طرز تهیه جوهر خالکوبی + عکس

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید جوهر خالکوبی را تهیه کنید. استفاده از خاکستر چوب و مشروب سفید برای تهیه جوهر ارگانیک گزینه ای ارزان اما استریل است. همچنین می توانید از رنگدانه جوهر خشک با مایعات درجه پزشکی استفاده کنید تا از جوهر خالکوبی استفاده کنید که همان چیزی است که هنرمندان خالکوبی در مغازه های خود استفاده می کنند. ایمنی هنگام مخلوط کردن جوهر تاتو اهمیت دارد ، بنابراین حتماً از دستکش و ماسک روی دهان و بینی خود استفاده کنید.

روش1: تهیه جوهر از چوب خاکستر

درست کردن خاکستر با سوزاندن چوب

1-چوب را بسوزانید تا خاکستر ایجاد شود. برای این که خاکستر چوب به خوبی برای جوهر خال کوبی کار کند ، باید چوب مورد استفاده خود را کاملاً بسوزانید. خاکستر باید کاملاً سیاه باشد و رنگ طبیعی چوب قابل مشاهده نباشد. آنها همچنین باید هنگام استفاده از آنها کاملاً خنک باشند.

*در هنگام تهیه خاکستر به عنوان جوهر ، انواع مختلف چوب به شما سایه کمی متفاوتی می دهد. چوبهای سبک تر رنگدانه ای رنگین تر به دست می دهند. چوب های تیره رنگدانه سیاه تری تولید می کند.

خرد کردن چوبها

2-چوبها را خرد کنید. پس از ایجاد چوب مورد نظر خود برای ایجاد خاکستر ، باید چوب سوخته را خرد کنید. شما می خواهید ذرات خاکستر تا حد ممکن خوب باشند تا یک جوهر صاف و به راحتی قابل استفاده ایجاد کنند.

انتخاب یک روش مناسب

3-روش مناسبی را انتخاب کنید. برای ایجاد جوهر خال کوبی از خاکسترهای چوبی ، باید خاکسترها را با مایع مخلوط کنید. بعضی از افراد توصیه می کنند که از آب مقطر استفاده کنید ، اما با این وجود باکتری را تولید می کنید و بعضی از باکتری ها زیر پوست شما قرار گیرند. الکل هر باکتری را از بین خواهد برد و وضوح الکل رنگ جوهر شما را تغییر نخواهد داد.

آنها را با هم مخلوط کنید

4-آنها را با هم مخلوط کنید. خاکستر و آب مقطر با هم زدن به مدت 10 تا 20 دقیقه در مخلوط کن مخلوط می شوند. کمی غلیظ تر از آب ، اما از رب نرم تر - و نباید هیچ تکه ای در آن باشد.

*دشوار است که مقدار دقیقی از خاکسترها را برای این کار توصیه کنید ، زیرا بستگی به این دارد که خاکستر را به چه اندازه ریز خرد می کنید ، نوع چوب مورد استفاده و رنگدانه مطلوب جوهر هم مهم است. بهتر است مایع را به آرامی اضافه کنید - همیشه می توانید موارد بیشتری اضافه کنید ، اما نمی توانید از آن استفاده کنید.

بررسی کردن مقدار خاکستر و مایع

5-مقدار خاکستر و مایع را بررسی کنید. اگر شما یک خالکوبی بزرگتر ایجاد می کنید ، حتما خاکستر و مایع مورد استفاده را بررسی کنید. به احتمال زیاد شما باید بیش از یک دسته جوهر را مخلوط کنید و دانستن اندازه گیری های دقیق رنگدانه جوهر را ثابت نگه می دارد.

روش2: از رنگدانه جوهر خشک استفاده کنید

انتخاب پودر رنگدانه

1-پودر رنگدانه خود را انتخاب کنید. بسیاری از شرکتها دارای پودر رنگدانه برای خرید هستند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام رنگ را می خواهید استفاده کنید و آن رنگ ها را خریداری کنید.

*بهتر است پودر رنگدانه را از یک شرکت تأمین کننده خالکوبی خریداری کنید زیرا می توانید مطمئن باشید که از امنیت آن اطمینان دارد. شما نمی خواهید به طور تصادفی از جوهر رنگدانه ای که در رنگ اتومبیل استفاده می شود استفاده کنید.

مخلوط کردن عنبر سائل با پروپیلن گلیکول و گلیسیرین

2-عنبر سائل را با پروپیلن گلیکول و گلیسیرین درجه پزشکی مخلوط کنید. هنگام استفاده از پودر رنگدانه ، باید آن را به مایعات درجه پزشکی اضافه کنید. 2 پیمانه (32 اونس) عنبر سائل را (که می توانید از اکثر فروشگاه های بهداشتی یا بصورت آنلاین دریافت کنید) ، 2 قاشق چای خوری (0.38 اونس) گلیسیرین درجه پزشکی و 2 قاشق چایخوری پروپیلن گلیکول برای تشکیل یک پایه مایع با هم مخلوط کنید.

اضافه کردن پودر رنگدانه

3-پودر رنگدانه را اضافه کنید. هنگامی که پایه مایع شما مخلوط شد ، پودر رنگدانه خود را اضافه کنید. مقدار پودر رنگدانه ای که استفاده می کنید بستگی به میزان روشن یا مطیع بودن رنگ شما دارد. پودر رنگدانه را به آرامی اضافه کنید - مجدداً ، همیشه می توانید تعداد بیشتری اضافه کنید اما نمی توانید از آن استفاده کنید.

مخلوط کردن با مخلوط کن

4-در مخلوط کن مخلوط کنید. برای اینکه جوهر خود را با هم مخلوط کنید ، آن را با سرعت کم در مخلوط کن قرار دهید. اگر فهمیدید که جوهر شما خیلی سفت است ، کمی مایع اضافه کنید. اگر خیلی نرم است ، رنگدانه بیشتری اضافه کنید. پس از رسیدن جوهر به قوام مورد نظر خود ، سرعت را به متوسط ​​تبدیل کرده و جوهر خود را برای حدود یک ساعت مخلوط کنید.

نگهداری در یک ظرف استریل

5-در یک ظرف استریل نگهداری کنید. پس از اتمام جوهر ، آن را در یک ظرف استریل نگه دارید. باید ظرف را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید.

روش3: استفاده از جوهر خانگی

استفاده از جوهر خانگی

1-وسایل خود را جمع کنید. برای استفاده از جوهر خانگی خود در خانه ، به چند مورد نیاز دارید: چند سوزن دوخت بسیار خوب ، یک مداد شماره 2 ، یک قلم توپ ، مقداری نخ خیاطی ، کبریت و سواب الکلی. شما همچنین به جوهر خود نیاز خواهید داشت!

شستن دست ها

2-دستان خود را بشویید. قبل از شروع به خال کوبی کردن با جوهر خانگی خود ، حتما دستان خود را به طور کامل بشویید. این بدان معنی است که دستان خود را به خوبی با صابون حداقل به مدت دو دقیقه بشویید.

*برای مقداری تمیز کردن اضافی ، می توانید بعد از شستن آنها ، دستان خود را با الکل پاک کنید.

ساختن سوزن

3-سوزن خود را بسازید. شما می خواهید با اتصال آن به دسته طولانی تر ، سوزن خود را برای استفاده از جوهر خانگی آماده کنید. این امر کنترل بیشتری بر روی حرکت سوزن به شما می دهد و انجام خال کوبی را آسان تر می کند. انتهای چشم سوزن نازک خود را درون پاک کن قرار دهید. سپس سوزن و مداد را با نخ بپیچید تا سوزن در جای خود محکم بماند.

*ممکن است بخواهید نخ را با نوار ببندید تا پشتیبانی بیشتری به آن داده شود و مطمئن شوید که حرکت نمی کند.

گرم کردن سوزن

4-سوزن خود را گرم کنید. پس از اینکه سوزن خود را جمع کردید ، باید نوک آن را گرم کنید. یک کبریت را روشن کنید و سوزن را روی آن به مدت ده تا پانزده ثانیه نگه دارید. حتماً به طور مناسب گرم شود. گرم کردن نوک سوزن هرگونه میکروب روی سوزن را از بین می برد. این می تواند از عفونت جلوگیری کند وقتی سوزن زیر پوست شما می رود تا جوهر را بمالید.

کشیدن طراحی خودتان

5-طراحی خود را بکشید. برای تمیز کردن ناحیه از پوست خود در جایی که می خواهید خالکوبی خود را اعمال کنید ، از یک سواب الکل استفاده کنید. سپس با استفاده از قلم ، طرح خود را ترسیم کنید.

*اگر قبلاً هرگز خال کوبی را انجام نداده اید ، ممکن است بخواهید با یک طرح کوچک شروع کنید.

*شما باید قبل از ترسیم روی پوست ، طرح خود را روی کاغذ تمرین کنید.

سوزن را جوهری کنید

6- سوزن خود را جوهر کنید. هنگامی که از قرارگیری و سبک طراحی خود راضی شدید ، وقت آن رسیده است که سوزن خود را جوهر کنید. به سادگی سوزن خود را درون جوهر خانگی خود فرو کنید. به سادگی به سوزن در طرف شیشه یا درب آن ضربه بزنید تا هرگونه جوهر اضافی از بین برود. شما نمی خواهید که سوزن با جوهر چکه شود.

مالیدن جوهر روی پوست

7-جوهر را روی پوست خود بمالید. هنگامی که جوهر را روی سوزن خود گرفتید ، در هر نقطه‌ای از طراحی خود ، سوزن را به پوست خود بکشید. برای اینکه مطمئن شوید این جوهر در واقع در پوست شما باقی می ماند ، باید دو لایه اول پوست را ببندید. این روند را در امتداد خط طراحی خود ادامه دهید.

*ممکن است هنگامی که سوزن را از بین می برید ، پوست شما گاهی اوقات خونریزی کند. برخی از خونریزی ها طبیعی است اما اگر متوجه خون زیادی شده اید ، فوراً متوقف شوید.

*باید گاهی اوقات سوزن خود را با جوهر بارگیری کنید. اگر متوجه شدید که رنگ جوهر در حال محو شدن است ، سوزن را بارگیری کنید.

مراقبت از خالکوبی

8-از خالکوبی خود مراقبت کنید. بعد از اتمام کار تاتو ، باید آن را به آرامی با آب و صابون ملایم پاک کنید و پماد ضد باکتریایی را بمالید. اگر خالکوبی شما در مکانی است که احتمالاً در برابر لباس شما مالیده است ، آن را با بسته بندی پلاستیکی روشن بپوشانید. پس از باز کردن آن ، آن را با آب و صابون تمیز کنید ، اما از پارچه استفاده نکنید.

*در روزهایی که تاتو شما تمام می شود ، ممکن است متوجه شوید که پوست شما کاملاً خشک می شود. این طبیعی است. کافی است کمی از مرطوب کننده عطر استفاده کرده و آن را به آرامی روی خال کوبی خود مالش دهید.

لمس کردن طرح خالکوبی

9-طرح خالکوبی خود را لمس کنید. هنگامی که مرتباً آن را با سوزن فشار می دهید ، پوست شما متورم خواهد شد. هنگامی که تاتو خود را تمام کردید و پوست شما زمان بهبودی پیدا کرد ، ممکن است متوجه شوید که چند تکه را از دست داده اید. به سادگی به عقب برگردید و روند خال کوبی کردن را تکرار کنید تا مناطقی را که از دست داده اید بکشید.


مطالب پیشنهادی :

چگونه خالکوبی کنیم + عکس

نحوه ی مراقبت از یک خالکوبی جدید + عکس


2 نظر

  1. تتلتتلsays:

    جوهر غلیظ بشه باید چی کار کنیم

  2. تتلتتلsays:

    جوهر غلیظ بشه باید چی کار کنیم