اهمیت دعا

مهم بودن دعا ، دعا ، برترین عبادت هاست.دعا کنید و بر آنچه تشویق شدید رغبت بورزید دعوت خدا را اجابت کنید تا رستگار شوید ( امام باقر ع) 
دعا
همان عبادتی است که خدا اعراض کننده را وعده ی عذاب داده حتما دعا را تکر نمائید . زیرا وسیله ی بهتر از آن برای تقرب به سوی حق نیست. و از دعا کردن به جهت کوچکی حاجت خودداری نکنید.زیرا برآورنده ی حاجت های بزرگ و کوچک یک مقام است بنابراین ابدا از دعا خسته نشوید . زیرا دعا در نزد حق تعالی بس بزرگ دارد. ( امام صادق ع)
عاجزترین مردم کسی است که در دعا کردن کوتاهی نماید . و بخیل ترین مردم کسی است که از سلام کردن کوتاهی نماید. ( نبی اکرم ص)
دعا سید مومن در مقابل بلاهاست ( امام علی ع)
خداوند دوست دارد بندگانش از او درخواست کنند. و پاداش دعای آنان در روز قیامت مانند عمل های دیگرشان بهشت خواهد بود. ( امام صادق ع)
دعا کن تا مورد کرمش واقع شوی. (حضرت علی ع)
مسلمانی که دعا کند اگر دعایش در باره ی قطع رحم و انجام گناهی نباشد ، به یکی از سه هدف خواهد رسید ، خداوند در برآوردن نیازش سرعت فرماید و یا نعمتی را برای او ذخیره سازد و یا شر آسیبی را از او دور نماید. ( رسول اکرم ص)
دعا کلید نجات است بهترین دعا آن است که از سینه ی پاک و دلی ترسناک بر اید . مناجات سبب پاکی نیت و وسیله رهایی از حوادث ناگوار دنیا و آتش جهنم در آخرت است. پس هر گناهی ناراحتی ها هجوم آوردند به خدا پناه ببرید . ( امام صادق ع)
دعا مغز روح عبادت ها است هیچ دعایی بی اثر نمی ماند و لااقل کفاره بعضی از گناهان واقع می شود . بنابراین در دعا سخت بکوشید . چه آن که حق تعالی از اعطاء خسته نگردد. بلکه شما از خواهش خسته می شوید. ( رسول اکرم ص)
وقتی خدا توفیق بنده ی خود را برای دعا فراهم نمود . علامت آن است که درهای رحمت را به روی او گشوده است و کسی که به دعا توفیق یابد بدبختی ندارد. ( رسول اکرم ص)
خداوند از خواسته های دل آگاه است ولی دوست دارد نیازها به پیشگاهش عرضه شود پس هر گاه دعا میکنی تمام حاحت هایت را نام ببر.
امام باقر فرموده اند رشته اتصال بین خدا , و مخلوق ما هستیم.
ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ

مرا بخوانید که شما را اجابت خواهم کرد.آنان که از پرستش من سر باز می زنند بزودی در حالی که خوار باشند وارد دوزخ خواهند شد.
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ

برای خدا نام های نیکی است او را با آنها بخوانید.
آری اجابت ها و هدف ها در پناهگاه دعاها مانند باران در میان ابرها مخفی و پنهان است علی علیه السلام مردی کثیر الدعا بود حضرت سجاد این شخصیت بزرگ که صحیفه سجادیه دعاهای گوناگون از ایشان است و همچنین دعاهای فراوان دیگر از چهارده معصوم که در هر روز و هر ماه و هر مناسبتی دستور داده اند و هیچ امری نباید تو را از این کار مانع شود و البته هرگز نباید بگوئی خواسته ی من مهم است شاید برآورده نشود.از خدا بخواه که او هر امری را بخواهد انجام میدهد از خدا بخواه و گمان مبر که کار از کار گذشته است ، یعنی داشتن ایمان به قضا و قدر نباید انسان را در طلب حاجت ها و کوشش در براوردن آن ها باز دارد ، اگر درب خانه ای را زیاد بکوبی عاقبت به رویت خواهد باز شود.
و لا تیاسوا من رحمه الله انی اقرب الیکم من حبل الورید و الله روف بالعباد.

میتوانید از یک مطلب دیگر در همین زمینه دیدن فرمایید

انواع روش های برآورده شدن دعا

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...