در جواب نوش جان چه بگوییم

وقتی کسی بهتون میگه نوش جان، سعی کنید در پاسخ دادن بهش خلاقیت نشون بدید و به دنبال ایده ها و روش هایی باشید که به واسطه اونها بتونید پاسخی مناسب و در خور شأن به طرف تون بدید. یک تشکر ساده میتونه جواب درستی باشه اما شاید اونقدر قشنگ و تاثیرگذار نباشه پس برای این عبارت به دنبال جواب های خلاقانه بگردید.

به نظرتون وقتی یکی بهمون میگه نوش جان تو جوابش باید چی بگیم؟ اولین چیزی که به ذهن همه ممکنه برسی کلمه هایی مثل ممنون یا مرسی هست اما آیا میدونید اگه ما سعی کنیم در همین جواب دادن هامون خلاقیت به خرج بدیم و به دنبال جواب های جدیدی باشیم، میتونیم قوه خلاقیت مون رو هم افزایش بدیم؟ اگه سعی کنیم یه کاری که مدام انجام میدادیم رو به شیوه جدیدی انجام بدیم، اون خلاقیت نام داره و اگه برای عباراتی مثل همین نوش جان هم به دنبال جواب های جدیدی باشیم میتونیم خلاقیت مون رو افزایش بدیم. 

در این مطلب ما روش هایی برای جواب به این عبارت رو شرح دادیم و در انتها هم چندین جواب حاضر و آماده تقدیم تون کردیم که اگه خواستید از این به بعد از اونها استفاده کنید. همراه ما باشید

روش های جواب دادن به نوش جان

خب در ادامه ما به ذکر روش ها و توضیح اونها می پردازیم.

از عبارات طولانی استفاده نکنید

یادتون باشه که از عبارات طولانی برای پاسخ دادن به این عبارت استفاده نکنید. از یه عبارت کوتاه استفاده کنید چرا که ممکنه طرف مقابلتون موقعیت این رو نداشته باشه که بخواد به مدت طولانی بایسته و جواب تشکر شما رو بشنوه. اون شخص ممکنه در حال پذیرایی از افراد دیگه باشه و همین موضوع باعث میشه که وقت زیادی برای شما نداشته باشه پس به این مسئله دقت کنید و برای عبارت نوش جان به دنبال جوابی طولانی نباشید.

این مسئله حتی ممکنه باعث به قول معروف ضایع شدن خودتون هم بشه چرا که ممکنه در حین گفتن جواب طرف مقابل حواسش پرت بشه و مشغول پذیرایی از افراد دیگه بشه که باعث میشه وسط حرفتون شما رو ول کنه و بره سراغ بقیه پس برای این موضوع هم که شده یادتون باشه درسته که باید در پاسخ دادن خلاقیت داشته باشید اما این به شکلی نباشه که وقت طرف مقابلتون زیادی گرفته بشه.

از طرف مقابل تعریف و تمجید کنید

وقتی از کسی برای خوراکی ای که بهتون داده تشکر میکنید معمولاً میگه نوش جان و شما در پاسخ به این جوابی که میشنوید میتونید از دستخت طرف، مزه خوراکی یا چیزهایی شبیه به این تعریف به عمل بیارید. هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمیاد پس همین نشون میده که بهترین جواب برای هر مسئله ای میتونه تعریف کردن باشه و شما برای اینکه تاثیر مثبتی در افراد بذارید میتونید در هر زمینه ای از این مسئله استفاده کنید.

پیشنهاد کمک بدید

پیشنهاد برای کمک کردن هم میتونه خیلی در شخص مقابل تون تاثیر بذاره. به عنوان مثال ممکنه ظروف کثیف باشه، تعداد افراد و حضار زیاد باشه برای همین پذیرایی مشکل باشه یا هر چیزی شبیه به این ها، شما میتونید با توجه به این مسائل، پاسخ مناسبی برای عبارت نوش جان هم تهیه کنید.

یادتون باشه که در صورتی که حتما موقعیت کمک کردن رو داشتید پیشنهاد بدید وگرنه این کار رو نکنید چون به قول معروف تعارف اومد و نیومد داره و ممکنه یهو پیشنهادتون رو قبول کنن و شما بمونید و حوض تون.

مراقب لحن و تن صداتون باشید

فرقی نمیکنه بخواین چه جوابی در پاسخ به عبارت نوش جان بدین، اگه لحن و تن صداتون بد باشه، شما هر جوابی هم به این عبارت بدید ممکنه طرف مقابل اونقدر که باید از جوابتون خوشحال نشه و حتی حس بدی از شما بگیره.

وقتی یکی بهتون میگه نوش جان تن صداتون رو کمی بالاتر ببرید، لبخند رو چاشنی لحن تون کنید و اینجوری جواب طرف تون رو بدید تا اون از اینکه فلان چیز رو بهتون پذیرایی کرده خوشحال بشه و چندین و چند بار دیگه برای ارتباط خوبی که با شما برقرار کرده ازتون پذیرایی کنه. البته شما برای اینکه ازتون بیشتر پذیرایی بشه این کار رو نمیکنید بلکه برای اینکه در طرف مقابلتون تاثیر به سزایی بذارید این کار رو انجام میدید پس به لحن و تن صدا هم دقت کنید.

ارتباط چشمی رو فراموش نکنید

اینکه مثلا به زمین نگاه کنید و با طرف تون صحبت کنید، به شخصی دیگه نگاه کنید و جواب طرفتون رو بدید یا هر چیزی شبیه به اینها نوعی بی احترامی به اون هست پس حتما ارتباط چشمی رو برقرار کنید و به طرف مقابل تون نگاه کنید تا متوجه بشه که تمام هوش و حواس شما پیش اونه نه کس دیگه ای.

به صورت کلی وقتی که بابت پذیرایی تشکر میکنید و طرف تون میگه نوش جان و شما میخواین پاسخ دیگه ای به اون بدید، نباید حواس تون رو به چیز یا کس دیگه ای غیر از اون شخص بدید.

لبخند و خنده فراموش نشه

لبخند و خنده هم پای ثابت همه ارتباطات قشنگ و مناسب هستن. اگه میخواین ارتباطات خوب و قدرتمندی داشته باشید، لبخند قوی ترین سلاحی هست که میتونید ازش استفاده کنید. برای پاسخ به عبارت نوش جان هم همینطوره و شما میتویند از این سلاح استفاده کنید و تاثیرگذاری حرفی که قراره بزنید رو بیشتر کنید.

البته خنده ها و لبخندهای نا به جا بدترین کاری هست که میتونید در حین تشکر روی لب هاتون بیارین و به طور کلی این نوع خنده ها و لبخندها رو فراموش کنید. حتی اگه جدی باشید و اصلاً لبخندی نزنید خیلی بهتر از اینه که خنده هایی بکنین که اصلاً مناسب محیط جایی که در اون هستید نیست یا لبخندی بزنید که در موقعیت نامناسبی زده میشه.

در مورد طرز تهیه صحبت کنید

خیلی از افراد دوست دارن در مورد چیزی که برای مهمونی هاشون تهیه کردن صحبت کنن و شیوه تهیه اون رو با بقیه به اشتراک بذارن. این یه حس خوب بهشون میده و باعث میشه که نوعی احساس خاص بودن بکنن پس چرا شما از این به عنوان یک ترفند استفاده نکنید؟ وقتی یکی بهتون میگه نوش جان، اگر موقعیتش بود شما میتونید بعد از گفتن این عبارت تشکر کنید و شروع به صحبت در مورد طرز تهیه اون خوراکی بکنید.

سعی کنید در حرف هاتون به طرف تون بفهمونید که بهترین خوراکی رو تهیه کرده و در تهیه اون خیلی ماهرانه عمل کرده. البته این به شکلی نباشه که اغراق آمیز به نظر برسه. مثلاً اگه مشخص و واضح بود که چیزی که به شما پذیرایی شده به شکل نامناسبی تهیه شده، این تعریف کردن میتونید به ضررتون هم تموم بشه چرا که طرف تون احساس میکنه دارید مسخره اش میکنید پس به این مسئله هم دقت کنید.

تجربه های خودتون رو در میون بذارید

یکی دیگه از جواب هایی که میتونید در پاسخ به عبارت نوش جان از اون استفاده کنید تجربه خودتون هست. چیزی که به شما پذیرایی شده رو ممکنه خودتون هم قبلاً درست کرده باشید پس چه خوب که بعد از تشکر در مورد تجربه تون حرف بزنید و حتی از طرف تون بخواین که در مورد شیوه تهیه اون چیزی که درست کرده کمک تون هم بکنه تا اینجوری احساس خاص بودن بهش بدید.

همین مسئله میتونه یک راه خیلی خوب و مناسب برای باز کردن سر صحبت هم باشه و اگه شما در جمعی نشسته بود که جو کمی سنگین بود و کسی با کسی حرف نمیزنید شما میتونید از همین شیوه استفاده کنید تا یخ مجلس رو باز کنید.
اگه به پاسخی که قراره بدید دقت کنید و یک پاسخ مناسب و در خور شأن مجلسی که در اون هستید بدید، نه تنها به هدفتون که افزایش خلاقیت و تاثیرگذاری در فرد مقابل هست میرسید بلکه به هدف هایی دیگه ای مثل همین باز کردن یخ مجلس هم دست پیدا میکنید.

از طنز استفاده کنید

وقتی کسی بهتون میگه نوش جان شما میتونید از طنز هم استفاده کنید و پاسخی به طرف تون بدید که باعث خنده و لبخند اون و سایر اعضا هم بشه. وقتی این کار رو به شیوه مناسب انجام بدید نه تنها در طرف مقابل تون تاثیر مثبت میذارید بلکه روی بقیه هم تاثیر خوبی میذارید و باعث میشید که احساس خوبی نسبت به شما پیدا کنند.

یادتون باشه مراقب باشید چرا که طنز مسئله خیلی خطرناکیه و شما باید کامل از مهارت طنزگویی تون و همچنین شرایط گفتن طنز مطمئن باشید و بعد پاسخی که همراه با طنز هست رو بدید.

شأن و شخصیت تون رو پایین نیارید

مراقب باشید پاسخ تون به شکلی نباشه که شخصیت تون به خاطرش پایین بیاد. مثلاً به تیتر قبلی که در مورد طنز بود دقت کنید. در توضیحات مربوط به اون گفتیم که طنز چیز خطرناکیه و یکی از خطرهایی که داره ممکنه پایین اومدن عزت و شخصیت تون پیش بقیه باشه. پس حتما به پاسخ هاتون دقت کنید و اون پاسخی که میدونید شخصیت تون رو حفظ میکنه رو به طرف مقابل تون بدید.

اینکه دقیقا چه پاسخی بدید بستگی به فضایی داره که در اون قرار گرفتید، با توجه به شرایط محیطی تون و نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم سعی کنید بهترین جواب رو تهیه کنید و به طرف تون ارائه بدید.

پاسخ تون رو جدی بگیرید

این روش بیشتر شبیه یک نکته مهم هست. بعضی ها ممکنه بگن یه جواب دادن به یه نوش جان ساده ای که کسی بهمون میگه اینقدر دنگ و فنگ نداره و لازم نیست اینقدر خودمون رو براش خسته کنیم و حرف این افراد تا حدودی درست هم هست ولی اگه روی جواب هایی که میدید وقت بذارید و اونها رو با دقت انتخاب کنید قطعاً تاثیرگذاریتون بیشتر میشه و این باعث میشه ارتباط بهتری با فرد مقابلتون برقرار کنید.
پس به شیوه ها و روش هایی که در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتیم حتما دقت کنید و از کنارشون به سادگی عبور نکنید. هر کدوم از این روش ها ایده هستند و شما میتونید به واسطه اونها یک پاسخ مناسب برای کسی که بهتون میگه نوش جان تهیه کنید.

خب تا به همین جا ایده ها و روش ها رو به اتمام میرسونیم و در ادامه چندین پاسخ مناسب رو باهاتون به اشتراک میذاریم که میتونید از اونها برای جوابی که قراره بدید استفاده کنید.

پاسخ های مناسب برای نوش جان

ممنون از شما، واقعا خوشمزه بود.

*********

خیلی خوشمزه و عالی بود، کاش بتونیم در مورد شیوه تهیه اش با همدیگه صحبت کنیم.

*********

حتم دارم که شما یکی از بهترین کسایی هستین که میتونین این خوراکی رو تهیه کنید.

*********

ازتون ممنون، چنین چیز خوشمزه ای بارها و بارها جای تشکر داره.

*********

مرسی بابت زحمتی که برای تهیه و پذیرایی این خوراکی خوشمزه کشیدید. اگه به کمک نیاز دارین خوشحال میشم که کمک تون کنم.

*********

مگه میشه چنین چیزه خوشمزه ای بخورم و نوش جونم نشه؟ کلی مرسی.

*********

نوش جونم که شد چون در کنار این خوراکی خوشمزه چهره قشنگ شما رو هم میبینم و کلی بهم میچسبه.

*********

کلی چسبید، حتما براش خیلی زحمت کشیدید. سپاسگزارم.

*********

من و این همه خوشبختی محاله، خوردن دستپخت تو واقعا خوشبختیه. خوش به حال کسایی که باهات زندگی میکنن.

*********

اگه یه دونه از تو رو داشتم تا عمر که داشتم به هیچ جای دیگه ای برای تهیه این خوراکی نمیرفتم بس که خوشمزه هست.

*********

خیلی توی درست کردنش ابتکار به خرج دادی، ممنونم که این همه برام وقت گذاشتی.

*********

گوشت بشه به تنم رو فراموش کردی، ایشالله که گوشت بشه به تنم.

*********

مرسی ازت، یادم باشه هر وقت خواستم این خوراکی رو درست کنم ازت راهنمایی بگیریم آخه تو توی درست کردنش خارق العاده ای.

*********

یه دنیا تشکر چون یه دنیا حس خوب با خوراکی خوشمزه ات به من دادی.

*********

حس میکنم بهتر از این خوراکی رو تا به حال هیچ جا ندیدم.

*********

به به یکی دیگه از هنرهاتون هم رو شد و اون هم دستپخت فوق العاده تونه.

*********

چقدر خوشبختم من که تو رو دارم، کاش بازم از این چیزای خوشمزه برام درست کنی.

*********

ممنون و تشکر برای محبت تون و زمان و زحمتی که برای تهیه اش صرف کردید.

*********

امیدواریم از خوندن روش ها و پاسخ هایی که براتون در این مطلب قرار دادیم لذت برده باشید. اگه پاسخی برای عبارت نوش جان دارید حتماً اون رو در بخش نظرات باهامون به اشتراک بذارید.


مطالب پیشنهادی :

در جواب جانم چه بگوییم

در جواب قابلی نداشت چه بگوییم

در جواب دستتون درد نکنه چی بگیم

در جواب خوش بگذره چی بگیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...