تحقیق زمینه ای درباره جارو برقی

در زمان های گذشته، مردم کار نظافت زمین را با استفاده از شاخه های درختان انجام می دادند. سالها بعد، آنها با به هم بستن ساقه های نی وسیله ای به نام جارو ساختند و از آن برای نظافت استفاده کردند. پس از اختراع الکتریسیته، وسایل برقی فراوانی ساخته شد و با اختراع جارو برقی کار نظافت برای انسان آسانتر گردید.

تحقیق درباره جارو برقی

بسیاری از محصولات طراحی شده اند تا زندگی و کار انسان ها را راحت نمایند. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در این میان جارو برقی یکی از وسایل کاربردی برای انسان ها پدیدار شد. امروزه در هر خانه ای ما شاهد وجود جارو برقی هستیم و به راستی که باید از سازنده این دستگاه قدردانی شود که همچین دستگاهی را برای نسل الان به جا گذاشته است.

در زمان های گذشته برای تمیزی خانه و مکان زندگی خود از یک پارچه و یا برس استفاده میکردند و بیشتر از آن که این خانه تمیز بماند، خاک بیشتری به هوا بلند میشده است. در گذشته تشریفات سالیانه " پاک کردن در بهار" را ایجاد کردند تا خانه ی خود را تمیز میکنند. بدان معنا که تمامی وسایل خانه ی خود اعم از فرش و لباس را بیرون می آورده اند به بند آویزان میکرده اند و با چوب یا هر وسیله ی محکمی به آن ضربه میزده اند.

اولین جارو برقی در ایالات متحده با نام پمپ دستی (Whirlwind) به وجود آمد. این دستگاه توسط مخترعین شیکاگو اختراع شد که از چوب و پارچه درست شده است. از این دستگاه امروزه دو نمونه باقی مانده است که یکی در مرکزCanton، اهایو و دیگری در یک مجموعه کلکسیونی موجود میباشد. از این دستگاه اطلاعات قابل توجه ای در اختیار نیست و اکثر اختراعات آن در آتش سوزی بزرگ شیکاگو از بینم رفتند.

جارو برقی با پمپ دستی یا جارو برقی هایی که کلا به صورت دستی کار میکنند از نیمه سال 1800 ابداع شدند.  اولین مدل های دستی با استفاده از سیلندرها در دهه 1860 توسعه یافت و اولین طرح های وجود موتور در ای دستگاه در اواخر قرن بیستم ظاهر شد.

تا سال 1900 اختراعی که مک فی برای جاروبرقی کرده بود، بهترین وسیله مکانیکی احتساب میشد و نقش مهمی برای تمیز نگه داشتن خانه به حساب می آید. تا اینکه در سال 1901 یک مخترع دیگر در انگلستان توانست از یک موتور بنزینی برای ایجاد مکش استفاده نماید و این وسیله چرخدار مثل یک سبد چرخ بود که بیرون ساختمان روشن میکرد و با استفاده از شلنگ های مربوطه داخل ساختمان را تمیز میکرد. بعد ها این دستگاه در خیابان ها نیز مورد استفاده قرار گرفت اما یک مشکل خیلی بزرگ بود و آن هم ایجاد سر و صدای خیلی زیاد این دستگاه ها است.

تحقیق درباره ی جاروبرقی ، مقاله در مورد جاروبرقی دست ساز

این مشکلات باعث شد که شخصی به نام جیمز موری اسپانگلر  که به عنوان یک سرایدار و اهل اوهایو ایالات متحده کار میکرد و این اختراع خود را کامل کرد. علت اینکه این فرد باعث شد این اختراع را کامل کند، حساسیت وی به گرد و غبار بود و سعی کرد این اختراع را کامل کند تا بدون دردسر ساختمان را تمیز کند. او یک مدل از جارو برقی را اختراع کرد که زمان کار کردن هیچ گرد و غباری تولید نمیکند.

به دلیل اینکه پول کافی برای ثبت اختراع خود نداشت دنبال فردی به نام هوور رفت که یک تاجر ایتالیایی بود و او را راضی کرد تا برای این مدل سرمایه گذاری مند و حقوق اختراع خود را به او بفروشد. به همین دلیل اولین جاروبرقی با نام هوور در سال 1908 ثبت شد. این مارک تجاری که هم اکنون هم یکی از برند های معروف لوازم خانگی در جهان می باشد به این ترتیب بنا نهاده شد که دارای تمامی استانداردهای آن روز بود.

جاروبرقی دستی

در سال 1860 یک پاک کننده فرش توسط Daniel Hess از اتحاد غرب، آیووا اختراع شد، گرد و غبار را با یک برس چرخشی و یک سیلندر با مکش از بین میبرد. مدل دیگر  در سال 1868 توسط ایوس وات در شیکاگو اختراع شد. McGaffey این وسیله بزرگ با یک فن دارای موتور محرک کار می کند و با مدل های مختلف به بازار عرضه شد. یک مدل مشابه توسط Melville R. Bissell از Grand Rapids، میشیگان در سال 1876 ساخته شده است.

انواع جاروبرقی

جاروبرقی در حالت کلی به چند نوع تقسیم میشود:

  • جاروبرقی تجاری
  • جاروبرقی خانگی
  • جاروبرقی هتلی
  • مکنده صنعتی
  • جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروی مرکزی

یک سیستم وجود دارد که شامل یک جاروبرقی قوی است که در ساختمان های بزرگ و مسکونی و یا حتی کارخانه ها در یک مکان ثابت قرار میگیرد. از نقاط مختلف ساختمان یک سری دریچه ها از طریق لوله کشی متصل میباشد و به این مدل جاروی مرکزی میگویند. این جارو فوق العاده کاربردی است و چندین نفر همزمان میتوانند از این جاروی مرکزی استفاده کنند. این سری دستگاه بسیار با دوام بوده است و در برابر خیلی موارد مقاوم است. اگر به مدت طولانی روشن باشد مشکلی برای آن پیش نمی‌ آید و سالیان سال نیازی به تعمیر جاروبرقی ندارد.

نکات جاروبرقی ها

گرچه جارو برقی وسیله ‌ای مناسب برای پاکیزه نگه داشتن خانه است اما باید به تمیزی و پاکی خود آن هم توجه کرد.

1. کیسه های درون جارو برقی را همیشه قبل از اینکه خیلی پر شود عوض کنید و فیلتر ان را حداقل دوبار در سال تعویض نمایید و یا شستشو کنید.

2. اگر از فیلتر های یکبار مصرف استفاده نمایید خیلی بهتر است، در غیر این صورت حتما از ماسک و دستکش به هنگام خالی کردن کیسه استفاده نمایید.

3. خالی کردن مخزن گرد و غبار در برخی از جارو ها آسان ‌تر است و فرد بدون دخالت و آلوده شدن دست ‌ها، با فشار دو دکمه در طرفین میله جارو، می ‌تواند گردوغبار فشرده شده را تخلیه کند. هنگام خرید جارو برقی این نکته را در نظر بگیرید.

4. پاک کردن چرخ ها و بدنه جارو برقی از معدود چیز هایی است که به آن توجه نمیشود. با یک دستمال مرطوب آن ها را تمیز کنید. اگر دقت نمایید همیشه ذرات گرد و غبار به بدنه جارو میچسبد و در صورت تمیز نشدن، ممکن است آلودگی به هر جای خانه ی شما راه پیدا کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

    1 نظر

    1. ناشناسناشناسsays:

      عالی عالی عالی عالی بود دست نویسنده اش درد نکنه برای طرح جابر دنبال تحقیق زمینه ای بودم که اینو دیدم خیالم راحت شد