جملات انگیزشی برای پزشک شدن

اگه میخوای پزشک بشی ممکنه با خودت تصور کنی که سختی های زیادی سر راهته و تو قراره با چالش های زیادی رو به رو بشی. این تصور درسته و تو با چالش های زیادی قراره رو به رو بشی پس برای رو به رو شدن با اون ها نیاز به انگیزه و انرژی داری که در این موقع پیشنهاد میشه حتما متن ها و جملات انگیزشی بخونی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی انگیزشی و انرژی مثبت در مورد پزشک شدن تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم.

متن انرژی مثبت برای پزشک شدن

نگران نباش، توی ای دنیا اگه خواسته ای به ذهنت میاد یعنی خدا لیاقت رسیدن به اون رو در تو دیده و تو قراره که به اون برسی فقط کافیه باورش کنی و براش تلاش کنی. الان خواسته پزشک شدن توی ذهنت شکل گرفته پس اول از همه کاری کن که باور کنی تو لیاقت پزشک شدن رو داری و اسم تو باید بین اسم پزشکان شهر و کشور مطرح بشه و بعد از این هم هر اقدامی، تلاشی و کوششی نیازه رو لیست کن و به تموم اونها با برنامه ای مشخص و منظم عمل کن تا در نهایت ببینی که چقدر راحت میتونی به خواسته ات برسی. ممکنه با کلمه راحت کمی مشکل داشته باشی و بگی که راحت به دست نمیاد اما مطمئن باش اگه عاشق شغل پزشکی باشی و اگه واقعا از ته دل دوستش داشته باشی حتی سرسخت ترین چالش های پیش روت برای رسیدن بهش برات تبدیل به موقعیتی میشه که شور و اشتیاقت رو بر می انگیزه و واقعا حالت رو خوب میکنه، این چالش ها ممکنه برای خیلی ها همونطور که گفتیم سرسختانه باشه اما چون تو اونها رو دوست داری و دست و پنجه نرم کردن باهاشون بهت انگیزه و انرژی مضاعف میده هیچوقت سختی و مشقت شون رو نمی بینی و فقط حال خوبی رو میبینی که قراره با از بین بردن چالش هات بهش برسی.

*******************

میخوای پزشک بشی؟ پس باید براش تلاش کنی! هیچ کاری نیست که در این دنیا بدون تلاش امکان پذیر باشه. اما تلاش داریم تا تلاش، یکی دائما تلاش فیزیکی میکنه اما به نتیجه ای نمیرسه و یکی هم با تلاش ذهنی کمترین تلاش فیزیکی رو به جون میخوره و نتایج فوق العاده شگفت انگیزی رو هم نصیب خودش میکنه. حالا که اینا رو میدونی سعی کن که بیشتر به تلاش ذهنیت بها بدی و اول از همه پزشکی رو توی ذهنت به دست بیاری و توی ذهنت لیاقت اون رو در خودت ببینی تا بعد ایده هایی به سراغت بیاد، روش هایی به ذهنت بیاد و راه هایی سر راهت باز بشه که تا قبل اونها رو نمیدیدی که به واسطه شون موفق بشی و بتونی به این شغل که از ته دل میخوایش برسی. توی این دنیا مهم نیست که چه شغلی میخوای، مهم اینه که چقدر باورش داری و چقدر اون رو لایق خودت میدونی، هر چقدر که باور لیاقت در تو وجود داشت دنیا هم به همون اندازه به تو پاداش میده و تو رو به چیزی که میخوای نزدیک و نزدیک تر میکنه.

*******************

پزشک شدن یه چیز دور از ذهن و دور از دسترس نیست، انسان های زیادی بودن که درس خوندن و پزشک شدن، انسان های زیادی بودن که تجارب پزشکی مختلف شون ازشون یه پزشک قهار و با مهارت ساخته و انسان های زیادی بودند که خواستند و کوتاه نیومدند تا بالاخره از خودشون یه پزشک حاذق ساختند. همه این ها رو گفتم تا بدونی که تو هم میتونی تبدیل به یک پزشک بشی، پزشکی که در حوزه کاری خودش بهترینه و بین مردم همیشه مثال زدنیه. هیچوقت هیچ چیزی رو دور از ذهن ندون، اگه اینطوری فکر کنی هیچوقت ایده های خوب و جالبی برای رسیدن به اون به ذهنت نمیاد، به جای این کار سعی کن که کم کم باورش کنی و کم کم بپذیری که تو هم انسانی و لایق اون چیزی هستی که میخوای تا اینجوری بهترین ایده ها برای رسیدن به اون سر راهت قرار بگیرن.

*******************

پزشک شدن قبلا سخت بود اما الان که اون همه علم پیشرفت کرده و اون همه راه های دستیابی به علم و مقالات دانشِ پزشکی آسون شده دیگه این کار مثل قبل سخت و غیر قابل دست یافتن نیست. تو الان کافیه اراده کنی تا صدها مقالات پزشکی و فوق العاده رو بخونی و کافیه اراده کنی تا در دانشگاه های مرتبط حضور پیدا کنی و برای رسیدن به خواسته ات اقداماتی رو انجام بدی. اگر در زمان حال بگی نمیتونم این نمیتونم گفتنت بر میگرده به نخواستنت، تو باید بخوای، از ته دل اراده ات رو قوی کنی و واقعا همت داشته باشی تا بالاخره به شغلی که میخوای دست پیدا کنی.

*******************

آدم های زیادی هستند که وقتی میخوان راهی رو شروع کنن هزارتا اما و اگر برای خودشون میارن اما بعضی از انسان ها هم هستند که وقتی میخوان راهی رو شروع کنن، فقط یک نقشه ذهنی از اون برای خودشون ترسیم میکنن تا ندونسته و بدون آگاهی واردش نشن و بعد هم هر چی اقدام لازمه برای انجام اون کار و رسیدن به هدفشون انجام میدن تا بالاخره به چیزی که میخوان دست پیدا کنند. تو جزو کدوم دسته از افرادی؟ افرادی که مدام بهونه میارن و اقدامی نمیکنن یا افرادی که اراده شون از فولاد هم سرسخت تره و اگه خواسته ای دارن هر چه در چنته دارن رو میکنن تا بالاخره به اون برسن؟ سعی کن که جزو دسته دوم باشی و اگه خواسته ات رسیدن به شغل پزشکی و دکتر شدنه ازش کوتاه نیای و برای خودت اما و اگر نیاری و تلاش کنی تا بالاخره بهش برسی. باور کن وقتی که به هدفت رسیدی اون موقع میبینی که هر چقدر زمان تلف کرده بودی به ضرر خودت بوده و فقط عمرت رو از دست دادی.

*******************

برای پزشک شدن چه اقداماتی لازمه؟ چه کارهایی باید انجام بدی؟ همون ها رو انجام بده، هر کاری لازمه بکن و تموم عزمت رو جزم کن تا هر چی در چنته داری رو کنی، بقیه اش رو به خدا بسپر! اینکه میگی پزشکا زیاد شدن، اینکه ممکنه بگی کسی به پزشکای فلان حوزه اهمیت نمیده یا اینکه بگی شغل پزشکی الان زحمت زیادی داره همه اش باعث میشه که تو از تلاش کردن دست بکشی؛ به جای این حرف ها سعی کن که به انتهای مسیری که داری فکر کنی و تموم تلاشت رو بکنی تا بهش برسی و اون رو از آن خودت کنی. بذار تا نتیجه مشخص کنه که اون چیزی که میخواستی واقعی ارزشمند بوده یا نه. نذار که در حسرت خواسته هات بمونی، بذار بهشون برسی و بعد در مورد اینکه خوب بودن یا بد تصمیم بگیری. این نکته رو هم به یاد داشته باش که منظور از این متن این نیست که کلا ندونسته و بدون آگاهی در مسیری قدم بذاری.

*******************

تا کی میخوای پزشک بودن فقط برات مثل یک رویا باشه؟ تا کی میخوای پزشک بودن فقط توی تصوراتت برات اتفاق بیفته؟ یعنی نمیخوای که توی واقعیت پزشک باشی؟ یعنی نمیخوای که پزشکی برات تبدیل به شغلی بشه که بیشتر روزتو باهاش درگیری و از داشتن این شغل نهایت رضایت رو داری؟ اگه اینا رو میخوای پس براش تلاش کن، براش از خودت همت به خرج بده، چرا بذاری فرصتش راحت از دستت در بره؟ درس بخون و توی بهترین دانشگاه قبول شو و تبدیل به بهترین پزشک در حوزه فعالیت خودت شو، بذار تا اون چیزایی که توی رویا و خیالت بودن به واقعیت تبدیل بشن، بذار تا همه اونایی که میگفتن نمیتونی ببینن که تونستی و پزشک شدی و بذار که به خودت هم ثابت بشه اگه چیزی رو بخوای براش تلاش میکنی و به دستش میاری و بالاخره اونو بخشی از زندگیت میکنی.

*******************

پزشک شدن سخت نیست منتهی برای کسی که واقعا همت کرده و واقعا از ته دل میخواد که به یک پزشک فوق العاده تبدیل بشه. وقتی که به کاری علاقه داری تموم زندگیت میشه اون کار و واقعا توی اون حرفه ای میشی، پزشک شدن هم همینطوره یعنی اگه تو بهش علاقه نشون بدی، واقعا از ته دل بخوایش و براش تلاش کنی تبدیل به یکی از بی نظیرترین پزشک های حوزه فعالیت خودت میشی. پس از همین الان دیگه نگو که مسیر پیش روم سخته، نگو که نمیتونم و از پس من بر نمیاد بلکه بگو من علاقه زیادی به پزشکی دارم و درسته الان زیاد در موردش چیزی نمیدونم اما در مسیرش قرار میگیرم و به واسطه علاقه ام بالاخره به اون چیزی که میخوام میرسم و به اون چیزی که واقعا از ته دل بهش نیاز دارم تا احساس خوبم ارضا بشه جامه عمل میپوشونم.

*******************

میخوای از زندگیت راضی باشی و از اون لذت ببری؟ اگه میخوای پس شغلی رو انتخاب کن که واقعا از ته دل دوستش داری. تو اگه پزشکی رو دوست داری به سمتش برو و به دستش بیار. نگو سخته، نگو پر مشغله هست، نگو وقت زیادی میبره یا هر چیزی شبیه به اینها، فقط براش تلاش کن تا به دستش بیاری چون با پزشکیه که رضایت تو از زندگیت به ارمغان میاد، چون با پزشکیه که حال خوب تو در زندگیت تضمین میشه و چون با پزشکیه که تو واقعا طعم خوب زندگی رو میچشی و از لحظاتت لذت میبری. یادت باشه که شغل آدم بیشتر وقتش رو در روز میگیره پس اگه به غیر از پزشکی وارد هر شغل دیگه ای شدی ممکنه اونقدر که باید بهت حس خوبی نده و اون قدر که باید بهت انگیزه ادامه دادن نده.

*******************

اگه به جای پزشک شدن به سختی های پزشک شدن فکر میکنی یعنی اونقدر بهش علاقه دارنی و اونقدر از ته دل دوست نداری که تبدیل به یک پزشک بشی. وقتی که آدم واقعا چیزی رو از ته دل میخواد دیگه به سختی هاش و مشکلاتش فکر نمیکنه و میگه هر طوری شده اونها رو از بین میبرم و سختی ها و چالش ها رو یکی به یکی پشت سر میذارم تا بالاخره به چیزی که میخوام دست پیدا کنم. حالا هم اگه تو واقعا پزشکی رو دوست داری پس نباید به سختی هایی که سر راهت برای پزشک شدن هست فکر کنی بلکه باید به اون هدفت فکر کنی و شیرینی رسیدن به اون رو در ذهنت تصور کنی. باور کن که وقتی اینطوری باشه و قدم در مسیر بذاری و از سختی هاش نترس خدا هم انگار نیروی مضاعفی بهت میده تا در برابر تموم مشکلات و سختی ها ایستادگی کنی و کوتاه نیای.

*******************

از همین حالا تصور کن که برای خودت یه مطب داری، منشی داری، مراجعه کننده هات توی سالن منتظرن تا یکی به یکی وارد اتاقت بشن و در مورد مریضی یا مشکلشون با تو صحبت کنند، از همین حالا تصور کن که پشت میزت نشستی و مراجعه کننده ات رو به روته و داره در مورد فلان مسئله از تو کمک میگیره. اینا رو تصور کن تا شیرینی پزشک بودن دوباره به یادت بیاد و تموم سختی های مسیرت رو از بین ببری. باور کن شیرینی پشت اون میز نشستن و صحبت کردن با مراجعه کننده هات خیلی زیاده اونقدر زیاد که وقتی بهش رسیدی سختی هایی که الان داری به جونشون میخری تا بالاخره به اون جایگاه دست پیدا کنی واقعا برات جبران میشه.

*******************

باور کن که خدا یار و همراهته، باور کن که خدا کنارته و دستت رو میگیره و به تو در مسیر پزشک شدنت کمکت میکنه. فکر نکن که در این مسیر تنهایی و فکر نکن که هیچ یار و همراهی نداری چون این درست نیست. خدا یار و همراه بندگانشه و هیچوقت پشت اونها رو خالی نمیکنه. تو برای پزشک شدن نیاز به هیچ پارتی، نیاز به هیچ آشنا و نیاز به هیچ دست کمک کننده ای جز خدا نداری پس اینو بارها با خودت تکرار کن و به خودت قول بده که در این مسیر فقط روی خدا حساب باز کنی.

*******************

برای پزشک شدن باید از همین الان مثل یک پزشک زندگی کنی، سبک زندگیت رو مثل یک پزشک تغییر بدی و در کل بشی پزشکی که در آینده قراره به اون تبدیل بشی. وقتی که این کارها رو میکنی دیگه پزشک شدن برات دور از ذهن نمیشه، دیگه اونقدر اونو فراتر از حد تصور نخواهی پنداشت و اونو یک هدف خواهی دونست که باور داری بالاخره بهش دست پیدا میکنی و بالاخره بهش جامه عمل میپوشونی.


شاید علاقمند باشید :

جملات روحیه دهنده به بیماران

متن های زیبا و محترمانه برای تشکر از دکتر

متن تبریک قبولی و موفقیت در آزمون دکترا

مزایا و معایب رشته پزشکی در ایران


2 نظر

  1. عشق پزشکیعشق پزشکیsays:

    خیلی خوب بود من واقعا عشق پزشکی ام از ته دلم می خوام خودمم باور کردم و مسیرهای سختی رو گذارندم ولی هنوز جاده درازی پیش روم هست و خدا واقعا کمکم کرده و می‌کنه و خواهد کرد مطلبتون بسیار عالی بود سپاس

  2. طبیب درد هاطبیب درد هاsays:

    دلم میخواد به اون چیزی که میخوام برسم میخوام اون روز برسه که موفقیتم همه جارو پر کنه دوست دارم رضایت مامانم و دعای از ته دلشو که بهم بگه تو کارت موفق باشی میخوام، میدونم اون روزمیرسه خیلی ها پزشک شدن چرا این باور رو به خودمون نداشته باشیم که ماهم میتونیم همه پزشک شدن چرا من نتونم چرا از پسش بر نیام چرا تلاش نکنم باید افکار منفی رو از خودمون دور کنیم مثبت بیندیشیم