چگونه عادت گاز گرفتن سگ خود را ترک دهیم

سگ ها ذاتا نگهبان هستند و دندان های آن ها بزرگترین سلاح آن ها در مقابل دشمن و خطرات است، آنها با گاز گرفتن دشمن را از خود و مکان زندگی خود دور می کنند و از قلمرو خود محافظت می کنند حال اگر گاز گرفتن سگ کنترل نشود ممکن است عواقب خطرناک بسیاری داشته باشد.

دلایل گاز گرفتن در سگ ها :

سگ ها با توجه به طبیعت و غریزه خود گاز می گیرند گاز گرفتن در سگ ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد و می توان گفت گاز گرفتن در آنها یا حالت تهاجمی دارد یا به علت رفتارهای بازیگوشانه است. سگ ماده تا مدت ها بعد از زایمان برای محافظت از توله اش ممکن است گاز بگیرد،  معمولا گاز گرفتن در توله ها به دلیل تازه دندان در آوردن و درد ناشی از آن است و همچنین توله ها در هنگام بازی کردن از دهان و دندان خود استفاده می کنند به همین دلیل هنگام بازی کردن گاز می گیرند. اما دلیل گاز گرفتن در سگ های بالغ متفاوت است و دلایل دیگری دارد مثلا احساس مالکیت در آنها نسبت به غذا قلمرو اسباب بازی ها و صاحبشان باعث گاز گرفتن می شود و یا زمانی که احساس ترس می کند، که بیشتر در مواجه شدن با افراد غریبه اتفاق می افتد و موقعیت های جدید و ناشناخته. گاهی نیز بیماری و درد زیاد موجب می شود سگ شروع به گاز گرفتن کند. همچنین پرت کردن اشیا و دویدن  جلوی سگ ها باعث بیدار شدن حس غریزی شکار در آن ها می شود و باعث تحریک شدن آن ها برای گاز گرفتن می شود.

چگونه عادت گاز گرفتن سگ خود را ترک دهیم:

برای ترک عادت گاز گرفتن در سگ باید ابتدا علت گاز گرفتن او را پیدا کنیم و بعد با توجه به دلیل آن سعی در جلوگیری و ترک آن کنیم و او را آموزش دهیم که این کار را تکرار نکند. و این کار را بهتر است در سنین پایین تر و در همان زمان تولگی انجام شود. بهتر است او را اجتماعی بار آورید و در همان زمان تولگی او را به مکان های جدید ببرید و با افراد و حیوانات مختلف آشنا کنید این کار باعث می شود که در زمان بزرگسالی کمتر از دیگران بترسد و گاز بگیرد و باعث اجتماعی شدن او می شود پارک بهترین مکان برای اجتماعی شدن آنها می باشد. 

دلایل گاز گرفتن سگ ها ، چکار کنیم تا سگ گاز نگیرد، ترک عادت گاز گرفتن سگ

 در زمان دندان در آوردن اسباب بازی در اختیار توله قرار دهید که آنها را گاز بگیرد و به هیچ عنوان اجازه ندهید در هنگام بازی شما را گاز بگیرد، مثلا اگر در هنگام بازی کردن توله دست شما را گاز گرفت با صدای بلند نشان دهید که درد می کشید و همان لحظه دست از بازی کردن بکشید، اگر آموزش ها نتیجه داد و توله دندان هایش را بر روی دست شما قرار داد اما گاز نگرفت به او جایزه دهید و او را تشویق کنید و با هیجان و لذت بیشتری با او بازی کنید. همیشه در حال فرمان و امر کردن به سگ خود باشید تا مطیع شما باشد و از کلماتی مانند ولش کن زمانی که اسباب بازی هایشان را در دهان دارند و حس مالکیت بر آن دارند و همچنین کلماتی مانند بشین بلند شو و بخواب را چندین بار در روز استفاده کنید و آموزش دهید و زمانی که رفتار خشنی انجام داد محکم از کلمه نه استفاده کنید و به سگ آب بپاشید البته استفاده از آب پاش همیشه صحیح نیست زیرا گاز گرفتن سگ ها دلایل زیادی دارد و در این صورت مدام باید از آب پاش استفاده کرد.

زمانی که در حال آموزش دادن سگ خود برای گاز نگرفتن هستید کاملا صبور و با حوصله باشید و هیچگاه از تنبیه بدنی و فریاد زدن استفاده نکنید و پایداری و ثبات در آموزش هرگز فراموش نشود خیلی جدی رفتار کنید و این آموزش ها را هر روز مرور کنید و در حین آموزش هیچ گاه سگ را به بازی های خشن تحریک نکنید زیرا ممکن است فکر کند که گاز گرفتن برای شما جالب و جذاب است و این عمل را مجددا تکرار کند.زمانی که موهای سگ را شانه می کنید با ضربه های ارام و ملایم این کار را انجام دهید و گره ها را با دست باز کنید که دندانه های شانه به پوست زیرین مو برخورد نکند زیرا باعث گاز گرفتن آنها می شود.

پیشنهاد جدید :

چگونه با سگ ترسو برخورد کنیم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...