چگونه بر ترس از عاشق شدن، غلبه کنیم؟

عاشق شدن می تواند برای هر فردی بسیار هیجان انگیز و مهیج باشد؛ امَا، برای بسیاری از مردم، این کار سخت و ترسناک به نظر می رسد. به هر حال، اعتماد کامل به کسی، کار آسانی نیست. اگر شما جزء افرادی هستید که از عاشق شدن می ترسید؛ خبر خوبی برایتان داریم. شما می توانید بر این ترس غلبه کنید و به خودتان اجازه دهید تا لذَت و نشاط رها شدن از این ترس و عاشق بودن را تجربه کنید.

1.درباره ترستان، با خودتان صادق باشید.

اکنون، زمان مناسبی است تا از خودتان بپرسید که چرا از عاشق شدن واهمه دارید؟ برای مثال، آیا در گذشته آسیب دیده اید و نگرانی شما به علت تجربه های تلخ گذشته است؟ و یا شخصیت شما به گونه ای است تمایل دارید از دیگران فاصله بگیرید؟ شما باید سوالات زیادی از خودتان بپرسید تا به ریشه این مسئله برسید. با دانستن علت ترستان، می توانید گام هایی بردارید و از این مانع عبور کنید تا لذت شادی حقیقی و ارتباط عمیق با فرد دیگری را تجربه کنید.

2. احساسات خود را درک کنید.

قدم بعدی این است که احساسات خود را تجربه کنید و روی آن ها کار کنید و با درک این احساسات، از تردیدهای دائمی خود رها شوید. برای مثال، اگر شما از عاشق شدن، به خاطر احتمال پایان رابطه، می ترسید؛ باید با این احساسات مقابله کنید و بر آن ها غلبه کنید. صحبت با دوستان، خانواده و حتی روانشناس کمک شایانی برای غلبه بر این ترس می کند. همیشه ریسک جداشدن، در تمام رابطه ها وجود دارد. اگر این امر را به عنوان یک فرآیند طبیعی در زندگی در نظر بگیرید؛ ترس شما از عاشق شدن، تا حدودی برطرف می شود.

3. یک شریک شایسته برای خود انتخاب کنید.

انتخاب یک شریک شایسته ایده خوبی است تا از ترس عاشق شدن رها شوید. این فرد چگونه با شما رفتار می کند؟ آیا شما نیز برایش ارزش قائل هستید؟ آیا به یکدیگر احترام می گذارید و به هم اعتماد دارید؟ گاهی اوقات، ترس از عاشق شدن، ناشی از تردیدی است که نسبت به خودتان دارید. با این حال، اگر نگاه منتقدانه ای به رابطه تان بیندازید؛ می بینید که باید با شخصی ارتباط برقرار کنید که با او هم نظر و هم عقیده هستید.

4. بپذیرید که اگر شما فرد آسیب پذیری باشید؛ هیچ اشکالی ندارد.

اگر می خواهید از این ترس رها شوید باید گام هایی برای غلبه بر آن بردارید و بالاخره به شخصی اعتماد کنید و عاشقش شوید و کمی آسیب پذیر باشید. شما باید برای تقویت خود تلاش کنید و بدانید شریک شما حامیتان است و در همه شرایط سخت در کنار شما خواهد ماند. با خودتان رو راست باشید و موانع پیش رویتان را در هم بشکنید.

5. بدانید که این فرآیند زمانبر است.

پشت سر گذاشتن این ترس، یک شبه اتفاق نمی افتد. شما برای غلبه بر این ترس، می توانید قدم های کوچکی بردارید و هر روز خودتان را به چالش بکشید تا در نهایت موفق شوید و از این ترس، رهایی یابید. عاشق شدن، یک فرآیند جادویی است که باید به خودتان اجازه تجربه اش را بدهید. زمانی که عاشق شوید؛ متوجه خواهید شد که عشق، ارزش تمام ریسک ها را دارد.


بیشتر بخوانید :

چکار کنید که یک مرد به شما پیشنهاد ازدواج بدهد؟


منبع: liveabout

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...