متن و عکس زیبا درمورد آخرین روز مدرسه خداحافظی و خاطرات

روز آخر مدرسه یه روز تکرار نشدنی و خاصه. معمولا این روز به یاد خیلی از بچه ها میمونه و یکی از زیباترین خاطرات گذشته شون میشه. توی این روز کمتر خبری از درس و روال قبلی مدرسه هست و بیشتر بچه ها با معلم به خوش و بش میپردازن و با هم کل سال رو مرور میکنن.

توی این مطلب متن های زیبایی درباره آخرین روز مدرسه تهیه کردیم. بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما این متن ها رو بخونین و اگه دوست داشتید با دوست هاتون یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید تا برای اونها هم خاطرات زیبای مدرسه یادآوری بشه.

جملات درباره آخرین روز مدرسه

محال است فراموش کنم! خاطرات تلخ و شیرینی که با دوستانم در مدرسه داشتیم را می گویم. آن لحظات را حاضر نیستم با هیچ خاطره دیگری عوض کنم. وقتی که کنار هم کلاسی هایم می نشستم و با شوخی های بچه گانه مان کلاس را شاد می کردیم، این لحظات جزو زیباترین لحظات عمرم به حساب می آید.

مطلب درباره آخرین روز مدرسه

آخرین روز مدرسه است. دوباره به یاد نه ماه گذشته سر کلاس حاضر می شوم. اما انگار در وجود تمام بچه ها غمی وجود دارد که دوست ندارند آن را ابراز کنند، در چشم های هم آنها ناراحتی و اندوهی وجودد دارد که دوست ندارند کسی از ‌آن بویی ببرد. همه از اینکه از هم جدا می شوند ناراحت و اندوهگین اند. چه خاطرات خوبی، چه لحظات شیرینی کنار هم داشتیم.

***************************

یک سال دیگر هم تمام شد. باورم نمی شود، نه ماه هر روز دغدغه درس و مدرسه ام را داشتم و اکنون همگی در روزهای پایانی خود به سر می برند.

***************************

در ‌آخرین روز مدرسه به خود قول می دهم برای هدفی که دارم با تمام وجود تلاش کنم و هر کاری که از دستم بر می آید را انجام دهم تا زندگیم را آنطور که میخواستم رقم بزنم. من هر ساله 9 ماه به مدرسه می روم تا بتوانم در خلق خواسته های خویش قدرتمند عمل کنم و در نهایت این کار را هم خواهم کرد.

***************************

یک سال دیگر هم گذشت اما مطمئنم وقتی مدرسه برای همیشه تمام شود، وقتی قرار نباشد که دیگر همکلاسی هایم را ببینم، دلم برای تمام این روزهای خوب تنگ می شود. شاید الان از تمام شدنش خوشحال باشم اما یقیناً این هم برگه ای از خاطرات زیبای زندگی من خواهد بود که در‌ آینده آن را ورق می زنم و به یاد این روزها تمام وجودم سراسر عشق و کمی اندوه برای گذشتنش می شود.

***************************

روز آخر مدرسه با بقیه روزها فرق میکند. دلیل این مسئله این است که می دانی که از فردا قرار نیست سر کلاس حاضر شوی، از فردا لازم نیست سر وقت برای مدرسه بیدار شوی، از فردا لازم نیست دغدغه هیچ امتحانی را داشته باشی. آخرین روز مدرسه را می توان زیباترین روز مدرسه رفتن دانست چون در این روز برایت یادآوری می شود که نه ماه زحمت کشیدی، این روز ثمره تمام آن روزهاست چون تو دیگر فردی نیستی که نه ماه پیش سر کلاس حاضر شد و شخص بالغ تری هستی.

متن زیبا برای روز آخر مدرسه + عکس

آخرین روز مدرسه را به عشق سه ماه تعطیلی پیش رو سر کلاس حاضر میشوی و آنقدر شوق این سه ماه را داری که نمیفهمی ساعت ها چطور می گذرند. فکر میکنم لذت بخش ترین روز مدرسه رفتن برای بچه ها همین امروز باشد.

***************************

در روز آخر مدرسه تصمیمی گرفته ام، تصمیم این است که سه ما تعطیل پیش رو را برای رشد و ترقی هر چه بیشتر خود زمان بگذارم و آن را به بطالت صرف نکنم. به خود قولی داده ام تا هر روز زندگی ام نسبت به دیروز بهتر باشد و من آدم بالغ تری شده باشم و سر این قولم خواهم ماند.

***************************

با اینکه از مدرسه رفتن سر باز می زدم اما می دانم که در روزهای ‌آینده دلم برایش تنگ خواهد شد. برای شوخی های سر کلاس یا بحث های علمی با معلم، برای زود از خواب بیدار شدن ها یا در دفتر مدرسه احضار شدن ها، برای تمام این ها دلم تنگ می شود.

***************************

خواستم فاز اون دوستانی که الان میان میگن دلم برای مدرسه تنگ میشه رو بدونم. دوست عزیزم تو تا دیروز باید با چک و لگد از خواب بیدارت میکردن و با هزارتا فحش برای مدرسه آماده میشدی، حالا دلت تنگ میشه؟ نکشیمون با اون دل کوچیکت.

***************************

خوشحالم که مدرسه تموم شد. حداقل اینجوری سه ماه فرصت دارم تا برای خودم زندگی کنم و اونجوری که دوست دارم روزام رو بگذرونم. مدرسه با اینکه جلوی روت فرصت پیشرفت میذاره اما بهت این اجازه رو نمیده که مستقل تصمیم بگیری و برای تمام روزت برنامه ای جداگانه داشته باشی. خوشحالم که آخرین روز مدرسه هست چون در این روز برنامه ام رو برای روزهای ‌آینده آماده کردم و منتظرم تا فردا بشه که با قدرت برنامه ام رو عملی کنم.

***************************

تمام روزهای آخر مدرسه یه طرف، امتحانات و دغدغه و استرس اونها هم یه طرف. این استرس نه اینکه تلخ باشه بلکه خیلی هم شیرینه چون قرار ثمره نه ماه زحمت کشیدنت رو به بار بیارن.

متن با عکس آخرین روز مدرسه

روزهای ‌آخر مدرسه وقتی که امتحانات تموم میشه و دغدغه نمره هات رو داری خیلی روزهای شیرینی هستن. این استرس ها گرچه تمام روزت رو میگیرن اما وقتی که نمره ها رو گرفتی و فهمیدی که گل کاشتی تازه اون موقع هست که خوشحالی اصلی سراغت میاد، تازه اون موقع هست که لذت واقعی اون استرس هایی که داشتی سراغت رو میگیرن.

***************************

در آخرین روز مدرسه به سر میبریم. کم کم باید شاهد ظهور شاخ های اینستاگرامی و مغرورهای همیشه تنها هم باشیم.

***************************

از من بپرسن بهترین روزای زندگیت کی هست جواب میدم آخرین روزهای مدرسه. لامصب اینقدر خوشحالی که انگار بهت کل دنیا رو دادن. از بس علاقه نسبت به مدرسه وجود داره، وقتی ازش خارج میشی انگار کل دنیا رو به پات ریختن.

***************************

با نظام آموزشی الان کشور خوشحالم که ‌آخرین روز مدرسه هست. زمانی که دانش آموزی برای آخرین روز مدرسه خوشحالی کرد یعنی یه جای کار میلنگه. این برای تنبلی یا هر چیز دیگه ای نیست به دلیل اشتباه پیش بردن پروتکل و قواعد مدرسه هست که دانش آموز از اون بیزار میشه.

***************************

والدین گرام از فردا باید برگردن به همون روزهای قدیم که بچه گرام رو بیست و چهار ساعته تحمل کنن. همیشه وقتی مدرسه بود فرصتی برای یک نفس عمیق کشیدن پیش میومد اما سه ماه تعطیلی همه اون نفس عمیق کشیدن ها جبران میشه.

***************************

توی روز آخر مدرسه به خودمون قول بدیم که سه ماه تعطیلی رو به بطالت نگذرونیم. درسته که مدرسه تموم شده اما زندگی ما که تموم نشده. زندگی ما جریان داره و هر لحظه اش میتونه به نفع ما باشه اگه ما بتونیم از اون به درستی استفاده کنیم. گذروندن این سه ماه با خواب و بیخیالی یعنی اینکه در جهت ساختن زندگیمون حاضر نیستیم تلاشی کنیم.

عکس نوشته روز آخر مدرسه

یه صحبتی با تمام اونهایی دارم که میگن مدرسه بده و مدرسه جای پیشرفت نداره. دوست عزیز اگه مدرسه بده، از فردا قراره سه ماه تعطیلی تموم بشه. این سه ماه که دست خودته. پس سعی کن تمام اون روزای بد رو جبران کنی و به هدف هات توی این سه ماه نزدیک تر بشی.

***************************

آخرین روز مدرسه است. یادش بخیر آن روز که تازه سر کلاس آمدم و برای خود نیمکتی انتخاب کردم. نیمکت ها در مدرسه حکم اتاق های شخصی دانش آموزان را دارند و گویی ملک شخصی آنهاست. در این نه ماه آنقدر روی این نیمکت و جایی که داشتم غیرتی بودم که هیچوقت حاضر نمیشدم آن را با کسی شریک شوم. اکنون قرار است آن را برای همیشه بگذارم و بروم. با خود که بیشتر فکر میکنم میبینم که تمام زندگی از همین قانون پیروی میکند. بعضی چیزها بعضی روزها وارد زندگی ما آدمها می شوند و روزی دیگر هم از‌ آن خارج خواهند شد. ما نباید به هیچ کدام از اینها وابستگی شدید پیدا کنیم.

***************************

آخرین روز مدرسه است و بر خلاف بچه ها من خیلی ناراحتم. ناراحتی من شاید فراتر از تصورات یک بچه مدرسه ای باشد اما به هر حال به سراغم آمده. من ناراحتم برای اینکه این روز به من یادآوری میکند که یک سال دیگر هم گذشت. سال ها همینطور پی در پی میگذرند و من هر سال بزرگ و بزرگتر میشوم. این یعنی هر روز قدمی به سمت تمام شدن زندگی برمیدارم.

***************************

خب آخرین روز مدرسه هم سر رسید و برای اینکه محبت رو در حق معلم گرامی تموم کنیم، هر کی هر شیطنتی خواست توی این روز بکنه. حتم دارم معلم هم دلش برای شیطنت های ما تنگ میشه. خب تو این روز سعی میکنیم یه خاطره خوش از تموم اونها توی ذهن معلم ثبت کنیم.

عکس پروفایل روز آخر مدرسه

به نظرم آخرین روز مدرسه نباید مختص به درس خوندن باشه. ت معلم و بچه ها وی این روز باید بشینن و خاطراتشون رو مرور کنن. این روز به یاد موندنی ترین روز زندگی اونهاست پس نباید ساده از کنارش بگذرن. تموم این خاطره تعریف کردن ها و گل گفتن و گل شنفتن ها روزی به یادت میان و خاطرات شیرین مدرسه رو یادآوری میکنن.

***************************

گرچه مدرسه بد نیست اما از تموم شدنش خوشحالم. آخه کی حوصله داره هر روز صبح زود حرکت کنه؟ درس هایی رو بخونه که هیچ کمکی به آینده اش نمیکنن؟ سر کلاسی بشینه که بیشتر به جای درس گوش دادن مشغول شیطنت با بقیه بچه ها باشه؟ به نظرم هیچ کس اینا رو حتی خود معلم ها هم نمیخوان اما انگار تموم ما درگیر جبری شدیم که خودمون اون رو ساختیم.

***************************

روز پایانی مدرسه برام مثل نقل و نباته. آخه خیلی شیرینه! وقتی که میبینی از فردا یه خواب راحت و کلی بازی انتظارت رو میکشه این روز شیرین ترین روز زندگیت میشه. تا باشه از این روزا برای تموم بچه ها.

***************************

به نظرم کسایی که مدرسه نمیرن خیلی ضرر کردن چون لذت آخرین روز مدرسه ازشون گرفته شده. اونا هیچ وقت نمیفهمن اینکه منتظر جواب امتحانا باشی یعنی چی، نمیفهمن آخرین روز دیدن دوستات کنار هم یعنی چی، نمیفهمن انتظار شروع شدن سال جدید یعنی چی. از حق نگذریم اینا همشون لذت های خاص خودشون رو دارن که هیچ وقت کسایی که مدرسه نمیرن اونا رو تجربه نمیکنن.

عکس پروفایل روزهای آخر مدرسه + متن

از همین روز آخر مدرسه به خودم قول میدم که از فردا کاری برای خودم دست و پا کنم. نه اینکه حتما سر کار برم و حقوق بگیرم بلکه منظورم از کار اینه که اوقاتم رو به بطالت صرف نکنم. مطمئنم توی آینده به خودم به خاطر این کارم کلی افتخار میکنم و آفرین میگم.

***************************

از نظر من اصلا سه ماه تعطیلی رو نباید کار کرد. وقتی آخرین روز مدرسه سر میرسه، باید به امید سه ماه سراسر شادی و خنده وارد دوره سه ما تعطیلی بشی. شادی و خوش گذرونی هم اصل مهمی از زندگیه و نباید نادیده گرفته بشه. وقتی تمام زندگیت رو مشغول کار کردن باشی بازدهیت نسبت به قبل خیلی خیلی کم میشه. این بازی ها میتونن بهت فرصتی برای دوباره نو شدن بدن. پس راحت از دستشون نده و این سه ماه رو خوش بگذرون.

عکس درباره روز آخر مدرسه + جملات کوتاه

میخوام روز آخر مدرسه برم جای معلمم و دست اون رو به پاس تمام زحماتی که توی امسال برای من کشید ببوسم. بوسیدن دستهایی که تو رو برای سفر آینده مهیا میکنه و ازت یک منِ قوی میسازه الزامیه.

***************************

نمیخوام روز‌ پایانی مدرسه رو از دست بدم. میخوام توی این روز با همه بچه ها بیرون از مدرسه قرار بذاریم و به یاد تمام خاطراتی که با هم داشتیم لحظاتی رو خوش بگذرونیم. در کنار همه خاطرات مدرسه رفتن ها فکر میکنم خاطره ای که توی اون روز ساخته میشه هم برای همیشه در ذهن هامون موندگار میشه.

***************************

سعی میکنم زندگی را مانند روزهای آخر مدرسه سپری کنم. بچه ها خیلی در این روزها خوش حال اند و منتظر شادی بزرگی هستند که قرار است در سه ماه تعطیلی با آن روبرو شوند. دوست دارم تمام زندگیم به همین منوال سپری شود و هر لحظه آنقدر شاد باشم که گویی قرار است خوشحالی بزرگ تری به من برسد.

***************************

روز‌ آخر مدرسه است. بعضی ها خود را ملامت و بعضی ها هم بابت به پایان رسیدن مدرسه خوشحال اند. آنهایی که خود را ملامت میکنند به دلیل درس نخواندن و جدی نگرفتن درس هاست ولی آنهایی که خوشحالند به دلیل جدی گرفتن هاییست که در طول سال تحصیلی داشته اند. به نظر من در زندگی باید جدی بود. اگر جدی نبودی روزی به مانند روز‌ آخر مدرسه سر میرسد و در اینجا تو به جای اینکه در ردیف افراد خوشحال باشی در بین کسانی خواهی بود که خود را ملامت میکنند.

***************************

اسکار قشنگ ترین روز سال رو هم بدیم به آخرین روز مدرسه که هیچ روزی به پای اون نمیرسه. کاش هر روز روز آخر مدرسه بود و ما هم هر روز خوشحال.

اخرین روز مدرسه

امروز هم روز خوبی بود هم روز بدی بود.

خوب ازون جهت که با گلهای کلاسم رفتیم حیاط پشتیه مدرسه

و کلّی چیپس و پفک و تخمه و گوجه سبز خوردیم و عکس

انداختیم و خندیدیمو و خوش گذروندیم جای شما خالی؛ و ازاون

جهت بد که روز آخر سال تحصیلی بود، تا ساعت 5 همه چی

خوب بود ولی یکدفعه غم عالم نشست به دلم ، تا به گلهای

کلاسم گفتم: بچه ها روز آخره حلالم کنید،ببخشید که سرتون

داد زدمو جیغ بنفش کشیدم من فقط بخاطر خودتون سختگیری

می کردم تا بیشتر و بهتر درسا رو یاد بگیرید که گریه ام گرفت و

گلهای کلاسم هم در حین صحبتهای من اشک میریختن و من

بدتر اعصابم بهم ریخت.چقدر این بچه ها مهربونن چقدر دلشون

پاک و صاف و ساده اند.اشکهای اونا رو که میدیدم بیشتر عذاب

میکشیدم همشون دورم حلقه زده بودند و گریه می کردند

سربه سرشون میذاشتم و باهاشون شوخی میکردم بلکه

بخندندو اشک نریزند،با حرفهاو شوخیهای من لبخند میزند و

اشکهاشونو پاک میکردند و بهم میگفتند :خانوم حوصله ی

خندیدن نداریم.فرشته های کلاسم نمی دونستند که اون

لحظات برای من عذاب آور تره و به زور میخندم تا غم به دله پاکه

اونها نشینه.چقدر زود گذشت؛انگار همین دیروز بود که اول مهر

و شروعه سال تحصیلی بود و رفتم سر کلاس و کلّی قانون و

مقرّرات برای کلاس وضع کردم و مثله سرباز خونه برای توی

کلاس من موندنشون یه عالمه شرط و شروط گذاشتم.رفت و

گذشت. روزهایی که از دستشون گریه کردم و غصّه خوردم و

روزهایی که بهترین لحظات زندگیمو کنارشون گذروندمو خندیدمو

خندوندم. یادش بخیر.امروزبوسیدمشونو ازشون حلالیّت طلبیدم

ویکی یکی در گوشم نجوا میکردند .یکی میگفت:دوست دارم.

یکیشون گفت:دلم براتون تنگ میشه و چند تا از بچّه هایی که

برای درس خوندنشون به خدا رسیدم در گوشم گفتند:خانوم

ببخشید اذیّتتون کردیمو درس نخوندیمو شما رو حرص دادیم.

چه عکسهایی ازشون گرفتم زیبا و جالب.ازشون قول گرفتم تا

روز کارنامه بیان تامن ببینمشون واونها هم ازمن قول گرفتندکه

زودی عکسها رو بذارم توی وب ولی من امروز نمیتونم به قولم

عمل کنم ،آخه؛

حال و روز خوشی ندارم که عکسهای امروز رو بذارم توی سایت

چون با دیدنه چهره های اشک آلودشون دلتنگ تر میشم.ولی

چون بهشون قول دادم که عکسها رو بذارم توی وبلاگه

کلاسمون ،در اولین فرصت این کارو انجام میدم انشاالله 

خاطرات اخرین روز مدرسه
(این هم یک شعر که فکر میکنم چندان بی ربط نباشه با حال و هوای روز آخر مدرسه )  
آخرین روز آشنایی بود روز دردآور جدایی بود 
 بوی غم از کلاس برمی خاست هر طرف آهی از جگر می خاست
 
در و دیوار آه و شیون داشت تخته رخت سیاه بر تن داشت
 
 لحظه ها دیر می گذشت آن روز و چه دلگیر می گذشت آن روز!
 
 جان پر مهر دانش آموزان نورمانند آتشی سوزان
 
 اشک در چشمشان نمایان بود مهر دیدار رو به پایان بود
 
 بحر غم بود دیده ی تر شان تر شد از آب دیده دفترشان
 
دلشان چون مداد بشکسته و دهان چون کتاب ها بسته
 
از پس چشم و لرزش لبشان خوانده می شد تمام مطلبشان
 
این یکی گریه بی امان می کرد و آن دگر گریه را نهان می کرد
 
این یکی عقده بر جبین می دوخت و آن دگر دیده بر زمین می دوخت
 
تا گلی لب گشود و ژاله فشاند کوه غم در دل معلم ماند ...
 
 خسته و دردمند بود و نگفت دل و جانش نژند بود و نگفت
 
 اشک در دیده داشت لیک نریخت رشته ی درس را ز هم نگسیخت
 
درس بود از : ردیف، قید، روی مثنوی شعر دوره ی صفوی
 
ناگهان بر شد از کلاس خروش کای معلم خموش باش خموش
 
 درس گر می روی، مگو دیگر و «خروج و روی» مگو دیگر
 
وصل ما غیر سوی تو نیست روی ما که به غیر روی تو نیست 
 آن معلم بسی پریشان بود خیره در گفت وگوی ایشان بود
 
 بی سبب هر طرف قدم می زد از وصال دوباره دم می زد
 
 کای عزیزان و ای امیدانم می رسد روز وصل می دانم
 
 وصل بار دگر فراز آید آب رفته به جوی باز آید
 
 غم و شادی وفا نخواهد داشت هیچ راهی بقا نخواهد داشت
 
روی هستی اگر سوی عدم است پشت شام سیه سپیده دم است
 
گوهر عمر را هدر مکنید خنده را سنگ پشت در مکنید
 
 بی من این سقف و این ستون باقیست نیست مجنون ولی جنون باقیست
 
 جمله بر خویش متکی باشید در مصاف بلا یکی باشید
 
 نقش اندوه را بر آب زنید دست در دامن کتاب زنید
 
 جهل را برکنید از بنیاد خانه ی علم را کنید آباد
 
 چشم امید من به سوی شماست آرزوی من، آرزوی شماست
 
 بار هجران اگرچه سنگین است گردش روزگار بر این است
 
بعد از این یار و یاورید مرا همه جا در برابرید مرا

 تا دلم آب و آب خون نشود مهرتان از دلم برون نشود...

 
خداحافظی با مدرسه

مطلب پیشنهادی :

متن های ادبی برای خداحافظی با دوستان صمیمی


2 نظر

  1. ساغرساغرsays:

    عالی بود مرسی بابت شعر زیبایتان

  2. مارالمارالsays:

    عالی بود