نحوه ی مراقبت از یک خالکوبی جدید + عکس

مراقبت مناسب از خالکوبی جدید درست بعد از دریافت ، به شما در بهبودی سریع و زنده ماندن کمک می کند. بانداژ خود را که هنرمند تاتو شما حداقل برای چند ساعت قبل از پاک کردن آن بکار گرفته ، نگه دارید ، خالکوبی خود را با آب ولرم و صابون ضد باکتری شسته و سپس پوست را خشک کنید. با نگه داشتن پوست بشکل مرطوب و تمیز ، ماندن در معرض آفتاب و جلوگیری از چیدن یا خارش طرح جدید خود ، خالکوبی شما به زیبایی التیام می یابد.

قسمت1: روز اول مراقبت از خالکوبی شما

پوشش مخصوص را به مدت 2-3 ساعت بگذارید بماند

1-پوشش مخصوص را به مدت 2-3 ساعت بگذارید که بماند. پس از اتمام خالکوبی ، هنرمند خال کوبی شما محدوده آن را تمیز می کند ، یک پماد ضد باکتری را اعمال کرده و خال کوبی را با بانداژ یا پلاستیک می پوشاند. هنگامی که سالن خال کوبی را ترک کردید ، در برابر وسوسه باز کردن بانداژ مقاومت کنید. بانداژ در آنجا برای محافظت از خالکوبی شما در برابر گرد و غبار و باکتری ها وجود دارد و قبل از خارج کردن آن باید تا 3 ساعت بماند.

*از آنجایی که هنرمندان مختلف تاتو روش های مختلفی برای بستن خال کوبی های جدید دارند ، از هنرمند خال کوبی خود در مورد هنگام باز کردن بانداژ سوال کنید. ممکن است برخی از هنرمندان بسته به محصول و تکنیکی که استفاده می کنند به هیچ وجه تاتو را نپوشند.

*اگر باند را زودتر از آنچه هنرمند پیشنهاد می کند رها کنید ، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستید و ممکن است محل آن خونریزی کند.

شستن دستها قبل از باز کردن باند

2-دست های خود را قبل از جدا کردن باند با دقت بشویید. شستن دست ها از قبل به جلوگیری از آلوده شدن خال کوبی در هنگام لمس آن کمک می کند. برای راحت تر بودن باند می توانید آب گرم را روی آن بمالید تا از چسباندن باند به پوست خود جلوگیری کنید. باند را به آرامی و با دقت بردارید تا به خال کوبی جدید خود آسیب نرسانید.

*بانداژ استفاده شده را دور بیندازید.

شستن خالکوبی با آب ولرم و صابون

3-خال کوبی را با آب ولرم و صابون ضد باکتری بشویید. به جای اینکه خال کوبی خود را در آب خیس کنید ، دستان خود را به هم بچسبانید و آب ولرم را روی آن بچسبانید. از یک صابون ضد باکتری یا ضد میکروبی مایع استفاده کنید تا خال کوبی را به آرامی با انگشتان خود مالش دهید ، و تمام ریزه های خون ، پلاسما یا جوهر نشت شده را از بین ببرد. این به شما کمک می کند خیلی زود جلوی پوسته شدن خال کوبی جلوگیری شود.

*برای تمیز کردن خالکوبی از روتختی ، لحاف یا هر نوع اسفنجی استفاده نکنید ، زیرا اینها ممکن است دارای باکتری باشند. تا زمانی که خال کوبی کاملاً بهبود نیافت ، استفاده از این موارد را انجام ندهید.

*از نگه داشتن خالکوبی به طور مستقیم در زیر آب خودداری کنید - جریان آب از شیر آب ممکن است روی خال کوبی جدید شما تاثیر گذار باشد.

تمیز کردن خالکوبی خشک شدن با حوله کاغذی

4-بگذارید خالکوبی خشک شود یا آن را با یک حوله کاغذی تمیز خشک کنید. در حالی که بهتر است بعد از تمیز کردن خالکوبی اجازه دهید پوست شما خشک شود ، می توانید از یک حوله کاغذی تمیز و خشک نیز استفاده کنید تا به آرامی خال کوبی خشک شود. از مالیدن خال کوبی با حوله کاغذی خودداری کنید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید.

*حوله های معمولی می توانند خال کوبی شما را تحریک کرده و یا باعث جذب شدن قسمت های زیادی از کرک در آنها شوند ، بنابراین بهتر است فقط از یک حوله کاغذی برای خشک کردن استفاده کنید.

استفاده از کرم ضدباکتریایی بدون بو

5-کرم ضد باکتریایی بدون بو استفاده کنید. هنگامی که خالکوبی شما کاملاً خشک شد ، کمی پماد مرطوب کننده ، ترجیحا با مراقبت زیاد ، روی خال کوبی بمالید. حتماً فقط یک لایه بسیار نازک بمالید و آن را به آرامی داخل آن بمالید تا جذب پوست شود. اگر مطمئن نیستید که از چه نوع پماد استفاده کنید ، از هنرمند تاتو خود بپرسید که آنها برای پوست شما چه توصیه می کنند.

Aquaphor* یک گزینه خوب و توصیه شده برای مرطوب کننده است.

*از محصولات مبتنی بر نفت مانند وازلین یا نئوسپورین استفاده نکنید ، زیرا اینها خیلی سنگین هستند و ممکن است منافذ را مسدود کنند.

*هنگامی که خال کوبی شما تمیز و مرطوب شود ، از نوشتن آن خودداری کنید.

6-به توصیه های هنرمند تاتو خود گوش فرا دهید. هنرمند خالکوبی شما توضیح می دهد که چگونه باید بلافاصله پس از گرفتن تاتو از آن مراقبت کنید ، بنابراین سعی کنید دستورالعمل های آنها را دنبال کنید. راه چسباندن خال کوبی شما ممکن است متفاوت از سایر هنرمندان خال کوبی باشد ، بنابراین توصیه هایی را که به شما می کنند جدی بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خال کوبی شما به درستی بهبود یابد.

دستورالعملهایی که به شما می دهند را بر روی یک کاغذ بنویسید یا آنها را بر روی گوشی خود تایپ کنید تا فراموش نکنید.

قسمت2: کمک کنید تا خالکوبی شما بهبود یابد

روزانه خالکوبی خود را بشویید و مرطوب کنید

1-روزانه تا زمانی که زخم ها از بین نرفت ، خال کوبی خود را بشویید و مرطوب کنید. شما باید شستشوی خال کوبی خود را 2-3 بار در روز با صابون ضد باکتری و آب ولرم ادامه دهید تا کاملاً بهبود یابد. بسته به اندازه و محل خالکوبی ، این می تواند از 2 تا 6 هفته طول بکشد.

*در حالی که مرطوب کردن مهم است ، مراقب باشید که خال کوبی را در لوسیون یا پماد خیس نکنید. یک لایه نازک همه ی چیزی است که شما نیاز دارید.

*در هنگام شستشو از صابون خمیر نشده استفاده کنید.

خودداری کردن از خراشیدن خالکوبی

2-از خراشیدن خالکوبی خودداری کنید. همانطور که بهبود می یابد ، خالکوبی شما شروع به پوسته شدن می کند ، که طبیعی است. بگذارید به خودی خود خشک شود و با خراشیدن روی زخم ها روند را سریع نکنید. این می تواند باعث شود که زخم ها خیلی زود از بین بروند ، که می تواند سوراخ ها یا لکه هایی را روی خال کوبی بگذارد.

*خشکی ، پوسته پوسته شدن و لایه برداری پوست می تواند بسیار خارش داشته باشد و خراشیدن خال کوبی شما ممکن است باعث شود که زخم ها از بین نرود.

*در صورت بروز مشکل ، از پماد مرطوب کننده برای مقابله با خارش استفاده کنید.

حفظ کردن خالکوبی از نور مستقیم آفتاب

3-خالکوبی خود را از نور مستقیم آفتاب حفظ کنید. پرتوهای شدید خورشید ممکن است باعث شود تا پوست شما تاول زده و برخی از رنگ های خالکوبی شما را سفید کند. به همین دلیل بهتر است حداقل 3 تا 4 هفته تا زمان کامل شدن ترمیم اولیه ، خال کوبی خود را پوشانده و از آفتاب دور نگه دارید.

*هنگامی که خال کوبی شما بهبود می یابد ، از ضد آفتاب استفاده کنید تا از خرابی خال کوبی جلوگیری شود.

خودداری از خیس کردن خالکوبی

4-از خیس کردن خالکوبی در آب خودداری کنید. تا زمانی که خالکوبی شما کاملاً بهبود یابد ، در استخر یا دریا شنا نکنید. از خیس شدن در وان نیز جلوگیری کنید. قرار گرفتن تاتو در آب زیادی می تواند جوهر را از پوست شما بیرون بکشد و به ظاهر خال کوبی آسیب برساند. همچنین ممکن است آب دارای خاک ، باکتری ها یا مواد شیمیایی دیگری باشد که می تواند خال کوبی شما را آلوده کند.

*از سرگیری این فعالیتها به محض بهبودی خال کوبی بی خطر خواهد بود ، اما در حال حاضر باید به شستشوی خال کوبی خود در سینک یا دوش خود اطمینان داشته باشید.

پوشیدن لباس های تمیز و نرک برای عدم تحریک خالکوبی

5-لباس های تمیز و نرم بپوشید تا از تحریک خالکوبی خود جلوگیری کنید. سعی کنید لباس تنگ را با خال کوبی جدید خود به خصوص در ابتدا نپوشید. همانطور که خال کوبی شما بهبود می یابد ، پلاسما و جوهر اضافی را در خود جای می دهد ، که ممکن است باعث شود لباس به خالکوبی بچسبد. سپس جدا کردن لباس دردناک است و ممکن است هرگونه زخم تازه شکل گرفته را از بین ببرد.

*اگر لباس شما به خال کوبی شما چسبیده است ، نکشید! ابتدا ناحیه را با آب مرطوب کنید ، که باید لباس را تا جایی که می تواند بدون آسیب رساندن به خال کوبی شما از بین ببرد ، شل کنید.

*لباس های تنگ از رسیدن کافی اکسیژن به خال کوبی شما جلوگیری می کند و اکسیژن برای روند بهبودی ضروری است.

تمرینات شدید نکنید

6-صبر کنید تا خالکوبی شما قبل از انجام تمرینات شدید بهبود یابد. اگر خالکوبی مساحت زیادی را پوشانده باشد یا در نزدیکی مفاصل شما باشد (مانند آرنج و زانو) ، اگر پوست مجبور شود بیش از حد در حین انجام فعالیت بدنی مجبور به بهبودی شود ، مدت زمان طولانی تر برای بهبودی طول می کشد. این حرکت باعث کشیده شدن پوست و سوزش پوست می شود و روند بهبودی را طولانی تر می کند.

*اگر در شغلی کار می کنید که شامل فعالیت های بدنی ، مانند ساخت و ساز یا رقص است ، ممکن است بخواهید قبل از یک روز یا 2 روز مرخصی ، خال کوبی جدید خود را انجام دهید ، چون باید زمان بهبودی قبل از بازگشت به کار داشته باشید.


مطلب پیشنهادی :

چگونه خالکوبی کنیم + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...