چگونه برای پدربزرگ و ماردبزرگ جشن تولد بگیریم؟

پدربزرگ و مادربزرگ شما از مهمترین افراد زندگی شما هستند و جشن گرفتن روز تولد با آنها یکی از بهترین راهها برای نشان دادن این است که شما چقدر به آن ها اهمیت می دهید. این که آیا پدربزرگ و مادربزرگ شما بسیار دور زندگی می کنند ، می خواهند یک جشن آرام برگزار کنند یا یک مهمانی بزرگ می خواهند، مسائلی هستند که باید بفهمید و اطمینان حاصل کنید که آنها یک جشن تولد دارند.

روش1:انتخاب هدیه مناسب

در نظر گرفتن بودجه

1-بودجه خود را در نظر بگیرید. دانستن اینکه چقدر باید هزینه کنید به شما کمک می کند هدیه را راحت تر انتخاب کنید. درآمد یا پس انداز ماهانه خود را حساب کنید و سپس کلیه هزینه های خود از جمله هر چیزی را که می خواهید پس انداز کنید و هر چیز دیگری که بخواهید بخرید ، کم کنید. هر چیزی که مانده باشد بودجه هدیه شما خواهد بود.

*اگر پول کافی برای یک هدیه بزرگ ندارید اشکالی ندارد - بسیاری از مادربزرگ ها و پدربزرگ ها خوشحال هستند که هر چیزی را از نوه های خود دریافت کنند.

*همچنین می توانید بودجه خود را با سایر اعضای خانواده برای خرید هدیه گروهی ترکیب کنید.

از پدربزرگ و مادربزرگ بپرسید چه چیزی دوستدارند

2-از مادربزرگ و پدربزرگتان بپرسید که چه چیزی را دوست دارند. با آنها درمورد آنچه برای تولدشان دوست دارند صحبت کنید و به جواب آنها با دقت گوش دهید. اگر می خواهید هدیه خود را غافلگیرانه انتخاب کنید ، از والدین یا یکی از نزدیکان دیگر بپرسید که فکر می کنند پدربزرگ و مادربزرگ شما برای روز تولدشان چه می خواهند.

خرید هدیه برای آن ها بر اساس علاقه شان

3-هدیه ای را بر اساس علاقه آنها خریداری کنید. اگر نمی دانید چه چیزی دوست دارند ، در مورد آنچه دوست دارند انجام دهند فکر کنید و یک هدیه مربوط به آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر پدربزرگ شما دوست دارد گلف بازی کند ، پیراهن گلف یک هدیه عالی خواهد بود.

هدیه خانگی درست کنید

4-یک هدیه خانگی درست کنید. اگر بودجه تان محدود است یا از نوع خلاق هستید ، برای مادربزرگ و پدربزرگ خود هدیه خانگی بگیرید.

*کارت خانگی با پیام دلچسب همیشه یک انتخاب عالی است. با افزودن نقشه ها ، لوازم صنایع دستی یا برچسب به کارت خود ، با استفاده از کارت سازی خود خلاق شوید. درمورد عشق خود به پدربزرگ و مادربزرگ خود پیام کوتاه بنویسید.

*اگر دور از پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنید ، یک آلبوم عکس راهی عالی برای نشان دادن آنچه در زندگی شما اتفاق می افتد است. شامل عکس هایی از شما ، خانواده و هرگونه گشت و گذار یا سفرهایی که کرده اید. می توانید عکس های خود را در یک آلبوم آماده قرار دهید ، یا یک دفترچه خالی بخرید و صفحات خود را طراحی کنید.

*سعی کنید چیزی را که می توانید از آن استفاده کنید یا نمایش دهید، مانند صابون خانگی ، شمع معطر یا جعبه حافظه تهیه کنید.

به آن ها کارت هدیه بدهید

5-کارت هدیه به آن ها بدهید. اگر مطمئن نیستید که پدربزرگ و مادربزرگ شما چه چیزی را می خواهند ، کارت هدیه می تواند گزینه خوبی باشد! اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند چگونه از آن استفاده کنند و این برای فروشگاهی در منطقه خود است - بسیاری از افراد مسن از خرید آنلاین ناراحت می شوند.

هدیه را در روز تولد به آن ها بدهید

6-هدیه خود را به موقع برای روز تولد آن ها هدیه دهید. اطمینان حاصل کنید که می توانید از آنها در روز یا قبل از تولد آنها دیدن کنید تا هدیه خود را به آنها هدیه دهید. اگر دور از پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنید ، باید حدود یک هفته قبل از ارسال بسته ها را از طریق پست الکترونیکی ارسال کنید. اگر آنها در کشور دیگری زندگی می کنند ، ممکن است لازم باشد هدیه خود را چندین هفته قبل از تولد آنها از طریق پست الکترونیکی ارسال کنید.

روش2:برنامه ریزی یک مهمانی

از آن ها سوال کنید چه نوع جشنی دوستدارند

1-از آنها بپرسید که چه نوع جشنی می خواهند! از مادربزرگ و پدربزرگ خود به طور مستقیم بپرسید که آیا آنها یک مهمانی بزرگ، یک جشن کوچک یا یک تور خانوادگی را ترجیح می دهند. درخواست های آنها را نادیده نگیرید!

*اگر نمی توانید مستقیماً از پدربزرگ و مادربزرگ خود بپرسید ، در مورد نوع مهمانی هایی که در گذشته دوست داشتند ، فکر کنید و از والدین یا یکی از اعضای نزدیک خانواده بپرسید که فکر می کنند پدربزرگ و مادربزرگ شما چه چیزی را دوست دارند.

*اگر به فکر یک مهمانی غافلگیرانه هستید ، مطمئن باشید که مادربزرگ و پدربزرگ شما آن را دوست دارند. بسیاری از افراد مسن ، مهمانی های غافلگیرکننده را ناراحت کننده می دانند. از خود بپرسید که آیا آنها در گذشته از مهمانی های غافلگیرانه لذت برده اند یا اینکه به طور کلی شگفتی را دوست دارند ، آیا می خواستند یک مهمانی غافلگیرانه برگزار کنند.

تعیین کردن بودجه خودتان

2-بودجه خود را تعیین کنید. این امر به ویژه در صورتی که پدربزرگ و مادربزرگ خود را بیرون می برید مهم است - انتظار نداشته باشید که آنها برای جشن تولد خود پول بپردازند! اگر دوست دارید سایر اعضای خانواده در هزینه ها به شما کمک کنند ، در اسرع وقت از آنها بخواهید.

*بودجه شما باید شامل غذا ، نوشیدنی ، کیک ، پذیرش در هرگونه رویداد ، پارکینگ و حمل و نقل ، تزئینات و هدیه باشد.

انتخاب تاریخ و مکان

3-تاریخ و مکان را انتخاب کنید. اگر نمی توانید در روز تولد واقعی پدربزرگ و مادربزرگتان جشن بگیرید ، آخر هفته قبل یا بعد از آن را امتحان کنید. از پدربزرگ و مادربزرگ خود بپرسید که آیا زمان و مکانی وجود دارد که آنها ترجیح می دهند. مطمئن باشید که میهمانان مهمی مانند والدین ، ​​عمه ها و عموهای شما نیز می توانند حضور یابند. بسته به بودجه و ترجیح پدربزرگ و مادربزرگتان ، می توانید این رویداد را در یک رستوران ، خانه خود ، خانه پدربزرگ و مادربزرگتان یا یک فضای مخصوص جشن برگزار کنید.

دعوت کردن از مهمانان

4-مهمانها را دعوت کنید. از پدربزرگ و مادربزرگ و والدین خود برای لیست مهمان سؤال کنید. حتماً دوستان و خانواده پدربزرگ و مادربزرگتان را حتی اگر آنها را نمی شناسید ، درج کنید. دوستان خود را دعوت نکنید و با دعوت شخصی که از او دور است ، مادربزرگ و پدربزرگ خود را "متعجب نکنید". حتماً حداقل سه هفته قبل دعوت نامه ها را ارسال کنید.

خرید غذا و نوشیدنی برای مهمانی

5-برای مهمانی غذا و نوشیدنی بخرید. این که آیا شما غذا سفارش دهید یا خودتان درست کنید ، بستگی به بودجه شما دارد. اطمینان حاصل کنید که هر میهمان مقدار زیادی غذا و نوشیدنی دارد - یک قاعده کلی خوب یک پیمانه غذا و سه نوشیدنی برای هر فرد است. اگر در رستوران مهمانی برگزار می کنید ، باید مطمئن شوید که قیمت آنها متناسب با بودجه شما است.

تزیین فضای جشن تولد

6-فضای رویداد را تزئین کنید. جشن های تولد بزرگسالان به اندازه مجالس کودکان احتیاج به دکوراسیون ندارند ، اما چند بادکنک جشن را زیبا تر می کنند. طرح های رنگی زیرکانه ، سیاه و سفید ، نقره ای و طلایی و کرم گزینه های خوبی برای جشن تولد پدربزرگ و مادربزرگ هستند.

برنامه ریزی کردن برای سخنرانی کوتاه تولد

7-برنامه ریزی یک سخنرانی تولد کوتاه. اگر میزبان مهمانی هستید ، قبل از سرو کیک باید سخنرانی کوتاهی تهیه کنید. لازم نیست چیزی طولانی یا خاص باشد ، اما باید این مناسبت را با چند کلمه توضیح دهید.

*اگر مطمئن نیستید چه چیزی را بگویید ، سعی کنید "من می خواستم از همه بخاطر آمدن به روز تولد پدربزرگ و مادربزرگ تشکر کنم. پدربزرگ و مادربزرگ برای همه ما الهام بخش بوده اند ، و من می خواهم به پدربزرگ و مادربزرگ بگویم که چقدر آنها را دوست دارم. تولدت مبارک ، پدربزرگ و مادربزرگ!

برنامه ریزی برای تمیز کردن خانه

8-برای تمیز کردن خانه برنامه ریزی کنید. این امر به ویژه اگر مهمانی در خانه پدربزرگ و مادربزرگ شما باشد مهم است. آنها را با آشفتگی در روز تولد خود ترک نکنید! می توانید از اعضای خانواده بخواهید تا دیرتر بمانند و به شما در تمیز کردن کمک کنند ، یا حتی می توانید کارمندان نظافتی را استخدام کنید.

روش3: گذراندن زمان با کیفیت با پدربزرگ و مادربزرگ خود

صحبت با پدربزرگ و مادربزرگ

1-با پدربزرگ و مادربزرگ خود صحبت کنید. اگر به اندازه کافی نزدیک به پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی نمی کنید ، حتماً برای تولد با آنها در تماس باشید! بسته به اینکه از کدام فناوری راحت تر استفاده می کنند ، با آنها تماس بگیرید ، به آنها ایمیل بزنید یا نامه بنویسید.

تهیه برنامه گردش برای پدربزرگ و مادربزرگ

2-برای پدربزرگ و مادربزرگتان یک گردش کوچک برنامه ریزی کنید. اگر آنها خواسته اند برای روز تولدشان بیرون بروند ، سفرهای گشت و گذار را برای آنها برنامه ریزی کنید. بسته به علاقه آنها ، رزرو شام را تهیه کنید ، بلیط نمایش را خریداری کنید یا یک راهنمای تور ترتیب دهید. حتما پرداخت ها را شما انجام دهید.

ترتیب روز تولد آرام

3-روز تولد آرامی را در خانه ترتیب دهید. اگر پدربزرگ و مادربزرگ شما ترجیح می دهند در خانه بمانند یا برای روز تولد شما را دیدار کنند ، برای یک جشن کوچک در خانه یا محل زندگی خود برنامه ریزی کنید. آن را کوچک و آرام نگه دارید - فقط از خانواده دعوت کنید و به جای یک شام کامل ، یک کیک را سرو کنید.

از دیگر اقوام بخواهید با آن ها تماس بگیرند

4-از سایر اقوام بخواهید که با آنها تماس برقرار کنند. اگر می دانید که اقوام شما غالباً تماس تلفنی یا ملاقات را فراموش می کنند ، پیش از موعد تولد آینده پدربزرگ و مادربزرگ خود را به آنها یادآوری کنید. بسیاری از مادربزرگ ها و مادربزرگ ها از شنیدن همه فرزندان و نوه هایشان قدردانی می کنند و کمک به انجام این کار یک هدیه عالی برای تولد خواهد بود.

به آن ها بگویید که چقد برایتان مهم هستند

5-به آنها بگویید که چقدر برای شما ارزش دارند. اوقات آرام با هم فرصت مناسبی برای گفتن تولدت مبارک به پدربزرگ و مادربزرگ است و آرزو کردن برای آنها هم نوعی عشق و احترام به آنها است. اگر احساس ناخوشایندی دارید که مستقیماً با آنها صحبت کنید ، آن را در کارت تولد یادداشت کنید و آن را به آنها بدهید.


همچنین ببینید :

مرتبط

گلچینی از متن‌های زیبا درباره پدربزرگ (2)

مجموعه متن های زیبا درباره ی مادربزرگ


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...