چگونه بعد از پایان رابطه، از خاطرات آن رها شویم؟

بعد از پایان یک رابطه، ممکن است به فکر رهایی از رابطه پیشین و ادامه زندگیتان باشید. امَا، فقط یک روش جامع برای رها شدن از رابطه قبلیتان وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، شما باید راه های متنوع رهایی از خاطرات گذشته را بررسی کنید و روشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر باشد. رهایی از خاطرات گذشته، یک گام مهم، برای ادامه دادن زندگی است. بنابراین، باید به 5 مرحله اساسی که در این مقاله آورده شده است نگاهی بیندازید و بدون توجه به گذشته تان، مسیر آینده را طی کنید.

1.ارتباط خود را با شریک سابقتان به طور کامل قطع کنید.

اگر به دنبال رهایی از خاطرات رابطه پیشینتان هستید؛ یک استراتژی مفید، قطع کامل رابطه با شریک سابقتان است. اگر با وجود جدایی از او، همچنان در حال مکاتبه هستید؛ چگونه می توانید به آینده خود فکر کنید و برای آینده تان برنامه ریزی کنید؟ باید ارتباط در تمام رسانه های اجتماعی را با شریک سابقتان قطع کنید. این کار به شما کمک زیادی می کند تا از شر خاطراتی که دائماً به ذهنتان هجوم می آورند؛ رها شوید.

2. به خودتان اجازه ناراحتی و عزاداری بدهید.

زمانی که به دنبال رها شدن از شر خاطرات رابطه سابقتان هستید؛ باید به خودتان اجازه عزاداری و ناراحتی بدهید. شما در این مرحله، طیف وسیعی از احساسات را تجربه می کنید که ممکن تأثیرات مخربی بر روحیه شما بگذارند. شاید شما فکر کنید که نباید ناراحتی، عصبانیت و پشیمانی خود را جدی بگیرید؛ امَا، شما باید به خودتان اجازه تجربه این احساسات را بدهید و اتفاقات رخ داده را به طور کامل، پشت سر بگذارید. بعد از این مرحله، حرکت به سمت آینده آسان به نظر می رسد. شما باید این بخش از زندگیتان را بپذیرید و از آن گذر کنید.

3. شریک سابقتان را ببخشید.

ممکن است بخشیدن شخصی که به شما بدی کرده است؛ چالش برانگیز باشد. امَا، تا زمانی که نتوانید شریک سابقتان را ببخشید؛ درد و پریشانی شکست عشقیتان را روی دوش خود خواهید کشید. شما باید به خاطر خودتان، او را ببخشید تا بتوانید زندگی خود را به بهترین نحو ادامه دهید.

4. هر چیزی را که دوست دارید به شریک سابقتان بگویید؛ روی کاغذ بنویسید.

یک استراتژی دیگر، برای رها شدن از خاطرات گذشته تان، نوشتن چیزهایی است که دوست دارید شریک سابقتان بداند. در حقیقت، این کار فرصتی است تا بتوانید احساسات واقعی خود را به او نشان دهید و آنچه که در سینه تان نگه داشته اید را بیرون بریزید. این کار باعث می شود تا ناراحتی های شما تا حدودی برطرف شود و بتوانید برای آینده خود تصمیمات مهمی بگیرید.

5. از شریک سابقتان عذر خواهی کنید.

اگر احساس می کنید که کلمات و صحبت های شما باعث ناراحتی شریک سابقتان شده است؛ از او عذرخواهی کنید. اگر بدانید که کارهای شما باعث رنجش شریک سابقتان شده است؛ نمی توانید او و خاطراتش را فراموش کنید. با عذرخواهی کردن از او احساس بهتری خواهید داشت و راحت تر او را فراموش خواهید کرد. در واقع، معذرت خواهی شما، شاید باعث شود تا شریک سابقتان نیز، بتواند راحت تر با قضیه کنار بیاد و از خاطرات گذشته رهایی یابد.

بیشتر بخوانید :

آیا عشق اول فراموش می شود ؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...