبان سوتو شمالی: سلام در زبان سوتو شمالی به شکل dumelang نوشته می شود زمانی که با بیش از یک نفر صحبت می کنید به کار برده می شود. سوتو شمالی یک زبان بانتو است که در افریقای جنوبی صحبت می شود.

           سلام در زبان اوشیکوانیاما: سلام کردن در زبان اوشیکوانیاما زمان صحبت با مردان یا زنان متفاوت می باشد. به عنوان مثال در زمان صحبت با زنان شما از عبارت wa uhala po, meme? و در زمان صحبت با مردان از عبارت wa uhala po, tate? استفاده می شود. شکل غیر رسمی سلام در این زبان ongaipi می باشد که به معنای چگونه است، ترجمه می شود. این زبان به عنوان زبانی کوانیامایی شناخته می شود و زبان بین المللی نامیبیا و آنگولا می باشد.

           سلام به زبان اورومو: سلام در زبان اورومو به شکل oromo نوشته می شود. هم چنین شما می توانید از عبارت akkam? که به معنای چگونه هستید؟، استفاده کنید. و کلمه nagaa به معنای صلح جویی می باشد. زبان اورومو زبانی آفریقایی-آسیایی می باشد که افراد اورویی منطقه اتیوپی و شمال کنیا با این زبان صحبت می کنند.

           سلام به زبان سواحیلی: سلام در زبان سواحیلی به شکل jambo یا hujambo نوشته می شود که تحت اللفظی به شما چطور هستید؟، ترجمه می شود. شما ممکن است از عبارت habari gani نیز استفاده کنید که به معنای چه خبر؟، می باشد. زبان سواحیلی یک زبان بانتو می باشد که افراد ساکن در کنیا، تانزانیا، اوگاندا، اوگاندا، رواندا، بروندی، موزامبیک و جمهوری دموکراتیک با این زبان صحبت می کنند.

           سلام به زبان تاریفیت: سلام به زبان تاریفیت به شکل Azul نوشته می شود که به معنای صلح می باشد. هم چنین شما می توانید از کلمه ola استفاده کنید که شکل جدیدی از هلا اسپانیایی می باشد، نزدیک به 8 میلیون نفر در آریف(افریقای شمالی) و اروپا با این زبان صحبت می کنند.

          سلام به زبان تیگرینیا: سلام به زبان تیگرینیا به شکل selam نوشته می شود که به معنای دوستی با شماست. هم چنین شما می توانید از کلمات haderkum، t'ena yehabeley استفاده کنید که به ترتیب به معنای صبح بخیر، ارزوی سلامتی  می باشد. این زبان در منطقه اتیوپی و اریتره صحبت می شود.

           سلام به زبان چیلوبا: سلام در زبان چیلوبا به شکل moyo نوشته می شود. هم چنین زبان چیلوبا به عنوان زبان لوبا کاسای شناخته می شود، که یک زبان بانتو است و یکی از زبان های ملی جمهوری دموکراتیک کنگو می باشد.

           سلام در زبان تسونگا: در زبان تسونگا زمانی که به بزرگسالان سلام می دهید کلمه minjhani را به کار می برید و زمانی که به گروه هم سن یا جوانان سلام می دهید از کلمه kunjhani استفاده می کنید. این زبان در افریقای جنوبی صحبت می شود.

           سلام در زبان یوروبا: سلام کردن با توجه در ساعات مختلف روز متفاوت می باشد. کلمات E kaaro، E kaasan، E kaaale، O da aaro به ترتیب به معنی صبح بخیر، عصر بخیر، بعدازظهر بخیر، عصر بخیر می باشد. زبان یوروبا یک زبان نیجر-کنگو است که مردم در غرب آفریقا با آن صحبت می کنند.

           سلام به زبان زولو: سلام کردن به یک نفر به زبان زولو به صورت sawubona و سلام کردن به چندین نفر به صورت sanibonani نوشته می شود. کلمه Sawubona به معنای ما شما رو می بینیم، می باشد و شما با گفتن کلمه yebo جواب می دهید که به معنای بله می باشد. زولو یک زبان بانتو می باشد که در آفریقای جنوبی صحبت می شود.

            بخش پنجم: سلام به زبان های خاورمیانه

             سلام به زبان عربی: سلام در زبان عربی به شکل As-salām 'alaykum نوشته می شود. این شکل رسمی سلام کردن می باشد که به معنای صلح با شما می باشد. شکل های غیر رسمی کلمه سلام کلمات mar-ha-ban و ahlan می باشد. زبان عربی به طور گسترده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می شود.

            سلام به زبان ارمنی: کلمه Barev dzez شکل رسمی سلام کردن به زبان ارمنی است و شکل رسمی آن نیز کلمه Barev on its own می باشد. زبان ارمنی در جمهوری ارمنستان و هم چنین در بخش بزرگی از منطقه ارمنی صحبت می شود.

            سلام به زبان عربی مصری: شکل رسمی سلام کردن در عربی مصری کلمه salām 'alaykum می باشد. شکل غیر رسمی آن کلمه ahlan است.


            پیشنهاد جدید :

            بله گفتن و اعلام موافقت به زبان های مختلف


             سلام به زبان عبری: سلام در زبان عبری به شکل shalom نوشته می شود و به معنای خداحافظی و صلح می باشد. شکل غیر رسمی سلام کردن شامل کلمات hi و ma korae? می باشد که به معنای چه اتفاقی افتاده است یا چه چیزی است، می باشد.

            سلام به زبان کردی: سلام به زبان کردی به شکل silaw نوشته می شود و به صورت slaw تلفظ می گردد. هم چنین عبارت as-salaamu' alaykum نیز به عنوان سلام فارسی و تبریک اسلامی استفاده می شود. تقریبا 30 میلیون کرد در منطقه غرب آسیا به زبان کردی صحبت می کنند. سلام به زبان پشتو: زبان پشتو زبانی ایرانی ( مانند کردی یا فارسی) متعلق به قوم افغانستان می باشد که به صورت pakheyr یا khe chare نوشته می شود. سلام کردن رایج as-salaamu' alaykum نیز استفاده می شود.

             سلام به زبان فارسی: سلام در زبان فارسی به صورت salaam یا do-rood نوشته می شود. در جوامع اسلامی سلام مخفف عبارت as-salaam-o-aleykum می باشد.

              بخش ششم: سلام به زبان های بومی آمریکا

              سلام به زبان الیبامو: سلام در زبان الیبامو به شکل chíkmàa نوشته می شود. این زبان، زبان محلی منطقه آمریکای جنوبی است.

              سلام به زبان کایوگا: سلام در زبان کایوگا به شکل scan noh نوشته می شود. این یک زبان ایروکیز شمالی است.

              سلام به زبان کری: سلام در زبان کری به شکل tansi نوشته می شود و به صورت tawnsay تلفظ می گردد. کری یک زبان الگانکویان می باشد که توسط بومیان آمریکایی در سراسر کانادا صحبت می شود.

              سلام به زبان هایدا: سلام در زبان هایدا به صورت kii-te-daas a نوشته می شود. این زبان در هایدا گوایی و کانادا صحبت می شود.

               سلام به زبان هوپی: سلام در این زبان به شکل ha'u نوشته می شود و به صورت hah-uh تلفظ می گردد. با این حال این کلمه اغلب در زبان انگلیسی استفاده نمی شود. عبارت um waynuma? برای سلام کردن بسیار رایج می باشد. زبان هوپی یک زبان اتو-ازتکان می باشد که افراد مناطق شمال شرقی آریزونا، ایالات متحده آمریکا با این زبان صحبت می کنند.

              سلام به زبان Kanien'kéha: سلام در این زبان به شکل Kwe kwe نوشته می شود و به صورت gway gway تلفظ می گردد. این زبان یک زبان ایرکویان می باشد که افراد منطقه Mohawk آمریکای شمالی با آن صحبت می کنند.

               سلام به زبان ناواتل: سلام در این زبان به شکل nano toka نوشته می شود و به صورت NA-no TO-kah تلفظ می گردد. ناواتل یک زبان اتو-ازتکان می باشد که افراد منطقه مکزیک مرکزی با این زبان صحبت می کنند.

               سلام به زبان ناواجو: سلام در این زبان به شکل yá'át'ééh نوشته می شود و به صورت yah-at-eh تلفظ می گردد. هم چنین این کلمه به معنای خوب هم می باشد. زبان ناواجو یک زبان اتابسکام می باشد و افرادی که در منطقه جنوب غربی ایالات متحده قرار دارند با این زبان صحبت می کنند. ناواجو اغلب به طور گسترده در مناطق شمال مرز ایالات متحده و مکزیک صحبت می شود.

                بخش هفتم: سلام به زبان های دیگر

                 سلام به زبان الیمونا: سلام در این زبان به شکل tel nĩdo نوشته می شود و به صورت tehl-neye-doe تلفظ می گردد و به معنای روز خوب می باشد.

                 سلام به زبان علامت آمریکایی:برای سلام کردن در این زبان، انگشت های دست راست خود را به یکدیگر بچسبانید،با نوک انگشتان پیشانی خود را لمس کنید، کف دست را به سمت بیرون بکشید و دست خود را از پیشانی خود دور کنید.

                 سلام به زبان برمنیان: سلام در این زبان به شکل iskoali نوشته می شود و به صورت kowalee تلفظ می گردد.

                 سلام به زبان علامت بریتانیایی: در این زبان دست خود را به سمت طرف مقابل حرکت دهید به گونه ای انگشت شصت شما بالا باشد.

                 سلام به زبان کپ وردین کریول: سلام در این زبان به شکل oi, olá یا entao  یا bon dia نوشته می شود. این زبان یک زبان پرتغالی است که در منطقه کپ ورد صحبت می شود.

                سلام به زبان چامورو: سلام در این زبان به شکل håfa adai یا håfa? نوشته می شود.شکل غیر رسمی سلام در این زبان howzzit broیاbranیاprimیاche'lu? می باشد. چامورو یک زبان اتریشی –اسپانیایی می باشد که در مناطق امریکا و کشورهای ماریانای شمالی صحبت می شود.

                 سلام به زبان جزایر کوک مائوری: سلام در این زبان به شکل kia orana نوشته می شود.این زبان، زبان رسمی جزایر کوک است.

                 سلام به زبان اسپرانتو: سلام در زبان اسپرانتو به شکل saluton نوشته می شود، شکل غیر رسمی آن نیز به صورت sal است. زبان اسپرانتو زبانی کمکی است که در اواخر قرن 19 ام برای برقراری ارتباط بین افراد به روش بی طرفانه ایجاد شد.

                سلام به زبان فیجیایی: شکل رسمی سلام به زبان فیجیایی کلمه bula Vinaka می باشد و به صورت buh-la vina-kah تلفظ می گردد. شکل غیر رسمی آن به صورت bula Uro است. این زبان یک زبان اتریشی است که در فیجی صحبت می شود.

                 سلام به زبان هاوایی: سلام در این زبان به شکل  aloha نوشته می شود و به صورت ah-low-ha تلفظ می گردد. هاوایی زبانی پلیزی است که در منطقه هاوایی با آن صحبت می کنند.

                 سلام به زبان پاتائوس جامایکا: سلام در این زبان به شکل whaa gwaan نوشته می شود که به معنای چه خبر می باشد. Yes sah! نیز عبارت دیگری است که برای سلام کردن به کار برده می شود. پاتائوس جامایکا زبانی مبتنی بر انگلیسی است که از آفریقای غربی تاثیر گرفته است. این زبان در جزیره جامائیکا و دیاسپورای جامائیکا صحبت می شود.

                سلام به زبان مالدیویی: شکل رسمی سلام در این زبان کلمه Assalaamu Alaikum است. شکل غیر رسمی آن عبارت Kihineh? می باشد و به معنای چگونه است. زبان مالدیویی زبان ملی مالدیو می باشد.

                 سلام به زبان مائوری: سلام در این زبان به شکل  kia ora نوشته می شود و به صورت kia o ra تلفظ می گردد. به معنای خوب یا سالم بودن است و هم چنین این زبان توسط انگلیسی زبانان منطقه نیوزلند به تصویب رسیده است.

                سلام به زبان مارشالی: سلام در این زبان به شکل  Iakwe نوشته می شود و به صورت YAH kway تلفظ می گردد. تعدادی از ماشالی ها نیز برای تاثیر بیشتر کلمه Iakwe iakwe را به کار می برند. معمولا برای سلام کردن به کسی در صبح از عبارت Iakwe in jiboñ و در عصر از عبارت Iakwe in jota استفاده می کنند که به ترتیب به صورت YAH kway in jee BONG و YAH kway in JO ta تلفظ می گردد. هم چنین زبان مارشالی به زبان ابون نیز معروف است و در منطقه مارشال صحبت می شود.

                 سلام به زبان ناکین: شکل رسمی سلام در این زبان atetgrealot می باشد و شکل غیر رسمی آن کلمه atetel است.

                 سلام به زبان Niuean: شکل رسمی سلام عبارت Niuean is faka lofa lahi atu می باشد. شکل غیر رسمی کلمه fakalofa می باشد. این زبان، زبانی پلنزی است که با تونگان در ارتباط است. این زبان در جزیره نیو، کوک، نیوزلند و تونگا صحبت می شود.

                سلام به زبان پالائویی: سلامک در این زبان به شکل alii نوشته می شود و به صورت ah-lee تلفظ می گردد. پالائویی یکی از زبان های رسمی جمهوری پالائو در میکرونزی می باشد.

                 سلام  به زبان ساموآیی: شکل رسمی سلام در این زبان به صورت Talofa است و شکل غیر رسمی آن کلمه malo می باشد. ساموآ زبانی پلنزی که در جزیره ساموآ صحبت می شود.

                 سلام به زبان سولکا: سلام کردن در زبان سولکا به زمان در طول روز بستگی  دارد. در ساعات صبح عبارت marot،  بعدازظهر mavlemas ،شب masegin به کار برده می شود که به ترتیب به صورت mah-rote، mavlemas، fricative b تلفظ می گردد. زبان سولکا در منطقه پاپوا گینه نو با تقریبا 3000 سخنران صحبت می گردد.

                 سلام به زبان تاگالوگ: نزدیک ترین کلمه معادل سلام کلمه Kumustá? می باشد که به معنی چطور هستید، است. با این وجود، افراد فیلیپینی از کلمه hello برای سلام کردن استفاده می کنند. تاگالوگ یکی از زبان های اصلی فیلیپین می باشد.

                 سلام به زبان تاهیتی: سلام در این زبان به شکل orana نوشته می شود و به صورت yo-ra-nahتلفظ می گردد. زبان تاهیتی در جزایر تاهیتی، مورا، بورا صحبت می شود و شامل 1000 کلمه می باشد.

                سلام به زبان تتومی: سلام در این زبان بستگی به زمان دارد. از کلمه Bondia در زمان صبح ، botarde در بعدازظهر و bonite در شب استفاده می شود. این زبان، زبان ملی تیمور شرقی می باشد.

                 سلام به زبان تونگایی: سلام در این زبان به شکل Malo e lelei نوشته می شود. این زبان در کشور تونگا صحبت می شود که این کشور تقریبا از170 جزیره پولیز غربی شکل گرفته است.

                  بخش هشتم: سلام به زبان های داستانی

                  سلام به زبان D'ni: سلام در این زبان به شکل shorah نوشته می شود که به معنای خداحافظی یا دوستی است. این زبان برای بازی های رایانه ای myst وriven ایجاد شده است.

                  سلام به زبان هلندی: سلام در این زبان به شکل Hutch-e-lul-lul-o نوشته می شود. از کلماتی دیگری نیز مانند gug-o-o-dud mum-o-rug-nun-i-nun-gug به معنی صبح بخیر، gug-o-o-dud a-fuf-tut-e-rug-nun-o-o-nun به معنای صبح خوب، gug-o-o-dud e-vuv-e-nun-i-nun-gug به معنای عصر بخیر نیز استفاده می شود. این زبان اغلب توسط انگلیسی زبانان مورد استفاده قرار می گیرد.

                   سلام به زبان جیبریش: سلام در این زبان به شکل h-idiguh-el l-idiguh-o نوشته می شود. زبان جیبریش زبانی رمزی است که از کلمات صدادار تشکیل شده است و در چندین کشور انگلیسی صحبت می شود و چندین لهجه نیز دارد.

                   سلام کلینگون: سلام در این زبان به شکل NuqneH? نوشته می شود و به صورت nook-neck تلفظ می گردد و به معنای شما چه می خواهید، می باشد.

                   سلام به زبان ناویایی: سلام در این زبان به شکل Kaltxì نوشته می شود و به صورت kal-T-ì تلفظ می گردد و بر تلفظ حرف t تاکید دارد. شکل رسمی این کلمه Oel ngati kameie می باشد و به صورت o-el nga-ti kamei-e تلفظ می گردد. این زبان برای فیلم آواتار ساخته شده است.

                  سلام به زبان پایریت: به جای سلام کردن به شیوه سنتی از کلمه Arrrguh استفاده می شود و به صورت are-g-uh تلفظ می گردد که تاکید شده است که حرف r بیان شود.از عبارت Ahoy Matey معمولا در زمان صحبت با افراد خدمه استفاده می شود و به صورت ah-hoi mate-ey تلفظ می گردد.

                  سلام به زبان پیگ لاتین: سلام در این زبان به شکل ellohay نوشته می شود. هم چنین شما می توانید از کلمه Eyhay نیز استفاده کنید که به معنای چه خبر است، به کار می رود. این زبان یک زبان بازی است که توسط انگلیسی زبانان صحبت می شود.

                   سلام به زبان یوان جی تانگو: سلام در این زبان به صورت Hung-ee-lung-lung-oh تلفظ می گردد. این زبان نیز مانند پیگ لاتین یک زبان ساخته شده می باشد.

                   سلام به زبان دوگ تاک: سلام در این زبان به شکل های Hoi، Hi یا yo نوشته می شود.

                  تهیه کننده : توپ تاپ

                    3 نظر

                    1. GabrielKibGabrielKibsays:

                      https://t.me/DatingFlirting - Dating and sex without obligation in your city - https://bit.ly/34RxuK7

                    2. GabrielKibGabrielKibsays:

                      https://hot-desire.com/T1kMpvjB?dir=main - Sex without obligation in your city https://bit.ly/2TBGPyA - Dating and sex without obligation in your city @@@==

                    3. FrancisTutFrancisTutsays:

                      https://sbgoc.info - biseksual as$#$%f!&