چه زمانی طلاق گرفتن ضروری است؟

تصمیم گیری در مورد طلاق، موضوع بسیار پیچیده ای است. بسیاری از طلاق ها به دلیل مشکلات زنانشویی رخ می دهند که با داشتن مهارت های کافی، قابل حل هستند. به عبارت دیگر، بسیاری از طلاق ها، بدون دلیل معتبری انجام می شوند. در بعضی از ازدواج ها، رفتارهایی دیده می شود که هیچ یک از زوجین از طرف مقابلش انتظار چنین رفتارهایی را ندارد. هیچ کس نباید به آسانی تصمیم به طلاق بگیرد؛ امَا، موقعیت هایی وجود دارند که در آن ها طلاق تنها راه حل ممکن است. اگر شما خودتان را در موقعیت هایی که در این مقاله ذکر می شود؛ یافتید؛ به راحتی می توانید تصمیم به طلاق بگیرید.

سوء استفاده فیزیکی یا عاطفی

اگر همسرتان شما را یک بار بزند و این کار را دوباره تکرار کند؛ شما باید ازدواجتان را ترک کنید و از همسرتان جدا شوید. هیچ عذر و بهانه ای برای کسی که شما را می زند؛ وجود ندارد. پشیمانی و عذرخواهی همسرتان را در صورت مشاهده اینگونه موارد، نپذیرید. خشونت نوعی اعمال قدرت نسبت به همسر است و آزار و اذیت محسوب می شود. این رفتار مخرب، ربطی به عشق همسرتان نسبت به شما ندارد.

آزار و اذیت خانگی، اشکال مختلفی دارد. همسرتان ممکن است شما را به صورت فیزیکی یا عاطفی، مورد آزار و اذیت قرار دهد. داد زدن، جیغ و سروصدا و بی توجهی، رفتارهای قابل قبولی نیستند. شما برای سلامت خودتان و سلامت فرزندانتان مجبورید همسرتان را ترک کنید.

بی وفایی و خیانت

یک انسان خیانتکار، همیشه به خیانت و بی وفاییش ادامه می دهد. بی وفایی، نوعی آزار خانگی است و رفتاری است که دوباره تکرار می شود. یک همسر، به دلایل مختلفی خیانت می کند. قربانی خیانت، باید به این درک برسد که هیچ دلیل موجهی برای خیانت و بی وفایی همسرش، وجود ندارد. بعد از خیانت ممکن است که اعتماد در رابطه احیا شود. امَا، اگر همسر شما یک خیانتکار سریالی است؛ باید به این نکته فکر کنید که چرا حاضرید با شخصی بمانید که هیچ احترامی برای شما و شخصیتتان قائل نیست.

تنش ها اقتصادی

آیا شما تا بحال واژه « خیانت مالی» را شنیده اید؟ اگر همسرتان پول زیادی خرج می کند و فشار اقتصادی زیادی برخانواده تحمیل می شود؛ در واقع، همسرتان خیانت مالی می کند. همسر شما ممکن است معتاد به خرید باشد و یا دوست داشته باشد که قمار کند و به همین دلایل بدهی های زیادی بالا بیاورد.

سوال این است که چرا به خودتان اجازه می دهید با شخصی زندگی کنید که شما را گرفتار خوشی های خودش می کند؟ چنین شخصی ممکن است چند سال کارهایش را رها کند ولی دوباره به سمت عادت های دیرینش باز می گردد.

اعتیاد به الکل یا مواد مخدر

شما نمی توانید یک معتاد را ترک دهید. با این حال، افرادی که با اشخاص معتاد ازدواج می کنند؛ معتقدند که می توانند به طریقی رفتارهای آن ها را تغییر دهند. اگر خوش شانس باشید؛ همسر معتاد شما، به علت ترس از دست دادن خانواده اش اعتیادش را ترک خواهد کرد؛ اما، معمولا شخصی که به الکل یا مواد مخدر اعتیاد داشته باشد؛ قید خانواده اش را می زند و از خانواده اش صرف نظر می کند.

بیشتر بخوانید :

کدام مشکلات زناشویی باعث طلاق می شوند؟

6 علامت قریب الوقوع طلاق

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...