طالع بینی بچه متولد مرداد

آیا بچه ای را به خاطر می آورید که در دوران کودکی همیشه رئیس بود ؟ یادتان می آید که آن کوچولو هر موقع که نمی توانست رئیس شود چه طور اخم میکرد ؟ این بچه هر موقع بی پول بودید به شما قرض می داد که بستنی و شکلات بخرید مطمعنا متولد مرداد بوده است .بچه متولد مرداد هر زمان که راه خود را پیدا می کند خوشحال و بازیگوش و با نشاط است . وی اگر نتواند به خواست خود برسد ناگهان عصبی می شود و جیغ می کشد و افسرده و ناراحت در گوشه ای کز می کند. شیر جوان را ، اگر هم کمی مغرور و خودنما جلوه کند نباید دائما مورد تحقیر قرار داد. سرکوب کردن شور و اشتیاق وی ممکن است چنان ضربه روحی عمیقی بر او وارد کند که سالها فراموش نکند . شیرهای نر و ماده کوچولو عادت دارند بر بچه های دیگر حکفرمایی داشته باشند و این موضوع اغلب باعث ناراحتی مادرهای بچه های محبوب و آرام می شود . برای منع کردن او از این کار نباید جلوی همبازیهایش او را سرزنش کنید بلکه بهتر است با ملایمت و مهربانی به او تذکر دهید . اگر غرور شیر را به ویژه در جلوی جمع جریحه دار کنید واکنش ناجوری از خود نشان می دهد.

بهتر است حس ریاست طلبی طبیعی را در فرزند مردادی خود تقویت کنید ولی به او بیاموزید که ریاست باید نوبتی باشد و به شکلی عادلانه صورت گیرد ، حتی اگر او احساس کند که قوی تر از دیگران است . حس عدالت جویی شیر معمولا باعث می شود که وی این مسائل را به خوبی درک کند. او مهاجم نیست . بلکه فقط حس می کند که مجبور است جلوتر از دیگرام باشد . این دختر و پسرهای متولد مرداد علاقه خاصی به خودنمایی دارند و اگر این تمایل در آنها محدود و مقید نشود آنگاه به سختی می توان آنها را از این کار بازداشت . شیر نر کوچولو همان بچه ای است که در حیاط مدرسه بر روی سرش می ایستد یا در روی یک نرده راه می رود و دیگران را به تشویق وامیدارد . والیدن عاقل این گونه بچه ها از همان دوران کودکی به فرزندان خود یا می دهند که خودنمایی کار خوبی نیست و با غرور و متانت هیچ جور در نمی اید . این گفته برای کودکی که سرشار از غرور است موثر واقع شده و آن را بخوبی می پذیرد.

خصوصیات بچه های مرداد ماهی

حتی در کوچکترین شیرها هم به خوبی می توان این خصوصیت ریاست طلبی و حکمفرمایی بر دیگران را مشاهده نمود . او از همان روزهای اول در خانه بر دیگران حکومت می کند و با اندکی تلاش ، والدین و اقوام را به زیر سلطه خود در می آورد . شیر کوچولو بر تخت سلطنت خود (همان صندلی پایه بلند خودش) می نشیند و در حالی که لباسش را با اب میوه و زرده تخم مرغ کثیف کرده و پوشکش نیز باید عوض شود وقار خود را حفظ می کند . برای بچه متولد مرداد خیلی طبیعی است که همان طور بنشیند و اجازه دهد پدر و مادر و دوستان او را مورد ستایش قرار دهند و به او تعظیم نمایند. او تعریف و تمجید را خیلی خوب می پیذرد و برایش بسیار عادی است . موقعی که غریبه ها لوسش می کنند و او را مورد توجه قرار می دهند به صورت کوچولو و دلپذیر و از خود راضی او نگاه کنید.

بچه متولد مرداد بی مهباتر از بچه های دیگر است و بیشتر خود را به خطر می اندازد و فعالتر از بقیه بچه هاست. بعد دوره های تنبلی او فرا می رسد . همواره در گوشه ای دراز می کشد و آن قدر خسته است که نمی تواند حتی انگشت پای خود را بلند کند مگر در مواردی که بخواهید از او پذیرایی کنید . در این جور مواقع او را به حال خود رها کنید تا بفهمد که دیگران پیشخدمت او نیستند . اگر چیزی می خواهد بهتر است منتظر بماند تا تجدید قوا پیدا کند و خودش بتواند به دنبال آن برود . در غیر اینصورت ممکن است آن قدر لوس شود که به یک ظالم کوچولو تبدیل گردد . اشکالی ندارد که گاهی برایش کتاب بیاورید با یک لیوان شیرکاکائو به دستش بدهید ، وی در برابر هوس های او باید مقاومت کنید مگر این که واقعا بخواهید پیشخدمت این شاهزاده باشید.

نوجوان شیر وقتی که یاد بگیرد به حقوق دیگران احترام بگذارد تا دیگران نیز حقوق او را رعایت کنند موجود جالی خواهد شد . آنها به اندازه حیوانات کوچک باغ وحش بازیگوش و مهبران هستند و به همان اندازه نیز احتیاج به انضباط و نظم دارند. برای اهلی کردن شیر باید بوسه های گرم و شلاق را در کنار هم به کار ببرید . هر کدام از این دو اگر به کار گرفته شود بی فایده و خطرناک است.پسر و دخترهای متولد مرداد دو نوع هستند . نوع معاشرتی ، شاد ، خوشرو ، صمیمی ، سخاوتمند ، البته کمی هم خودنما. نوع دوم ساکت تر ، و ظاهرا کمی خجالتی . خجالتی بودن این دسته از شیرها ممکن است بدین دلیل بالشد که غرور آنها از طرف والیدن مستبد جریحه دار  شده باشد یا به خواهر برادر آن ها بیش از حد توجه شده باشد . نتیجه این سوء رفتار این می شود که بچه شیر بعدها کمبود محبت خود را با تحمیل کردن چیزهای نامناسب به اشخاص نامناسب و در زمان نامناسب جبران می کنند یا شدیدا خجالیت و گوشه گیر می شوند . غرور او اگر برای مدتی طولانی و به شیوه ای غیرطبیعی سرکوب شود بسیار خطرناک خواهد بود.

کودکان مرداد ماهی

پسرهای متولد مرداد در سنین پایین ، دوست دارند بازیهایی انجم دهند که در آن رقابت و خطر وجود داشته باشد و آنها بتوانند ادای سربزاها را در بیاورند که به مبارزه می پردازند . دختر کوچولوی شیر نیز خانم و با اراده خواهد بود و دوست دارد لباسهای زیبا بپوشد تا دیگران از قیافه او تعریف کند و از قبول مسئولیت در کارهای خانه لذت می برد . بعضی از دخترهای مردادی دقیقا مثل پسرهای مردادی عمل می کنند ولی سرانجام غرور تکبر آنها غالب می شود و از این مرحله عبرو می کنند . از این بچه ها توقع نداشته باشید سطل زباله را به جلوی در بگذارند یا کف اتاقها را تمیز کنند . چون آنها از انجام کارهای سطح پایین خشمگین می شوند . بنابراین بهتر است کارهای مهمتر و موقرانه تری از آنها بخواهید تا احساس قدرت بکنند.

معلم ها می توانند از شاگردان متولد مرداد خود بخواهند که با دیگران کمی کار کنند . این بچه ها خیلی دوست دارند موضوعی را برای دیگران توضیح دهند و هیچ چیز برایشان لذتبخش تر از این نیست که در موقع غیبت معلم نقش او را بازی کنند . این کار باعث می شود در مرکز توجه قرار گیرند . بچه شیری که چنین مسئولیتی را بر عهده می گیرد به خوبی آن را انجام می دهد. البته بعضی مواقع هوس می کند بازیگوشی کند و وقتی که معلم برمیگردد می بیند که توی کلاس سیرک به راه انداخه است.

بچه متولد مرداد اگر به میل خود تصمیم بگیرد خیلی سریع چیز یاد می گیرد . او بسیار باهوش است و معلمان صبور اغلب به آنها جایزه می دهند. البته آنها در زمینه یادگیری مطالب درسی کمی تنبل هستند و همواره سعی می کنند با روحیه شادمان و شخصیت جذاب خود نظر معلم را به سوی خود جلب کنند . معلم ها هم احتمالا گول لبخند و تملق گویی های آنها را می خورند و به همین دلیل چندان عجیب نیست که بچه های متولد مرداد معمولا نمره هایی می گیرند که بیشتر از حق آنهاست . شاید مجبور شوید روشهای صحیح مطالعه را بارها و بارها به آنها گوشزد کنید. ولی به یاد داشته باشید که تحمیل هر چیزی به آنها چیزی جز وقت تلف کردن نیست. ساده ترین روش برای این که نمره های او را ارتقا دهید این است که غرور او را تحریک کنید و از او بخواهید برتر از دیگران شود . موقعی که کار درستی انجام می دهد ضربه نوازگرانه ای به پشت او بزنید که آن را حس کند . البته چون اصلا مهم نیست که دیگران چقدر او را تحسین می کنند ، او همیشه ستایش و تعریف و تمجید دیگران است.

چگونگی رفتار با بچه های متولد ماه مرداد

بچه های متولد مرداد احتمالا در مقایسه با سایر بچه ها ، به پول تو جیبی بیشتری نیاز دارد . او ممکن است مقدار زیادی از پول خود را خرج کند یا به دیگران بدهد ولی هرگز نمی گذارد جیبش خالی شود . بهتر است قانونی را که در کفلر در مورد مسائل مالی به بچه ها یاد داد به او بیاموزید : مقداری ببخش ، مقداری خرج کن ، مقداری هم پس انداز کن . مخصوصا این مورد آخر را فراموش مکن .

شیرهای نر و ماده وقتی که بزرگتر می شوند زودتر از دیگر بچه ها متوجه جنس مخالف می شوند. دوران بلوغ آنها پر تلاطم خواهد بود چون از نظر احساسی دائم در تحول هستند. در مورد دوستی ها و روابط عاطفی خود به شدت دچار هیجان و کدورت و شور و غوغا می شوند . تمام بچه های متولد مرداد عاشق مهمانی هستند. به آنها باید آزادی بدهید و گرنه خودشان آن را به زود میگیرند، دستورات خشن باعث خدشه دار شدن غرور و وقار آنها می شود . اگر او را با شجاعت بار آورید و غرور او را صادقانه مورد تمجید قرار دهید بچه ای قوی خواهد شد.

بزرگ کردن بچه متولد مرداد کار چندان ساده ای نیست . مواقعی می رسد که تصور می کنید شیر شما هرگز رام نخواهد شد. ولی او رام شدنی است مشروط بر آن که به خاطر بسپارید که او به انضباط و نظم و آرامش نیاز دارد . عشق و محبت دو کلید اسرارآمیزی است که قلب طلایی او را می گشاید.این شیرهای بزرگسال غمگین و اخمو ، از آن دسته شیرها نیستند که در کودکی مورد تحسین و تشویق قرار گرفته اند ، بلکه آنهایی هستند که از نظر عاطفی محرومیت کشیده اند و مورد بی مهری قرار گرفته اند . یادتان باشد که او تظاهر می کند که خیلی شجاع و دلیر است ولی پیش خود همیشه از این هراس دارد که این طور نباشد . او را هر شب در آغوش بگیرید و از صمیم قلب به او محبت کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...