در جواب تولدت مبارک چی بگم

وقتی کسی بهتون میگه تولدت مبارک باید بهترین جواب رو بهش بدید چون طرف تون براتون ارزش قائل شده و پا پیش گذاشته تا مهمترین روز زندگیتون رو بهتون تبریک بگه پس شما نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کنید. شما باید یک پاسخ مناسب و در خور شان پیدا کنید و به طرفتون بدید.

وقتی یکی بهتون میگه تولدت مبارک، به نظرتون در جوابش چی باید بگیم که پاسخی درست و مناسب بهش داده باشیم؟ آیا تا به حال اصلاً به این موضوع فکر کردید؟ خیلی ها با گفتن کلماتی مثل ممنونم، متشکرم و ... سر و ته قضیه رو هم میارن اما نکته اینجاست که اونها میتونن با توجه به نکات مختلفی و همچنین دونستن یک سری از پاسخ های خاص شخصی که بهشون گفته تولدت مبارک رو تحت تاثیر خودشون قرار بدن.

اگه میخواین این نکات خاص رو بدونید و همچنین چند پاسخ مناسب و بهتر برای این عبارت پیدا کنید پس بهتون پیشنهاد میکنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جواب تولدت مبارک چیست

خب قبل از اینکه بخوایم پاسخ ها رو در اختیارتون بذاریم به ذکر نکات و مواردی می پردازیم که اگه به اون ها توجه بشه قطعاً میتونید تاثیرگذاری فوق العاده ای در شخص مقابلتون داشته باشید. همراه ما باشید تا اون نکات رو باهاتون به اشتراک بذاریم.

به همه به یه میزان اهمیت بدید

بعضی ها وقتی تولدشونه و بقیه میان بهشون تبریک میگن، با دوستای خودشون خیلی گرم میگیرن و میگن و میخندن اما با بقیه اونقدر که باید گرم و صمیمی نیستن.

وقتی که کسی میاد تا تولدتون رو بهتون تبریک بگه یعنی میخواد بهتون حال خوبی تزریق کنه و بدترین کاری که میتونید انجام بدید اینه که نسبت بهش سرد باشید. هر کسی که این عبارت رو بهتون گفت باهاش شبیه به دوست صمیمی تون ارتباط برقرار کنید و جوری رفتار کنید که انگار فقط اون رو توی مجلس یا جمع می بینید و تمام هوش و حواستون به اونه.

خط قرمزها رو رد نکنید

یادتون نره درسته که باید با طرف مقابلتون صمیمی رفتار کنید اما این نباید به گونه ای باشه که اون رو معذب کنید. خیلی هم صمیمی رفتار کردن باعث میشه که از اون سر بوم بیفتید و با این کار این بار اون نسبت به شما سرد میشه پس به این نکته توجه داشته باشید.

با همه با توجه به یک چارچوب خاص رفتار کنید تا باعث نشه در ارتباط باهاتون احساس بدی داشته باشن. البته در کنار این چارچوب باز هم تاکید میشه که صمیمیت رو فراموش نکنید چون وقتی یک میاد و بهتون میگه تولدت مبارک یعنی برای لحظاتی هم که شده میخواد اون جنبه رسمی رابطه تون رو نادیده بگیره و باهاتون معاشرتی دوستانه یا بهتره بگیم صمیمانه داشته باشه.

به طرف مقابل توجه کنید

اینکه جنسیت طرف چیه، اینکه سالخورده هست یا جوون، اینکه درونگرا هست یا برونگرا، اینکه رابطه ای دور باهاتون داره یا نزدیک همشون باعث میشه که شما در پاسخ دادن به عبارت تولدت مبارک از سمت اونها خط قرمزهای بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال اگه شما آقا هستید و یک خانوم میاد و بهتون میگه تولدت مبارک شما نمیتونید با اون مثل یک آقا رفتار کنید و حرف هایی که به عنوان مثال به دوستان همجنس تون میزنید رو به اون هم بزنید. پس به این موارد هم توجه داشته باشید و برای هر کدوم از این ها پاسخی مناسب در ذهن بیارید که وقتی اومدن و بهتون تبریک گفتن بدون معطلی بتونید بهترین پاسخ رو بهشون بدید.

کدورت ها رو فراموش کنید

وقتی یکی میاد و بهتون میگه تولدت مبارک حتی اگه کدورتی بین تون باشه میخواد اون کدروت رو از بین ببره پس این خیلی مهمه که شما در پاسخ به اون صمیمانه رفتار کنید و رفتار سرد یا صحبت سردی رو از خودتون بروز ندید

حتی اگه بدترین احساس رو به طرف مقابلتون دارید برای همون لحظات خاص هم که شده این احساس رو کنار بذارید و لبخند به لب هاتون بیارید و با روی باز پاسخش رو بدید. خیلی از کدورت ها، خیلی از مشکلات و خیلی از درگیری ها به واسطه همین کارها برطرف شدن. کدورت و درگیری با کسی باعث میشه آرامش تون از بین بره و شمایی که آرامش براتون مهمترین چیزه باید از همین موضوع به عنوان یک سلاح استفاده کنید تا کدورت ها رو از بین ببرید و اون آرامشی که باید رو حفظ کنید.

لبخند به لب بزنید

موقع جواب دادن به عبارت تولدت مبارک شما نمیتونید اخم کنید، عبوس باشید و یا با یک چهره خشمگین یا عصبانی به طرف مقابل تون پاسخ بدید. هر چقدر هم که قبل از این موضوع اتفاقات بد رو تجربه کردید و مسائل ناخوشایندی رو پشت سر گذاشتید در اون لحظه باید لبخند بزنید و با روی باز جواب طرف مقابلتون رو بدید.

یقیناً مشکلات برای همه وجود داره و همه درگیری هایی دارن اما اینکه بقیه میان و به شما تولدتون رو تبریک میگن یعنی اون مشکلات رو پشت سر گذاشتن و برای لحظاتی هم که شده حال خوب رو جایگزین حال بد اون مشکلات کردن. بدترین برخورد شما در برابر این کار اونها میتونه این باشه که شما با یک چهره عصبانی و ناراحت جواب اونها رو بدید.

از ایموجی ها استفاده کنید

این روزا بیشتر افراد به جای اینکه حضوراً تولدشون رو به هم تبریک بگن از طریق فضای مجازی و اینترنت این کار رو میکنن. وقتی که این اتفاق میفته شما دست بازتری دارید تا پاسخ طرفتون رو بدید. فضای مجازی ایموجی های شاد و فوق العاده ای داره که میتونید حال خوب تون رو به راحتی به طرف مقابلتون نشون بدید.

پس وقتی کسی از طریق فضای مجازی پا پیش گذاشت تا تولدتون رو بهتون تبریک بگه شما با دنیایی از ایموجی ها طرف هستید که میتونید از بسیاری از اونها استفاده کنید و به این شکل تاثیرگذاری پاسخی که میخواین به طرف مقابلتون بدید رو بیشتر کنید.

به دنبال پاسخ های طولانی باشید

این نکته هم در مورد فضای مجازیه. وقتی کسی یک متن طولانی براتون تهیه کرده و در اون متن تولدتون رو بهتون تبریک گفته این کار نادرستیه که فقط با گفتن یه عبارت ممنونم یا یک کلمه متشکرم پاسخ اون رو بدید.

کی گفته فقط کسایی که میخوان تولدها رو تبریک بگن باید از متن های طولانی استفاده کنن؟ شمایی که قراره تولدتون بهتون تبریک گفته بشه هم میتونید از جملات و عباراتی طولانی و خاص استفاده کنید تا به این شکل به طرفتون بفهمونید که همونقدر که شما برای اون اهمیت داشتید که این متن رو باهاتون به اشتراک گذاشته، شما هم برای اون ارزش قائلید.

پاسخ ها رو در ذهنتون تکرار کنید

پاسخ هایی که قراره به اطرافیان تون بگید رو در ذهنتون چندین بار تکرار کنید تا نکنه که در مقابل کسی که بهتون تبریک تولد میگه به قول معروف سوتی بدید و یه گافی بدید که تا همیشه توی ذهنش باقی بمونه.

به عنوان مثال ممکنه خیلی ها موقعی که کسی بهشون تولدشون رو تبریک میگه در پاسخ بگن عید شما هم مبارک و این نشون از استرس و اضطرابی هست که طرف به دلیل نداشتن آمادگی در وجودش شکل داده. اگه شما نمیخواین که از این دست سوتی ها بدید پس حتماً چندین بار متن یا عبارتی که قراره در پاسخ اطرافیان تون از اون استفاده کنید رو در ذهن تکرار کنید تا به این واسطه ملکه ذهنتون بشه و استرس تون هم از بین بره.

درگیری ها رو رها کنید

وقتی یکی میاد و تولدتون رو بهتون تبریک میگه اگه درگیری دارید اون رو رها کنید و به طرف مقابل تون اهمیت بدید. به عنوان مثال ممکنه که در جشن تولدتون در حال رقصیدن باشید و یکی بیاد و تولدتون رو بهتون تبریک بگه. این کار اشتباهیه که در حین رقص پاسخ اون رو بدید چون اینجوری اون فکر میکنه اهمیتی براش قائل نشدید پس باید برای چند لحظه ای هم که شده از رقصیدن دست نگه دارید و پاسخ اون رو با احترام بدید.

حالا فقط مسئله رقصیدن یک مثال بود و مثال هایی دیگه ای هم میتونیم برای این مورد به کار ببریم. مثلاً اگه شما در حال صحبت کردن با چند نفر بودید و یک نفر از اطرافیان اومد و تولدتون رو بهتون تبریک گفت شما نباید در حین صحبت با جمعی که در اون قرار دارید پاسخ شخص رو بدید و باید از جمع عذرخواهی کنید و در این موقع با توجه کامل به اون سعی کنید پاسخ مناسب و در خور شانی به اون شخص بدید.

به طور کلی حواستون باشه مشغول هر کاری بودید، پاسخ محترمانه دادن به طرفتون در اولویته و باید برای چند لحظه هم شده از کارتون دست بکشید و پاسخ طرفتون رو با احترام بدید.

از قبل برنامه بچینید

شما میدونید که در روز تولدتون ممکنه افراد زیادی بیان و بهتون تولدتون رو تبریک بگن و یا حتی ممکنه که افراد زیادی بخوان که شما رو سپورایز کنن پس باید از قبل برنامه بچینید و درگیری هاتون رو در اون روز خاص کمتر کنید.

جدای از این موضوع شما باید روی پاسخ هایی که به اطرافیان تون میخواین بدین و همچنین نحوه برخوردتون با اونها و دیگر موارد هم کار کنید تا مبادا وقتی که سوپرایز شدید بخواین سوتی بدین یا وقتی یکی اومد و توی اون روز بهتون تولدتون رو تبریک گفت پاسخ مناسبی نداشته باشین که به اون بدین.

هیجانات تون رو کنترل کنید

وقتی روز تولدتونه به خاطر خوشحالی بیش از حد ممکنه هیجان زده بشید و این هیجان توی صداتونم نمایان بشه. سعی کنید این هیجانات رو کنترل کنید تا مبادا توی صداتون تاثیری بذاره. وقتی یکی میاد و بهتون میگه تولدت مبارک سعی کنید با آرامش کامل پاسخش رو بدید.

به عبارت ساده تر خیلی ها در روز تولدشون جو گیر میشن و همین مسئله باعث میشه تن صداشون عوض بشه یا حتی از کلمات و جملات نامناسب استفاده کنن که وقتی به خودشون اومدن میفهمن که چه کار اشتباهی کردن. مراقب باشید شما جزو این دسته از افراد نباشید و خیلی خوب سعی کنید هیجانات تون رو کنترل کنید تا به این شکل بهترین پاسخ رو با بهترین تن صدا به طرف تون بدید.

لحن و تن صداتون رو بهتر کنید

در مورد قبل گفتیم که مراقب هیجان زدگی باشید تا مبادا روی تن صداتون تاثیر بذاره پس همین نشون میده که تن صدا روی رسوندن پیام به طرف مقابل اهمیت زیادی داره و باید روش کار بشه. جدای از تن صدا لحن هم مهمه که باید به اون هم اهمیت بدید.

تن صداتون رو کمی بالاتر ببرید اما نه به شکلی که گوش های طرف مقابلتون رو اذیت کنید، این بالاتر کردنه تن صدا فقط در حدی باشه که نشون بده از شنیدن عبارت تولدت مبارک خوشحال شدید. لحن تون رو هم همراه با یک خنده خاص تغییر بدید اما نه به شکلی که طرف احساس کنه دارید مسخره اش می کنید، این خنده فقط به شکلی باشه که موقع صحبت کردن روی لب هاتون نمایان بشه و طرف بفهمه که شما از حرفی که زده خوشحال شدید و لبخند میزنید.

بهترین پاسخ برای تولدت مبارک

خب حالا که موارد و نکاتی مهم در زمینه پاسخ دادن به عبارت تولدت مبارک رو باهاتون به اشتراک گذاشتیم میخوایم چند تا پاسخ مناسب هم براتون قرار بدیم تا در صورت تمایل از اونها استفاده کنید و پاسخ این عبارت رو با این پاسخ ها و جملات بدید. همراه ما باشید.

بی نهایت ممنونم که این روز مهم در زندگی من رو یادتون موند.

**********

سپاسگزارم برای مهربونی تون.

**********

حضور شما در تولدم مبارکی تولدم رو بیش از پیش کرد، خیلی ممنونم.

**********

یک دنیا سپاس برای اینکه من رو از یاد نبردید.

**********

جدای از تبریک تولد شما خودم باید یک تبریک جداگانه برای داشتن شما در زندگیم به خودم بگم چون واقعاً حضورتون زندگیم رو متبرک کرده. متشکرم.

**********

عشق منید، خیلی ازتون سپاسگزارم

**********

خیلی ممنونم ازتون، مرسی

**********

تشکر بی نهایت، مرسی از اینکه به یادم بودید

**********

سپاسگزارم، مرسی از اینکه به جشن تولد من تشریف آوردید و اونو با نور حضورتون منورتر کردید.

**********

مرسی و ممنون هم برای تبریک تون و هم برای حضورتون در جشن تولدم

**********

ممنونم، خدا یه عمر طولانی هم به شما و هم به من بده تا باز هم در این جور جشن هایی شرکت کنیم و با هم به شادی بپردازیم.

**********

تشکر فراوان، مرسی

**********

مرسی و متشکرم که با اومدن تون به جشن تولدم حال خوبم رو خوب تر کردید

**********

ممنونم، چه خوبه که روز تولدم رو کنار شما هستم چون این شادی و حال خوبم رو بیشتر میکنه

**********

مرسی از محبتت مهربون جان

**********

مبارک تو باشه که خدا یه سال دیگه هم من رو به تو بخشید (در صورت صمیمیت زیاد با طرف مقابل)

**********

مرسی امیدوارم سال جدید زندگیم رو در کنار شما به خوبی و خوشی آغاز کنم.


مطالب پیشنهادی :

متن تشکر از برادر بابت تبریک تولد

متن تشکر از خواهر بابت تبریک تولد

متن تشکر از همسر بابت تبریک تولد

در جواب خوش اومدین چی بگیم

در جواب بزرگوارید چه بگوییم

در جواب خوش بگذره چی بگیم

در جواب ماشاالله چه بگوییم

متن تشکر بابت هدیه همسر


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...