در جواب التماس دعا چه بگوییم

التماس دعا عبارتیه که ممکنه افراد در هنگام سفر زیارتی یا در هنگام انجام یک کار معنوی بهتون بگن. شما وقتی این عبارت رو میشنوید باید بدونید که در پاسخ چی بگید و چه چیزی به زبون بیارید تا طرفتون احساس خوبی به دست بیاره. روش های مختلفی برای پاسخ به این عبارت وجود داره که بهتره اونها رو یاد بگیرید.

وقتی که کسی به ما میگه التماس دعا، به نظرتون توی جوابش چی باید بگیم؟ چه حرفی باید بزنیم و چه عباراتی رو باید به کار ببریم تا بتونیم بهترین پاسخ رو بهش بدیم؟ آیا تا به حال اصلا به این موضوع فکر کردید که هر حرفی که از بقیه می شنویم یه سری جواب های خاص داره که اگه از اون جواب ها استفاده کنیم تاثیر بهتری در طرف مقابلمون می گذاریم؟ در این مطلب ما به شما کمک میکنیم تا بتونید بهترین جواب برای التماس دعا رو به طرف مقابلتون بدید. همراه ما باشید.

بهترین جواب برای التماس دعا

وقتی کسی بهتون میگه التماس دعا شما باید به برخی موارد و نکات توجه داشته باشید که بتونید بهترین پاسخ رو به اون بدید. در ادامه ما بهتون این موارد و نکات رو میگیم تا بتونید از اونها استفاده کنید.

پاسخ مثبت بدهید

یکی از مواردی که باید بهش توجه داشته باشید اینه که به طرف مقابلتون پاسخ مثبت بدید یعنی اگه اون بهتون میگه التماس دعا شما هم بگید چشم حتما دعا گوی شما هستم یا حتما اولین نفری که یاد میکنم شما خواهید بود تا به این شکل بتونید تاثیر خیلی خوبی در طرف تون بذارید.

شما با این کار یه انرژی خیلی خوب به اون شخص میدید و کاری میکند تا احساس مثبتی از اینکه این حرف رو به شما زده داشته باشید. از انجام دادن این کار دریغ نکنید. البته توجه داشته باشید اگه چنین حرفی به اون شخص زدید حتما براش دعا کنید، شاید این دعا برای اون مستجاب هم نشه یا به هر دلیلی در زندگیش حاجتش برآورده نشه اما کارمای اون قطعا به شما میرسه و در زندگی میتونید از تاثیرات مثبت انرژی دعایی که برای طرفتون کردید برخوردار بشید.

از جملات مثبت استفاده کنید

در پاسخی که قراره به شخص مقابلتون بدید حتما از جملات مثبت و جملات که انرژی زیادی دارند استفاده کنید. به عنوان مثال بگید که از صمیم قلبم براتون دعا میکنم یا بگید شما انسان شریف و بسیار خوبی هستید و قطعا براتون دعا میکنم تا خدا زودتر حاجتتون رو برآورده کنه.

هر چه بار مثبت جملاتی که به کار میبرید بیشتر باشه حس خوبی که طرف تون میگیره هم بیشتره و شما با این کار به هدف خودتون رسیدید یعنی یک پاسخ مناسب و خیلی عالی برای عبارت التماس دعا پیدا کردید.

از جملات منفی استفاده نکنید

بعضی ها وقتی بهشون میگی التماس دعا ممکنه بگن ما خودمون محتاج دعاییم باز چه دعایی میخوایم برای شما بکنیم یا ممکنه بگن خدا اگه حرفای ما رو میشنید اول از همه دعاهایی که در حق خودمون میکردیم رو برآورده میکرد حالا دعا برای شما هم پیشکش، یادتون باشه اگه از چنین جملاتی استفاده کردید فکر تاثیر خوب گذاشتن در مخاطب رو از ذهن تون بیرون کنید.

همیشه سعی کنید مثبت باشید و با جملات مثبت به طرف مقابلتون انگیزه بدید. حتی اگه به این مسئله دعا کردن هم اعتقادی ندارید برای اینکه انرژی مثبت و حال خوبی هم در خودتون و هم در طرف مقابل به وجود بیارید حتما از جملات مثبت استفاده کنید. جملات منفی حس و حال منفی هم به وجود میارن و روی خودتون هم تاثیر میذارن.

دشمنی رو فراموش کنید

بعضی وقتا پیش میاد که شما با یکی ارتباط خوبی ندارید یا حتی اون شخص با شما دشمنه اما چنین عبارتی رو بهتون میگه. وقتی چنین چیزی از چنین کسی شنیدید یادتون باشه که دشمنی رو فراموش کنید و پاسخی مناسب به اون شخص بدید.

مثلا بعضی ها ممکنه در جواب به چنین شخصی پرخاشگر بشن و بگن که اصلا چنین کاری انجام نمیدن که این اصلا قشنگ نیست. این عبارت رو معمولا در هنگام سفرهای زیارتی می شنوید پس اگه میخواین سفر کنید و یکی که باهاش ارتباط خوبی ندارید این حرف رو بهتون میزنه، برای احساس مثبت خودتون در سفر هم که شده پاسخی مناسب و در شان به اون شخص بدید.

اطمینان خاطر بدید

برای اینکه طرف مطمئن بشه براش دعا میکنید بهش اطمینان خاطر بدید. به عنوان مثال اگه در شرف یک سفر زیارتی هستید و کسی بهتون گفت التماس دعا، شما میتونید بگید حتما به اونجا که رسیدم با شما تماس تصویری برقرار میکنم تا خودتون هر چه در دل دارید بگید و دعا کنید.

اینجوری طرف حال بهتری پیدا میکنی و حتی از اینکه قراره به صورت زنده اونجای زیارتی که شما میرید رو مشاهده کنه خوشحال هم میشه. اگه از این ترفند استفاده کنید طرف مقابلتون احساس نزدیکی بیشتری به شما خواهد کرد و این برای اینکه بخواین رابطه تون رو با یکی بهتر کنید بسیار ترفند فوق العاده و خوبی هست.

درخواست دعا از طرف مقابل

این هم یکی از روش هایی هست که میتونید ازش برای پاسخ دادن به عبارت التماس دعا استفاده کنید. مثلا اگه طرف مقابلتون بهتون این عبارت رو گفت شما میتونید بهش بگید که شما هم اتفاقا دل پاکی دارید و قلبتون پر از حس مثبته و اگه شما هم برای من دعا کنید فوق العاده میشه.

با این روش شما کاری کردید که طرف احساس خوبی نسبت به خودش پیدا کنه و خودش رو شخص فوق العاده ای ببینه. این ترفند به شما کمک میکنه تا احساس خوب بودن به اطرافیان تون بدید پس حتما اگه موقعیتش بود ازش استفاده کنید.

پاسخ های کوتاه یا بلند بدهید

به موقعیتی که در اون قرار گرفتید حتما دقت کنید. اگه موقعیتی هست که خیلی شلوغه و افراد زیادی مثلا برای بدرقه شما به یک سفر زیارتی اومدن و این عبارت رو بهتون میگن از پاسخ های کوتاه استفاده کنید تا بتونید جواب همه رو بدید در مقابل اگه موقعیتی هم بود که افراد کمی در اونجا حضور داشتن بهتره که از پاسخ های بلند و طولانی استفاده کنید تا طرف بفهمه که براتون مهمه و براش وقت میذارید.

همیشه باید به موقعیت ها دقت کرد. مثلا اگه در موقعیتی که افراد زیادی در اون حضور داشتند شما از پاسخ های طولانی استفاده کنید هم خودتون خسته میشید و هم مخاطب تون و همینطور اگه در موقعیتی که افراد کمی در اونجا حضور دارن از پاسخ های کوتاه استفاده کنید ممکنه طرف مقابلتون ناراحت بشه و از اینکه وقتی نذاشتید تا پاسخش رو به درستی بدید از شما دلخور بشه پس حتما به این نکته توجه داشته باشید.

لیست تهیه کنید

اگه افراد زیادی به سراغ تون میان و بهتون این عبارت رو میگن پس حتما یک لیست از اونها تهیه کنید تا مبادا فراموش شون کنید. اینجوری به اون افراد احساس مهم بودن میدید و بهشون میفهمونید که حرفی که زدن رو جدی گرفتید و حتما کاری که ازتون خواستن رو انجام خواهید داد.

همچنین وقتی یکی بهتون میگه التماس دعا و شما قبول میکنید که براش دعا میکنید بهتره که این کار رو انجام بدید چون اگه انجامش ندید ممکنه بعدا اون رو مثل یک دین به گردن تون احساس کنید و همین مسئله باعث اذیتت تون میشه.

لحن مناسب داشته باشید

وقتی یکی به قصد گفتن عبارت التماس دعا به سراغتون میاد یعنی سعی داره به شما انرژی مثبت بده و یک حال خوب بین تون برقرار بشه پس حتما به لحنی که دارید دقت کنید تا مبادا جوری باشه که طرف مقابل ازش برنجه یا ناراحت بشه.

لجن تون در پاسخ به چنین عبارتی باید نسبتا آروم و همراه با لبخند باشه. سعی کنید از هر فکر منفی و هر چی که باعث آزارتون میشه در موقع پاسخ دادن به این عبارت دوری کنید و تا میتونید حال دلتون رو خوب کنید تا این مسئله روی لحن تون هم تاثیر بذاره و بتونید به زیبایی پاسخ طرف مقابلتون رو بدید.

لحن مناسب باعث میشه که پاسخ شما حتی اگه ساده و کوتاه هم باشه جذاب به نظر برسه و طرف مقابل از شنیدن اون لذت ببره.

تن صدای خوبی داشته باشید

روی تن صداتون هم کار کنید. مثلا اگه شخصی به سراغتون میاد و این عبارت رو بهتون میگه تن صداتون رو آروم کنید و با آرامش با اون حرف بزنید. اگه ذره ای صداتون از حد مجاز بالاتر بره طرف ممکنه ناراحت بشه با احساس کنه شما از اون یا مسئله ای ناراحت هست و حالا دارید ناراحتی تون رو سرش خالی میکنید.

در رابطه با مسئله طرف مقابل صحبت کنید

اگه طرف تون مسئله ای داره که به طور واضح بری همه مشخصه و همه میدونن که اون برای چی میخواد براش دعا کنید حتما از اون مسئله و نکته صحبت به عمل بیارید. مثلا طرف مقابل ممکنه فرزندی داشته باشه که از نعمت سلامتی به طور کامل برخوردار نیست، شما میتونید در اینجا مستقیما به اون بگید که برای فرزندش دعا خواهید کرد و سلامتی اون رو از خدا خواهید خواست.

اینجوری اون طرف متوجه میشه که شما برای اون اهمیت قائل هستید و به قدری بهش توجه میکنید که لازم نیست حتی بگه برای چی براش دعا کنید چون خودتون میدونید در چه رابطه ای براش دعا کنید.

جملات متفاوت در ذهن داشته باشید

چه در جمع های کوچک و چه در جمع های بزرگ نیازه که شما جملات متفاوتی در ذهن داشته باشید تا به همه به یک شکل جواب ندید. به عنوان مثال در جمع های بزرگ اگه مدام بگید چشم حتما ممکنه زیاد جالب نباشه برای همین دنبال جملات دیگه ای مثل به روی چشم، فراموش نمیشه حتما، بسیار خب حتما و ... بگردید تا پاسخ های متفاوت داشته باشید.

اینجوری افرادی که توی اون جمع هستند هم احساس بهتری میگرن و فکر نمیکنن که شما فقط برای اینکه یه جوابی برای رد شدن ازشون بهشون داده باشید عبارتی رو بهشون گفتید.

خلاقیت داشته باشید

با توجه به شرایط طرف مقابل، مسئله ای که در زندگیش داره، کارش، رابطه اش یا هر چیز دیگه ای که مربوط به اون میشه سعی کنید جواب خلاقانه ای پیدا کنید.

هر چی میزان خلاقیت شما بالاتر بشه تاثیری که در طرف مقابلتون میذارید هم بیشتر خواهد بود.

در همان جا دعا کنید

در همون موقعیتی که هستید برای طرف دعا کنید. اگه طرف بهتون گفت التماس دعا، در همون جا براش در زمینه ای که میخواید دعا کنید. این هم یک روش فوق العاده هست که میتونه تاثیر مطلوبی در طرف مقابل بذاره و بهش نشون بده که شما به اون اهمیت میدید.

پاسخ های مناسب برای التماس دعا

چشم حتما دعاگوی شما خواهم بود.

به هیچ وجه شما رو از یاد نخواهم برد و به محض اینکه به اونجا رسیدم شما رو دعا خواهم کرد.

شما دل پاکی دارید، در ازای دعایی که براتون میکنم ازتون میخوام که شما هم برام دعا کنید.

ما محتاجیم به دعا چون شما انسانی با قلب بزرگ هستید و قطعا خدا به حرفتون گوش میده.

انشالله اگه شرایطش بود تماس تصویری یا صوتی برقرار میکنم تا خودتون هر چی در دل دارید بگید.

به روی چشم، به اونجا رسیدم یکی از اولویت هام دعا برای شما خواهد بود.

من اسم شما رو در لیستم ذخیره میکنم و حتما براتون دعا خواهم کرد.

به روی چشم، با کمال میل براتون دعا میکنم.

از صمیم قلبم میخوام که خدا خواسته و حاجت تون رو برآورده کنید.

امیدوارم خدا مسئله ای که در زمینه ..... هست رو براتون هر چه زودتر حل کنه و شما رو به حاجتتون برسونه.

مطمئن باشید قبل از اینکه برای خودم دعا کنم برای شما دعا خواهم کرد.

حتما، فراموش نمیشه.

به روی چشم، حتما یادم میمونه که براتون دعا کنم.

دعاگوی شما بزرگوار هستم.

اگه شد و خدا خواست که به اونجا برسم چشم حتما.

بدون شک مهمترین کارم توی این سفر دعا کردن برای شما خواهد بود.

لذت دعا کردن برای شما چیزیه که به هیچ وجه نمیخوام از دستش بدم.

حتما، با تمام وجودم و با تمام احساسم از خدا میخوام که حاجت تون رو روا کنه.

چشم حتما، امیدوارم که خدا به دعای من برای شما گوش بده.

برای افراد زیادی در اونجا دعا خواهم کرد و یکی از اون افراد یقینا شما خواهید بود.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا بفرمایید :

در جواب محتاجیم به دعا چی بگیم

متن التماس دعا برای شفای مریض (2)

در جواب ممنون چه بگوییم

در جواب محبت دارید چه بگوییم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...