چرا دو سال اول ازدواج بسیار مهم است؟

کسانی که ازدواج کرده اند؛ می دانند که در هر نقطه ای که باشید ممکن است ازدواجتان با مشکل مواجه شود. هر اتفاقی که در اوایل ازدواج بیفتد؛ هشدار دهنده است و به عنوان زنگ خطری برای شما تلقی می شود. در سال های اخیر مطالعات زیادی روی روابط زناشویی و ازدواج صورت گرفته است واین تحقیقات نشان داده اند که دو سال اول ازدواج نقش کلیدی در پیوند افراد دارد.

دوسال اول زندگی وضعیت ادامه ازدواج را روشن می کند.

زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند؛ بعد از دو سال دچار کاهش در عشق، کاهش احساس دلتنگی و کاهش میل جنسی می شوند. تحقیقات نشان داده اند که این تغییرات به تدریج در دو طرف احساس می شود و در صورت بروز تعارض های دیگری در زندگی، تقاضا برای طلاق افزایش می یابد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که تفاوت بین گروه های راضی و گروه های ناراضی، درست دو سال بعد از ازدواج آشکارمی شود.

تحقیقات انجام شده روی 156 زوج در دانشگاه تگزاس که13 سال از ازدواجشان می گذرد؛ در سال 1981 نشان داده اند که:

68 زوج از ازدواجشان راضی هستند.

32 زوج از ازدواجشان ناراضی بودند.

56 زوج طلاق گرفته بودند.

زوج هایی که در دو سال اول طلاق گرفته بودند؛ نشانه هایی از سرخوردگی داشتند و در دو ماه اول ازدواج، دید منفی نسبت به یکدیگر پیدا کرده بودند. اگر زوج ها، در اوایل ازدواجشان نسبت به یکدیگر دلسرد شوند؛ نشانه خوبی نیست. زوج هایی که ازدواج شادی داشتند؛ از همان اوایل ازدواج، دید مثبتی نسبت به همسرانشان داشته اند.

ماه عسل

کمی افسردگی بعد از ازدواج کاملاً طبیعی است. هر دوی شما در گیر تدارکات عروسی بوده اید و بسیارخسته هستید. مطمئناً شما با استرس مراسم عروسی مقابله کرده اید و حالا نیاز به استراحت دارید. با این حال مهم است که این افسردگی را نادیده بگیرید. آمادگی برای خوش گذراندن در ماه عسل، به شما کمک می کند تا با این دوره افسردگی مقابله کنید. شما زمان زیادی برای مقابله با مشکلات زناشوییتان دارید. در این مرحله فقط باید خوش بگذانید.

اولویت های دیگری نیز در زندگی هر شخصی وجود دارند که زوج ها باید با آن مواجه شوند. مسائل گوناگونی وجود دارند که باید در سال اول ازدواج تکلیفشان روشن شود. نحوه تخصیص و رسیدگی به مسائل مالی، زمان آزاد برای داشتن رابطه جنسی با کیفیت، معنویات و مذهب، یادگیری نحوه برخورد با تعارض ها و بحث در مورد انتظارات، از این قبیل مسائل هستند. متأسفانه بسیاری از زوج ها از صحبت کردن درمورد مسائل بحث برانگیز اجتناب می کنند. امَا، این اجتناب باعث از بین رفتن اتحاد شما به عنوان یک زوج خواهد شد.

در هنگام دعوا، چه باید کرد؟

بهترین کار این است که یک مکالمه صادقانه با همسرتان داشته باشید. شما نباید او را سرزنش کنید. باید از همسرتان بخواهید تا با همکاری با یکدیگر به سازگاری برسید.

ازدواج موفق

با اینکه دو سال اول ازدواج، جزء سال های دشوار زندگی هستند امَا، اغلب زوج ها این دو سال را  جزء بهترین سال های زندگیشان می دانند. آن ها در طی این دو سال بیشتر با روحیات یکدیگر آشنا می شوند و با یکدیگر صمیمی تر هستند. چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد یکدیگر بدانند و بتوانند احساسات خود را به راحتی بیان کنند. در سال های اول ازدواج است که پایه زندگی شکل می گیردو عشق عمیق معنا پیدا می کند. پس از عشق به یکدیگر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید :

چگونه صداقت و اعتماد را در ازدواجتان بازسازی کنید؟

منبع : verywellmind

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...