متن بازگشایی مدارس بعد از کرونا

مدارس به خاطر کرونا مدت زیادی تعطیل بودند اما خدا رو شکر با تموم شدن کرونا و باز شدنشون دوباره بچه ها قراره کنار هم جمع بشن و به سمت پیشرفت و ترقی قدم بردارن. کرونا با اینکه خیلی مزاحم بود اما با این حال شرش کم شد و همین باعث شد که دوباره صدای قشنگ بچه ها موقع زنگ تفریح در مدرسه ها به گوش بخوره.

در ادامه این مطلب متن هایی درباره بازگشایی مدارس بعد از کرونا قرار دادیم که شما رو دعوت به خوندن شون میکنیم. همراه ما باشید.

جملات درباره بازگشایی مدارس بعد کرونا

بعد از کلی از دور بودن از دوستات قرار دوباره پیش هم باشین، قراره دوباره با هم سر کلاس درس حاضر بشین و با خانوم/آقا معلم کلی درس یاد بگیرین. کرونای لعنتی این فرصت قشنگ رو از بچه ها گرفته بود که کنار هم باشن و در کنار هم در مسیر تحصیل و علم و دانش قدم بردارن اما خدا رو شکر قدم های بزرگی برای از بین بردن این ویروس منحوس برداشته شده و از حالا به بعد قراره که دوباره مثل همیشه بچه ها کنار هم باشن و در کنار هم درس بخونن و برای کشور و آینده شون قدمی بزرگ بردارن.

****************

خدا رو شکر که کرونا رو به نابودیه، خدا رو شکر که این ویروس منحوس بالاخره افسار خودش رو از روی دنیا و آدما برداشت و حالا داره از بین میره. زمانی که به وجود اومد باعث فاصله افتادن بین خیلی از آدما شد، کرونا حتی مدارس رو هم تعطیل کرد اما خدا رو شکر الان که رو به نابودیه همه آدما میتونن فاصله ها رو از بین ببرن و تموم بچه ها میتونن دوباره با بازگشایی مدارس کنار هم جمع بشن و هم قدم با هم به سمت فراگیری علم و دانش قدم بردارن.

****************

برای از بین رفتن ویروس کرونا باید سجده شکر به جا آورد. یقینا اینکه ما بچه ها کنار هم باشیم و در کنار هم درس بخونیم خیلی میتونه کمک بزرگی برامون در بهتر فرا گرفتن علم و دانش باشه. در زمانی که کرونا بین ما فاصله انداخته بود یقینا همه ما به اهمیت بودن در کنار هم پی بردیم. حتی جدای از درس خوندن اینکه ما بچه ها کنار هم بودیم، شادی میکردیم، خاطرات خوش با هم در مدرسه رقم میزدیم و کلی کنار هم تجربه کسب می کردیم هم خودش یه نعمت بزرگ بود که کرونا ازمون گرفت اما حالا خدا رو شکر که داره از بین میره قراره به تمام اون چیزایی که از دست داده بودیم برسیم.

****************

جا داره یه تبریک خیلی جانانه به همه بچه مدرسه ای ها گفت آخه اونا به خاطر کرونا از هم فاصله گرفته بودن و دیگه امکان حضور در مدرسه برای هیچ کس وجود نداشت اما حالا که این ویروس رو به نابودیه همه بچه ها میتونن دوباره کنار هم جمع بشن و در مسیر علم و دانش قرار بگیرن. رفتن به مدرسه و حاضر شدن در کلاس درس طعم و لذتی داره که هیچ کلاس آنلاینی نمیتونه اون طعم و لذت رو برای هیچ دانش آموزی به ارمغان بیاره که خدا رو شکر بعد از کلی فاصله از اون محیط دوباره قراره بچه ها در اون حاضر بشن.

****************

بازگشایی مدارس، صف ایستادن، نشستن روی نیمکت کلاس، بودن در کنار دوستان و همکلاسی ها خاطراتی هست که تا همیشه در ذهن آدما موندگار میشه. هر بچه ای که بزرگ میشه، این ها جزو بهترین قسمت خاطراتش هستند. کرونای لعنتی این ها رو از بچه ها برای مدتی گرفت، نمیذاشت که به مدارس برن، نمیذاشت که صف بایستن و در کلاس درس حاضر بشن اما حالا که رو به نابودیه باید خوشحال باشیم که دوباره قراره همه بچه ها برن مدرسه و دوباره اون خاطرات خوشی که قراره تا همیشه در ذهنشون حک بشه رو بسازن.

****************

بعد از یه مدت طولانی دوباره قراره رفیقامونو ببینیم و از بودن باهاشون لذت ببریم. خدا رو شکر که کرونا داره نابود میشه و مدرسه ها داره دوباره باز میشه که ما بتونیم دوباره مثل همون قدیما درس بخونیم و با درس خوندنمون آینده مون رو بسازیم. درس خوندن آنلاین هیچوقت نمیتونه کیفیتی به اندازه کیفیت درس خوندن حضوری داشته باشه و اینو تموم بچه ها درکش کردن و چقدر خوبه که الان مدارس حضوری شده چون دوباره قراره با همون کیفیت قبلی شروع به درس خوندن کنیم.

****************

کرونا که نفس های آخرشو میکشه اما شادی و لذت های ما از کنار هم بودن قراره دوباره شروع به نفس کشیدن کنه و ما آدما قراره دوباره مثل همون قدیما از کنار هم بودن لذت ببریم و شاد باشیم. کرونا جون خیلی ها رو گرفت و خیلی ها رو مثل دانش آموزا خونه نشین کرد اما حالا که داره رو به نابودی میره میشه انتظار داشت تا همه چی دوباره به حالت اولش برگرده و ما آدما با وجود ضربه هایی که از اون خوردیم دوباره همه چیز رو از نو شروع کنیم. خدا رو شکر هم که مدرسه دوباره داره باز میشه و بچه ها قراره دوباره بعد از کلی دور بودن از هم کنار هم جمع بشن و شروع به درس خوندن کنن.

****************

مدرسه ها باز شد و این خبر خوبیه که داره میگه کم کم شر کرونا داره کنده میشه و همه ما داریم از شر این ویروس لعنتی راحت میشیم. بچه ها آینده کشور ما هستند و همین نشون میده که باید روی آینده شون سرمایه گذاری های بسیاری کرد که یکی از همون سرمایه گذاری ها مدارس و کلاس درس شون بود که در اونها حاضر میشدن. کرونای لعنتی این رو از ما گرفت اما خدا رو شکر با نابود شدنش قراره که دوباره بچه ها سر کلاس درس حاضر بشن.

****************

کرونا ویروس منحوسیه که اسمش در تاریخ به عنوان یه قاتل حرفه ای که به صورت زنجیره وار انسان ها رو میکشت و هیچ رحمی نداشت ثبت میشه. اما از اونجایی که هیچ ظالمی نمیتونه تا ابد به ظلمش ادامه بده کرونا هم داره کم کم رنگ نابودی رو میبینه و همین خبر خوشیه که داره میگه مدرسه ها قراره دوباره باز بشن و ما دانش آموزا در اون ها حاضر بشیم و دوباره مثل قبل به روال عادی زندگیمون برگردیم. سالهای دیگه توی همین مدارس که کنار هم نشستم و داریم درس میخونیم توی کتابای تاریخ اسم این ویروس منحوس رو میخونیم و به یاد روزهایی میفتیم که ظلم کردنش پایانی نداشت.

****************

خدا رو شکر که ویروس کرونا نابود شد و قراره از این به بعد دوباره صدای بچه مدرسه ای ها رو توی مدرسه بشنویم. توی این مدتی که کرونا بر همه تسلط پیدا کرده بود و زندگی ها رو محدود کرده بود، مدرسه ها سوت و کور شده بودند اما خدا رو شکر از این به بعد قراره دوباره مثل همیشه بچه ها به مدرسه ها جون بدن و دوباره صدای قشنگ شادی هاشون توی زنگ تفریحشون به گوش بخوره.

****************

چه خوبه بعد از بازگشایی مدارس بعد از کرونا بچه ها هر کدومشون برای خودشون برنامه درسی خاصی تعیین کنند و طبق اون پیش برن. کرونا فقط صدمات جانی به آدما نزد بلکه صدمات بسیار دیگه ای از جمله دور کردن بچه ها از فضای درس رو هم زد که جبرانش برای دانش آموزا کمی سخته. اما دانش آموزها و بچه ها باید این سختی رو به جون بخرن تا بتونن دوباره طبق روال قبلیشون به درس خوندن ادامه بدن.

****************

قطعا مدارس بعد کرونا حال و هوای دیگه ای خواهد داشت چون بچه ها مدت زیادی ازشون دور بودن و قراره دوباره داخلشون درس بخونن. بعضی از بچه ها ممکنه خوشحال بشن چون دوباره به لذت هایی که توی مدرسه از اونها بهره مند میشدن میرسن اما بعضی ها هم ممکنه ناراحت بشن چون دوری از مدرسه براشون تبدیل به عادت شده بود و ترک عادت هم براشون سخته. در هر صورت با تموم این سختی و آسونی ها خدا رو شکر که کرونا تموم شده و بچه ها میتونن با خیال راحت کنار هم درس بخونن و مثل همیشه در کلاس های درسشون آماده بشن.

****************

کرونا باعث شد تا بچه هایی که میگفتن که بهتر بود درسامونو توی اینترنت بهمون یاد میدادن تا لازم نباشه بیایم مدرسه بفهمن که درس خوندن آنلاین گرچه در دوران قرنطینه خوبه اما همه مواقع هم زیاد جالب نیست چون تاثیرگذاری خوبی به اندازه مدارس حضوری نداره. در مدارس حضوری معلم با دانش آموزان رو در رو صحبت میکنه، مسائل شون رو حل میکنه و همه توجه شون به معلمه اما توی درس خوندن آنلاین معلم رو در روی بچه ها نیست و خیلی چیزها هست که میتونه حواس بچه ها رو پرت کنه پس خدا رو شکر که مدارس دوباره باز شدند و کرونای لعنتی هم از بین برده شد.

****************

کرونا به ما اهمیت با هم بودن مون رو یادآوری کرد. چقدر از ما آدما بودیم که دوست نداشتیم بریم توی یه جمعی مثلا دانش آموزا دوست نداشتن که برن مدرسه و پیش همکلاسی هاشون باشن اما کرونا که اومد و اونا رو از رفتن به مدرسه منع کرد فهمیدن چقدر بودن با همکلاسی هاشون و درس خوندن در کنار اونها براشون خوب بوده و اهمیت داشته. حالا که کرونا ناوبده شده، چه دانش آموزایی که قراره برن مدرسه و چه آدمایی دیگه از اهمیت جمع هایی که توشون بودن مطلع شدن و همین باعث میشه که ارزش بیشتری برای اون جمع قائل بشن.

****************

مدرسه ها که بعد از کرونا باز بشه اولین کاری که مسئولین مدارس باید انجام بدن اینه که به بچه ها آموزش بدن که همیشه دستورالعمل های بهداشتی رو رعایت کنن چرا که همواره خطر در کمینه و این بار کرونا بود که حمله کرد ولی دفعه بعد ممکنه ویروس دیگه ای باشه که سر به جون آدما میذاره پس اونا باید همیشه مراقب باشن و با عمل کردن به اون دستورالعمل ها همیشه جون خودشون رو از شر خیلی از ویروس های شناخته شده و یا ناشناخته حفظ کنند.

****************

یه کرونایی که فکر میکردیم مثل یک ویروس ساده هست ببین چقدر ما آدما رو از هم دور کرد و حتی مدرسه ها رو برای مدت زیادی تعطیل کرد. کرونا به ما یاد داد که هیچ چیز رو ساده نگیریم و به هیچ چیز نگاهی گذرا نداشته باشیم چرا که همون چیز ساده ممکنه کم کم بزرگ و بزرگ تر بشه به حدی که واقعا صدمات جبران ناپذیری بزنه. خیلی از بچه ها توی زمانی که کرونا اومد کلا از درس خوندن افتادن و حتی نتونستن توی کلاس های آنلاین هم شرکت کنند و این یعنی یک سال از عمرشون به خاطر کرونا در سال های تحصیلی از بین رفت. حالا کرونا با تموم ضررها و زیان هاش تموم شده و چه کسایی که ضربه خوردن و چه کسایی که ضربه ای نخوردن قراره دوباره به روال عادی زندگی شون برگردن، مدارس قراره دوباره باز بشه و خیلی از مشاغل هم به روال قبلی شون برگشتن. میون همه اینها یادمون بمونه که همون چیزایی کوچیک اگه مهار نشه ممکنه خسارات زیادی به بار بیاره! چه خوبه که این نکته بعد بازگشایی مدارس به بچه ها آموزش داده بشه تا نسبت به مسائل اطراف شون هیچوقت بی دقت نباشن.

****************

مدرسه ها که بعد از کرونا باز بشه معلم ها وظیفه ای سنگین تر نسبت به تموم سال هایی که تدریس داشتن به عهده دارن و اون هم روی غلطک انداختن روال درس خوندن بچه هاست. یقینا با کلاس های آنلاین بچه ها اونقدر که باید دل به درس نمیدن و این وظیفه معلمه که در طی سال های تحصیلی بعد کرونا بچه ها رو دوباره به مسیر درس بیاره و اونها رو مشتاق به درس خوندن بکنه. یقینا این وظیفه ای مهم هست که اگر معلم از پسش بر نیاد آینده دانش آموزان به خطر میفته.

****************

حتما بعد از بازگشایی مدارس بعد از کرونا والدین یه نفس راحت از دست بچه ها میکشن و همینطور هم درک میکنن که معلم های بیچاره چقدر سختی میکشن تا به بچه ها درس بدن و باعث رشد و پرورش اونها بشن. با کلاس های آنلاین و وارد کار شدن والدین برای درس خوندن بچه ها، اونها با سختی های کار معلم که یکی از اونها سروکله زدن با یک کودک برای آموزش یک مسئله به اون هست آشنا شدن و قطعا اینجوری از این به بعد برای شغل معلمی احترام و ارزش بیشتری برخوردار هستند و شغل معلمی رو شغل ساده ای نخواهند شناخت


در ادامه ببینید:

متن درباره کرونا از زبان کودکان

متن خوش آمد گویی به گروه واتساپ

متن تشکر از معلم در این روزهای کرونایی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...