نمونه متن مجری گری روز معلم

معمولا مراسمات مختلفی برای مقام معلم در روز معلم برگزار می شود و در این مراسمات مجری وظیفه سنگینی را به دوش دارد. او باید از بهترین جملات و متن ها استفاده کند تا بتواند شور و شوق مجلس را نگه داشته و باعث خستگی در حضار نشود. از این رو مجری برنامه باید نهایت دقتش را بکند تا بهترین متن ها را انتخاب نماید.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی برای مجری گری روز معلم آورده ایم که شما می توانید از آنها برای برگزاری مراسمات خاص در روز معلم استفاده کنید. همراه ما باشید تا این متن های مجری گری زیبا را در اختیارتان قرار دهیم.

نمونه متن مجری گری روز معلم

جملات مجری گری روز معلم

معلم مقامی والا و بزرگ دارد. با معلم شاخه های علم و دانش ما جان گرفته و تا آسمان می رود. اگر معلمی نباشد یقیناً ریشه های درخت دانایی ما خشکیده و رو به زوال می رود و ما در همان مرحله جاهلیت خواهیم ماند. به واسطه معلم است که ما از مرحله جاهلیت به مرحله دانایی می رسیم. اگر این دانایی اکنون درون من و شمایی که در این جمع حاضر شده ایم وجود دارد، از مرحمت معلمان مختلفی بوده است که در زندگی داشته ایم. آنها با پرورش استعداد و توانایی های ما کاری کردند که هر کدام به رشته مخصوص خود وارد شده و در همین زمینه جاهلیت خود را به دانایی تبدیل نماییم. باید بوسه بر دست چنین انسان هایی زد. یقیناً اگر آنها نبودند یا نباشند، انسان به مرحله آدمی و آدمی به مرحلی بشریت می رسد. روز معلم را به تمامی معلمان زحمت کشی که با تلاش فراوان قصد دارند که مسیر پیشرفت و تکامل را برای انسان ها باز کنند و موانع سد راه شان را از بین ببرند تبریک عرض می کنم.

********************

روز معلم را به تمام معلم هایی که با زحمت ها و تلاش های فراوان در پی آن هستند تا رشد و تعالی را برای جامعه به بار بیاورند تبریک می گویم. یقیناً جامعه پویا و فعالی که اکنون داریم به مرحمت وجود معلمانیست که آن را تربیت کرده اند. این معلم ها اگر نبودند، جامعه مسیر خود را گم کرده و در بیراهه قرار می گرفت. این معلم ها هستند که چراغ راهی می شوند تا مبادا جامعه از راه درست خارج شده و به گمراهی کشانده شود. مقام چنین انسان هایی بسیار والاست، کسانی که شیوه صحیح زندگی را به ما می آموزند، کسانی که راه درست را به ما نشان می دهند و نمی گذارند که نعمت زندگی را به راحتی از دست دهیم و همچنین کاری میکنند تا با زیبا کردن زندگی مان جامعه را هم زیباتر کنیم، بسیار ارزشمندند. قدردان تمامی معلمانی که به هر نحوی سعی داشته اند جامعه را به سمت پیشرفت میل دهند هستیم.

********************

به یاد دارم معلم های مختلفی را که از همان کلاس اول دوران دبستان با تلاش های بی وقفه خود برای من زحمت می کشیدند و به رشد من کمک می کردند. با خود می اندیشم که اگر آنها نبودند اکنون من در کدام مسیر زندگی قرار داشتم؟ چه می کردم؟ هدفم چه بودم؟ به چه امیدی زندگی را می گذراندم؟ وقتی به درون مایه تمام ماجراهای زندگی ام می نگریم، می بینم که هر چه تجربه های زیبا دارم، هر چه اتفاقات خوش و زیبا را برای خود رقم می زنم، تماماً به نعمت وجود معلم هایم بوده و اگر آنها نبودند که به من آموزش صحیح زندگی کردن را بدهند، من نمی توانستم آن اتفاقاتی که می خواهم را در زندگی خلق کنم. برای همین من برای مقام معلم اهمیت بسیاری قائل هستم. معلم به ما کمک می کند که زندگی خود را بسازیم و همانی شویم که آرزویش را داشتیم. روز معلم را به تمام معلمان زحمت کشی که چراغی برای مسیر زندگی دیگران می شوند تبریک می گویم.

********************

ضمن عرض تشکر از تمامی حضار برای اینکه در این جمع حاضر شدند و مجلس ما را به نور حضور خود منور نمودند، روز معلم را به تمامی معلم های این جمع و همچنین معلمان سراسر کشور تبریک عرض می کنم. یقیناً مقام و شخصیت معلم بسیار والا و ستودنیست و نمی توان به این سادگی ها از او تشکر به عمل آورد. یقیناً هیچ کلمه ای نمی تواند بیانگر شخصیت والای او باشد و هیچ جمله ای نمی تواند بزرگی و عظمت نقش او در زندگی همگان را بیان کند. زبان قاصر است از اینکه بخواهد از ویژگی ها و خصوصیات مثبت معلم صحبت کند چرا که اگر بخواهیم تمام این ویژگی ها را بیان کنیم باید روزها وقت بگذاریم و با این حال باز هم وقت کم خواهیم آورد. با وجود تمام این ها، آرزویی دارم، من حس می کنم تمام جامعه این آرزو را دارند، امیدوارم که هیچ وقت سایه معلمان مان از سر جامعه مان کم نشود چرا که آن ها هستند که جامعه را تکامل می بخشند و به یک جامعه بشری را به یک جامعه انسانی تبدیل می نمایند. از معلمان عزیز کشورم، برای تمام زحماتی که می کشند سپاسگزار هستیم.

********************

معلم به مانند نور هدایتی برای آدمی به سوی کمال و سعادت است. اگر می خواهی کمال واقعی را دریابی باید معلمی برای این کار داشته باشی. از گذشته تا به اکنون علم و دانش فراوانی در میان انسان ها رواج داشته که یقیناً یک انسان نمی تواند از همان بدو تولد آنها را بیاموزد و برای همین به معلم نیاز پیدا می کند. با همین علم و دانش است که آدمی کم کم سعادت را درک کرده و به سوی آن قدم می گذارد و تا به آن نرسد کوتاه نمی آید. علم و دانشی که معلم در اختیارت می گذارد، در تاریکی مسیر زندگی برایت نور هدایتی شده و تو را به مقصد می رساند. اگر معلمی نبود، چه فرقی میان ما و دیگر جانداران؟ معلم است که مغز و ذهن ما را تکامل می بخشد و سمت و سو می دهد و اگر نبود ما هم به مانند بسیاری از جانداران شاید فقط زندگی می گذراندیم و نفس می کشیدیم تا موعد مرگ مان فرا رسد. کسی که ما را از این زندگی نوع زندگی نجات داد، یقیناً معلم است پس باید قدردان چنین انسان های والا مقامی بود. روز معلم را به تمام معلمان عزیزی که با دل و جان زحمت می کشند تا بذر علم و دانش را در وجود انسان ها بکارند تبریک عرض می کنم.

********************

معلم را می توان به مانند یک نقشه گنج دانست، نقشه گنجی که به تو می گوید چگونه به یک گنج بزرگ در زندگی دست پیدا کنی. کافیست به حرفهای او در زندگی گوش کنی، کافیست حرف هایش را در ذهن بسپاری و پشت گوش نیندازی، آن موقع می توانی به گنج های بسیاری در زندگی برسی. هر چقدر بیشتر مطابق با حرف های معلمت پیش بروی، گنج ارزشمندتری به دست خواهی آورد. گنج برای برای هر انسان متفاوت است و هر کسی تعریف جداگانه ای از گنج زندگی اش دارد. مهم نیست این گنج چیست، مهم آن معلمانی هستند که قدم به قدم همراه تو می شوند تا به آن گنج ارزشمند زندگی ات دست پیدا کنی و به واسطه آن زندگی ات را زیباتر از همیشه اش کنی. روز معلم را به تمام معلمانی که به مانند نقشه گنج زندگی ما هستند تبریک عرض می کنم.

********************

معلم به تو ماهی نمی دهد بلکه ماهی گیری را یادت می دهد. این اهمیت بسیاری دارد که بدانی چطور و چگونه به یک چیز دست پیدا کنی. معلم با صبر و حوصله خطاهای تو را به جان می خرد و قدم به قدم همراهت می شود تا بالاخره دانشی که باید را فرا بگیری. معلم است که جامعه را پویا و تکامل یافته می کند. یقیناً اگر معلمی نبود، همه در انتظار آن ماهی جان می دادند چرا که هیچ کس نبود که ماهیگیری را آموخته باشد. فرض کنید جامعه ای را که همه در انتظار خدمات هستند و هیچ کس نیست که خدماتی را ارائه دهد. آن زمان چقدر فلاکت به وجود می آمد؟ معلم به عنوان مانعی بر سر راه همان فلاکت ها قرار گرفته و به انسان می آموزد که چطور خدمات ارائه دهد و چطور خدماتش را گسترش دهد. به صورت کلی نقش معلم در جامعه نقش به سزایی است و اگر نبود می توان گفت که احتماًل نابودی جامعه بسیار زیاد خواهد شد. روز معلم را به تمام معلمان زحمت کش کشورم تبریک عرض می کنم.

********************

از تمامی عزیزانی که در جمع ما حاضر شده و قدم رنجه فرمودند قدردانی به عمل می آموزم. حضور در چنین جمعی الزامیست چرا که ما برای یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین انسان های زندگی مان در این جمع حاضر شده ایم، انسانی به نام معلم. بدون شک تاثیرگذارترین انسان در زندگی هر کسی به غیر از خودش معلمی بوده که داشته چرا که این معلم شیوه صحیح زندگی کردن را به او آموزش داده و به واسطه همین آموزش ها زندگی او ساخته می شود. اینکه جامعه و جهان روز به روز پیشرفت میکند، اینکه هر روز علم هایی جدید کشف می شود و انسان هر روز قدم بزرگ تری به سوی کمال بر می دارد، همگی شان از صدقه سری معلمانی است که به جامعه و انسان ها شیوه این کار را آموخته اند. اگر معلمی نبود، این جامعه چطور قرار بود که به این همه پیشرفت دست پیدا کند؟ آیا اصلا آن جامعه می دانست که چطور باید قدم در مسیر این پیشرفت ها بگذارد؟ یقیناً خیر و همین جاست که نقش به سزای معلم را می توان در زندگی هر کسی دید. روز معلم را به همه معلم های عزیز تبریک عرض می کنم.

********************

هر کسی که چیزی را به تو یاد داد می شود معلم تو و تو باید قدردان آن در زندگی ات باشی. معلم ما فقط آن آموزگاری که در دوران مدرسه داشتیم نیست، معلم ما فقط آن استادی که در دانشگاه با جزوه و کتاب هایشان به پیشرفت ما کمک می کرد نیست، جدای از این معلم ها، معلم ما همان کسی است که باعث می شود ما قدمی اشتباه در زندگی بر نداریم و در درست ترین مسیر قدم بگذاریم. پس اگر چنین کسی در زندگی ات داری، باید در این روز که روز معلم است، از او قدردانی کنی و تشکر نمایی. روز معلم را به تمامی معلمانی که باعث شدند هر کدام از ما قدمی درست تر در مسیر زندگی برداریم و بیراهه وارد نشیم تبریک عرض می کنم.

********************

گاهی اوقات با خود می اندیشم که معلمان ما چگونه با حقوق و مزایای کم باز هم این چنین عاشقانه درس می آموزند و دانش آموزان و دانشجویان بیشتری را راهی جامعه می کنند. کمی که به فکر فرو میروم می بینم که آنها معلمی را نه به دید یک شغل بلکه به دید عشق می نگرند. وقتی که عاشق چیزی باشی، مهم نیست چقدر حقوق و مزایا از آن دریافت می کنی، به سمتش می روی و سعی در انجام دادنش داری. حال معلمی برای بعضی انسان ها همین نقش را دارد. چه انسان های بزرگی، چه انسانی های والا منشی و چه چنین انسان هایی کم شده اند. یقیناً اگر معلمی داری و تنها یک نکته به تو آموخته که باعث می شود زندگی ات بهتر شود، برای همین یک نکته باید دستبوس او باشی. روز معلم را به تمام معلمین زحمت کشی که با مزایایی کم، راه سخت معلمی را در پیش گرفته و سختی های راه را به چشم نمی بینند چرا که عشقشان فراتر از هر سختی است تبریک عرض می کنم.

********************

در امروز که روز معلم است می خواهم از همه معلم های کشور قدردانی به عمل آورم. اینکه کشور ما اکنون در صدر بسیاری از علوم مختلف است، به صدقه سری همین معلمان است. همین معلمان هستند که دانش آموزان و دانشجویانی را تربیت می کنند که راه درست علوم را کشف میکنند و در آنها قدم های بزرگ میگذارند. معلم نقش به سزایی در ایجاد علاقه در دانش آموز نسبت به یک علم خاص دارد و اگر کارش را اشتباه انجام دهد، آن دانش آموز دیگر نمی تواند به آن علم رغبتی پیدا کند. همین نشان می دهد که چه وظیفه سنگینی بر دوش معلمان است. آن ها آنقدر با انگیزه به دانش آموزان شان مسیر علم را می آموزند که همین دانش آموزان قدم هایی بزرگ در مسیر علمی خاص می گذارند و همین می شود که کشور ما در صدر بسیاری از علوم جهان قرار میگیرد. دستبوس تمام معلم های عزیز کشورمان هستیم و از آنها قدردانی به عمل می آوریم. یقیناً با حضور آنهاست که کشور ما پویایی اکنونش را داراست و اگر آنها نبودند معلوم نبود که چه بر سر کشور مان می آمد.


سایر مطالب پیشنهادی :

مجموعه متن خداحافظی دانش آموز از معلم

متن تشکر از معلم در این روزهای کرونایی

متن تبریک روز معلم 99 جدید

دلنوشته های زیبا درباره روز معلم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...