جملات زیبا در مورد عشق به حیوانات

حامی حیوانات باش، از آنها مراقبت کن، آنها را دوست داشته باش و به آنها عشق بورز. عشق به حیوانات باعث می شود که حال بهتری داشته باشی، حیوان دوستی باعث می شود که از خود و زندگی ات در این دنیا رضایت بیشتری داشته باشی. وقتی که به یک حیوان کمک میکنی یا به او عشق میورزی، حال خودت بهتر و عالی تر می شود.

ممکن است عده ای برای حمایت از حیوانات، برای کمک کردن به حیوانات یا برای یاری رساندن به بهتر کردن وضعیت زندگی حیوانات به دنبال متن هایی باشند که به واسطه آنها نکاتی را به دیگران گوشزد کنند. اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، ما در این مطلب متن ها و جملات زیادی را در رابطه با همین موضوع با شما به اشتراک گذاشته ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. همراه ما باشید.

متن درباره عشق به حیوانات

کاش کمی به خلقت خدا احترام بگذاریم، کاش بدانیم که همانطور که ما حق زندگی کردن در دنیایی که در آن هستیم را داریم حیوانات هم این حق را دارند و نباید این حق را از آنها سلب کنیم. کاش انسان بداند که زمین فقط متعلق به او نیست، زمین فقط برای او نیست، روی زمین موجودات بسیاری زندگی می کنند و همه آنها دقیقاً به اندازه انسان حق زندگی کردن دارند. حرف از عشق به حیوانات نیست چرا که ما تا زمانی که بتوانیم عاشق حیوانات باشیم فاصله بسیاری داریم! کاش حداقل بتوانم احترام به حیوانات و خلقت خدا را یاد بگیریم.

*************

به این فکر میکنم که آن انسانی که به حیوانی ظلم میکند، به او آسیب می رساند و او را شکنجه می دهد، اگر موجودی قوی تر از خودش وجود داشت و او را چنین آزار می داد آیا می توانست تحمل کند؟ آیا این شکنجه و عذاب برایش شیرین بود؟ اگر اینطور نیست پس چطور است که این چنین حیوان بی زبان را مورد آزار قرار داده و آسیب های فراوانی به او می رساند؟ کاش کمی عشق به حیوانات در بین برخی انسان ها وجود داشت آن موقع زمینی که روی آن زندگی میکنیم زیباتر از چیزیست که الان می بینیم.

*************

همینکه به حیوانات ظلم نرسانی، همینکه به حیوانی آسیب نرسانی، همینکه حیوانی را شکنجه نکنی، همینکه حیوانی را صرفاً برای سرگرمی در قفس نگه نداری یعنی اینکه تو یک حیوان دوست هستی و عاشق حیواناتی. متاسفانه با وجود ظلم های بسیاری که به این آفریده های خدا می شود ما مجبوریم تعریف از عشق به حیوانات را کار نداشتن به آنها بگذاریم. کاش انسان یاد بگیرید فقط به حیوانات کاری نگیرد، این نهایت حیوان دوستی او را نشان خواهد داد.

*************

خطرناک ترین موجود روی زمین در بین حیوانات نیست، این موجود خطرناک خود انسان است که می تواند به هر چیزی آسیب برساند و هر چیزی را تخریب کند. حیوان اگر کاری می کند بر اساس خوی حیوانی و غریزه اش است اما انسان اگر کاری انجام می دهد بر اساس انتخابی است که کرده. انسان انتخاب می کند که حیوانی بمیرد پس باید آن حیوان بمیرد، انسان انتخاب میکند که جنگلی تخریب شود پس آنجا تخریب می شود، انسانی تصمیم می گیرد نسل یک نوع حیوان روی زمین منقرض شود پس منقرض می شود. حرف از حیوان دوستی نیست، این مورد خیلی وقت است که در وجود خیلی از انسان ها کشته شده، کاش حداقل احترام به طبیعت در بین برخی انسان ها وجود داشت تا اینگونه به طبیعت و حیوانات ظلم نرسانند.

*************

هر صبح می توانی مقداری گندم برای کبوترها بریزی، هر روز می توانی مقداری غذا برای گربه های خیابانی بگذاری، هر روز می توانی به سگ های ولگرد مقداری غذا بدهی و گشنگی شان را برطرف کنی، تو می توانی این کارها را انجام دهی چرا که از پس تو بر می آید. اگر توانستی این کارها را انجام دهی اول از همه به تبریک می گویم چرا که قلبی سرشار از مهر داری و بعد میخواهم بگویم که این کار تو قطعاً نزد خداوند پاداش بسیاری خواهد داشت.

*************

در جهانی زندگی می کنم که حیوانات را در قفس می کنند، آنها را به زور در آغوش گرفته و نوازش میکنند، لحظه ای آنها را آزاد نمی گذارند و حتی برای سرگرمی کودکان شان آنها را خریداری می کنند و نام این کارشان را عشق به حیوانات می گذارند. نه این عشق به حیوانات نیست، این نهایت ظلم و ستمی است که یک انسان می تواند در حق یک حیوان بکند. همینکه انسان آزادی حیوان را از او میگیرد، همینکه به زور او را در قفس کرده و به او به دید سرگرمی نگاه می کند یعنی بدترین ظلم را به او کرده است.

*************

حیف که حیوانات زبان ندارند وگرنه به خیلی از کارهایی که بسیاری از کسانی که نام خود را حیوان دوست می گذارند  اعتراض می کردند. حیوان دوستی یک انسان این است که اصلاً به حیوان کاری نداشته باشد و اوج عشق به حیوانات در او هم غذا دادنش به آنهاست. هر کار دیگری غیر از اینها یعنی دخالت در چرخه زندگی یک حیوان و یقیناً این مسئله حیوان دوستی نیست. لحظه ای فکر کنیم که در کنار ما انسان ها موجوداتی بودند که از ما قوی تر بوده و قدرت های بیشتری نسبت به ما داشتند، آیا آن موقع می پذیرفتیم که در چرخه زندگی ما دخالت کنند؟ هرگز! پس این در مورد حیوانات نیز صدق میکند.

*************

حیوان دوستی و عشق به حیوانات یعنی اینکه اگر حیوانی خانگی داری بدانی که تو در برابر او و زندگی اش مسئولی و باید بهترین رسیدگی ها را به او بکنی در غیر این صورت اگر دیدی که لیاقت نگه داشتنش را نداری خیلی زود او را به مرکز یا جایی برسانی که تداخلی در زندگی و حیاتش به وجود نیاید. ظلم به حیوانات و آسیب رساندن به آنها یعنی اینکه با وجود اینکه می بینی هیچ لیاقتی نداری تا حیوانی را نگه داری ولی صرفاً برای اینکه آن حیوان تو را سرگرم نگه می دارد او را نگه داشته و به این شکل شکنجه اش میدهی.

*************

عاشق حیوانات باش، آنها هم به مانند تو حق زندگی روی این کره خاکی را دارند، آنها هم به مانند تو حق آرامش و آسایش را دارند. نمی دانم چرا برخی از انسان ها حق یک زندگی خوب و عالی را فقط مختص به خود می دانند و حیوانات را ابزار و وسیله ای می دانند تا به واسطه آنها زندگی شان بهتر ساخته بشود. نه، یک حیوان ابزار و وسیله ما انسان ها نیست، او هم بخشی از خلقت خداست و حق زندگی روی این کره خاکی را دارد. از همان مورچه کوچکی که روی زمین راه می رود تا حیوانات بزرگ جثه و چهارپا همگی حق زندگی دارند، حق آرامش و آسایش دارند و مایی که انسان هستیم اجازه اش را نداریم که این آرامش و آسایش را از آنها سلب کنیم.

*************

نمی دانم چطور دلشان می آید حیوانی زبان بسته را آزار رسانده و به او ظلم کنند ولی مگر تا وقتی عشق و محبت هست چیزی به نام ظلم و ستم می تواند جای آن را بگیرد؟ مگر احساسی زیباتر از عشق هست؟ چرا بعضی ها ظلم کردن و ستم رساندن را به جای عشق ورزیدن انتخاب می کنند؟ کاش به جای همان ظلم ها اندکی مهربانی کنند، اندکی عشق بورزند. عشق به حیوانات موجب می شود تا حداقل از خودمان رضایت قلبی داشته باشیم. یک انسان چقدر می تواند پست باشد که به حیوانی آسیب برساند و قلب او چقدر می تواند تیره و تار باشد که باز هم با این حال از خود راضی باشد؟

*************

جوجه ها را میکشند صرفاً برای اینکه بیشتر از حدِ تولید بوده اند، آن ها را زنده زیر خاک مدفون می کنند و هیچ نمی اندیشند که این کارشان چقدر پست است. انسان چقدر می تواند رذل و پست باشد که این چنین مخلوقات خدا را زنده به گور کند، این چنین حق زندگی را از آنها بگیرد و آنها را مدفون نماید؟ به راستی که برای بعضی ها انسانیت معنا ندارد و حتی معنای انسانیت را همان حیوانات باید به چنین افرادی بیاموزند.

*************

عشق به حیوانات یعنی خودخواه نبودن، یعنی حق زندگی را در آنها دیدن، یعنی به خاطر خود آن ها را فدا نکردن. اگر به خاطر خودخواهی خود خانه حیوانی را خراب نکردی، او را نکشتی یا هر چیزی شبیه به اینها، آنها موقع می توانی بگویی که تو حیوان دوستی و عشق به حیوانات در قلبت وجود دارد.

*************

فکرش را بکن، موجوداتی قوی تر و با قدرت تر از تو وجود داشتند، آنها انسان ها را قربانی می کردند تا صرفاً بتوانند یک وعده غذایی داشته باشند، آنها کشتارگاه انسان داشتند و در آن روزانه صدها انسان را می کشتند تا به این شکل بتوانند شکم خود را برای اندکی هم که شده سیر نگه دارند، آن موقع چه احساسی به تو دست می داد؟ روزانه صدها حیوان به خاطر انسان ها قربانی می شوند و در کشتارگاه ها جان آنها برای پر شدن شکم انسان ها گرفته می شود. این حیوان دوستی و عشق به حیوانات نیست، این نهایت خودخواهی است که برای سیر کردن شکم خود از حیوانات استفاده کرد. تا وقتی که گیاه وجود دارد، تا وقتی که انسان می تواند از گیاهان به عنوان غذا استفاده کند، بدترین کاری که می تواند انجام دهد این است که برای وعده های غذایی خود دست بر روی حیوانات زبان بسته بگذارد.

*************

فکرش را بکن اگر حیوانات زبان داشتند چه ها که به زبان نمی آوردند. گربه ای که در خیابان به سمت او سنگ پرتاب میکنند، سگی که ولگرد است و او را آزار می رسانند، پرنده ای که خانه او را خراب می کنند، اگر این حیوانات زبان داشتند چه می گفتند؟ ولی کاش ما انسان ها می دانستیم که این دنیا چقدر می تواند بدون ظلم زیباتر باشد، چقدر می تواند بدون ظلم جای قشنگ تری برای زندگی باشد. کاش انسان اینقدر به حیوانات آسیب و ظلم نرساند. عشق به حیوانات لازم نیست همینکه انسان کاری به کاری حیوانات نداشته باشد بزرگترین خدمت را به آنها کرده.

*************

یادت باشد عشق به حیوانات یعنی در چرخه آنها خللی وارد نکنی. عده ای حیوانی را از بیرون به خانه شان می آورند و او را در قفس می اندازند و نام این کار را مراقبت و محافظت از او می دانند. این کار به هیچ وجه حیوان دوستی نیست، این کار فقط دور کردن آن حیوان از محیط اصلی ای که باید در آنجا باشد است. کاش انسان هایی که چنین کارهایی را انجام می دهند به وقتی فکر کنند که کسی به زور آنها را به منزل خود ببرد و آنها را در تنگنا قرار دهد صرفاً برای این که به زعم خود می خواهد از آنها مراقبت کند، آن موقع همین انسان ها چه حس و حالی داشتند؟ اگر حس و حال خوبی بود آن موقع می توانند همین کار را در حق حیوانات انجام دهند.

*************

عشق به حیوانات این نیست که آنها را در آغوش بگیری و محکم بفشاری، عشق به حیوانات این است که آنها را به حال خود واگذاری و شرایطی را مهیا کنی تا بتوانند بهتر زندگی کنند. کاش برخی این را می دانستند، به بعضی از حیوانات اصلاً نباید دست زد، بعضی حیوانت را اگر بیش از اندازه دستمالی کنی دچار بیماری می شوند و افرادی که چنین کارهایی می کنند نه تنها لطفی در حق این حیوانات نمی کنند بلکه شرایط را برایشان سخت تر هم خواهند کرد.

*************

عاشق حیوانات باش و به آنها عشق بورز. ببین وقتی که به کوچکتر و ضعیف تر از خودت محبت میکنی خدا چگونه پاسخش را به تو خواهد داد! این دنیا قانونی دارد به نام کارما و اگر تو به آن حیوان زبان بسته کمک کنی، به او عشق بورزی و به او مهربانی کنی قطعاً خدا کارمای کاری که انجام می دهی را وارد زندگی ات خواهد کرد. همچنین اگر به حیوانی ظلم کردی و به او آسیب رساندی تو باید منتظر کارمای کاری که انجام دادی باشی چرا که همانطور که کار خوب کارما دارد، کار بد هم کارما دارد. وقتی می توانی در حق حیوانی خوبی کنی و به او عشق بورزی و با این کار بهترین اتفاقات را وارد زندگی خود کنی، چرا با ظلم کردن به آن حیوان اتفاقاتی تلخ برای خودت به وجود آوری؟


مطالب پیشنهادی :

آلبوم عکس نوشته حمایت از حیوانات

شعر درباره حمایت از حیوانات

جملات سنگین درباره شیر جنگل

گلچین بهترین سخنان بزرگان در مورد انسانیت

جملات سنگین درباره گرگ


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...