صداقت در زندگی زنانشویی + روشهای داشتن صداقت

یکی از مواردی که هموراه در مشاوره هایم با زوج ها با آن رو به رو بوده و هستم ، این است که مقوله ی  صداقت در زندگی زنانشویی بحث بسیار مهمی است که نیاز دیدم در این مطلب در توپ تاپ درباره ی آن با شما خوبان اندکی سخن بگویم.

زن و شوهر ها باید در همه ی موارد با یکدیگر صداقت داشته باشند . منظورم این است که آنها باید درباره ی احساساتشان به طور کامل با یکدیگر روراست باشند . من داشتن صداقت در مورد تجارب گذشته ، فعالیتهای کنونی و برنامه های مربوط به آینده ی زوج ها را به شدت به آنان توصیه می کنم ، زیرا صداقت همه جانبه ضرورت زیادی در زندگی مشترک دارد. صداقت همه جانبه ، مسیر روشنی برای رسیدن به سازگاری زنانشویی است . همسرانی که با هم صادق نیستند ، به سرعت می توانند مشکلاتشان را مشخص کنند و اگر بدانند چگونه با یکدیگر صحبت کنند ، به سرعت آن را برطرف کرده از کنار آن می گذرند ! گاهی عدم صداقت ، موجب پنهان شدن هم مشکل و هم راه حل آن می شود ! اما داشتن صداقت ، حقایق را به سادگی روشن می کند . هر چه بیشتر حقایق را بیان کنید، درک بهتری از یکدیگر خواهید داشت و هر چه درک بهتری از هم داشته باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که راه حل مشکلاتتان را پیدا کنید .

صداقت همه جانبه همچنین از این نظر مهم است که موجب برطرف شدن نیازهای عاطفی می شود . برای اغلب اشخاص داشتن صداقت همه جانبه واحدهای عشق زیادی را سپرده گذاری می کند و آنها به شخصی که با آنان صادق است ، عشق می ورزند . به عبارت دیگر ، همسران نیاز دارند احساس کنند که شریک زندگی شان با آنها صادق است !

زن و شوهر ها تا چه اندازه باید با یکدیگر صادق باشند

زن و شوهر ها تا چه اندازه باید با یکدیگر صادق باشند ؟!

ممکن است با نظر من موافق باشید که زن و شوهر باید با یکدیگر صادق باشند . اما شاید ندانید که این صداقت باید به چه میزان باشد . حال می خواهم روش صداقت همه جانبه را برایتان شرح دهم .

روش صداقت همه جانبه 

تمام اطلاعات مربوط به خودتان را برای همسرتان آشکار کنید ! اطلاعاتی در مورد افکار ، احساسات ، عادات ، علایق ، آنچه دوست ندارید ، پیشینه ی شخصی و فردی فعالیت های روزانه و برنامه های آینده تان ! برای کمک به توضیح بهتر این روش ، من آنها را به چهار بخش تقسیم می کنم .

1- صداقت عاطفی

واکنش عاطفی تان را ، چه مثبت چه منفی ، نسبت به حوادث زندگی تان ، به ویژه نسبت به رفتار همسرتان آشکار کنید.

2- صداقت در مورد پیشینه ی شخصی و فردی

اطلاعات مربوط به گذشته ی خود ، به ویژه حوادثی که نقاط ضعف یا شکست شما را نشان میدهد را با او در میان بگذارید.

3- صداقت در مورد امور روزمره 

حوادث روزتان را با همسرتان در میان بگذارید و او را از روند برنامه های روزانه تان و زمان آنها آگاه کنید.

4- صداقت در مورد آینده 

افکار ، برنامه ها ، فعالیت ها و اهداف مربوط به آینده خود را با او در میان بگذارید . 

حال در مورد هر کدام از موارد ذکر شده در بالا توضیحاتی برایتان ارائه می دهم.

1- صداقت عاطفی

بسیاری از زوج ها تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن یکدیگر می کنند . اما تلاش آنها هر چند دقیق اغلب در جهت نادرستی است . آنها هدف را به غلط نشانه می گیرند .

صداقت موجب افزایش سازگاری مناسب بین زن و شوهرها می شود و سازگاری مناسب تمام آن یک ازدواج خوب به آن نیازمند است . برای بعضی افراد مشکل است که احساساتشان را بروز دهند . به ویؤه احساسات منفی شان را ! اما ابراز احساسات منفی به هدفی ارزشمند در زندگی زنانشویی کمک می کند . در واقع اینها علامتی هستند که نشان میدهند چیزی نادرست است . اگر شما بتوانید با موفقیت از فوران خشم ، قضاوت نامحترمانه و درخواست خودخواهانه عبور کنید . ابراز احساسات منفی تان ممکن است موجب سازگاری بیشتر و آگاهی بیشتر شما و همسر شما گردد.

صداقت در زندگی زنانشویی

توصیه مهم روانشناس

بدون ارتباط صادقانه و روراست ، شکست رابطه زنانشویی قطعی است. !

2- صداقت در مورد پیشینه ی شخصی و فردی

در این مقوله پرسشی مطرح است این که : آیا باید رازهای گذشته ی شما از همسرتان مخفی بماند ؟ در پاسخ به این پرسش ، پاره ای از افراد اعقتاد دارند که : آری ! ولی اعتقاد شخصی من پس از سال ها مشاوره این است که همه چیز را درباره ی شما بداند ! باید تمام تجارب ناراحت کننده یا اشتباهات جدی و بزرگی را که در گذشته مرتکب شده اید ، برای او آشکار و هویدا گردد !

3- صداقت در مورد امور روزمره

یادتان باشد که در ازدواج موفق ، زن و شوهر آن قدر به یکدیگر وابسته هستند که در میان گذاشتن برنامه های روزانه شان با یکدیگر برای آنها امری ضروری است ! اما در ازدواج های ناموفق ، همسران از آشکار کردن برنامه هایشان خشنود نیستند ، زیرا اغلب درگیر رفتاری هستند که می خواهند آن را از همسرشان مخفی کنند . آنچه مهم است این است که برنامه های روزانه خود را با همسرتان در میان بگذارید . تا حدی هر کاری که شما انجام می دهید به نوعی همسرتان را تحت تاثیر قرار می دهد . بنابراین مهم است برای همسرتان توضیح دهید که چه کار می کنید

4- صداقت در مورد آینده

بعضی از افراد بر این باروند که در میان گذاشتن برنامه های آینده فقط به همسرشان فرصتی می دهد تا آنها را نقض کند ! آنها فکرشان را برهدفی حاص مشخص کرده اند و نمی خواهند هیچ مانعی بر سر راهشان قرار گیرد . بعضی هم تنها تصور می کنند که همسرشان علاقه ای به این موضوع نخواهد داشت .

برخلاف این که چقدر برنامه هایتان بی اهمیت است ، وقتی درباره ی آن ها به همسرتان چیزی نمی گویید درگیر مشکلات ناخواسته در رابطه ی زنانشویی می شوید . شاید تلاش کنید که در آینده از مشکل دوری کنید ، اما در نهایت آینده همین فرداست و به زودی از راه می رسد و تمام برنامه هایتان آشکار خواهند شد . آنگاه در آن زمان ، همسرتان آسیبی خواهد دید که سخت است و به شما می گوید که چرا شما برنامه ریزی تان را با او در میان نگذاشتید و همین موضوع باعث پیدایش کدورت و ناراحتی در رابطه ی شما خواهد شد

توصیه مهم روانشناس

افکار ، برنامه ها ، فعالیت ها و اهداف آینده تان را همسرتان مطرح سازید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...