چگونه خالکوبی کنیم + عکس

خال کوبی نوعی حرکت اصلاح روی بدن است که در آن جوهر به زیر یک لایه از پوست شما وارد می شود تا رنگ آن را به طور دائم و به سبک هنری  و با یک طراحی هنری رنگ آمیزی کند. این روزها ، بیشتر تاتو کردن در مکان های مخصوص خال کوبی صورت می گیرد ، جایی که یک هنرمند حرفه ای از تجهیزات مدرن و ماشین های تخصصی استفاده می کند تا با خیال راحت طرح انتخاب شده را بطور دائمی بر روی بدن شما بزند. از آنجا که این روند دشوار است ، معمولاً قبل از کار به روی مشتری ، مجبور به آموزش دقیق و کسب مجوز هستند.

قسمت1: آماده شدن برای تبدیل شدن به یک هنرمند خال کوبی

در طراحی و رنگ آمیزی ماهر شوید

1-در طراحی و رنگ آمیزی ماهر شوید. تکنیک های بسیاری وجود دارد که می توانید برای رسیدن به یک اثر هنری در خال کوبی از آنها استفاده کنید و دانستن این موارد ، انتقال دانش هنری شما را به یک بدن زنده آسان تر می کند. گذراندن دوره ها در دانشگاه هنرهای زیبا باعث می شود که شما در این اصول پایه و اساس خوبی داشته باشید.

تولید نمونه کارها

2-نمونه کارهای خود را تولید کنید. شما باید ارزش هنری خود را قبل از اینکه یکی دیگر از هنرمندان خال کوبی حاضر شود به عنوان کارآموز روی شما سرمایه گذاری کند ، اثبات کنید. طرح های شما باید نشانی از هنر خال کوبی داشته باشند و ترکیب مهارت و استعداد در رنگ آمیزی را نشان دهند.

در ابتدا خالکوبی را به شکل غیردائمی انجام دهید

3-سعی کنید خال کوبی را ابتدا بشکل غیر دائمی انجام دهید. شما می توانید با انجام خال کوبی حنا و با تقلید از طرح های خال کوبی دائمی ، استعداد و فداکاری خود را به نمایش بگذارید. این همچنین به آن استادی که می خواهید شاگردش شوید ، نشان می دهد که شما از قبل درک درستی از معنای انتقال یک طرح به پوست دارید.

*توانایی خود را به عنوان یک نقاش چهره در یک جشنواره مدرسه ، رژه محلی یا جشنواره یا یک کارناوال در منطقه خود نشان دهید.

یک خالکوبی روی بدنتان ایجاد کنید

4-به روی بدن خودتان یک خال کوبی کنید. این به شما تجارب خوبی در مورد روش و تکنیک های خال کوبی می بخشد. همچنین ، داشتن یک خال کوبی ، به مشتریان شما نشان می دهد که می توانید با مشتری همدردی کنید ، که این امر به شما در سهولت کار کمک می کند .

قسمت2: به دست آوردن یک کارآموزی

صحبت با هنرمندان خالکوبی

1-با هنرمندان خال کوبی در محل خود صحبت کنید. همه افراد از جایی شروع می کنند و ممکن است یکی از اعضای انجمن هنرهای محلی بتواند به شما کمک کند تا در یک مکان خوب برای کارآموزی درخواست دهید. برای یک جلسه با یک متخصص آماده باشید و نمونه کارها و اعتبارنامه هنری که تا به حال کسب کرده اید را هم برای جلسه بیاورید.

*حتی اگر خالکوبی کار نمی تواند به شما کمک کند ، همیشه می توانید نظر حرفه ای او را در مورد کار خود بخواهید. شاید شما در یک سبک خاص که همکارانشان به آن مشهور هستند ، استعدادی داشته باشید و در این صورت ، توصیه آنها ممکن است خیلی مفید باشد.

اارئه درخواست کارآموزی

2-درخواست کارآموزی خود را ارائه بدهید. راه های دستیابی به کارآموزی محدود است ، اما با مشخص شدن علاقه شما و جویای کارآموزی بودن در مجالس منطقه خودتان برای خال کوبی ، به احتمال زیاد شما راهی را پیدا خواهید کرد.

*اگر یک سالن تاتو وجود دارد که شما در آن علاقه خاصی به کارآموزی دارید ، محترمانه اما پایدار درخواستتان را مطرح کنید. به طور منظم از سالن آن بازدید کنید. در تمیز کردن مکان خود را داوطلب کنید.

گرفتن شغل دوم

3-شغل دوم بگیرید. بسته به شرایط، کارآموزی شما، می تواند به مدت سه سال ادامه یابد و ممکن است هزاران دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این هزینه های اضافی مربوط به تحصیلات به عنوان یک خال کوب هم وجود دارد. پس باید در این مدت از لحاظ مالی خود را حمایت کنید.

*اتحاد Tattooists حرفه ای، حداقل یک دوره کارآموزی سه ساله را توصیه می کند.

*به طور کلی ، پس از پذیرفته شدن در کارآموزی ، شما قراردادی را امضا می کنید که یا موافقت می کنید مبلغی را در ازای کارآموزی بپردازید ، یا در سالن خال کوبی برای چند سال پس از اتمام کارآموزی کار کنید.

دریافت کتبی قرارداد کارآموزی

4-قرارداد کارآموزی خود را بصورت کتبی دریافت کنید. به طور معمول قراردادی جهت کارآموزی خال کوبی نوشته می شود که در آن شما شاگرد خواهید بود. این باعث می شود انتظارات شما به عنوان شاگرد و خال کوب به عنوان استاد هنرمند مشخص شود. شرایط این قرارداد را با دقت بخوانید و در صورت امکان ، یک وکیل هم آن را بررسی کند.

درک مسئولیت های اولیه

5-مسئولیت های اولیه خود را درک کنید. حتی اگر روزی، با تمرین و فداکاری کافی، از نظر خودتان یک استاد خال کوب شدید، باز هم در دوران کارآموزی باید کارها و وظایف خود را انجام دهید. همچنین از شما انتظار می رود که کار هنرمند را با دقت تماشا کنید.

قسمت3: در کارآموزی خود موفق باشید

مطالعه در مورد تجهیزات

1-درباره تجهیزات مطالعه کنید. خال کوب مدرن ابزارهای متنوعی را به کار می برد. یک دستگاه خال کوبی برقی از سوزن ها برای هدایت جوهر به داخل پوست تا 150 بار در ثانیه استفاده می کند. این سوزن ها فقط یک بار استفاده می شوند و به طور جداگانه بسته بندی می شوند.

حفظ کردن تجهیزات به شکل مناسب

2-تجهیزات خود را بشکل مناسب حفظ کنید. در طول دوره کارآموزی ، شما یاد می گیرید که چگونه تجهیزات خود را تمیز کرده و آن را به صورت کارآمد حفظ کنید. برای جلوگیری از آلودگی یا عفونت باید تمام روشها به طور مستمر انجام شود، زیرا تمام تجهیزات پس از هر بار استفاده توسط اتوکلاو ضدعفونی می شوند.

رعایت اقدامات بهداشتی

3-اقدامات بهداشتی را رعایت کنید. شما باید دست خود را به طور کامل بشویید. باید دستکش های جراحی هنگام انجام خال کوبی دست کنید تا  از عفونت جلوگیری کنید. همچنین باید نواحی پوستی که خال کوبی می کنید تمیز نگه داشته شود.

آموزش دیدن در مورد شرایط پوست

4- در مورد شرایط پوست آموزش ببینید. این کار می تواند بر روند خال کوبی تأثیر بگذارد و در بعضی موارد حتی بر اجرای هنری بی عیب و نقص تأثیر بگذارد. مشتری می تواند نسبت به برخی از رنگها ، یا حتی دستکش هایی که می پوشید، آلرژی داشته باشد. آگاهی از این موارد به شما و مشتری کمک خواهد کرد.

کنترل عفونت

5-در مورد کنترل عفونت اطلاعات کسب کنید. شما باید به مشتریان خود آموزش دهید که به مدت یک هفته یا چند ماه پس از تاتو، از خال کوبی خود مراقبت کنند. قوانین زیر باید اعمال شود:

*خال کوبی باید بلافاصله بانداژ شود و به مدت دو تا سه ساعت تحت پوشش باقی بماند ، پس از آن باید به آرامی با صابون ضد باکتری تمیز شود.

*لباس های گشاد بپوشید که باعث خرابی خال کوبی نمی شود.

*شنا نکنید در شرایطی که خال کوبی در حال بهبود است.

*پوست خال کوبی باید همیشه با صابون و بدون آب تمیز شود. خشک کردن باید با احتیاط انجام شود و هیچ گونه مالشی مجاز نیست.

* مرطوب کننده می تواند چند بار در روز برای خال کوبی استفاده شود.

*حداقل سه هفته خال کوبی را از آفتاب دور نگه دارید. پس از آن، آن را با یک ضد آفتاب بپوشانید.

قسمت4: خال کوبی کردن

صبور باشید

1-صبور باشید. این آخرین مرحله کارآموزی شما خواهد بود. هنرمند خال کوب که شما شاگرد او هستید ، شما را هنگامی که او مطمئن باشد که در همه ابعاد هنری آمادگی و آموزش کامل را دارید و می توانید کار را شروع کنید، تأیید می کند.

پیروی از روش های بهداشتی

2-از روش های بهداشتی پیروی کنید. این شامل شستن دست ها و دست کردن دستکش های جراحی است. اطمینان حاصل کنید که فضای کاری شما تمیز و مرتب است، زیرا این کار باعث راحتی مشتری شما می شود.

استفاده از اتوکلاو  روی تجهیزات

3-از اتوکلاو روی تمام تجهیزات لازم استفاده کنید. اتوکلاو دستگاهی است که برای تمیز سازی تجهیزات استفاده می شود. شما باید تجهیزات خود را استریل کنید. در مورد این فرآیند جوری عمل کنید تا مشتری شما بفهمد که در هر مرحله از کار بهداشت را مورد توجه قرار داده اید.

آماده کردن پوستی برای خالکوبی

4-پوستی را برای خال کوبی آماده کنید. ناحیه ای که در آن تاتو می کنید، باید تراشیده و ضد عفونی کنید. شما باید سعی کنید موهای را اصلاح کنید، برای اینکه از تحریک یا بریدگی پوست جلوگیری کنید.

اعمال کردن طرح خالکوبی

5-طرح خال کوبی را اعمال کنید. قبل از خال کوبی اصلی ، یک استنسیل نقاشی روی پوست منتقل کنید تا به عنوان یک راهنما استفاده شود و به جلوگیری از اشتباه کمک کند. حین انجام این کار ، پوست را محکم نگه دارید تا تصویر به شکل طبیعی روی پوست اعمال شود.

طرح کلی را بکشید

6-طرح کلی را بکشید. شما با استفاده از جوهر و یک سوزن شروع خواهید کرد. با استفاده از این موارد ، طراحی مشتری خود را تکمیل کنید.

*بعد این، مجدداً باید منطقه را تمیز کنید.

داخل طرح را خالکوبی کنید

7-داخل طرح را خال کوبی کنید. در این مرحله شما نیاز به ایجاد یک خط گسترده تر از اولین خط دارید و باید از جوهر ضخیم تر و سوزن های مختلف استفاده کنید.

*بعد از اتمام مجموعه دوم خطوط ، دوباره پوست را تمیز کنید.

همپوشانی کردن خطوط طراحی شده

8-خطوط طراحی را همپوشانی کنید. اکنون که داخل و خارج از طرح را خال کوبی کرده اید ، می توانید جوهر را همپوشانی کنید تا مطمئن شوید هیچ شکافی در طراحی وجود ندارد.

انجام دادن لمس نهایی

9-لمس نهایی را انجام دهید. اکنون خال کوبی به پایان رسیده و کاملاً آماده است ، اما شما نیاز دارید که یک بار دیگر قبل از بانداژ کردن، پوست را تمیز کنید. اکنون مشتری شما آماده است تا به خانه برود.


در ادامه ببینید:

متن انگلیسی برای خالکوبی

شعرهای زیبا و خفن مناسب برای تاتو


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...