پنسکشوال یا همه جنسگرایی چیست؟

شما ممکن است کلمه پنسکشوال یا همه­جنس گرا را شنیده باشید و در مورد تعریف واقعی آن دچار شک و تردید باشید و یا از تفاوت بین پنسکشوال و دوجنسگرایی یا پلی سکشوال شگفت زده شوید. برای این که به درک درستی از واژه پنسکشوال یا همه­جنس گرا برسید؛ بهتر است نگاهی عمیق تر به این گرایش جنسی بیندازید.

پنسکشوال چه معنایی دارد؟

به بیان ساده، پنسکشوال یا همه­جنس گرا به شخصی گفته می شود که بدون توجه به جنسیت یا تمایلات عاشقانه جذب فرد دیگری شود. در حقیقت، اگر کلمه پنسکشوال را تجزیه کنیم؛ متوجه می شویم که «pan» یک کلمه یونانی به معنی «همه» است. بسیاری از افراد پنسکشوال معتقدند که جذب روحیات و اخلاق طرف مقابلشان می شوند و هیچ محدودیتی در جنسیت افرادی که به آنها تمایل نشان می دهند؛ وجود ندارد.

تفاوت پنسکشوال و دوجنس گرایی در چیست؟

با وجودیکه محققان هنوز بر سر این مسئله بحث دارند؛ گفته شده است که بایسکشوال یا دو جنس گرا یک مفهوم گسترده تر را شامل می شود و افرادی را توصیف می کند که از نظر فیزیکی و عاطفی جذب زنان و مردان می شوند. اگر این واژه را تجزیه کنیم؛ متوجه می شویم که «bis» یک کلمه یونانی به معنی «دو» است.

با در نظر داشتن این موضوع، پنسکشوال یک مفهوم خاص تر است. افراد پنسکشوال نه تنها به مردان و زنان دیگر جذب می شوند؛ بلکه ممکن است به افراد دیگر نیز تمایل نشان دهند. برای مثال، پنسکشوال ها ممکن است به عنوان افراد تراجنسی یا دوجنسیتی نیز شناخته شوند.

تفاوت پلی سکشوال و پنسکشوال در چیست؟

بهتر است برای درک تفاوت این دو واژه، از تجزیه کلمات و معنی دقیق پیشوندهای آن ها کمک بگیریم. فهمیدیم که «pan» به معنی «همه» است. واژه «poly» نیز به معنی « بسیاری» است. در واقع، تفاوت کلیدی این دو واژه در همین است. پلیسکشوال ها به بسیاری از گونه ها تمایل دارند و به همه تمایل نشان نمی دهند.

سیالیت جنسی چیست؟

افرادی که سیال جنسی شناخته می شوند؛ تمایلات متفاوتی دارند که در طول زمان تغییر می کند. برای مثال ممکن است فردی در دوران کودکی خود به مردان جذب شود؛ امَا، بعدا متوجه شود که زنان برای او جذاب تر هستند. در واقع، جهت گیری جنسی یک فرد در طول زمان تغییر می کند. علاوه براین، افرادی که سیالیت جنسی دارند؛ ممکن است تمایل بیشتری نسبت به یک جنسیت داشته باشند؛ امَا به هیچ وجه خود را محدود نمی کنند.

هتروفلکسیبل یا هم جنس پذیر چیست؟

زمانی که نگاه دقیق تری به واژه پنسکشوال بیندازیم؛ ممکن است با مفهوم هم جنس پذیر آشنا شویم. در واقع این افراد به طور گسترده از نظر جنسی و احساسی به سمت جنس مخالف خود جذب می شوند؛ امَا، کمی هم به هم جنسان خود تمایل نشان می دهد.

هموفلکسیبل یا دگر جنس پذیر چیست؟

این واژه برای توصیف افرادی به کار می رود که از نظر عاطفی و جنسی به سمت هم جنسانشان جذب می شوند. امَا، جنس مخالفشان هم کمی برایشان جذاب است.

منبع : liveabout

ترجمه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...