آیا من خوشگلم؟

 

آیا من خوشگلم؟

یکی از کاربران وب توپ تاپ در قسمت انجمن ها راجب دغدغه ای که داتشند کمی درد و دل کردند و از اعضا و کاربران طلب یاری و مشورت داشتند ماجرای کلی داستان را در مقاله ی پایین گرد اوری کردیم تا با مطالعه ی آن نظرات خودتون را ثبت کنید موضوع و عنوان را (آیا من خوشگلم به درخواست خود کاربر درج کرده ایم)براستی آیا من خوشگلم؟
 
آیا من خوشگلم

سلام
من همین چند هفته پیش با درستکارترین، معقول‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مردی که تا حالا دیدم نامزد کردم. این مرد در مواقع سختی همیشه پشتیبانم بوده، چه موقعی که کارم رو از دست دادم و چه موقعی که مورد تجاوز قرار گرفتم و روحیه‌م داغون شد. اما یه مسئله درباره‌ش وجود داره: وضع مالی‌ش خیلی معمولیه. البته آدم باهوش و بلندپروازی هست اما احتمالا در بهترین حالت قراره یه درآمد معمولی طبقه متوسط رو به خونه بیاره. من یه شغل اوکی دارم و وابستگی مالی به نامزدم ندارم. اما یه مسئله هم درباره من وجود داره: من خیلی خیلی خوشگلم. در سراسر زندگی‌م همه بهم می‌گفتن هر مردی رو که می‌خوای می‌تونی به دست بیاری - که منظورشون مردای پولدار بوده - و حالا کلی شگفت‌زده شدن وقتی دیدن من با این دوستم نامزد کردم و البته همه‌شون می‌دونن چه مرد خوبیه. من هیچ وقت با مرد پولداری دوست نبودم اما حرفای دوستام باعث شده به فکر بیفتم. یه بخش از من می‌گه که قیافه خوبم رو حروم یه مرد فقیر کردم، و یه بخش از من می‌گه که من با این تفکرات، آدم خیلی سطحی‌ای هستم و لیاقت این مرد یا مردای دیگه رو ندارم. نظر شما چیه؟ آیا با این تصور که این مرد می‌تونه من رو خوشبخت کنه دارم خودمو گول می‌زنم یا من آدم داغونیم که دارم زیباییم رو با پول می‌سنجم. چی کار کنم؟

من خوشگلم یا زشتم
دوست عزیز
ممکنه الان خیلی از خواننده‌ها شروع کنن به نفرین کردن تو و بگن حق همچین آدم سطحی و بی عاطفه‌ای اینه که بره با یه مرد پولدار سن بالا ازدواج کنه و بعد هم که خوشگلیش به مرور زمان کم شد، اون مرد طلاقش بده و بره. من اینجور فکر نمی‌کنم. به اعتفاد من اینجور فکر کردن و دو دو تا چهار تا کردن طبیعیه. فراموش نکنیم که همین الان نامزدت و دوستاش هم دارن به این فکر می‌کنن که چطور اون تونسته قلب خوشگل‌ترین دختر محل رو مال خود کنه.

به هر حال وقتی داریم شریک یه عمر زندگی رو انتخاب می‌کنیم نمی تونیم به خصوصیات مادی و غیرمادی طرف مقابل بی‌توجه باشیم. برعکس باید خیلی ریز به همه چی توجه کنیم و برآورد درستی از طرف مقابل داشته باشیم. البته شخصیت طرف از همه چی مهم‌تره، اما وقتی مثلا نتونی به لحاظ فیزیکی جذب نامزد مهربونت بشی بعدا باهاش دچار دردسر خواهی شد. یا مثلا وقتی که عاشق و مجذوب مرد خوشتیپ و خوش‌هیکلی هستی که از دست طلبکاراش فراریه، اینم بعدا باعث بحران می‌شه. پس نمی‌شه گفت نباید وضعیت مادی و غیرمادی طرف مقابل رو سنجید چون کار سنگدلانه‌ای هست و از عشق بدوره. سوال تو شاید از دید بعضیا بد به نظر برسه و تو رو زیبای پول‌پرست به حساب بیارن، اما نکته اصلی سوال تو، چیز بدی نیست و می‌شه یه جور دیگه مطرحش کرد.

من خیلی خوشگلم
نگرانی تو اینه که آیا امکان داره در بلندمدت با مرد خیلی خوبی که باهات رفتار خوبی داره اما نمی‌تونه به لحاظ مادی کاملا راضیت کنه خوشبخت بشی یا نه. عبارت «طبقه متوسط» که تو به کارش بردی خیلی کلی هست، اما احتمالا منظورت اینه که تو و نامزدت می‌تونین نیازهای اولیه‌تون رو برآورده کنین اما احتمالا حقوق ماهانه شما در همون ماه خرج می‌شه و پس‌انداز عجیب و غریبی نخواهید داشت. تو می‌گی نامزدت باهوش و بلندپروازه و هر دو هم احتمالا جوان هستین ولی توضیح ندادی که چرا باهوشی و بلندپروازی و جوانی نامزدت نمی‌تونه باعث بشن اون پیشرفت مالی خوبی داشته باشه.

ممکنه به به این اعتقاد داشته باشی که مرد باید پول خیلی بیشتری به خونه بیاره و حالا اینجوری نیست. پس یا باید تلقی خودت رو عوض کنی - چون در جامعه امروز خیلیا اینجوری فکر نمی‌کنن و در ازدواج دو طرف به یک اندازه در ساخت زندگی نقش دارن - یا باید این مسئله رو با نامزدت درمیون بذاری. به نظرم تو و نامزدت حتما باید بشینین با هم صحبت کنین و ببینید که دوست دارید زندگی‌تون چه شکلی باشه و به چه سمتی کشیده بشه، و اینکه برای رسیدن به این زندگی هر کدوم باید چه تصمیمات کاری و مالی‌ای بگیرین. البته هیچ تضمینی وجود نداره که این تصمیمات باعث موفقیت مالی شماها بشه، همون جور که هیچ تضمینی وجود نداره که تو با خوشگلیت بتونی یه مرد پولدار رو به سمت خودت جلب کنی و اونم وقتی سنت بالا رفت و زیبایی‌ت کم شد ترکت نکنه. اما اگر فکر می‌کنی که ازدواج با نامزدت باعث می‌شه در تمام زندگی‌ت با رسیدن صورت‌حساب‌ها دچار دلهره بشی، این خطرناکه چون خصوصیات خوب نامزدت رو آروم آروم کمرنگ می‌کنه. تو آدم سطحی‌ای نیستی و این مسئله، مسئله مهمیه. این مشکل ربطی به خوشگلی تو نداره. مشکل اصلی تو و نامزدت انتظارهای احتمالا متفاوت مالی از زندگیه و باید این رو خوب بررسی کنی و با نامزدت در موردش به تفاهم برسی.

(پاره ای از سوالات کاربران در انجمن های قبلی:من خوشگلم یا نه؟من چقدر خوشگلم؟من خوشگلم یا زشتم؟آیا من خوشگلم؟من خوشگلم یا زشتم؟)

منبع:.rouznameh

12 نظر

  1. alialisays:

    یه خروار آرایش کرده میگه خوشگلم کدوم پولداری میاد پولشو خرج خوشگلی کنه خودشو اسیر همچین زن پر ادعائی بکنه همه پولدارها اکثرا زنهای زشت دارن و هزارتا صیغه ای خوشگل با پولش اراده کنه روزی هزار تا دختر خوشگل صیغه میکنه دارندگی و برازندگی روی خوشگلی حساب نکن که خوشگلی منفعت شهوته کسی هم که پول داره مگر خره خودشو اسیر تو بکنه پولدار شده که حال کنه نه که اسیر مسخره بازی تو بشه

  2. حسینحسینsays:

    اکه خوشکلی یا خوش هیکلی یا پولداری یا زشتی یا مانکنی یا ..... هم لطف خداهه. مطمئن باش اگه بخواد میتونه تو یک لحظه همه رو ازت بگیره مثال کوچیکش این حاجیا که داشتن می رفتن رمی جمرات (سنگ شیطون بزنن) با کلی امید ولی یک ساعت بعدش همه نبودن. یا مثل اون دخترایی که تو اصفهان با اسید صورتشون صوخت یا به یک نگاه کور بشی و اون چشمای خوشکلد از بین بره و سفید بشه اولا شکر خدا رو برا این نعمت خیلی به جا بیاد و به عنوان تشکر از نا محرم دورش کن دوما همه اینا رو گفتم که بگم برا کسی بمیر که برا وجود خودت بمیره نه برا خوشکلید. اگه برا خودت باشه بعدنا هم که نداشته باشی می خوادت ولی اگه برا خوشکلیت باشه اگه از دست بدیش مثل دست مال کاغذی که کثیف شده میندازنت دور. البته دقت کن همین پسر معمولی عشقش واقعی باشه

  3. thiathiasays:

    chejuri delet miad abruye teflaki namzadeto bebari injuri????

  4. غروبغروبsays:

    بعضی ها هستن چون کمبود محبت دارن فقط می خوان جلب توجه کنن این خانوم هم از همون دسته است .من تو غیرت این اقا موندم با اینکه نامزدش اینجوری داره تحقیرش میکنه ولی اون هنوز پیشش.البته به نظر من اصلا خوشگل نیست .حیف پسر به این اقایی.

  5. BaharBaharsays:

    زیبایی توی زندگی زناشویی فقط تا یه مدت اهمیت داره بعد از یه مدت قیافه ها عادی میشه.اخلاق خوب مهمه..مهم اینه طرفت اینقدر مرد باشه که توی هرشرایطی‌ پشتت باشه‌.پول هم خوشبختی نمیاره.نمیگم که مهم نیس ...نه خیلی هم مهمه ولی همه چیز زندگی اینا نیس.همسر من قیافه کاملا مردانه و شاید از دید اطرافیان معمولی داره ولی از نظرمن‌ زیباترین مرد جهانه.یه کار اداری هم داره ولی من عاشقانه دوستش دارم و زندگی خیلی شاد و خوبی درکنار هم داریم.مهم اینه‌ دلت در کنارش‌ شاد باشه.وقتی شما پول واستون مهمه پس بهتره با اون اقا بهم بزنین و اونو معطل خودتون نکنین.امیدوارم همه تجربه یه زندگی عاشقانه و شاد و داشته باشند.

  6. علیعلیsays:

    آقایی که عکسشو گذاشتی هم به اندازه تو خوشگله تو خود شیفته ای بدبخت پسره بنده خدا...که تو نصیبش شدی کلی به خودتم رسیدی اما قیافه معمولی داری خبری نیست آبجی

  7. مریممریمsays:

    والا پسره از دختره خوشگلتر و سرتره

  8. یاسییاسیsays:

    این آقایی که توعکسست همون نامزدشونه؟اگه آره،پسره خداییش سرتره و قیافش بهترازدخترست،تازه دختره معلومه با آرایش وعمل خودشو این شکلی کرده،واقعا پسره حیفه ها!

  9. وحیدوحیدsays:

    من از همه اینا خوشگلم

  10. وحید وحید says:

    قیافت شبیه بقیه پول ماسته

  11. سحرسحرsays:

    میدونی نظرت خیلی مهمه منم ی دخترم پس از دید تو نگا میکنم .اگر العان دلت با نامزدت نیست بش نامردی نکن بگو ن شاید نامزد تو بهتر مرد باشه ولی مهم دلته .بعدا حتی با کچکترین حرف یا اتفاق همش میگی (معذرت میخوام) خاک تو سرم با شوهر کردنم این چی داره من ازش سرترم و از این فکرای نا خوشایند من نمیگم تو ی دختر پول پرستی ب خودت مربوطه ولی ب اون پسر داری خیانت میکنی روح خودتم داره ازرده خاطر میشه موفق باش عزیزم

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      خیلی درست و منطقی قضاوت کردید ممنون

  12. مائده‌شقاقیمائده‌شقاقیsays:

    گلم‌توآخه‌کجات‌خوشگله‌،بینیت‌که‌عمل‌کردی‌بوتاکس‌واین‌واون‌توعروسکی‌فقط‌به‌دردبازی‌میخوره‌نه‌زندگی‌آدم‌باید‌یادبگیره‌که‌واسه‌دوست‌داشتن‌بقیه‌خودشوتغیرنده