چطوری به راحتی در یک شب سرد بخوابیم

وقتی که سعی می کنید بخوابید، بدن شما بسیار تمایل دارد تا سرد باشد نسبت به این که گرم باشد. یک افت دما در نقطۀ ثقل بدن شما، به واسطۀ سرمای محیطی که در آن خوابیده اید، جملۀ رایج "بیا بکوبیم به تخت خواب" شما را تحریک می کند و به شما کمک می کند به درستی بخوابید. ولی گاهی اوقات، منطقۀ خواب شما بخاطر سرمای شب بیرون از منزل تان، بیش از حد سرد می شود، و شما جهت پیدا کردن تعادل بین بیش از حد سرد شدن و بیش از حد گرم شدن، دچار مشکل می شوید. با بعضی تنظیمات جزئی روتینی که تحت آن قبلاً می خوابیدید و ناحیه ای که الآن در آن خوابیده اید، بهتر است، بر خلاف هوای بسیار سرد بیرون، به اندازۀ کافی گرم باشید تا بتوانید بخوابید.

آماده شدن برای رفتن به تخت خواب

قبل از خواب کمی ورزش سبک انجام دهید

قبل از خواب کمی ورزش سبک انجام دهید. این کار بدن شما را، قبل از این که آمادۀ رفتن به تخت خواب می شوید، پیش گرم می کند. سعی کنید یک ورزش سادۀ کششی انجام دهید، همراه با نفس عمیق، تا خودتان را گرم کنید.

روی پاهای خود ایستاده و به اندازۀ فاصلۀ بین دو پا لی لی کنید. نفس عمیق بکشید و دستان خود را به سمت سقف به بالا بکشید. شانه های خود را به پشت بچرخانید و استخوان ساق پای خود را روی کف زمین قرار دهید.

همان طور که نفس خود را بیرون می دهید، دستان خود را پایین آورده و در دو طرف خود کمی به آن ها استراحت دهید.

در حین نفس گیری، دوباره دستان خود را به سمت سقف بالا ببرید. تا آن جایی که می توانید دستان خود را به سقف نزدیک کنید.

حین بیرون دادن نفس خود، دستان خود را پایین آورید. این بالا بردن و پایین آوردن دستان خود را ادامه دهید، با هر حرکتی، به مدت 10 الی 12 ثانیه نفس های عمیق بکشید.

نوشیدن چای حنای داغ یا آب

چای حنای داغ یا آب بنوشید. یک شربت یا جوشوندۀ گرم، دمای بدن شما را بالا می برد و به شما احساس گرما می دهد. چای حنا بنوشید، بدون کافئین، که شما را در شب بیدار نگه ندارد. همچنین می توانید یک لیوان آب داغ با لیمو و عسل بنوشید تا شما را گرم نگه دارد.

از آن جایی که کافئین و شکر به شکل مخلوط پودری، احتمالاً شما را شب بیدار نگه می دارد، از خوردن کوکا یا شکلات داغ پرهیز کنید.

دوش بگیرید

یک دوش یا حمام آب گرم بگیرید. وقتی که زمان رفتن به تخت خواب رسید، خود را در بخار یک دوش آب گرم یا حمام غوطه ور کنید که این کار می تواند بدن شما را و دمای بدن شما را بالا و گرم نگه دارد.

پوشیدن لباس خواب چند لایه و گرم

لباس خواب چند لایه گرم بپوشید. هنگام خواب، بدن خود را با چند لایه بپوشانید تا بدن شما را گرم نگه دارد. جانز بلند پشمی، یک لباس فلانل یا یک ست لباس خواب، تی شرت های آستین دار، همگی مواردی هستند که می توانید برای گرم ماندن بپوشید. چند لایه لباس پوشیدن، به جای پوشیدن یک لباس بزرگ، لباس مناسب خواب یک تکه، به شما اجازه می دهد در سراسر شب بدن خود را گرم نگه دارید.

خوابیدن در یک دمایی که کمی سرد است، ثابت شده است که منجر به خواب عمیق تر و طولانی تری می شود. می خواهید مراقب باشید بدن شما بیش از حد گرم نشود، که به خوابی مناسب منجر می شود یا می تواند وقتی که خواب هستید احساس ناراحتی بکنید. پوشیدن لباس چند لایه به شما این امکان را می دهد که حرارت بدن خود را به همان مقداری که پیش گرم کرده اید، نگه دارد.

استفاده از چند پتو

از چند پتو استفاده کنید تا به شما احساس راحتی بیشتری دهد. یک اتمسفر گرم در تخت خواب خود، به وسیلۀ چند لایه پتو و روتختی در پایۀ تخت، روی یک صندلی توسط تخت خود، ایجاد کنید. اگر شب احساس سرما کردید، می توانید به یک پتو یا یک لایۀ اضافی دسترسی داشته باشید.

یک پتو رو پاهای خود اندازید قبل از این که آن ها گرم شوند. پاهای شما اغلب اولین عضو بدن است که دمای پایین هوا و سرما را تجربه می کند.

استفاده از پتوی الکتریکی

یک پتوی الکتریکی یا یک پد تشک گرم شده به کار بگیرید. اگر تصمیم گرفتید از یک پتوی الکتریکی، استفاده کنید که از برق برای گرم کردن استفاده می کند، مطمئن شوید قبل از این که به تخت خواب بروید یا به عنوان کاهش گرمای اضافی در تمام شب از پریز برق بیرون کشیده شده باشد. بهتر است از طناب های کنترل برای پتو و بین تشک و باکس اسپرینگ(جعبۀ بهاری) خود استفاده نکنید. طناب می تواند به واسطۀ اصطکاک یا حرارت ناشی از برق در طناب که گیر کرده است تخریب شده و منجر به آتش سوزی شود.

اگر تصمیم گرفتید که یک پد تشک گرم شونده بگیرید، که برای گرم نگه داشتن الکتریکی استفاده می شود، دیگر از پتوی الکتریکی استفاده نکنید. این دو با هم می توانند باعث بیش از حد گرم شدن شده و ممکن است منجر به آتش سوزی شود.

تنظیم دمای ترموستات

دمای ترموستات خود را تنظیم کنید. اگر منزل شما یا آپارتمان شما دارای یک ترموستات است، آن را چک کنید تا مطمئن شوید که اتاق همانند تا دمای بسیار پایین تنظیم نشده باشد، چرا که اتاق شما را سرد خواهد کرد. دمایی که توصیه می شود، برای اتاق حدود 65 درجۀ فارنهایت یا 18 درجۀ سانتی گراد است.

اگر شما با همسر خود می خوابید، ممکن است هر دو سر یک دمای ایده آل برای اتاق، قبل از این که بخوابید، به توافق رسیده باشید. سعی کنید چند درجه بالاتر یا پایین تر از 65 درجه فارنهایت را برای سطح راحتی شما و سطح دمایی شریک زندگی خود مشکلی پیش نخواهد آمد.

تنظیم درجه حرارت می تواند یک موضوع علمی باشد، همانطور که خوابیدن یک موضوع علمی است. با ترموستات خود بازی کنید تا بفهمید دمایی که برای هر دوی شما راحت ترین محیط را مهیا می کند،کدام است.

در تمام شب گرم بمانید

استفاده از یک بطری آب داغ

از یک بطری آب داغ استفاده کنید. به دنبال یک بطری آب داغ در داروخانه محلۀ خود بگردید. بطری هایی که آب درونشان داغ تر است با یک مایعی که در یک مایکروویو قابل گرم شدن است نیز، قابل ساختن است. همچنین می توانید از یک بطری آب داغ سنتی تر استفاده کنید که برای آب جوشیده شده استفاده می شود. به سادگی آب جوش را روی بخاری گذاشته و درون بطری آب داغ بریزید.

بطری آب داغ را زیر ورقه ها یا یک پتو توسط پاهایتان نگه دارید. این ها باید در تمام طول شب گرم نگه داشته شوند، گرم شدن پنجه ها و بدن شما باید پیوسته ادامه داشته باشد. به آسانی آب روی بخاری می جوشد، سپس آن را درون بطری آب داغ بریزید.

پوشیدن جوراب های پشمی

 جوراب های پشمی بپوشید. پشم یک مادۀ عالی برای عایق سازی و حفظ گرما در خود است. پاهای شما اغلب اولین عضو بدن شما است که احساس سرما می کند و به واسطۀ چرخش ضعیف خون، ممکن است برای گرم شدن با فقط یک پتو، زمان سختی داشته باشید.

چندین جفت جوراب با درصد پشم بالا بگیرید و آن ها را برای تخت خواب خود اختصاص دهید. ممکن است به آن ها در شب نیاز در یک حالتی که نمی توانید خود را گرم نگه دارید، نیاز داشته باشید.

شما همچنان ممکن است بخواهید از آن ها در منزل به عنوان دمپایی برای این که پاهای خود را در سرتاسر روز گرم نگه دارید، استفاده کنید. به دنبال دمپایی های ضخیم با کف پاهای مختص منزل بگردید تا پاهای خود را گرم و نرم نگه داشته و به پاهای خود احساس راحتی بدهید وقتی که در سرتاسر منزل راه می روید.

استفاده از حرارت بدنتان

از حرارت بدن خود استفاده کنید. یک راه خوب برای گرم ماندن در شب این است که خود بیشتر از قبل به شریک خود نزدیک نگه دارید و از مزایای حرارت طبیعی بدن استفاده کنید.اگر یک حیوان اهلی خانگی دارید، ممکن است به ذهنتان خطور کند که با آن ها در تخت خود بخوابید؛ اگر فقط بخواهید خود را سرتاسر شب گرم نگه دارید.

پوشاندن درزهای اتاق

از باقی ماندن هر نوع درزی در اتاق خود اجتناب کنید. درزها ها بین درها، قاب های شیشه ای پنجره ها باز می شوند و گاهی اوقات حتی کف های زمین شما که باعث انتقال سرما به اتاق می شوند، مانند سنگ لوح عمل می کنند. اگر به خاطر سرمای اتاق از خواب بیدار شدید، تمامی درز ها کنار در اتاق خود چک کنید. این درزها را با یک پتوی لوله شده یا یک بالش دراز ببندید. این کار به شما کمک می کند تا مانع ورود هوای سرد ناشی از چرخش در اتاق خود، هنگامی که خواب هستید، شوید.

همچنین می توانید یک پتوی دراز میان در اتاق و پنجره های اتاق خود استفاده کنید به طوری که آویزان شده است. با این کار از ورود هر هوای سردی از بیرون به درون اتاق شما از طریق درزهای کوچک، جلوگیری می کند.

استفاده از ملحفه و پتوی چند لایه

ملحفه ها و پتوهای چند لایه استفاده کنید. اگر همچنان به واسطۀ اتاق سرد، شب های سرد بیدار می شوید، تلاش کنید از پتوهای چندلایه روی ملحفه های خود استفاده کنید، به عنوان یک گزینۀ جایگزین میتوانید همانند پتوهای پشمی حرارت را حفظ کرده و خودتان را گرم نگه دارید. راحتی های پایین تخت عالی هستند و برای حفظ گرما در بدن شما عملکرد بالایی دارند، همان گونه که پتوهای پشمی این کار را انجام می دهند.

کیسه های پایین تخت خواب، برای کمپ ها ساخته شده اند، ولی آن ها نیز شما را سرتاسر شب خیلی گرم نگه می دارند. به دنبال آن ها در فروشگاه های اثاثیه منزل، مغازه های شناخته شده یا کمپ ها بگردید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...