چگونه گوش هایمان را تمیز کنیم + عکس

هنگامی که بیش از حد موی گوش در داخل آنها جمع می شود ، گوش شما ممکن است کثیف شود ، که باعث کاهش توانایی شنوایی شما می شود. این سایت به شما می آموزد چگونه گوش خود را تمیز کرده و از شر این مو اضافی خلاص شوید.

روش1: نظافت در خانه

مطمعن شوید که گوشتان عفونت نکرده باشد

1-مطمئن باشید که شما به عفونت گوش یا پرده گوش سوراخ شده مبتلا نیستید. تمیز کردن گوش های شما در این شرایط می تواند بسیار خطرناک باشد ، بنابراین اگر حتی مشکوک هستید ، از این روش استفاده نکنید. درعوض ، قرار ملاقات با پزشکی را فوراً تعیین کنید. علائم عفونت گوش شامل موارد زیر است:

*تب

*استفراغ یا اسهال

*ترشح سبز یا زرد از گوش

*درد مداوم و شدید گوش

برای خود نرم کننده موم تهیه کنید

2- نرم کننده موم برای خود تهیه کنید. می توانید یک راه حل تمیز کننده پراکسید کاربامید را در داروخانه محلی خود خریداری کنید ، یا می توانید خود تهیه کنید. آب گرم را با یکی از موارد زیر ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید:

*یک قاشق چای خوری یا دو تا 3-4٪ محلول پراکسید هیدروژن

*یک قاشق چای خوری یا دو عدد روغن معدنی

*یک قاشق چایخوری یا دو عدد گلیسیرین

یک قلم مو آماده کنید

3-یک قلم مو آماده کنید (اختیاری). اگر برنامه درستی ندارید می توانید به راحتی محلول را از داخل کاسه بر روی آن بریزید. اگر در اطراف خود قلم مو دارید ، می تواند روند را کمی ساده تر و آسان تر کند.

*از یک سرنگ پلاستیکی بزرگ با نوک پلاستیکی استفاده کنید.

*قلم مو را با محلول پر کنید. به اندازه کافی آغشته کنید تا بتواند تا بیش از نیمی از کار را انجام دهد.  .

سر خود را به طرفی خم کنید

4-سر خود را به طرفی خم کنید. اگر کانال گوش شما به اندازه عمودی نزدیک باشد ، روند تمیز کردن بهتر خواهد بود. گوش را که تمیز می کنید اجازه دهید صورت به سمت بالا قرار گیرد.

*اگر می توانید از سمت خود دراز بکشید. فقط حتماً حوله های زیر سر خود قرار دهید تا هرگونه ترشح های اضافی را بدست آورید.

محلول را به آرامی در گوش خود قرار دهید

5-محلول را به آرامی در گوش خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که محلول در دمای اتاق است. سپس ، آن را از کاسه داخل گوش خود بریزید و 5-10 قطره را در هر گوش فرو کنید.

*اگر از پراکسید هیدروژن استفاده کرده اید ، ممکن است صدایی نازک شنیده شود. نگران نباشید ، این کاملاً طبیعی است!

*اگر می توانید ، ممکن است بخواهید از شخص دیگری بخواهید این مرحله را برای شما انجام دهد. اطمینان از این که محلول در واقع در گوش شما قرار می گیرد ، راحت تر خواهد بود.

اجازه دهید محلول چند دقیقه ای کار کند

6-اجازه دهید محلول برای چند دقیقه کار کند. سر خود را به سمتی خم نگه دارید و مدتی به محلول زمان بدهید تا موی گوش را بردارد. پنج تا 10 دقیقه باید کافی باشد.

*اگر از پراکسید هیدروژن استفاده کرده اید ، اجازه می دهید محلول کار کند تا دیگر صدای آن را نشنوید.

مایعات گوش را تخلیه کنید

7-مایعات را تخلیه کنید. یک کاسه خالی را زیر گوش خود نگه دارید ، یا یک توپ پنبه ای را تا قسمت بالای گوش خود قرار دهید. سر خود را به آرامی خم کنید و اجازه دهید مایع تخلیه شود.

*مراقب باشید که پنبه نخی را به گوش خود فشار ندهید - به راحتی آن را در مقابل گوش خود نگه دارید ، این کار برای گرفتن مایع موضعی است.

*می توانید از این محلول حداکثر 2 بار در روز تا 4 روز استفاده کنید تا موم قبل از برداشتن نرم شود.

گوش هایتان را شستشو دهید

8-گوشهای خود را شستشو دهید. پس از نرم شدن موم ، از یک سرنگ لاستیکی برای بیرون آمدن موی شل شده گوش استفاده کنید. به آرامی آب ولرم (در دمای بدن 98.6 درجه فارنهایت) (37 درجه سانتیگراد) درون کانال گوش خود قرار دهید.برای موم بسیار سفت و سخت یا برای افرادی که دارای کانال گوش بسیار کوچک هستند ، ممکن است یک بطری پر از آب تمیز و گرم بهتر کار کند.

*برای باز کردن کانال گوش روی گوش و خارج آن بکشید.

*این کار را روی سینک ، وان و یا ظروف دیگر انجام دهید: این یک عمل کثیف است و ممکن است تکه های موم گوش را بیرون بریزید.

مجددا گوش هایتان را آب بکشید

9-دوباره گوشهای خود را آب بکشید. ممکن است لازم باشد که فرایند را دو بار در روز و بیشتر از چهار تا پنج روز تکرار کنید.

*گوش های خود را بیش از حد تخلیه نکنید. با انجام این کار می توانید به پرده گوش و پوست حساس موجود در کانال گوش شما آسیب برسانید.

گوش هایتان را خشک کنید

10-گوش های خود را خشک کنید. هنگامی که شستشو تمام شد ، حوله ای را روی گوش خود قرار دهید و سر خود را به طرف دیگر کج کنید تا آب آن تخلیه شود. به آرامی قسمت بیرونی گوش خود را با حوله بپیچید ، سپس این روند را روی گوش دیگر تکرار کنید.

*اگر این روند مشکل گوش شما را به طور کامل برطرف نکرد ، در طی 3-5 روز برای شستشو به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

روش2: استفاده از داروهای پزشکی

مراجعه به پزشک


1-به پزشک خود مراجعه کنید. اگر نمی توانید کانال گوش را به تنهایی پاک کنید ، با یک متخصص پزشکی ملاقات کنید. او می تواند در صورت انسداد در چند ثانیه به شما بگوید و یک عمل سریع برای شستشوی گوش خود انجام دهید. شما ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

*گوش درد مداوم

*شنوایی خفه

*احساس پر بودن در گوش شما

استفاده از یک راه حل بدون نسخه

2-از یک راه حل بدون نسخه استفاده کنید. برای مدیریت طولانی مدت مشکلات گوش ، پزشک شما ممکن است استفاده از محلول های بدون نسخه حاوی کاربامید پراکسید هر چهار تا هشت هفته را پیشنهاد دهد.

*برندهایی که از کاربامید پراکسید استفاده می کنند شامل Murine، Debrox، Auro، Mack's و GoodSense هستند.

*پزشک شما ممکن است قطره گوش نسخه ای را که حاوی اولئول پلی پپتید ترولامین یا سرومنکس است ، پیشنهاد کند.

آرام باشید

3-آرام باشید. پزشک ممکن است گوشهای شما را با استفاده از یک سرنگ آب برای تمیز کردن انسدادهای کوچکتر شستشو دهد ، یا ممکن است با استفاده از ابزاری به نام کرت  یا با استفاده از مکش ، انسدادهای بزرگتر را جدا کند. به هیچ وجه صدمه نمی بینید و تنها در چند دقیقه گوش های شما با خیال راحت تمیز می شوند و شنوایی شما به طرز خارق العاده ای بهتر خواهد شد.

مراجعه به متخصص

4-در صورت لزوم به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت داشتن مکرر و مشکل ساز گوش ، با پزشک یا متخصص گوش ، بینی و گلو (گوش و حلق و بینی) صحبت کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...