چگونه تشک تخت را تمیز کنیم + عکس

شما حدود یک سوم زندگی خود را روی تشک خود می گذرانید ، بنابراین این یک مورد خانگی است که برای تمیز کردن باید اقدامات دقیق را انجام دهید. تمیز کردن منظم تشک می تواند به کاهش آلرژی ها در اتاق خواب شما کمک کند و سالها تشک خود را تازه نگه دارید. همچنین تمیز کردن هرگونه آلودگی در اسرع وقت برای جلوگیری از رشد لکه ها مهم است. خبر خوب این است که تمیز کردن تشک کار چندان سختی نیست و می توانید با استفاده از برخی از ابزارها و مواد تمیز کردن آن را انجام دهید.

قسمت1: جدا کردن وسایل از تخت

بالش و سایر تزیینات را از تخت جدا کنید

1-بالش و تزئینات را از تخت جدا کنید. قبل از اینکه بتوانید تشک را تمیز کنید ، باید همه چیز را که آن را پوشانده است حذف کنید. با برداشتن لایه بالایی ، از جمله بالش ، بالش های تزئینی ، پتو ، اسباب بازی و سایر اشیاء شروع کنید.

*هنگامی که بالش های خود را برای خوابیدن از بر می دارید ، کیسه‌های بالش را از آن جدا کنید و آنها را درون سبد لباسشویی قرار دهید.

*پتوها را تا کنید و وسایل را از تختخواب به قسمت دیگری از اتاق منتقل کنید تا هنگام تمیز کردن آنها از حالت درست خود خارج شوند.

ملافه ها را ببندید

2-ملافه ها را ببندید. هنگامی که تمام وسایل تزئینی ، بالش و روکش از تختخواب خارج شد ، هر وسیله ای را که روی تشک پوشانده شده است ، بردارید. این شامل هر نوع محافظ تشک شما که ممکن است نصب کرده باشید هم می شود.

*ملافه های پارچه ای را به همراه کیسه های بالش داخل سبد لباسشویی بیاندازید.

ملافه را بشویید

3- ملافه خود را بشویید. وقتی همه چیز از رختخواب جدا شد و تشک خالی شد ، می توانید روند تمیز کردن را شروع کنید. در حین تمیز کردن تشک ، ملافه ها و کیسه بالش را در ماشین لباسشویی بشویید. به این ترتیب ، شما با یک تخت کاملاً تازه رو به رو می شوید.

*هنگام شستن هر پارچه ، برچسب های مراقبتی را بخوانید و دنبال کنید. از گرمترین تنظیمات آب و خشک کن برای از بین بردن هرگونه باکتری یا کنه های گرد و غبار که ممکن است در ملافه های شما پنهان شود استفاده کنید.

*اگر از لحاف استفاده می کنید ، روکش را برداشته و آن را با ملافه ها بشویید.

قسمت2: تمیز کردن و از بین بردن کثیفی تشک

تمیز کردن تشک با جاروبرقی

1- اولین قدم برای تمیز کردن تشک شما ، جاروبرقی است. با این کار کنه ها ، گرد و غبار ، مو و سایر بقایای آن از تشک خارج می شود. برای خالی کردن روی تشک از یک قلم موی گسترده استفاده کنید. از نازل اثاثه یا لوازم داخلی بلند استفاده کنید تا ترک ها ، لبه های خلاء و لوله کشی و همچنین گوشه ها را تمیز کرده و بشویید.

*قبل از جاروبرقی ، مطمئن شوید که اتصالات نازل و برس کاملاً تمیز باشد.

چیزهای تازه ریخته شده را تمیز کنید

2-چیزهای تازه ریخته شده را تمیز کنید. هرگونه کثیفی اخیر که هنوز خیس است باید سریعاً تمیز شود. یک پارچه تمیز و مرطوب با آب سرد بگیرید. لکه ها را با پارچه مرطوب آغشته کنید. نشتی را مالش ندهید ، زیرا این می تواند آن را دورتر به تشک فشار دهد. تا زمانی که تمام مایع اضافی را جذب نکنید ، لکه تمیز نمی شود.

تمیز کردن لکه ها

3-لکه ها را تمیز کنید. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) هیدروژن پراکسید و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) صابون مایع را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. از یک قاشق استفاده کنید تا آنها را به هم بزنید. یک مسواک قدیمی را درون آن فرو کنید. به آرامی نواحی کثیف شده تشک را تمیز کنید. کثیفی های مانده را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

*برای یک تشک فوم ، فقط از کمترین مقدار تمیز کننده ممکن استفاده کنید ، زیرا فوم هرگز نباید خیس شود.

*این راه حل برای درمان لکه های ناشی از خاک ، مواد غذایی ، نوشیدنی ها موثر خواهد بود.

"برای تمیز کردن لکه های روی تشک سفید ، محل را با سفید کننده اکسید کننده رقیق کنید."

پاک کردن لکه های بیولوژیکی

4-لکه های بیولوژیکی را با پاک کننده آنزیم تمیز کنید. مقداری پاک کننده آنزیم را روی یک پارچه تمیز اسپری کنید. لکه را با پارچه لکه دار کنید تا آن را اشباع کند. بگذارید پاک کننده آنزیم حدود 15 دقیقه بماند. ناحیه را با همان پارچه آغشته کنید تا لکه برداشته شود. محل را با یک پارچه تمیز و مرطوب که آب آن سرد است لکه دار کنید.

*پاک کننده های مایع را مستقیماً روی تشک اسپری نکنید. تشک ها برای خیس شدن ، به خصوص کف طراحی نشده اند ، بنابراین مقدار کمی تمیز کننده برای درمان لکه ها استفاده کنید.

*پاک کننده آنزیم پروتئین های موجود در خون ، ادرار ، عرق ، استفراغ و سایر لکه های بیولوژیکی را تجزیه می کند. همچنین در درمان لکه های روغنی موثر خواهد بود.

پاشیدن جوش شیرین روی تشک

5-جوش شیرین را روی تشک بپاشید. پس از پرداختن به لکه ها ، می توانید کل تشک را تمیز کرده و از بین ببرید. برای این کار ، یک گرد از جوش شیرین را روی کل سطح تشک بپاشید.

*برای دادن بوی تازه به تشک خود ، قبل از پاشیدن آن روی تشک ، پنج قطره از روغن را درون جوش شیرین بریزید.

*برای اینکه آب جوش شیرین به طور یکنواختتر اعمال شود ، ابتدا آن را درون دستگاه غربالگری ریخته و آن را روی تشک توزیع کنید.

جوش شیرین لکه ها را به خود جذب میکند

6-به مرور زمان جوش شیرین لکه ها را به خود جذب می کند. بگذارید جوش شیرین حداقل 30 دقیقه روی تشک بنشیند. این زمان می دهد تا اسیدها را تجزیه کرده ، بوها را جذب کرده و مایعات باقیمانده از نظافت را جذب کند.

*در صورت وقت داشتن می توانید جوش شیرین را چند ساعت نگهداری کنید. هرچه روی تشک طولانی تر باشد ، جذب و تمیزی آن بیشتر می شود.

مجددا تشک را جارو کنید

7-دوباره تشک را جارو کنید. هنگامی که جوش شیرین زمان نشستن داشته باشد ، تشک را جارو کنید تا جوش شیرین را خارج کنید. اسیدها ، بو و مایعی که مصرف می کنید که جوش شیرین به همراه آن جذب شده است. برای پوشاندن بالای تشک و نازل بلند از قلم مو استفاده کنید تا به گوشه ها ، ترک ها ، درزها و لوله کشی ها مسلط شوید.

اجازه دهید از تشک هوا بیرون بیاید

8-بگذارید از تشک هوا بیرون بیاید. هنگامی که تشک تمیز شد ، ایده خوبی است که بگذارید مدتی هوا بخورد تا مایع باقیمانده در تشک خشک شود. رطوبت موجود در داخل تشک می تواند منجر به لکه شود و حذف این بسیار دشوار خواهد بود.

*در فصول گرم سال، یک پنجره در اتاق باز کنید تا در هوای تازه قرار بگیرد و تشک سریعتر خشک شود.

*همچنین می توانید پرده ها را باز کنید تا در معرض  نور آفتاب بگذارید ، زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید به از بین بردن باکتری ها و لکه روی تشک کمک می کند ، بوها به راحتی از بین می رود و سریعتر آن را خشک می کنید.

قسمت3: محافظت از تشک

چرخاندن تشک


1-تشک را بچرخانید. برای تشک های معمولی که دارای بالا و پایین نیستند ، تشک را بچرخانید تا در طرف دیگر بخوابید. برای تشک هایی که از بالا و پایین مشخص شده اند ، تشک را 180 درجه بچرخانید. با این امر حتی از تمیزی سطح تشک اطمینان حاصل می کنید.

*برای اطمینان از تمیزی آن ، باید هر سه یا شش ماه یکبار تشک خود را بچرخانید.

استفاده از محافظ تشک

2-از یک محافظ تشک استفاده کنید. محافظ تشک یک وسیله پلاستیکی است که می توانید از آن برای ایمن نگه داشتن تشک استفاده کنید. شما کاور را روی تشک می گذارید و با یک پوشش دوتایی می باشد. سپس زیپ را ببندید تا تشک را ببندید و از آن در برابر لکه ها ، گرد و غبار ، خاک ، لکه ها و حتی اشکالات بستر محافظت کنید.

*روتختی تشک نیز وجود دارد که می توانید برای محافظت از روی تشک در برابر لکه ها محافظت کنید.

تخت را مرتب کنید

3-تخت را مرتب کنید. هنگامی که تشک تمیز ، خشک و محافظت شده باشد ، می توانید تخت را با ملافه های تمیز خود درست کنید. بالش ها را در جای خود قرار دهید و تمام بالش ، پتو و تزئینات را نیز به تخت برگردانید.

*قبل از تهیه تخت خواب تشک را لمس کنید و رطوبت آن را بررسی کنید. اگر یک تشک مرطوب را در ملافه و پتو ببندید ، خشک نمی شود و رشد لکه را خواهید داشت.


شاید علاقمند باشید :

چگونه گوش هایمان را تمیز کنیم + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...