نحوه ایجاد یک خالکوبی موقت با عمر بیشتر

خالکوبی موقت فقط برای مدت کوتاهی ، از چند روز تا چند هفته انجام می شود. اگر می خواهید عمر خالکوبی خود را طولانی تر کنید ، می توانید چند مرحله دیگر را قبل و بعد از استفاده انجام دهید تا طرح روشن و تازه به نظر برسد.

قسمت1: آماده سازی پوست شما

پاک کردن نقطه ای که قصد خالکوبی کردن دارید

1-نقطه ای را که قصد خالکوبی کردن دارید پاک کنید. لوسیون ها ، آرایش و روغن های طبیعی روی پوست شما همه می توانند عمر خالکوبی شما را کوتاه کنند. آنها می توانند مانعی بین جوهر و پوست شما ایجاد کنند ، بنابراین خالکوبی در واقع نمی تواند بچسبد و جذب شود ، و هنگام لوسیون خراب می شود. روغنها جوهرهای موجود در خال کوبی های بدون شکاف را تجزیه می کنند (روغن کودک اغلب برای پاک کردن خالکوبی از پوست شما استفاده می شود) ، بنابراین اگر روغن در حال حاضر وجود داشته باشد ، بلافاصله شروع به حل کردن خالکوبی شما خواهد کرد.

*قبل از استفاده از خالکوبی حتماً پوست خود را خشک کنید.

لایه برداری کردن ناحیه قبل از خالکوبی موقت

2-قبل از استفاده از خالکوبی موقت ، ناحیه را لایه برداری کنید. معمولاً لایه بالای پوست شما در واقع سلولهای مرده پوستی است که ما آنها را می ریزیم یا از بین می بریم. اگر خالکوبی را مستقیماً بر روی این لایه از پوست بمالید ، به محض ریختن سلول های مرده ، احتمالاً پوسته پوسته می شود. لایه برداری این لایه را از بین می برد و پوست صاف و زنده ای را برای کار با شما ایجاد می کند.

*با استفاده از یک سنگ حلقه یا سنگ قارچ ، لایه برداری کنید و از تکنیک هایی که پوست شما را چرب می کند ، مانند نمک یا شکر استفاده کنید.

انتخاب مناطقی که پوست زیاد در تحرک نباشد

3-مناطقی را انتخاب کنید که پوست به طور مداوم در حال حرکت یا خم شدن یا تماس با روغن ها و مواد دیگر نباشد. پوست روی دست و پاها دائماً در حال کشش و حرکت است و این باعث می شود که تاتو شما به سرعت ترک خورده یا محو شود. دستان شما نیز در طول روز با تعداد زیادی ماده مختلف در تماس هستند ، از غذاهای روغنی گرفته تا منابع دیگر گرفته تا صابون ساده و آب. این تماس مداوم ممکن است باعث شود که خال کوبی شما زود محو شود.

*استثناء در مورد یک خالکوبی حنا است که در واقع بهترین کار را روی دست و پاها انجام می دهد ، زیرا پوست ضخیم تر است. هرچه لایه های پوست بیشتر باشد ، لایه های بیشتری از جوهر می توانند رنگ دهند.

*هنگام پوشیدن جوراب و کفش ، از مناطقی که به سرعت به طور طبیعی عرق یا روغنی می شوند ، مانند منافذ یا از پاهایتان خودداری کنید.

*از مناطقی که در برابر لباس شما ساییده خواهد شد ، خودداری کنید.

اصلاح کردن ناحیه قبل از تاتو موقت

4-قبل از اعمال تاتو موقت ، ناحیه را اصلاح کنید. ممکن است مو به روی جوهر برسد ، بنابراین اگر موهای زیادی در منطقه وجود دارد که قصد دارید خال کوبی خود را قرار دهید ، ابتدا اصلاح کنید.

*اگر در حال استفاده از ناحیه ای هستید که مرتباً مانند پاها یا گردن خود را اصلاح می کنید ، عمل تراشیدن ممکن است سریع تر خالکوبی شما را از بین ببرد. تراشیدن قبل از استفاده ممکن است به شما اجازه دهد بدون اینکه تراش زده شود اصلاح کنید طولانی تر بمانید.

*اگر قصد تراشیدن تاتو خود را دارید حتما از تیغ جدید و تیز استفاده کنید. یک تیغ ضعیف می تواند باعث پوسته شدن خالکوبی شما شود.

قسمت2: طولانی کردن عمر یک تاتو

شستن نواحی اطراف خالکوبی نه خود خالکوبی

1-نواحی اطراف خالکوبی را بشویید ، نه خود تاتو را. بسیاری از خالکوبی های موقت به عنوان ضد آب تبلیغ می شوند ، اما اضافه کردن صابون ممکن است روی خال کوبی شما تأثیر بگذارد. به علاوه ، اگر پوست خود را تمیز می کنید ، اصطکاک سبب جدا شدن جوهر از پوست شما می شود.

*شنا یا دوش گرفتن با یک خال کوبی موقت ضد آب ، درست است ، فقط سعی کنید آن را در حمام خیس نکنید و یا اجازه ندهید که با صابون یا روغن ها در تماس باشد.

پوشاندن خالکوبی با ژله نفتی

2-خالکوبی خود را با ژله نفتی بپوشانید ، که می تواند به عنوان یک درزگیر عمل کند. اگرچه اکثر مردم ژله نفتی را مرطوب کننده می دانند ، اما در واقع با وارد کردن رطوبت به پوست شما ، تقریباً مانند یک تکه پلاستیک ، کار می کند.

*لاک ناخن پاک همان اثر آب بندی را با ژله نفت خواهد داشت اما به همان اندازه تمیز نخواهد بود زیرا روی پوست شما خشک می شود.

استفاده از پودر کودک ، نشاسته ذرت برای روی خالکوبی

3-از پودر کودک ، نشاسته ذرت یا پودر تالک روی خالکوبی استفاده کنید. این مواد بسیار جاذب هستند و می توانند روغنهای طبیعی موجود در پوست شما را خیس کنند که شروع به تجزیه جوهر در خال کوبی شما کند.

*مراقب باشید این پودرها را استنشاق نکنید ، زیرا می توانند برای ریه های شما مضر باشند.

بعد از محو شدن با یک نشانگر دائمی روی خالکوبی بزنید

4-وقتی شروع به محو شدن کرد ، با یک نشانگر دائمی روی خالکوبی خود بزنید. اگر خالکوبی ساده و یک رنگ باشد ، می توان از یک نشانگر دائمی نازک یا نوک تیز برای تازه ماندن تاتو استفاده کرد.

*از طرح خال کوبی با نشانگر همان رنگ ردیابی کنید و با جوهر پر کنید. این بیشتر از یک یا دو روز دوام نخواهد داشت.

بعد از کار کردن استراحت کنید

5-بعد از کار کردن استراحت کنید. عرق زیاد و حرکت پوست شما می تواند باعث شود که خال کوبی سریعتر از بین برود ، به خصوص اگر در برابر لباس های کار شما مالیده شود.

قسمت3: طولانی کردن عمر یک خالکوبی حنا

مرطوب نگه داشتن خمیر حنا

1-خمیر حنا را تا حد امکان مرطوب نگه دارید. ریختن خمیر با محلول آب لیمو و شکر (که می توانید آن را در خانه درست کنید یا ممکن است توسط یک هنرمند حنا تهیه شود) خمیر را بر روی پوست شما نگهداشته و همچنین آن را مرطوب نگه می دارد. تا زمانی که مرطوب باشد ادامه خواهد داد و می توانید یک رنگ غنی و تیره بدست آورید که ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

*در صورت خیس نگه داشتن حنا ، تا 12 ساعت بعد از استفاده ، کار خود را ادامه خواهد داد.

*خمیر را با اسپری زیاد اشباع نکنید - نمی خواهید آنقدر مرطوب باشد که خمیر شروع به سر خوردن یا پخش شدن روی پوست کند و طرح شما را تار کند.

*اسپری خود را با حل کردن 2/1 قاشق غذاخوری شکر در 3 قاشق غذاخوری آب لیمو درست کنید. قند را بعد از حدود یک دقیقه هم زدن حل کنید و مخلوط را به آرامی گرم کنید.

گرم نگه داشتن پوست هنگام خشک شدن خمیر حنا

2-هنگام خشک شدن خمیر حنا ، پوست خود را گرم کنید. نگه داشتن دست یا پایتان بر روی بخاری ، اجاق گاز یا آتش باعث گرم شدن پوست شما شده و خمیر حنا را مرطوب نگه می دارد. حتی می توانید از پد گرمکن استفاده کنید - فقط مطمئن باشید که به طور تصادفی طرح را از بین نمی برید. *منطقه را گرم نگه دارید ، اما مراقب باشید که تعریق بیش از حد ممکن است باعث لکه دار شدن خمیر شود.

از حنا سیاه استفاده نکنید

3-هرگز از "حنا سیاه" استفاده نکنید ، گرچه ممکن است وعده طولانی تر برای ماندگاری خال کوبی شما بدهد. حنا سیاه حنایی نیست ، که از گیاهان گرفته شده است. حنا سیاه یا آبی در واقع یک ماده شیمیایی بنام PPD است که فقط برای استفاده در رنگ مو تأیید شده و می تواند برای پوست شما مضر باشد. این می تواند باعث واکنش های آلرژیک ، تورم و سایر عوارض شود.

*بعضی از حنا های سیاه ممکن است به هیچ وجه حنا نداشته باشند و فقط از PPD سفت تشکیل شده باشد.

24 ساعت بعد از برداشتن حنا از تماس با آب خودداری کنید

24-4 ساعت بعد از برداشتن حنا از تماس با آب خودداری کنید. استفاده از ژله نفتی می تواند به ایجاد یک مهر و موم بر روی خالکوبی و دفع آب کمک کند. آب می تواند باعث خشک شدن پوست شود و این باعث افزایش ریزش پوست مرده و خشک می شود.


پیشنهاد های جدید :

طرز تهیه جوهر خالکوبی + عکس

نحوه ی مراقبت از یک خالکوبی جدید + عکس

چگونه خالکوبی کنیم + عکس


4 نظر

  1. ضحی عفریضحی عفریsays:

    متن خیلی بد ترجمه شده بود کاملا مشخص بود که ترجمه ماشینیه.

  2. PytrPytrsays:

    ممنون از مقاله مفیدتون

  3. پوریا معنویپوریا معنویsays:

    عالیییییئ

  4. پوریا معنویپوریا معنویsays:

    عالیییییئ