جملات زیبا در مورد زیبایی درون

زیبایی های درونیت رو دریاب و خودت رو به خاطر این زیبایی ها دوست داشته باش. هیچ کس نیست که نقصی نداشته باشی، هیچ کس نیست که ایرادی نداشته باشه اما در بین تموم آدما اون کسی واقعا پیروز و موفقه که بتونه در کنار تموم نقص هاش، زیبایی های درونش رو هم ببینه و به خاطر اونها خودش رو دوست داشته باشه.

در این مطلب متن ها و جملات زیبایی در مورد زیبایی درون باهاتون به اشتراک میذاریم که بهتون پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید. همراه ما باشید.

متن درباره زیبایی درون

درونت رو با افکار مناسب زیبا کن. افکار نادرست، افکاری که باعث رنج و عذابت میشد، هم درون و هم بیرونت رو زشت میکنن. چرا باید افکار نادرست در ذهنت در گردش باشه وقتی که میتونی با افکار زیبا درونت رو زیبایی ببخشی؟ سعی کن زیبا فکر کنی، سعی کن که به هر چیزی از جنبه مثبتش نگاه کنی، سعی کن که در هر چیزی زیبایی رو جستجو کنی اون موقع هست که زیبایی رو به درونت هم راه میدی و یک درون زیبا میسازی که باعث میشه از زندگی نهایت لذت و شادی رو ببری.

*************

بدی ما آدما اینه که همیشه به ظاهر آدما دقت میکنیم. یکی شاید صورت چندان زیبایی نداشته باشه و به همین خاطر ما درون اون رو هم زشت میدونیم و از اون فاصله میگیریم، یکی هم ممکنه صورت بسیار زیبایی داشته باشه و درون اون رو هم زیبا فرض کنیم در صورتی که شاید اصلاً اینطور نباشه و قضیه برعکس باشه. یکی که صورتی زیبا داره مبنی بر این نیست که باطنی زیبا هم داره و کسی هم که شاید از زیبایی صورتِ چندانی برخوردار نباشه شاید درونش اونقدر زیبا باشه که وقتی در کنارشی نهایت لذت رو ببری. ما آدما نباید همدیگه رو از روی ظاهر هم قضاوت کنیم، باید ببینیم که در درونمون چی میگذره.

*************

درونت رو باید زیبا کنی تا دنیای بیرونیت هم زیبا بشه. ما آدما به دنبال هر راه حلی میگردیم تا دنیای بیرونیمون رو زیباتر کنیم. ما آدمای اطرافمون رو عوض میکنیم، محل زندگیمون رو عوض میکنیم، به خودمون میرسیم و هر روز یه مدل لوازم آرایش مصرف میکنیم اما نمیدونیم که هیچ کدوم از این ها نمیتونن وقتی که درون ما زشته تاثیر به سزایی بذارن. ما اول از همه باید درونمون رو زیبا کنیم و وقتی که درونمون زیبا شد، دنیای بیرونی هم به تبعیت از دنیای درونمون زیباتر میشه. وقتی یاد گرفتیم افکار زیبا رو به ذهنمون وارد کنیم، افکار نادرست و ناپسند رو هر چه زودتر به سطل زباله ذهنمون منتقل کنیم و به هر چیزی از جنبه مثبتش نگاه کنیم، اون موقع هست که میتونیم کم کم به سمت زیبایی درونمون قدم برداریم و دنیای بیرونمون رو هم زیبا کنیم.

*************

درونت رو که زیبا کنی، جذابیتت هم افزایش پیدا میکنه و اون موقع شاید اصلاً لازم نباشه مدام آرایش کنی، مدام به دنبال لفظ قلم صحبت کردن باشی، مدام بخوای لباسای مختلف بپوشی تا نظر بقیه رو جلب کنی، اون موقع خود بقیه به سمتت میان و میخوان که با تو باشن. سعی کن اول از همه روی خودت کار کنی، افکارت رو بسازی و یک ذهن زیبا برای خودت به وجود بیاری. وقتی که تو از درون به زیبایی برسی، این زیبایی به دنیای بیرونیت هم ارتعاش پیدا میکنه و مطمئن باش بقیه هم این زیبایی رو میبینن و به سمتت جذب میشن.

*************

ما آدما اگه بتونیم فارغ از اینکه طرفمون کیه، چیه، کجاییه، به چه زبونی صحبت میکنه و چه اخلاقیات و روحیاتی داره زیبایی درونش رو ببینیم اون موقع ارتباط برقرار کردن برامون اونقدرا هم سخت نمیشه. مشکل اینجاست که ما یاد گرفتیم روی نقاط منفی افراد مختلف تمرکز کنیم و اونقدر اونها رو برای خودمون بزرگ کنیم که دیگه زیبایی هایشون رو نبینیم. هر کسی نقاط ضعفی داره و در هر کسی بخوای دنبال ویژگی بد باشی اون رو پیدا میکنی، ما باید خودمون انتخاب کنیم که در افراد فقط به دنبال زیبایی هاشون باشیم تا اینجوری بتونیم ارتباط مناسبی با اونها برقرار کنیم.

*************

برو به جایی که زیبایی درونت رو میبینن و مدام نقاط ضعفت رو به رخت نمیکشن. مگه قراره تا کی زنده بمونی که میخوای مدام بین افرادی باشی که به خاطر نقاط ضعفی که داری تو رو در تنگنا قرار میدن و مدام ملامتت میکنن؟ از این افراد فاصله بگیر و از تنها بودن نترس. حتی اگه تنها باشی بهتره تا با افرادی باشی که هیچ زیبایی و نکته مثبتی در درونت پیدا نمیکنن و مدام روی ویژگی های منفی تو مانور میدن. وقتی که از این افراد فاصله بگیری، دنیا تو رو به سمت آدمای جدیدی میبره! سعی کن آدمای جدید زندگیت رو طوری انتخاب کنی که بدونی بیشتر از اینکه به نقاط ضعف طرف مقابلشون توجه میکنن، سعی میکنن که زیبایی های اون رو ببینن.

*************

حتی بدترین آدم های روی زمین هم در درونشون زیبایی هایی دارن که شاید کسی اون زیبایی ها رو ندیده و به خاطرش از اونها تعریف و تمجید نکرده. ما آدما نیاز داریم تا یه زمانایی بقیه زیبایی هامون رو به رخمون بکشن تا احساس ارزشمندی کنیم، تا احساس کنیم که ما هم انسان خوبی هستیم و میتونیم توی این دنیا موثر باشیم. شاید آدم های بد از این محروم بودند که کسی بخواد زیبایی درونشون رو کشف کنه و به خاطرش از اونها تعریف و تمجید به عمل بیاره و به خاطر همین هم بد شدن.

*************

به دنبال این نباش که دیگران به زور زیبایی درونت رو ببینن. این دست تو نیست، دست اوناست و حتی اگه تو تلاشی نکنی بعضی از آدما هستن که میتونن زیبایی های درونت رو ببینن. آدما خودشون انتخاب میکنن که زیبایی های یه نفرو ببینن یا بدی های اونو و اون فرد هر چقدر هم تلاش کنه نمیتونه تاثیری روی نظر آدما بذاره. پس بیخودی برای جلب نظر بقیه تلاش نکن!

*************

هیچوقت به قضاوت های دیگران در مورد خودت توجه نکن و به خاطر اونها خودت هم خودت رو قضاوت نکن. کار این مردم قضاوت کردنه و اگه تو به خاطر قضاوت های اونها بخوای خودت رو ملامت کنی، صبح تا شب باید این کار رو انجام بدی تا جایی که تموم زیبایی های درونت رو نادیده بگیری و از خودت یک موجود منفور بسازی. بیشتر این مردم یاد گرفتن که خودشون رو خوب بدونن و مدام بقیه رو قضاوت کنن، تو تن به این قضاوت ها نده و سعی نکن که زیبایی درونت رو به خاطر این قضاوت ها نادیده بگیری. البته به انتقاد ها توجه کن و از اونها استفاده کن چرا که پله پیشرفت هستن اما اگه دیدی حرف مردم بیشتر از انتقاد شبیه قضاوت و توهینه، فقط بگذر و اون حرف ها رو نشنیده بگیر چرا که اگر جدیشون بگیری باعث میشه کم کم زیبایی هایی که در درونت وجود داره رو فراموش کنی و دیدت نسبت به خودت همون دیدی بشه که مردم نسبت بهت دارن.

*************

همه ما آدما زیبایی های در درونمون داریم که به صورت واضح مشخصه، کاش ما این زیبایی ها رو به روی هم بیاریم و از زیبایی های همدیگه صحبت کنیم. اما متاسفانه بیشتر آدما یاد گرفتن فقط زشتی های هم رو ببینن و در مورد این زشتی ها صحبت کنن. اگه ما یاد بگیریم در مورد زیبایی های آدما صحبت کنیم، اون موقع این زیبایی رو شاید کم کم در درون خودمون هم به وجود آوردیم اما اگر مدام از زشتی ها صحبت کنیم، درون خودمون رو هم زشت میکنیم چرا که به هر چیزی که دامن بزنیم ممکنه همون رو در خودمون کم کم شکل بدیم.

*************

زیبایی هایی که در درونت هست و به خاطر اونها از خودت ممنونی رو روی کاغذ بنویس و یه جایی اون کاغذ رو بچسبون که هر روز جلوی چشمت باشن تا اونها رو بخونی و به خاطر خوندنشون هر روز عشق و علاقه ات به خودت بیشتر و بیشتر بشه. ما آدما برای اینکه خودمونو بیشتر دوست داشته باشیم باید به دنبال دلیل بگردیم و این زیبایی های درون میتونن مهمترین دلایلی باشن که ما به خاطرش عاشق خودمون باشیم. یادت نره که تا کوچکترین زیبایی هات مثل قدرت تعریف کردن از بقیه، قدرت کمک کردن به بزرگترها و احترام گذاشتن به اونها، انرژی مثبت دادن به بقیه و ... رو هم بنویسی چون تا کوچکترین ویژگی های مثبتت هم قابل تعریف و تمجید هستن و تو باید اونها رو بنویسی تا بیشتر خودت رو ستایش کنی.

*************

زیبایی درون آدما هیچ ربطی به ظاهرشون نداره. شاید یکی ظاهر چندان مناسبی نداشته باشی اما وقتی باهاش وارد ارتباط میشی اونقدر غرق در حس لذت میشی که نمیفهمی زمان چجوری میگذره. برعکس این ماجرا هم هست یعنی ممکنه با بعضی ها وارد ارتباط بشی که به زعم خودشون ظاهر مناسب و موجهی دارن اما وقتی باهاشون حرف میزنی و افکارشون رو باهات در میون میذارن دوست داری زودتر ازشون فاصله بگیری چرا که بوی تعفن افکارشون به مشامت میرسه و حالت رو بد میکنه. کاش ما آدما از روی ظاهر کسی رو قضاوت نکنیم، شاید ظاهر آدمها با چیزی که در درونشون هست بی نهایت فاصله داشته باشه!

*************

زیبایی های درونت رو خودت کشف کن! منتظر این نباش که کسی بیاد و زیبایی های درونت رو ببینه چون این آدم شاید هیچوقت پیداش نشه. بیشتر آدما یاد گرفتن که فقط بقیه رو بکوبونن و فقط ویژگی های منفی اونها رو ببینن و از چنین آدمهایی انتظار داری که تازه بین زیبایی هایی درون تو رو هم کشف کنن؟ نه، همچین انتظاری نداشته باش. تنها کسی که باید ازش انتظار داشته باشی خودتی! خودت باید به دنبال ویژگی های مثبت خودت باشی و به خاطر اونها از ته دل خودت رو دوست داشته باشی.

*************

میدونی راه نرم کردن یه آدم فوق العاده تندخو چیه؟ اینه که زیبایی های درونش رو ببینی و اونها رو در زمان مناسب بهش گوشزد کنی. یادت باشه که زیبایی هایی که واقعاً درونش وجود دارن رو بیان کنی چون دیگران خودشون میدونن که چه ویژگی های مثبتی دارن و اگه چیزی که درون اونها وجود نداشته باشه رو بگی نتیجه برعکس میشه. نکته دیگه هم این هست که یادت باشه تعریف کردنت نباید به حدی باشه که چاپلوسی به نظر برسه. وقتی آدمی خیلی با بقیه پرخاشگره، کافیه تو از این ترفند استفاده کنی تا ببینی که چجوری باهات دوست میشه و ارتباطی گرم که با هیچکس نداره رو با تو برقرار میکنه. اگه زیبایی های درونی آدما رو به رخ شون بکشی و ازشون تعریف های واقعی بکنی اونها عاشقت میشن چون هیچ کس نیست که از اینکه خوبی هاش رو بهش بگی بدش بیاد.

*************

صحبتایی که آدما به زبون میارن از درونشونه. اگه یکی مدام غیبت میکنه، مدام تهمت میزنه، مدام از دیگران بد میگه و مدام حرف های منفی میزنه نشون میده که چه درون نازیبایی داره و چقدر باید روی درونش کار کنه که از این کاراش فاصله بگیره. اگه کسی هم مدام از بقیه تعریف میکنه، مدام خوبی های بقیه رو میبینه و اونها رو بهشون گوشزد میکنه نشون میده که چه درون زیبایی داره و چقدر روی درون و افکارش کار کرده. مراقب باش که جزو دسته اول آدمایی نباشی که ازشون گفته شد، اگه جزو اون دسته از آدمایی، زشتی درونت باعث میشه که زیبایی های دنیا و آدما رو هم هیچ وقت نبینی و همیشه در کینه و نفرت و حال بد زندگی کنی.

*************

چند تا خصلت خوب که باعث زیبایی درونت میشن عبارت هستند از مهربونی، عشق ورزیدن، کمک کردن، دلسوزی و همدلی با دیگران و همچنین چند تا خصلت بد که باعث زشتی درونت میشن عبارت هستند از کینه، نفرت، انزجار از دیگران و تمرکز روی نقاط منفی بقیه. این خودت هستی که انتخاب میکنی کدوم دسته از این خصلت ها رو در خودت به وجود بیاری. دسته اول رو که به وجود آوردی درونت رو زیبا میکنی و به پای این زیبایی دنیا رو هم زیباتر میبینی اما اگه دسته دوم رو به وجود آوردی تموم دنیات رو سیاهی در بر میگیره و نه تنها درونی تیره و تار داری بلکه دنیای بیرونیت هم پر از زشتی و سیاهی میشه.

*************

آدمایی که عزت نفس کمی دارن ویژگی های مثبت خودشون رو فراموش کردن و یا نادیده میگیرن و همین باعث میشه ارزش زیادی برای خودشون قائل نشن. اگه آدم بدونه که دنیای درونش چقدر بزرگه و چقدر میتونه در اون زیبایی کشف کنه شاید هیچوقت احساس بی ارزشی نکنه و چه بسا خودش رو هم خیلی بزرگ و بلند مرتبه بدونه. بدی آدمای بی عزت نفس اینه که از دنیای درون شون فاصله میگیرین و بیشتر به دنیای بیرونی شون وابسته میشین.


مطالب پیشنهادی :

گلچین جملات زیبا برای آرامش روح

جملات زیبا در مورد شخصیت انسان

متن های زیبا در مورد افسردگی

گلچین متن های زیبا درباره عشق و زندگی

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

مجموعه متن زیبا درمورد ذات خراب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...