متن در مورد عشق به فوتبال

دنیای فوتبال دنیای عجیب­ و­ غریب و در عین حال شیرینی است. هر فرد علاقه­مند به فوتبال برای خود یک دیدگاهی دارد و به طور کلی در این دنیا دیدگاه­های متنوعی وجود دارد که به نوعی هیچ کدام غلط نیستند. هر علاقه­مند به فوتبال طرفدار فرد یا تیم خاصی است و همواره با طرفداران تیم رقیب در حال کل کل و بحث است.

این مسائل جزو جدایی ناپذیر از دنیای پر شر و شور فوتبال هستند. شاید در طول این همه سال یک فرد فوتبالی را نتوان پیدا کرد که سر این مسائل کل کل یا جدال نداشته باشد. به هر حال این مسائل نیز جزوی از ذات دنیای فوتبال است.

در هر بازی فوتبال یک روایت و داستان وجود دارد:

فوتبال یکی از تراژیک ترین برنامه های پر بیننده در طول تاریخ است. هر مسابقه ی فوتبال روایتی از شکست ها و پیروزی های یک تیم و حتی در سطوح بالاتر یک ملت و کشور است. داستان های بین المللی فوتبالی با غرور  ملی و سعادت و سربلندی مردم یک کشور گره خورده است و حتی بسیاری از راویان مسابقات فوتبال بازیکنان را به سربازان یک کشور و زمین بازی را به زمین نبرد و مسائل حماسی تشبیه می کنند. گل های دقیقه ی نود گل به خودی، اخراج های عادلانه یا غیر عادلانه ی بازیکنان و ... همه جزو خاطرات فوتبالی محسوب می شود که گاهی باعث سر ریز شدن اشک یک ملت شده اند.

بوجود آمدن صنعت بازی های ویدئویی:

الگو برداری از بازی های فوتبال باعث بوجود آمدن صنعت تولید بازی های ویدئویی فوتبالی شده است. این بازی ها باعث شکل گیری علاقه به فوتبال در کودکان و نوجوانان شده است و به نوعی سبب ورود آنها به دنیای فوتبال شده است. یکی از محبوب ترین بازی های این عرصه رده ی بازی های فیفا است. طبق آمار گیری های انجام شده در آمریکا نیمی از مردمی که بازی های فیفا را تهییه کرده اند و به مراتب غرق آن شده اند پس از مدتی وارد دنیای واقعی فوتبال شده اند.

متن های عشق به فوتبال

رقابت های تاریخی در دنیای فوتبال:

رقابت های حساس و مهم در دنیای فوتبال همیشه خاطره انگیز و تاریخی هستند. هواداران مسابقات فوتبالی همواره خواهان افتخار آفرینی تیم محبوبشان بوده اند. کمتر علاقه مند به فوتبالی دوست داشته که تیمش مساوی کند. این رقابت های مهم و تاریخی به گونه ای بوده که لحظات مختلفی از آن در قالب تصویر یا پوستر زینت بخش دیوار اتاق نوجوانان و جوانان بسیاری در همه  جای کره ی زمین شده است.

مسابقات دربی

دربی به تورنمنت بین دو تیم محلی گفته می شود. شاید بتوان ادعا کرد که مسابقات دربی مهم ترین بازی در طول یک فصل فوتبالی محسوب می شود. اغلب بازی های دربی هیجان انگیز هستند به خصوص اگر دو تیم محلی انگیزه های کافی برای این رقابت را داشته باشند. تورنمنت بین رئال مادرید و بارسلونا در ال کلاسیکو پر تماشاگر ترین و هیجان انگیز ترین دربی در کل جهان محسوب می شود. برخی دیگر از این مسابقات حساس و پر حاشیه ی معروف جهانی عبارتند از رقابت بین تیم های منچستر یونایتد و لیورپول، اینتر میلان و آث میلان و ... . در کشور ایران هم دربی استقلال و پرسپولیس حساس ترین و پر حاشیه ترین مسابقه ی داخلی است در صورتی که ممکن است این میزان حساسیت بین سایر تیم های محلی مثل سپاهان اصفهان وذوب آهن اصفهان وجود نداشته باشد. حساسیت بازی های دربی اغلب به دلایل مختلفی ایجاد شده است مثلا دربی منچستر ریشه در غرور محلی این منطقه دارد یا دربی مادرید بر اساس رتبه بندی و کلاس بازی ها می باشد.

درک راحت بازی فوتبال

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت بازی فوتبال درک ساده و روشن آن است. قوانین حاکم بر بازی فوتبال را می توان به سادگی آموخت و به کار گرفت. کافی است که دو تیم یازده نفره فارغ از قد کوتاه یا بلندشان با قرار گیری در پست مناسب با ویژگی های فیزیکی و ذهنی خود تشکیل شوند و تلاش کنند که توپ را وارد دروازه ی یکدیگر کنند. علاوه بر این انجام بازی فوتبال بر خلاف برخی دیگر از ورزش ها مانند اسکی، اسکیت و ... نیازمند تجهیزات خاصی نمی باشد و تنها با یک توپ ساده می توان آن را شروع کرد. اگرچه امروزه فوتبال به یک علم تبدیل شده است و منتقدان و تحلیل گران بی شماری در این زمینه تربیت شده اند اما با این حال هنوز هم فوتبال شیوه ی بیان ساده ای برای تماشاگر دارد و با همین سادگی مخاطب را نود دقیقه بر سر جای خود میخکوب می کند بدون اینکه تماشاگر حتی پلک بزند.

جملاتی کوتاه در مورد فوتبال و عشق به فوتبال

پیش بینی ناپذیر بودن بازی فوتبال:

جذاب ترین قسمت مربوط به بازی فوتبال پیش بینی ناپذیر بودن آن است. حتی در حالتی که دو تیم ضعیف و قوی نیز با یکدیگر به مسابقه بپردازند باز هم نمی توان به صورت 100 درصد نتیجه بازی را پیش بینی نمود زیرا همواره دیده شده که اتفاقاتی در روند بازی رخ داده که حتی تیم های بزرگ نیز در برابر یک تیم ضعیف شکست خورده اند. در مواردی دیده شده که دروازه بان موفق به زدن گل از فاصله ی زیاد شده یا مدافعان در لحظات حساس بازی گل به خودی زده اند و جریان بازی به سمت دیگری کشیده شده است.

محبوبیت بدون مرز بازی فوتبال:

هیچ ورزش یا مسابقه ای در همه ی جهان به اندازه ی فوتبال محبوب و پر طرفدار نیست. بر اساس تخمین برخی از منابع فوتبالی بیش از 3.5 میلیارد از مردم کل جهان فوتبال را دنبال می کنند و بیشتر از 250 میلیون انسان نیز فوتبال را بازی می کنند به گونه ای که اگر بنا بود این جمعیت را به عنوان کشور فوتبالی ها جمع می کردیم چهارمین کشور پر جمعیت دنیا را تشکیل می داد. در طول یک قرن گذشته همواره فوتبالیست های اروپایی و آمریکای لاتین موفق ترین تیم های مسابقات جهانی را تشکیل داده اند و افتخار آفرینی کرده اند اما این قاعده به صورت مطلق و ثابت بر جای نمانده است و در دهه های گذشته شاهد رشد و پیشرفت بسیار فوتبالیست های ژاپنی یا کره جنوبی در مسابقات جهانی بوده ایم.

تیم های بزرگ فوتبالی از بین نمی روند:

تیم های بزرگ فوتبالی به خاطر محبوبیت بسیار بالا در میان مردم و درآمد بالایی که در پایان هر فصل کسب می کنند به شرکت های معتبری نیز تبدیل شده اند. این تیم ها با یک تاریخچه ی پر بار و کلکسیون افتخاراتی که کسب می کنند هر کدام به یک برند معتبر جهانی تبدیل شده اند و موفقیت هر کدام از این برند ها وابسته به یک فرد خاص در تیم نخواهد بود. تیم های بزرگی مانند رئال مادرید، بارسلونا و ... از جمله ی همین موارد هستند که نام آنها و موفقیتشان فقط محدود به بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی نخواهد بود بلکه شیوه های صحیح و اصولی مدریتی این باشگاه ها باعث ماندگاری هر کدام از آنها در دنیای پر رقابت باشگاه ها می باشد. هر تیم که بتواند در پلن های طولانی مدت خود برای اهداف باشگاه بهتر استعداد یابی های لازم را انجام دهد و از کودکی روی آینده های فوتبالی سرمایه گذاری کند در این مارکت موفق تر و ماندگار تر خواهد بود.

نظرات بزرگان فوتبال در مورد زندگی فوتبالی

بزرگان فوتبال در مورد زندگی و فوتبال چه دیدگاهی دارد؟

- یوهان کرایف:

- او معتقد است که فوتبال یک بازی ساده است! اما همین بازی ساده بسیار پر زحمت است.

- او می گوید تنها یک توپ در زمین فوتبال وجود دارد و تو باید سعی کنی که آن توپ را از آن خود کنی.

- یوهان معتقد است که فوتبال زیبا بدون نتیجه بیهوده است و نتیجه ی یک بازی هم بدون یک فوتبال زیبا و دلچسب کسل کننده خواهد بود.

-  او معتقد است که افرادی که در سطح او نیستند نمی توانند به موقعیت او لطمه ای وارد کنند.

- هر مشکلی در کار، امتیازی نیز در پی دارد.

-  اگر من از فردی دیگر نیز آرام تر بدوم باز هم به نظر می رسد که سرعت دویدنم از او بیشتر است.

- اینکه بتوانی هزار مرتبه با توپ حرکات نمایشی انجام دهی به معنای داشتن تکنیک نیست چون هر کسی می تواند با تمرین به این توانایی برسد، آن وقت شاید به درد یک سیرک بخورد.

- اگر نمی توانی برنده ی میدان باشی کاری کن که بازنده هم نباشی.

- در جریان بازی فوتبال باید سعی کنیم که بدترین بازیکن تیم حریف بیش از همه صاحب توپ شود در این صورت به سرعت توپ را از او می گیریم.

- من به گونه ای فنا ناپذیر و جاودانه هستم.

- دنیس پرگکمپ:

- او معتقد است که پشت هر ضربه ی به توپ یک تفکر نهفته است.

- رایان گیگز:

- او می گوید اگر حس کنم که در یک بازی موثر نبوده ام، گلی نزده ام یا پاس گلی نداده ام، آن هنگام است که دلم می خواهد دنیا برایم پایان یابد.

- کریستیانو رونالدو:

- او می گوید که من هرگز به هیچ کس حتی به مادرم قول نمی دهم! اما به هوادارانم قول می دهم.

-  او همچنین معتقد است که هوش همه چیز نیست، ممکن است که کسی هوش را از بدو تولد نیز داشته باشد اما برای اینکه بهترین باشد "یادگیری" برای او لازم است.

- رونالدو می گوید که من شانس این را داشته ام که با چیزی که بیش از هر چیز من را خوشحال می کرد زندگی کنم و آن فوتبال بازی کردن بود. من توانایی این را دارم که مردم را شاد کنم و در عین حال خودم هم از فوتبال بازی کردن لذت ببرم.

- کارلوس پویول:

- او می گوید که پدر و مادرش همواره در فوتبال بازی کردن وی شک و تردید داشتند و به جای فوتبال وی را به درس خواندن تشویق می کردند اما او خیلی زود او به آنها نشان داد که کارلوس پویول است.

- آلکس فرگوسن:

-  همیشه معتقد بود که شانس در زندگی اش هیچ نقشی نداشته بلکه این تلاش و پشتکار بوده که وی را به موفقیت رسانده است.

- پله:

- او معتقد بود که موفقیت تصادفی نیست بلکه یادگیری، مطالعه، فداکاری و از همه مهم تر عشق او را به سوی موفقیت کشانده است.

-  او همچنین معتقد است که اشتیاق همه چیز است و باید مانند سیم های گیتار لرزان و پر جنب و جوش بود.

- پله می گوید که هر بچه ای که در این دنیا فوتبال بازی می کند دوست دارد مثل او شود، من وقتی این حرف رو می شنوم وظیفه ی سنگینی را بر روی دوشم احساس می کنم تا به آن ها یاد بدهم که فقط یک بازیکن فوتبال نباشند بلکه همیشه مثل یک مرد واقعی زندگی کنند.

- بیل شنکلی:

- او معتقد بود که هدف شما باید ارتفاعش تا آسمان ها باشد تا بتوانید برای خود یک سقف بسازید، اگر ارتفاع هدف شما تا سقف باشد آنگاه با برخورد به سقف به زمین خواهید خورد.

- لوئیز فیگو:

- او معتقد است که فکر کردن به چیزی که در ذهنمان باوری از آن وجود ندارد یک کار اشتباه است.

- پپ گواردیولا:

- او معتقد است که هنگامی که حق با شما باشد باید با جهان بجنگید.

- لیونل مسی:

- او معتقد است که بهترین تصمیمات در ذهن شما شکل می گیرد پس بهتر است مثبت اندیش باشید.

- او همچنین ادعا می کند که هیچگاه بدون هم تیمی هایش نمی توانست موفق شود و به عناوین و جوایز فردی که کسب کرده است برسد.

-  لیونل مسی می گوید برای رسیدن به آرزوهایتان باید بجنگید، سخت کار کنید و رنج بکشید.

- زین الدین زیدان:

- او معتقد است که اگر همه ی قدرت های جهان را هم در اختیار داشته باشید اما شانس نداشته باشید و کسی نباشد که در این راستا به شما کمک کند و راهنماییتان کند این قابلیت ها به هیچ دردی نخواهد خورد.

- جان لوییجی بوفون:

- او معتقد است که نباید مانند دیگران باشید، باید کاری کنید که دیگران دوست داشته باشند که در جایگاه شما باشند.

- اوگو سانچس:

- او معتقد است که برای پیشرفت باید با طراوت بود. او همچنین می گوید هر کسی که فوتبال را ابداع کرد باید مانند یک خدا پرستیده شود.

- یوهان کرویف:

- او می گوید که فوتبال مانند بازی است که با فکر انجام می شود. باید در مکان مناسب و لحظه ی مناسب قرار بگیرید تا موفق شوید نه خیلی زود و یا خیلی دیر.

- رونالدینیو :

- او می گوید که سعی می کردم تا از کودکانی که در ساحل فوتبال بازی می کردند یاد بگیرم زیرا شاید فوتبال من ریشه در کودکی هایم داشته باشد. من با فوتبال بازی کردن همانند یک پسربچه سرگرم می شوم.

- آندرس اینیستا:

-  معتقد است که شاید یک نفر وجود داشته باشد که بدون فداکاری کردن از پیروزی لذت ببرد اما هنگامی که برای برای کسب پیروزی می جنگید کاری فداکارانه را انجام می دهید.

- آلفردو دی استفانو:

- او معتقد است که بازیکنی که ادعا می کند در فوتبال  بیشتر از دیگران می داند یک دروغگو است!

- خوزه مورینیو :

- او معتقد است که برای اینکه به بهترین تیم تبدیل شوی باید از ذهن و بدنت کمک بگیری و به هم تیمی هایت توجه کنی و گام هایت را عاقلانه برداری. هیچگاه فراموش نکنید که این فقط تیم ها هستند که می توانند موفق شوند.

- او همچنین معتقد است که فوتبال یک بازی در مورد احساسات و هوش شماست.

- میاهم :

- او معتقد است که شکست همیشه می تواند رخ دهد و ممکن است هر روز در تمرینات اتفاق بیفتد اما آنچه که اهمیت دارد این است که چگونه نسبت به شکست واکنش نشان دهید.

متن درباره دوست داشتن فوتبال ، نکات علمی فوتبال

    ...............................................................................................................................................................................................................

    نکات علمی پیرامون فوتبال:

    - یک فوتبالیست خوب بهتر است که یک سری ویژگی ها را به صورت ژنتیکی به ارث برده باشد.

    - بعضی از تحقیقات نشان می دهد که بین انگشت حلقه و انگشت اشاره در فوتبال ارتباطی برقرار است. به این معنی که هر چه طول انگشت حلقه از انگشت اشاره بیشتر باشد احتمال اینکه فرد فوتبالیست بهتری باشد بیشتر است.

    - یکی از اتفاقات جذاب در جریان یک مسابقه ی فوتبال ضربات پنالتی است. حتی اگر یک دروازه بان مطمئن و با تجربه نیز در چارچوب دروازه قرار گرفته باشد باز هم لحظه ی زدن پنالتی پر استرس و هیجان انگیز است.

    - مهم ترین نشانه برای تشخیص جهت حرکت پنالتی زننده توسط دروازه بان، جهت عضلات ران بازیکن در هنگام نزدیک شدن به توپ می باشد. نشانه ی دیگر برای تشخیص پای تکیه گاه پنالتی زننده است. (پایی که با آن شوت نمی زند)

    - تمرینات بدنسازی برای بازیکنان یک تیم فوتبال بسیار مهم است. در قدیم تمرینات به صورت ساده بود. بازیکنان از پله ها بالا یا پایین می رفتند یا دور زمین می دویدند.

    - شاید به نوعی بتوان ادعا کرد که قدرت بدنی حرف اول را در فوتبال می زند. پس تمرینات بدنسازی نقش مهمی را در این بین ایفا می کند.

    - در گذشته چندان به تغذیه ی ورزشکاران اهمیت داده نمی شد و این دیدگاه غلط وجود داشت که هر چقدر ورزشکار غذای حجیم تری را مصرف کند برای او بهتر است.

    - فوتبالیست حرفه ای امروزه دارای یک برنامه ی تغذیه ای اصولی و علمی است.

    - رژیم تغذیه ای خوب به ورزشکار کمک می کند تا آمادگی بدنی خود را به خوبی حفظ کند و کمتر در معرض آسیب دیدگی قرار گیرد.

    - هر فوتبالیست در یک مسابقه به صورت متوسط حدود 5.3 لیتر آب از دست می دهد. از این رو جایگزین کردن این حجم آب از دست رفته همواره باید توسط بازیکنان مورد توجه قرار گیرد.

      تهیه کننده : توپ تاپ

      هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...