در جواب خواهش میکنم چه بگوییم

چه خواهش میکنم و چه هر عبارت دیگه ای پاسخ های مناسب خودشو داره و شما برای اینکه در ارتباطات تون بدرخشید باید به دنبال این پاسخ ها باشید و اونها رو در ذهن بسپرید تا در موقعیت و شرایط مناسب از اونها استفاده کنید. هر چقدر پاسخ های بیشتری در ذهن بسپرید، قدرت تون در ارتباطات بیشتر میشه.

معمولا وقتی از کسی تشکر می کنید اون هم در جواب به شما میگه خواهش میکنم یا وقتی کسی میخواد بهتون تعارفی بکنه هم این جمله رو ازش می شنوید. در اینجا میدونید که باید پاسخ اون شخص رو چی بدید؟ همه فکر میکنن در همین جا بحث تموم میشه و میره دنبال کارش اما شما میتونید با توجه به برخی نکات و روش ها پاسخی خلاقانه به طرف مقابلتون بدید تا اونو تحت تاثیر قرار بدید. 

همراه ما باشید تا این نکات و روش ها رو در اختیارتون قرار بدیم تا بعد از خوندن اونها برای خواهش میکنم هم جواب مناسب داشته باشید.

بهترین جواب برای خواهش میکنم

در ادامه بذکر روش ها و نکاتی جالب برای پاسخ به خواهش میکنم پرداختیم پس ما رو همراهی کنید.

موقعیت شناس باشید

این مسئله در جایی به کار میره که کسی از عبارت خواهش میکنم برای تعارف کردن به شما استفاده میکنه. موقعیت رو بشناسید و ببینید که در چه شرایطی هستید! شما یا میتونید به تعارف طرف مقابلتون پاسخ مثبت بدید و مثلا بگید که دستتون درد نکنه و یا میتونید پاسخ منفی بدید و مثلا بگید که انشالله خودم یه کاریش میکنم، هر دوی این پاسخ ها باید با توجه به شرایط باشن.

شرایط رو بسنجین و اگه موقعیت مناسبی بود به دنبال یک پاسخ مثبت مثل همون دستتون درد نکنه باشید و اگه هم شرایط جوری نبود که به تعارف طرف پاسخ مثبت بدید به دنبال یک پاسخ منفی و مناسب باشید.

از عبارات عامیانه استفاده کنید

یکی از ساده ترین روش هایی که میتونید برای پاسخ به عبارت خواهش میکنم ازش استفاده کنید اینه که به دنبال عبارات عامیانه باشید. به عنوان مثال عبارت هایی مثل عزیزین، فدای شما، قربونتون بشم، تاج سرین و ... میتونید پاسخ های عامیانه مناسبی باشن که برای این عبارت به کار میبرین.

توجه داشته باشین که از این روش وقتی استفاده کنید که دیگه به دنبال پاسخ های هوشمندانه و خلاقانه نیستید و فقط میخواین یه جوابی داده باشین. اگه به دنبال پاسخ های جالب هستید شاید این تیتر و توضیحاتش زیاد به کارتون نیاد.

بیان دلیل تشکر

وقتی از کسی تشکر کردید و اون بهتون گفت خواهش میکنم، شما میتونید دلیل تشکرتون رو بیان کنید و به این شکل یک پاسخ مناسب به خواهش میکنمِ اون طرف بدید.

مثلا اگه کسی کاری براتون کرد و شما تشکر کردید و اون گفت که خواهش میکنم، هر چند خودش میدونه برای چی تشکر کردید اما دوباره بهش یادآوری کنید و بگید که این کار به عنوان مثال کار خیلی سختی بود و از پس هر کسی بر نمیومد و اون بود که انجامش داد و این برای شما ارزش بسیاری داره و اون شخص رو نزدتون بسیار ارزشمند کرده.

با این کار اون فرد میفهمه که شما یک تشکر خشک و خالی ازش نکردید و واقعا حس سپاسگزاری از اون در وجودتون شکل گرفته.

لبخند و انتقال حس خوب

چه برای تعارف کردن و چه برای پاسخ تشکر در هر دو صورت اگر لبخند به لب داشته باشید تاثیر بیشتری رو طرفتون خواهید گذاشت.

وقتی که شخصی بهتون چیزی تعارف کرد و این عبارت رو به کار برد شما میتونید با یه لبخند ملیح و زیبا تاثیری به اندازه خلاقانه ترین پاسخ در اون شخص بذارید. یعنی اگه شما لبخند به لب داشته باشید و این لبخندتون واقعی باشه تاثیری در اون شخص میذاره که انگار شما یک پاسخ هوشمندانه و فوق العاده به اون دادید. این در صورتیه که ممکنه حتی پاسخ شما اونقدر هم که باید خلاقانه نباشه یا حتی عامیانه هم باشه.

افزایش دایره کلمات

هر موقعیت با موقعیت دیگه متفاوته و ما اگه هزاران مطلب هم تهیه کنیم نمیتونیم باز هم در مورد همه موقعیت ها توضیح بدیم پس بهترین کار اینه که شما دایره کلمات و لغاتی که دارید رو افزایش بدید و هر روز به دنبال یاد گرفتن کلمات جدید باشید تا به این واسطه نه فقط برای خواهش میکنم بلکه برای هر عبارتی که میشنوید پاسخ های مناسبی در ذهن تون داشته باشید.

شما با افزایش دایره لغات و کلمات تون مهارت بداهه گویی خودتون رو افزایش میدید و به واسطه این مهارت اصلا شاید لازم نباشه از قبل به دنبال پاسخی مناسب برای یک عبارت باشید چون در لحظه مناسب ترین پاسخ با توجه به شرایط به ذهن تون میرسه و اون رو به طرف مقابل میگید.

بیان لطف طرف مقابل

طرف لطفی به شما کرده و ازش تشکر کردید و بعد گفته خواهش میکنم، خب در اینجا لطف و مرحمت طرف مقابل رو میتونید به رخش بکشونید. این با بیان دلیل تشکر متفاوته و شما دلیل این که چرا ازش تشکر میکنید رو نمیگید بلکه لطف و مرحمتی که داره و مهربونی ای که در وجودش هست رو به رخش میکشونید و این میتونه تاثیر خیلی خوبی در طرفتون بذاره.

فرض کنید شخصی براتون کاری انجام داده، در اینجا اگه شما سعی کنید بعد از شنیدن عبارت خواهش میکنم به اون بفهمونید که انجام دادن این کار برای شما نشون از لطف و مرحمتش داشته اون احساس خوب بیشتری از کاری که براتون کرده میگیره و قطعا سری های بعد هم مشتاق میشه تا کار بیشتری براتون انجام بده که شما چنین تعاریفی ازش بکنید.

این یک پاسخ هوشمندانه هست و اگه به درستی و بدون هیچ چاپلوسی و اغراقی انجام بشه طرف میتونه حتی ارتباط صمیمانه تری با شما برقرار کنه و شما با این ترفند میتونید به اون نزدیک تر بشید و رابطه تون رو با اون شخص بهتر کنید.

زبان بدن مناسب

وقتی از کسی تشکر کردید و اون هم گفت خواهش میکنم، فوری دیگه روتون رو برنگردونید، نشیند و دیگه پی کارهاتون نرید، بلکه چند لحظه ای رو صبر کنید، همچنان مشتاق بدن تون رو به سمت طرف مقابل سوق بدید، به اون لبخند بزنید و اجازه بدید که اول اون باشه که میره.

به هر حال اینکه براتون کاری انجام داده نشونه لطفشه و اینکه شما اجازه بدید که اول اون بره و اون باشه که رابطه رو در اون لحظه به اتمام میرسونه نشونه ای از احترام شما به شخص مقابل تون هست.

شاید این مسئله رو خیلی از افراد جدی نگیرن اما توجه به همین نکات کوچک میتونه خیلی تاثیرگذار باشه و طرف تون حس خوبی نسبت به شما بگیره.

هدیه دادن

هدیه دادن هم میتونه یکی از روش های مناسب برای پاسخ به عبارت خواهش میکنم باشه اما یادتون باشه از این روش برای هر موقعیتی استفاده نکنید و تنها جایی که طرف کار بزرگی براتون انجام داد و خواستید به شکلی بهتر از اون تشکر کنید از این ترفند استفاده کنید.

به عنوان مثال شخصی یک کار که خستگی زیادی هم در پی داره براتون انجام داده، خب در اینجا شما میتونید بعد از شنیدن عبارت خواهش میکنم اونو دعوت به یک کافه و یا رستوران کنید و ازش بخواین که همراه شما به اونجا بیاد. این کار شما به طرفتون نشون میده که کاری که براتون کرده ارزشمند بوده و شما قدر کارش رو میدونید و با این ترفند قطعا سری های بعد هم کارهای بزرگتری براتون انجام خواهد داد.

مراقب باشید که از روش هدیه دادن توی هر شرایطی استفاده نکنید چون ممکنه طرف مقابلتون بد عادت بشه. به عنوان مثال ممکنه هر روز نیاز باشی تا شخصی براتون یک کار خاص رو انجام بده و در اینجا اگه هر باره شما بخواین از این ترفند استفاده کنید قطعا هم اون بد عادت میشه و کارش شرطی خواهد شد یعنی شما حتما باید به اون هدیه ای بدید تا فلان کار رو براتون انجام بده در غیر اینصورت انجام نخواهد داد.

استفاده از شوخی و طنز

اگه مهارت شوخ طبعی داری بعد از اینکه تشکر کردید و طرف گفت خواهش میکنم زمان مناسبیه که از مهارت شوخ طبیعی تون استفاده کنید تا اینجوری اگه طرف مقابل برای کاری که براتون انجام داده بود کمی احساس خستگی هم میکرد با این حس شوخ طبعی شما اون خستگی رو فراموش کنه و لبخند به لب بیاره.

البته شوخی خیلی باید با دقت انجام بشه چرا که اگه اندکی فراتر از حد باشه یا اگه بی مزه باشه ممکنه تاثیر عکسی بذاره و بیشتر شما رو نزد طرف مقابلتون کوچیک کنه. پس در ابتدا ببینید که آیا اصلا مهارت شوخ طبعی دارید یا نه، سپس ببینید که شرایطش هست یا نه و بعد از اون با یک اندازه مشخص با اون طرف شوخی کنید تا شوخی تون تاثیرگذار باشه.

بگید که جبران میکنید

اگه طرف کاری کرد و تشکر کردید و خواهش میکنم رو از اون شنیدید، یکی دیگه از روش هایی که میتونید به اون پاسخ بدید اینه که بهش بگید که جبران میکنید و کارش بدون پاسخ نخواهد موند.

با این کار هم ارزش کار طرف مقابل رو بهش یادآوری کردید و هم بهش فهموندید که هزینه کاری که براتون انجام داده رو با جبران کرد خواهید پرداخت و جوری نیست که به فراموشی سپرده بشه و زحمتی که کشیده نادیده گرفته بشه.

لطفا اگه میگید جبران می کنید حتما این کار رو انجام بدید و برای طرف جبران کنید تا اون هم سری بعد اشتیاق بیشتری داشته باشه تا کاری رو براتون انجام بده. اگه فقط روی هوا یه حرفی بزنید هم اعتبار خودتون رو پایین میارید و هم میل و رغبت طرف مقابل برای انجام کار دیگه ای رو از بین میبرید.

بزرگنمایی و اغراق نکنید

در مورد اغراق کردن و بزرگ نمایی کردن اندکی قبل صحبت کوتاهی شد و حالا میخوایم توضیحات بیشتری در موردش بدیم. اگه طرف یک کار کوچک براتون انجام داد و بعد تشکر و این حرفها بهتون گفت خواهش میکنم و شما در جواب کار اون رو بزرگنمایی کردید نه تنها تاثیر خوبی در اون نمیذارید بلکه اون شما رو شخصی چاپلوس به حساب خواهد آورد.

همیشه تشکر کردن ها و پاسخ هاتون بر اساس حساب و کتاب باشه تا طرف متوجه بشه اگه حرفی میزنید اون حرف واقعا واقعیت داره و برای اینکه بخواین خودتونو تو دل اون جا کنید یا هر چیز دیگه ای فلان حرف رو بهش نمیزنید.

با توجه به اندازه کاری که طرف براتون کرد شما هم به دنبال یک پاسخ مناسب براش باشید. مثلا اگه براتون یک لیوان آب آورد و بعد از تشکر بهتون گفت خواهش میکنم و شما کار اون رو در حدی بزرگ کردید که انگار یک کوه رو جا به جا کرده قطعا تاثیر مناسبی در اون شخص نخواهید گذاشت و اون حتی شما رو شخصی چاپلوس هم به حساب خواهد آورد.

وظیفه اش ندونید

هر چند برخی از افراد از کسی که براشون کاری کرده تشکر میکنن اما بعد از اون طوری رفتار میکنن که انگار کاری که اون طرف براشون انجام داده وظیفه اش بوده. وقتی کسی برای جواب تشکر به شما گفت خواهش میکنم طوری رفتار کنید که واقعا از مرحمت و مهربونیش بوده و حتی اگه وظیفه اش بود هم به روش نیارید و با روی باز باهاش برخورد کنید.

این بین کارفرما و کسی که برای اون کار میکنه ممکنه خیلی اتفاق بیفته. اگه یک کارفرما هستید و شخصی براتون کار میکنه، درسته اون کار وظیفه اش هست اما اگه با روی باز با اون برخورد کنید انرژی بیشتری به دست میاره تا براتون کارهای متفاوتی رو با کیفیت بسیار بالا انجام بده.

پس به این نکته توجه داشته باشید و وقتی کسی بهتون گفت خواهش میکنم لبخند بزنید و با توجه به مواردی که در بالا گفته شد به اون پاسخ بدید تا اون هم حس خوبی ازتون بگیره.

پاسخ های مناسب برای خواهش میکنم

در ادامه چند پاسخ آماده و مناسب برای عبارت خواهش میکنم در اختیارتون قرار میدیم. همراه ما باشید.

سلامت باشید.

عزیزین شما، باز متشکرم.

فداتون بشم، امیدوارم فرصتی پیش بیاد که جبران کنم.

عزیز دل منین.

تشکر من واقعا از ته دل بود و از خودم متشکرم که این کار رو به شما سپردم چون به بهترین شکل انجامش دادید.

قربونتون بشم، انشالله فرصتی پیش بیاد که بتونم جبران کنید.

فداتون بشم، مرسی ازتون. (برای تعارف وقتی پاسخ تون مثبته)

سپاسگزارم ازتون، ولی ..... (برای مواقعی که بهتون تعارف میکنن و میخواین پاسخ منفی به تعارفشون بدید)


در ادامه تماشا کنید :

در جواب بزرگوارید چه بگوییم

در جواب قابلی نداشت چه بگوییم

در جواب وظیفه بود چی بگیم

در جواب دستتون درد نکنه چی بگیم

در جواب جبران می کنم چه بگوییم

در جواب خوش اومدین چی بگیم

در جواب تشکر رسمی چه بگوییم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...